Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

exPertti kirjoitti:
Lilo kirjoitti:Mihin tää perustuu? Omakohtaiseen kokemukseen?
On kokemuksia sekä anoppi-inhosta, että hänestä pitämisestä.

Mitä yritin alussa sanoa on, että jos miltei samassa lauseessa on "vituttaa tuo anoppi, kun koettaa saada meidät ajamaan pitkän matkan" ja "onneksi oma äitini sentään on kiinnostunut lapsenlapsestaan" niin se hieman kilkuttaa kellojani.
Mutta onnistuit jotenkin missaamaan sen pointin että ei käy katsomassa tytsää kun taas toisia lapsenlapsiaan käy, sen että ei soittele tytsälle, ja jos sattuu soittamaan niin ei ainakaan halua tytsälle puhua, sen että on useita kertoja luvannut oma-aloitteisesti tulla katsomaan tytsää, mutta eipä ole tullut. Eli missaat sen oleellisen. Ja tietenkin sen että mehän ollaan käyty siellä useasti, omissa sukulaisissani/tutuissa taas on monia jotka ei ole edes tytsää nähneet.

Kyllä, en erityisesti pidä anopistani koska teki ensimmäisen tapaamisen aikana noin viidessätoista minuutissa selväksi etten ole pojalleen tarpeeksi hyvä, mutta osaan käyttäytyä sivistyneesti ja yritän tulla toimeen.

Miehen takia en anna tulla täyslaidallista käytöksestään tytsää saati itseäni kohtaan, enkä häntä pojalleen hauku yms. koska siitä ei ole enää paluuta yhtään mihinkään. Tosin mies alkaa olla itse siinä pisteessä että meinaa päästää mun talutusnaruni irti ja antaa hyökkäysluvan. Tietäen varsin hyvin sen seuraukset.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

^No tota, en tiedä muista mutta me ollaan miehen kanssa sen verran aikuisia ettei meidän tarvitse tehdä valintoja saati olla puhumatta asioista kun joku voi ottaa nokkiinsa, voi kauhistus. Osataan ns. käyttäytyä.

Itse ei ole väleissä isänsä kanssa, mutta mä saan olla, jotta tytsällä on ukki. Siis haloo, ei tässä mitään pikkukakaroita olla.

Ja tottakai tihkuu antipatia jos kohtelee tytsää huonosti, joku helvetin roti näihin sun anaalisointeihis.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti:
RP kirjoitti:^No tota, en tiedä muista mutta me ollaan miehen kanssa sen verran aikuisia ettei meidän tarvitse tehdä valintoja saati olla puhumatta asioista kun joku voi ottaa nokkiinsa, voi kauhistus. Osataan ns. käyttäytyä.

Itse ei ole väleissä isänsä kanssa, mutta mä saan olla, jotta tytsällä on ukki. Siis haloo, ei tässä mitään pikkukakaroita olla.

Ja tottakai tihkuu antipatia jos kohtelee tytsää huonosti, joku helvetin roti näihin sun anaalisointeihis.
Miten minun pitää sanani valita jos haluan sanoa, että a) sinulla oli varmasti validimpiakin pointteja kuin huono sää ajomatkoilla tuntea inhon tunteita anoppiasikin kohtaan ja b) olisi keskiverrosti parisuhdetta parantavaa jos puolison suvun huonojen puolten ylenmääräinen retostelu jätettäisiin vähemmälle.

Ei mulla muuta.
Öö kun ei tässä ollu kyse antipatioista puolison vanhempia kohtaan vaan siitä että isovanhempi ei halua olla isovanhempi kaikille lapsenlapsilleen. Jos asiaan liittyy huonoja välejä aikuisten kesken niin sitten liittyy mutta niistä ei ollut kysymys.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

exPertti kirjoitti:
annepa kirjoitti:Öö kun ei tässä ollu kyse antipatioista puolison vanhempia kohtaan vaan siitä että isovanhempi ei halua olla isovanhempi kaikille lapsenlapsilleen. Jos asiaan liittyy huonoja välejä aikuisten kesken niin sitten liittyy mutta niistä ei ollut kysymys.
Eli on "muita, validimpiakin syitä".
No ne validit syyt oli varsin hyvin esillä ensimmäisessä postauksessa, josta tämä anoppinarinasi lähti liikkeelle. Parisuhdeneuvot lapsen ja vanhemman (ja isovanhemman) välillä nyt taas on täysin tarpeettomia, ei ne katsos oikein toimi niissä suhteissa.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Pitänee varmaan tilata tytsälle lekuri/sairaanhoitaja ja käydä tarkistamassa korvansa. On muutaman päivän nukkunut öisin aikalailla huonosti, viime yönä kahden aikaan syötiin vielä joulutorttuja täällä katsellen subin sättiä :/

Tämän lisäksi on myös muutaman päivän purrut ajoittain, normaalisti ei. Puree myös omia vaatteitaa yms. Kaikki hampaat olleet suussa jo hyvän tovin, joten hampaita ei ainakaan tee.

Olen vaan kuullut että moni pieni lapsi oireilee korviaan juuri noin. Puremalla ja huonolla nukkumisella.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä stressaan nyt niin paljon että mun vatsa on ihan kivikova kokoajan, ei voi edes niistää tai aivastaa, kun vihlaisee kipeästi. MÄ lähden himaan. TTU.
The great club outshines the individual, always and forever.
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

RP kirjoitti:Olen vaan kuullut että moni pieni lapsi oireilee korviaan juuri noin. Puremalla ja huonolla nukkumisella.
Onko flunssaa ollut viime viikkoina? Harvoin niitä korvatulehduksia ilman mitään flunssanpoikastakaan tulee.

Viekää muuten sitten kunnon lekuriin, korvalääkäri paras näissä. Terkkarissa vähemmän kokeneelle diagnoosi heiluvasta korvasta on aika arpapeliä, voi tulla helposti turha kuuri.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Pieni nenän vuotaminen oli tuossa pari viikkoa sitten, ei mitään kunnon flunssaa ole ollut. Hiukan näyttää atooppisen ihon merkkejä taikka jotain allergiaa. Ronkkii korvaansa. Että kyllä ilmassa olisi hiukan siihen viittavaa mahdollisuutta.

Itse olen ollut korvalapsi/teini/aikuinen, varmaan yli sata kertaa puhkaistukin, kuureista puhumattakaan. Viimeksi oli raskausaikana korvatulehdus itselläni. Ne vaan jostain aina tuli, ilman flunssiakin. Siksi tietty hiukan säpsähdän kun näen jotain oireita, ettei vaan tule samanlaista tapausta.
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

RP kirjoitti:Pieni nenän vuotaminen oli tuossa pari viikkoa sitten, ei mitään kunnon flunssaa ole ollut. Hiukan näyttää atooppisen ihon merkkejä taikka jotain allergiaa. Ronkkii korvaansa. Että kyllä ilmassa olisi hiukan siihen viittavaa mahdollisuutta.

Itse olen ollut korvalapsi/teini/aikuinen, varmaan yli sata kertaa puhkaistukin, kuureista puhumattakaan. Viimeksi oli raskausaikana korvatulehdus itselläni. Ne vaan jostain aina tuli, ilman flunssiakin. Siksi tietty hiukan säpsähdän kun näen jotain oireita, ettei vaan tule samanlaista tapausta.
Noh, ei sitten muuta kuin näytille.

Meillä ronkkii korviaan koska korvakäytävien iho on hilseilevän kuiva ja kutiava. Ceridal-öljyä oon niihin välillä suihkutellut. Atoopikko meilläkin.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

No silleen kanssa ajattelin jotta liittyis tohon atooppiseen, mutta sitten kun alkoi tuo pureminen niin aloin enemmän funtsimaan. Kerran olen vienyt näytille, mutta olivat ok. Ehkä stressaan turhasta.

Joskus muistelisin törmänneeni semmoseen että useimmat korvatulehdukset johtuisivat jostain allergiasta eli eivät vaatisi antibioottihoitoa vaan joitakin ruokavaliomuutoksia. Ja toisaalta tuo atooppinenkin juttu on yksi mahdollisuus kun isänsäkin kärsii vaivasta.

Mä luulen et omat korvatulehdukseni voisivat olla jotain allergiaperäistä, koska yleensä antibiootit eivät tehonneet vaan meni ns. ajan kanssa ohi tai sitten puhkaisemalla. Silloin piti vaan käydä aina kuuloa tarkistuttamassa jos käytettiin "ajan kanssa"-menetelmää.
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

RP kirjoitti:Joskus muistelisin törmänneeni semmoseen että useimmat korvatulehdukset johtuisivat jostain allergiasta eli eivät vaatisi antibioottihoitoa vaan joitakin ruokavaliomuutoksia. Ja toisaalta tuo atooppinenkin juttu on yksi mahdollisuus kun isänsäkin kärsii vaivasta.

Oon mäkin sellaisesta kuullut että allergia voisi altistaa korvatulehduksille ainakin vähäsen.

Nuo ruokavaliomuutokset taas, voipi olla aika hiton vaikea yrittää syyllisiä löytää vaikka sellaisia olisikin. Pikkulapsillahan tavallisimmat allergian aiheuttajat ovat vielä keskeiset ruoka-aineet, eli maito, muna ja viljat. Niiden poisjättö taas tekee ravitsemuksellisia ongelmia, eli ei oikein ilman ravitsemusterapeutin ja lastenlääkärin asiantuntemusta voi noita pois jättää kokeeksikaan kun teillä ei varmaankaan ole enää korvikettakaan käytössä.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Mida »

Haluan vain hehkuttaa, etta huomenna on jouluaatto ja meidan esikoisemme on yha hengissa vastaanottamassa kovasti odottamaansa joulupukkia.
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Mida kirjoitti:Haluan vain hehkuttaa, etta huomenna on jouluaatto ja meidan esikoisemme on yha hengissa vastaanottamassa kovasti odottamaansa joulupukkia.
Pelonsekaisin mielin avasin nyt tämän topicin kun pelkäsin huonoja uutisia. Ihanaa että olikin hyviä.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Ihana kuulla Mida :) Tuossa yksi päivä käväsitte mielessä kun katsoin sellaista lasten hyväntekeväisyys ohjelmaa ja mietin mitä teidän perheelle kuuluu!

**********

Tytsälle ei kelvannut joulukinkku, mutta sen korvikkeena kävi napsimassa mustaa! turun sinappia sekä sinihomejuustoa, teki sen hiukan salaa ja yllätin. "Hyvväää", oli ilmoituksensa. Mä melkein makuaistittomana en pysty noita syömään, mutta tämä.... :o Taitaa tulla joku chilipeikko vanhempana.

Pappan tytsä tuo näytti tänä jouluna olevan, näytteli lelunsa yms. aina papalle ensin. Jäi mummi ja iskä ihan kakkosiksi.

Leikkiuuni oli iso hitti, nyt ollaan saatu jos minkälaista pöperöä kokkaamanaan; joulutorttua vedessä :D Uusi nukke on kanssa aika pop, hoivaa ja keinuttaa kehdossa.

Tänään lauloi kanssani singstariakin, Kotiteollisuutta vaan kun ei muu hälle tunnu kelpaavan. Ainakin viisikymmentä pusua saanut häneltä tänään, joten on aikasta ihkulla päällä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mida :h:

Olipas eilen ihanan sydäntälämmittävä kommentti parikymppiseltä sinkkumieheltä, joka vieraili ruokailemassa. Sanoi että päinvastoin kuin MUUT (hah!) mä pyöristyn vain vatsani kohdalta. No piti sitten käydä naapurin vaa'alla tänään, kun en ole vaakailua harrastanut koskaan eikä omaa ole. +2kg, rv18. Ei paha! Eiköhän se kohta ala pinoutumaan... mä rakastan ruokaa ja ruoka rakastaa mua. Pitää vain pitää tarkempaa seulaa siitä mitä ruokaa rakastaa ja mitenkä paljon. Enkä edes mässäillyt jouluna.
The great club outshines the individual, always and forever.
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tyttö puhuu koko ajan enemmän. Tänä aamuna muisti eilisen leikkikalunsa, vauvojen muovilusikan. Etsi sitä ja hoki "Kukikka, kukikka... hakee... eioo... hakee..." Kun löysi niin "Siiiinä!! Ottaa!"
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Olen päässyt about omasta kiroilustani eroon tytsän myötä, mutta jotain on ilmeisesti tullut sanottua kuullensa. Eilen juoksenteli taas ympäriinsä ja tietysti liukastui ja pyllähti pepulleen: "perhana". Olin, että mitä sanoit? Nousi ylös ja lähestulkoon heti liukastui uudelleen, sitten tuli jo hieman kiukkuisemmalla ja kovemmalla volyymilla: "peeeerhana". Oli pokassa pitelemistä.

Tänään neitokaiselle nousi kuume tuonne 38.3 pintaan, mutta tuntuu olevan suhteellisen pirteä siitä huolimatta. Nyt pyysi päästä nukkumaan, vilkutti sängystä ja lähetti lentosuukon; "heippa". Äitin kulta.
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Suvinen kirjoitti:^Kuinkas vanha se teidän tyttö nyt onkaan?
Meidän on 13 kk. Minusta puhuu kauhean aikaisin näin paljon. Varmaan osansa voi olla siinä että on vauvana nukkunut vähän ja ollut paljon sylissä kun on ollut niin itkuinen. Eikä huolinut tuttia, niin on ollut aikaa opetella puhumaan.
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

RP kirjoitti:Olen päässyt about omasta kiroilustani eroon tytsän myötä, mutta jotain on ilmeisesti tullut sanottua kuullensa. Eilen juoksenteli taas ympäriinsä ja tietysti liukastui ja pyllähti pepulleen: "perhana". Olin, että mitä sanoit? Nousi ylös ja lähestulkoon heti liukastui uudelleen, sitten tuli jo hieman kiukkuisemmalla ja kovemmalla volyymilla: "peeeerhana". Oli pokassa pitelemistä.
:D Joo, itsekin koitan koko ajan tsempata ettei hyppisi sammakoita suusta. Kaiken kuulee kyllä perässä mitä itse sanoo.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^tarhastakin tulee kaikkea kivaa. Nyt uusin on tiivistetty lasten"loru": "lällällällä pieruu.."
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Tänään oli semmonen poikkeus, että tytsä meidän kanssa nukkumaan. Meni noin 15min sitten miehen kanssa nukkumaan ja äsken kuulin kipittävän omaan sänkyynsä. Se siitä yhteissairastelusta!
Gaia

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Luen loitsuja ettei poikasen korvatulehduskierre alkaisi uudestaan :pliis:

Nyt korvatulehdus JA silmätulehdus. Tappelu kahden eri lääkkeen kanssa. Puuh...
Gaia

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Gaia kirjoitti:Luen loitsuja ettei poikasen korvatulehduskierre alkaisi uudestaan :pliis:

Nyt korvatulehdus JA silmätulehdus. Tappelu kahden eri lääkkeen kanssa. Puuh...

Ja aaaaah, ihanaa. Ilmeisesti toi antibiootti ei sovi. Tuli ihottumaa niinkus reilu tunti lääkkeen ottamisesta.
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tyttö 13 kk ontuu toista jalkaa eikä kävele mielellään nyt ollenkaan. Mitään ei näy päälle päin, enkä ole huomannut että olisi loukannut. Flunssaa on ollut vajaan viikon muttei kuumetta. Nyt kun mietin niin ehkä viikko sitten myös vähän klenkkasi päivän. Huolestuttaa.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

^Jaksamisia! Toivotaan että kaikki on ok, ja on vain kolhaissut sen johonkin. Varmasti kamalaa tuntea jatkuvaa huolta ja pelkoa, ei teillä ole helppoa ollut ;(