http://www.etuovi.com/kohde/916426
Mä taas muistelin että masa dissaili talopaketteja yli kaiken, mutta muistin kai väärin?Dumis kirjoitti:Jossain tässä talonrakennus-buumin kekkellä lyylin että säkin haluut rakennuttaa ittelles talon, mutta vissiin sekosin (le bläk book) kirjanpidossani.bliss kirjoitti:Mä etsiskelen itselleni nimenomaan vanhaa taloa ja jos se sattuu olemaan 2-kerroksinen niin sitten se on
Manaaja kirjoitti: Mä taas muistelin että masa dissaili talopaketteja yli kaiken,
Esimiehellekin voinee sanoa epätasapuolisesta kohtelusta? Jos ei voi niin sen esimiehelle sitten?Stinky kirjoitti:Nyt vituttaa. Mulla on maanantaina se kämpän kattominen klo.9. Toinen vaihtoehto ois ollut keskellä päivää ja ajattelin et aamusta se on pienempi paha.
Laitoin esimiehelle viestiä et onks ok. Vastas että joo, mut jatkossa yritä sopia noi työajan ulkopuolelle.
VITTU!!!!
Haha kuulostaa tutultanowaysis kirjoitti: Esimerkki: Minä kysyn, laitanko saunan oven kiinni vai jätänkö auki? Vastaus: tuun täältä kohta pois. And..? Valitsit sitten vaihtoehdon C, joka ei ollut tarjolla!11
Minä oon ottanu ihan tavaksi sanoa että "en minä tuota kysynyt" jos vastaus kysymykseeni on mitä sattuu. Esim saunanovitapauksessa "en minä kysynyt koska olet tulossa ulos, kysyin laitanko saunanoven kiinni". Silloin yleensä vastaus heltiää.Kreitsu kirjoitti:Haha kuulostaa tutultanowaysis kirjoitti: Esimerkki: Minä kysyn, laitanko saunan oven kiinni vai jätänkö auki? Vastaus: tuun täältä kohta pois. And..? Valitsit sitten vaihtoehdon C, joka ei ollut tarjolla!11
Mutta ongelman ratkaisu on lähellä. Anna vain kyllä ja ei vaihtoehdot eli jos olisit muotoillut tämän kysymyksen esim.
"Suljenko saunanoven?" Olisit saattanut saada napakan "kyllä" tai "älä" vastauksen. Tai sitten et.
Mutta jos mies silti olisi vastannut, että tulee kohta pois saunasta eli valinnut olemattoman c-vaihtoehdon, olisit voinut vain kysyä KYLLÄ vai EI.
Epic Fail!nowaysis kirjoitti: Mut korostan asiallisuuttani, pidän äänensävyni ja volyymini tasaisina enkä tuo asiaa enää esille illalla.
Mikä linja voisi "tehota" siihen, että itse menettää hermonsa noin pienistä asioista? Se, että saa toisenkin menettämään hermonsa flippaamalla nollajutuista ei ole mikään win-wintilanne.NuoriD kirjoitti:Epic Fail!nowaysis kirjoitti: Mut korostan asiallisuuttani, pidän äänensävyni ja volyymini tasaisina enkä tuo asiaa enää esille illalla.
Miksi jatkat "korostetun asiallisella linjalla, äänensävy ja volyymi tasaisena", jos kerran pinnasi palaa ja ko. linja ei tehoa.
Mä valitsen silloin itse vaihtoehdon. Ajatuksella, jos sinä et osaa päättää minä osaan. Mutta kyllä, kysymyksestä ohi vastaaminen on jokseenkin ärsyttävää. Olen sitten ruvennut toimimaan noin myös miehen ns. toiveitten vastasesti: Haluatko että hieron sua/ laitan ruokaa/ haen sulle jääkaapista kylmän kaljan..? Jos vastaus on "ei sun tarvii" totean että et siis halua enkä liikauta eväänikään tehdäkseni ko. jutun. Todettu toimivaksi jo parin kerran jälkeen. Nyt tulee vastaus, kyllä, ei, kiitos, se olisi mukavaa, älä vielä jne.nowaysis kirjoitti: Esimerkki: Minä kysyn, laitanko saunan oven kiinni vai jätänkö auki? Vastaus: tuun täältä kohta pois. And..? Valitsit sitten vaihtoehdon C, joka ei ollut tarjolla!11
Totta, unohtui äskeisessä mainita että on toki olemassa ihmisiä jotka ei tiedä pyyhkiäkö vai ravistaa jos niille ei sitä kerro. Tosin en nää mitään syytä miksi olla tekemisissä moisten pällien kanssa.exPertti kirjoitti: Tuntuu, että tuollainen ihminen ei saa päätettyä vessassakaan kumman tekisi pissan vai kakan ja tekee varmuudeksi molemmat.
Sanon silti, että flippaaminen saunanoven sulkemisesta saa aikaiseksi ainoastaan miehen luonnosta riippuvan crazy bitch -reaktion (skaala menee suuttumisesta vähättelyn kautta siihen, ettei korvaansa lotkauta ja miettii mielessään että onkohan sillä menkat tulossa), ei mitään syvällistä keskustelua kommunikaatio-ongelmasta.NuoriD kirjoitti:^^Mä luulen, että nowalla on muutakin kommunikaatio-ongelmaa hampaankolossa, kuin pelkkä saunan ovi. Jos näin ei ole, niin ongelma toki kuulostaa mitättömältä.
par-sky kirjoitti:"tunge se ovi vaikka perseesees, mua ei kiinnosta. Kunhan nyt pitäsit pääs kiinni".
Jos alla on pitkälti ja paljon tuommoista "vastaus C"-juttua, niin saunan ovi voi katkaista kamelin selän.Toimistorotta kirjoitti:Sanon silti, että flippaaminen saunanoven sulkemisesta saa aikaiseksi ainoastaan miehen luonnosta riippuvan crazy bitch -reaktion (skaala menee suuttumisesta vähättelyn kautta siihen, ettei korvaansa lotkauta ja miettii mielessään että onkohan sillä menkat tulossa), ei mitään syvällistä keskustelua kommunikaatio-ongelmasta.NuoriD kirjoitti:^^Mä luulen, että nowalla on muutakin kommunikaatio-ongelmaa hampaankolossa, kuin pelkkä saunan ovi. Jos näin ei ole, niin ongelma toki kuulostaa mitättömältä.