Mitä Ostit?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Manaaja kirjoitti:Kai siitä jonkun roposen vois pyytää jos siitä eroon meinaa, ei se ihan ilmainenkaan ollut ja vielä ihan suht pätevässä kunnossa.
Minulla oli se käsitys, että olet panokuningas? Eihän tuolla sohvalla heru?
Tirina

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Tirina »

Maanpinnalle ajattelin myös asettua ja kerronkin ostoksestani lakana, joka on kuin hiekkapaperia kertapesun jälkeen. Montakohan kertaa lakanaa pitää pestä, että siitä tulee normaali pehmyt, joka ei polta asfaltti-ihottumaa aina asennon vaihdoksella. Vaan enää ei sänky joka käännöllä narise, tajusin vihdoin kääntää sängyn sälepohjan toisinpäin. Kolmisen vuotta on narinaa kestänytkin. Päätän nyt raportoinnin tähän ja mietin olikohan oikea ratkasu ostaa osake kitinäfoorumiin. Käsitin, että rahat saa takaisin, jos ei ole tyytyväinen.
Manaaja

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tirina kirjoitti:Maanpinnalle ajattelin myös asettua ja kerronkin ostoksestani lakana, joka on kuin hiekkapaperia kertapesun jälkeen. Montakohan kertaa lakanaa pitää pestä, että siitä tulee normaali pehmyt, joka ei polta asfaltti-ihottumaa aina asennon vaihdoksella.
a) Sulla on huonoa huuhteluainetta, tai et käytä sitä riittävästi.
b) Hedonismistaan tietoinen ihminen laskee ainoastaan puuvillasatiiniset lakanat lakanoiksi. Loppuja kutsutaan pyyhkeiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
a) ja b)...
huuhteluaine on saatanasta ja puuvillasatiinilakanoita ei mulla ole, eikä (toistaiseksi) tule. Nukun siis varmaan koppuraisissa pyyhkeissä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

^toivottavasti sinulla ei ole myöskään muotoonommeltuja froteelakanoita tai kreppilakanoita. Ne on kaikessa kamaluudessaan hirviömäiset ja ansaitsevat niiden keksijälle hirttotuomion :?
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

En mäkään käytä huuhteluainetta, No ehkä joskus harvoin pyyhkeitä pestessäni, jos muistan laittaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
AngryBird

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Pyyhkeissä nimenomaan ei voi kyttää huuhteluainetta, lakanoissa ehdottomasti!!!
(Lakanat ja pyyhkeet pitää myös silittää/mankeloida)
AngryBird

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

exPertti kirjoitti:
AngryBird kirjoitti:Pyyhkeissä nimenomaan ei voi kyttää huuhteluainetta, lakanoissa ehdottomasti!!!
(Lakanat ja pyyhkeet pitää myös silittää/mankeloida)
BTW, miksei pyyhkeissä saa käyttää huuhteluainetta?
Niistä tulee sellasia inhan tuntuisia eikä ne kuivaa kunnolla.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

AngryBird kirjoitti:Niistä tulee sellasia inhan tuntuisia eikä ne kuivaa kunnolla.
Meillä on sama äiti 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
AngryBird

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

exPertti kirjoitti:
AngryBird kirjoitti:Niistä tulee sellasia inhan tuntuisia eikä ne kuivaa kunnolla.
Ok, tuntuu (vaikka olisi miten laadukkaita pyyhkeitä) että jäävät karheiksi 60 asteen pesussa ilman sitä.
Se karheus poistuu silittämisellä tai mankeloinnilla :]

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Meillä on sama äiti 8)
:D
Äidit rokkaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Mirkku kirjoitti:toivottavasti sinulla ei ole myöskään muotoonommeltuja froteelakanoita tai kreppilakanoita. Ne on kaikessa kamaluudessaan hirviömäiset ja ansaitsevat niiden keksijälle hirttotuomion
No ei !
Lakanat ja tyynyliinat mankeloin jos ehdin/viitsin.
Ja karhea+puhdas pyyhe on kyllä hyvä, ellei paras. Ei siihen lisäaineita tarvitse.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mirkku kirjoitti:^toivottavasti sinulla ei ole myöskään muotoonommeltuja froteelakanoita tai kreppilakanoita. Ne on kaikessa kamaluudessaan hirviömäiset ja ansaitsevat niiden keksijälle hirttotuomion :?
En tiedä lasketaanko satiinipuuvillaiset kirjekuorilakanat muotoonommeltuihin, mutta mitään muita ei saisi mielestäni edes valmistaa. Patjan alta karkaavia ja päältä rypistyviä normilakanoita ei yksinkertaisesti viitsi enää edes kokeilla sen jälkeen kun on tottunut käyttämään kirjekuorilakanoita.
Tirina

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Tirina »

^
^
^

Niin paljon hyvää lakanatietoutta, kiitos.
Nyt se lakana pyörii 90 asteen pesussa, huuhteluainetta en omista, mutta kokeilen silitystä.

Olen harkinnut kreppi- ja trikoolakanoitakin, mutta hyvä tietää ettei kannata.

Minustakin joskus puuvillasatiini oli must, mutta nykyisin tykkään pesussa pehmenneistä puuvillalakanoista eniten, niiden tuoman viileyden tunteen takia.

Kirjekuorilakana on mielestäni liian vaikea pujottaa kitkaisen petauspatjan päälle.

Nyt lähden ostamaan hammaslääkäriä. Inhottavaa.
Manaaja

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tirina kirjoitti:Niin paljon hyvää lakanatietoutta, kiitos.
Nyt se lakana pyörii 90 asteen pesussa, huuhteluainetta en omista, mutta kokeilen silitystä.
Miksi peset lakanasi 90 asteessa? Jos mahdollista, se vain pahentaa asiaa 60 asteen pesuun verrattuna.

Hassua, mutta mun mielestä puuvillasatiini nimenomaan tuntuu ihoa vasten viileämmältä silkkisemmän punontansa vuoksi kuin normaali puuvilla.

Ja kirjekuorilakana on ihan helppo pujotettava, kunhan vain oppii tekemään sen oikein. Et vain osannut!
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
En edes halua pujotella mitään 180*210cm petarin päälle.
Ton kokoset lakanat pysyy ainakin mulla hyvin paikallaan. Kunhan lakana on vaan yli 30cm suurempi joka sivultaan.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Musta tuollaiset kirjekuorilakanat on jotenkin... ei hjyva. En vaan tykkää. Frotee/kreppilakanoista tulee mieleen, että ihminen on jotenkin pidätyskyvytön. Mikä on sitten seuraava vaihtoehto? Muovitetut froteelakanat :lol: ?
Pitääkin tänään vaihtaa lakanat. On niin ihana mennä nukkumaan puhtaiden, viileiden lakanoiden väliin just suihkusta tulleena... :h:
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Manaaja

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Jos petari on vähänkään paksumpi niin tavallinen lakana ei pysy sen päällä menemättä ryppyyn, koska lakana ei ole elastinen, vaikka sen alla oleva patja on.

Eikä se kyllä pysy ohuemmissakaan, huomaa hyvin esimerkiksi laivalla käydessä. Ne lakanat on aina jossain ihme puolisolmussa puoli petaria paljaana jo pelkästä päällä istumisesta, ja ne punkat joutuu aina petaamaan ennen nukkumaanmenoa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Miekkaani postista odotellessa ostin eilen:

-Maiharityyppisen mutta minusta coolimman näköisen takin. Riittävästi taskuja. Epäröin kokojen L ja XL välillä, mutta koska ällässä minulle laihalle istuvuudesta huolimatta vaikutti olevan vyötärökiristys liian ylhäällä, päädyin XL:ään. Siitä tosin täytyy jotenkin kuroa hihoja lyhyemmäksi. Hinta 39 euroa.
-Kahdet farkut. Siniset ja mustat. Hinta 16 euroa/pari.
-Sukkia.

Kirpputorilta:
-Käytetty VHS-nauhuri 20 euroa. En ole vielä kokeillut toimiiko.
-Aika hyvä 12X50 kiikari 18 euroa. Vanhat kiikarini ovat pienempiä. Tuolla näkee paremmin, mutta ei ole mukana kannettava.. Karjakkotyttöjen tirkistelyyn.

Lisäksi kävin eka kertaa kiinalaisessa ravintolassa. Seisova pöytä 7.50 euroa. Otin liikaakin joka tyyppiä, kesken jäi. Mutta ihan syötävää.
Tirina

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Tirina »

Manaaja kirjoitti:
Tirina kirjoitti:Niin paljon hyvää lakanatietoutta, kiitos.
Nyt se lakana pyörii 90 asteen pesussa, huuhteluainetta en omista, mutta kokeilen silitystä.
Miksi peset lakanasi 90 asteessa? Jos mahdollista, se vain pahentaa asiaa 60 asteen pesuun verrattuna.
Kuvittelin, että mitä kuumempi vesi sen kuluttavampi vaikutus. Mihin perustuu oma tietosi, että ysäri jopa pahentaisi tilannetta entisestään?

Lakana on nyt muuten kuivunut ja mankeloitu, mutta karkeus pysyi.
Silitys vielä, mutta luulen että tuota on vaan pyöritettävä koneessa monta kertaa. Suosikki pussilakanani olivat samaa karkeaa laatua, mutta hioutuivat vähitellen timanttisiksi.

Onko kenelläkään kokemusta hierontapallon näköisistä piikkisistä palloista, jollaisia laitetaan pyykin joukkoon. Nopeuttaisikohan sellaisen käyttö pehmitysprosessia?
Hassua, mutta mun mielestä puuvillasatiini nimenomaan tuntuu ihoa vasten viileämmältä silkkisemmän punontansa vuoksi kuin normaali puuvilla.
Noin minunkin järkeni sanoisi, mutta kokemukseni oli päinvastainen.
Ja kirjekuorilakana on ihan helppo pujotettava, kunhan vain oppii tekemään sen oikein. Et vain osannut!
Luulin, että puhuit petauspussista, joka muistuttaa mielestäni enemmän kirjekuorta kuin äsken googlaamani kirjekuorilakana. Pitää katsoa kaupassa miten tuollainen voi toimia ilman kuminauhaa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Puuvillasatiininen kirjekuorilakana, kiitos.

Mitä ostin? No LÄÄKKEET :dumb:
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Manaaja

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tirina kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
Tirina kirjoitti:Niin paljon hyvää lakanatietoutta, kiitos.
Nyt se lakana pyörii 90 asteen pesussa, huuhteluainetta en omista, mutta kokeilen silitystä.
Miksi peset lakanasi 90 asteessa? Jos mahdollista, se vain pahentaa asiaa 60 asteen pesuun verrattuna.
Kuvittelin, että mitä kuumempi vesi sen kuluttavampi vaikutus. Mihin perustuu oma tietosi, että ysäri jopa pahentaisi tilannetta entisestään?
No kulumista voi tapahtua monella tavalla. Mä oon antanut itseni ymmärtää että mitä kuumempi pesu, sen enemmän se kuivattaa kangasta ja rikkoo kangassyitä, tehden kankaasta karheampaa. Se näkyy sitten ajan kanssa esim. nukkaantumisena. Kaikki kuluminen ei kuluta aina sileäksi.
Lakana on nyt muuten kuivunut ja mankeloitu, mutta karkeus pysyi.
Silitys vielä, mutta luulen että tuota on vaan pyöritettävä koneessa monta kertaa.

Onko kenelläkään kokemusta hierontapallon näköisistä piikkisistä palloista, jollaisia laitetaan pyykin joukkoon. Nopeuttaisikohan sellaisen käyttö pehmitysprosessia?
Mitäs jos ihan oikeasti vaan kävisit ostamassa sitä huuhteluainetta? Säästää kangasta ja todennäköisesti myös sun aivoparkoja jotka joutuvat aivan kohtuuttoman stressin kohteeksi asian kanssa.
Luulin, että puhuit petauspussista, joka muistuttaa mielestäni enemmän kirjekuorta kuin äsken googlaamani kirjekuorilakana. Pitää katsoa kaupassa miten tuollainen voi toimia ilman kuminauhaa.
Samalla tavalla kuin muotoonommeltu paita pysyy ihmisen päällä ilman kuminauhaa.
AngryBird

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Juu. Kannattaa ostaa riittävän laadukkaita lakanoita, ei oo karheusongelmaa ;)
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Egyptiläistä puuvillaa, sano.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Tirina

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Tirina »

Minusta taas laadukas kangas ei nyppäänny ikinä ja paranee keitettäessä.
Vanhat puuvillat, pellavat ja flanellit ovat kuin viinejä.

Lakanaa ostaessa kokemuksessa on, ettei edes hinnasta tiedä kuinka laadukasta saa. Nyt allani uusi puuvillasatiini, joka tuntuu ihmeen karhealta tämäkin. Vai onkohan tuntoaistini nyt vainoharhaistunut.

Paras keksintöni kuitenkin on, jos kyseessä on alle 100 cm leveä sänky - pujauttaa suosikkipussilakanan peitteen päälle ja pistää se makuualustaksi petauspatjan päälle. Saa varmasti mukavan alustan (pussilakanoitahan emme ole haukkuneet), joka pysyy paikoillaan. On hämmästyttävää, että se petauspatjana toimiva peitto kerää likaa ja hikeä, samoin käy petauspatjoille, mutta tuollainen peitto on helppo pestä, mitä taas petauspatja ei ole (en sano petari, koska ei ole minun tyyppinen sana).
Miksei myös tuplapeitto ja -pussilakana toimisi 100 cm leveämässä sängyssä.

Ostin muuten tuulettimen. Ikinä ei sellaista ole ollut ja viime kesästä viisastuneena ostin sellaisen ajoissa.
Manaaja

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tirina kirjoitti:Nyt allani uusi puuvillasatiini, joka tuntuu ihmeen karhealta tämäkin. Vai onkohan tuntoaistini nyt vainoharhaistunut.
Pesitkö sen ennen ensimmäistä käyttökertaa? Suosittelen edelleen ostamaan huuhteluainetta. Tai jos et nyt jostain syystä sitten halua, niin kokeile edes lurauttaa sinne lokeroon pari ruokalusikallista etikkaa.
On hämmästyttävää, että se petauspatjana toimiva peitto kerää likaa ja hikeä, samoin käy petauspatjoille
Ei välttämättä. Mun petari on jotain lähes vahamaista kangasta pinnaltaan. Päästää ilman läpi (ts. hengittää) mutta ei päästä nestettä eikä pölyä/siitepölyä lävitseen. Puhtaanapitoon riittää kun pyyhkäisee pinnan kostealla rätillä silloin tällöin.