Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
PerttiMakimaa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Leila kirjoitti:Hampaita vihloo. Pari viikkoa sitten kaksi hammasta paikattiin, ja nyt kaikki ruoka ja juoma vihloo niitä. Se hyvä puoli tässä on, että pari kiloa on lähtenyt, kun ei viitsi syödä. Lisäksi minun hemoglobiini on vähän alhaalla ja minua väsyttää. Ettäs tiedätte.
Sama vika. Yksi hammas rupesi paikkauksen jälkeen vihlomaan sietämättömästi ja olen pelännyt juurihoitoa. Nyt paikkauksesta on vajaa kuukausi ja hermo taitaa ruveta rauhoittumaan (tai sitten kuolemaan...).

Vielä kun tauon jälkeen tehtiin sen verran iso remontti, että ei viitsisi heti mennä takaisin.
Ebola

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Antibioottikuurimus tuli poskiontelotulehdukseen.
segma

Viesti Kirjoittaja segma »

Keikaus kirjoitti:Annan kuitenkin muutaman neuvon.. Tee niin kuin sinusta hyvältä tuntuu ja ajattele toista myös. Jos tyttö ei lämpene, et sinä sille voi mitään, vaikka minä kyllä luulen, että hän on jo lämmennyt, jos hän on kerran tulossa luoksesi. Ja hänhän voi hyvinkin miettiä nyt ihan samoja asioita kuin sinä.. Jos minä olisin menossa jonnekin kuukauden päästä, haluaisin kyllä olla yhteydessä minut vastaanottavaan päähän ja olla varma siitä, että olen tervetullut.
Njoo. Mulla on kuitenkin kehittynyt pelko edellisestä suhteesta (tai sellaisen tyngästä), jossa onnistuin ilmeisesti liian ahkeralla yhteydenpidolla pelottamaan toisen pois. Varsinkaan kun minulla ei varsinaisesti ollut mitään sen suurempaa asiaa koskaan. Halusin vain olla yhteydessä. Eäh. Teen niin kuin parhaaksi näen.
mustakikkeli

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

segma kirjoitti:Njoo. Mulla on kuitenkin kehittynyt pelko edellisestä suhteesta (tai sellaisen tyngästä), jossa onnistuin ilmeisesti liian ahkeralla yhteydenpidolla pelottamaan toisen pois.
Rajansa kaikella, mutta jos toinen oikeasti pitää sinusta, hän ei koe säännöllisiä yhteydenottoja negatiivisina vaan ilahtuu niistä. Jos näin ei ole asian laita, taidat olla varalla tai muuten vaan.
Keikaus
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

mustakikkeli kirjoitti:
segma kirjoitti:Njoo. Mulla on kuitenkin kehittynyt pelko edellisestä suhteesta (tai sellaisen tyngästä), jossa onnistuin ilmeisesti liian ahkeralla yhteydenpidolla pelottamaan toisen pois.
Rajansa kaikella, mutta jos toinen oikeasti pitää sinusta, hän ei koe säännöllisiä yhteydenottoja negatiivisina vaan ilahtuu niistä. Jos näin ei ole asian laita, taidat olla varalla tai muuten vaan.
Yhdyn edelliseen puhujaan. Esitän myös yhtenä mahdollisuutena biorytmien ja horoskooppimerkkien yhteensopimattomuuden. Oli miten oli, älä taktikoi äläkä pelaa liikaa, ellei se ole ominta itseäsi.

Ai niin sitten yksi juttu vielä. Pelkääminen ja rakastaminen sopivat huonosti yhteen, joten älä pelkää. :wink: Muista, että me tykätään susta ja rohkaistaan sua näin virtuaalisesti.
Kikkelis kokkelis.
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Mulla on päässä vikaa. Tarkalleen ottaen silmissä ja näkökeskuksessa. Kärsin nimittäin ns. piilokarsastuksesta, eli toisen silmän suuntaus on hiukan pielessä. Ongelma korjautuisi muuten nykyisillä laseillani, mutta kun näkökeskus on päättänyt, että kunnollista kuvaa tulee ainoastaan vasemmasta silmästä :arrow: oikean silmän näkökenttä on käytännössä olematon.
Vaikeuttaa muuten kummasti ihan arkisiakin askareita, kun on käytännössä kyklooppi. :?
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

McJanne kirjoitti:Sit ne vielä ihmettelee kun kirjahyllyt hyppii päin näköä aina :P
Entäs telkkarit? Ne vasta aina hyppiikin, ja sitten niitten kanssa pitää painia!!

Vai...? :perse:
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Elukka kirjoitti:Mulla on päässä vikaa. Tarkalleen ottaen silmissä ja näkökeskuksessa. Kärsin nimittäin ns. piilokarsastuksesta, eli toisen silmän suuntaus on hiukan pielessä.
Mulla on samaa. Käytän katsomiseen pääasiassa oikeaa silmää ja vasen suuntaa tiedottomana jonnekin väli-ilmansuuntiin. Ja jostain hassusta syystä silmät ovat päätttäneet toimia juuri näin, että se käyttösilmä on sitten se, jossa näkökyky on sitä miinus kymmenen luokkaa ja se toinen, jolla muutaman pykälän parempi, sitten vaan huilaa. Mutta kyllä mä ainakin olen tähän ehtinyt 28 vuodessa ihan tottua enkä muista kovin aktiivisesti edes harmitella.
nokkaelain

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Edith kirjoitti:
Elukka kirjoitti:Kärsin nimittäin ns. piilokarsastuksesta, eli toisen silmän suuntaus on hiukan pielessä.
Mulla on samaa. Käytän katsomiseen pääasiassa oikeaa silmää ja vasen suuntaa tiedottomana jonnekin väli-ilmansuuntiin.
Sama vika. Ilman laseja katson pelkällä oikealla silmällä, jos en erityisesti yritä käyttää molempia silmiä. Lasien kanssa ongelmaa ei juuri ole. Ihan tavalliset miinuslasit (+pieni hajataiton korjaus) ne ovat, mutta auttavat.

Toinen "vika" silmissä on toistuva värikalvontulehdus. Hoitamattomana se voisi aiheuttaa pysyviä kiinnikkeitä, mutta se aiheuttaa sen verran sietämätöntä kipua, ettei silmälääkäriin vahingossa jäisi menemättä.
Elukka

nokkaelain kirjoitti:
Edith kirjoitti:
Elukka kirjoitti:Kärsin nimittäin ns. piilokarsastuksesta, eli toisen silmän suuntaus on hiukan pielessä.
Mulla on samaa. Käytän katsomiseen pääasiassa oikeaa silmää ja vasen suuntaa tiedottomana jonnekin väli-ilmansuuntiin.
Sama vika. Ilman laseja katson pelkällä oikealla silmällä, jos en erityisesti yritä käyttää molempia silmiä. Lasien kanssa ongelmaa ei juuri ole.
Yllättävän yleinen vaiva siis. :shock: Mulla on ilmeisesti pääasiallisena ongelmana se, ettei hoitona ole lasien lisäksi peitetty dominoivaa silmää joksikin aikaa, jotta näkökeskus alkaisi käyttää toistakin. :think: Vaivan pitäisi kuulemma korjaantua käyttämällä silmälappua jonkin aikaa.
Ebola

Elukka kirjoitti: Yllättävän yleinen vaiva siis. :shock: Mulla on ilmeisesti pääasiallisena ongelmana se, ettei hoitona ole lasien lisäksi peitetty dominoivaa silmää joksikin aikaa, jotta näkökeskus alkaisi käyttää toistakin. :think: Vaivan pitäisi kuulemma korjaantua käyttämällä silmälappua jonkin aikaa.
Siitä vaan sellainen musta merirosvo läppä silmään. Jos noin helpolla hoituisi niin mikäs sen kivempaa.
Naisetkin tykkää (paitsi että sulla on jo se hanitsu pamitsu, joten sillä ei väliä) huomasin vaan kun veli kulta joutui semmosen kanssa kulkemaan pari kuukautta saatuaan kyynärpäästä silmään sähly ottelussa ja arpeuttaessaan silmämunansa.
Elukka

Ebola kirjoitti:
Elukka kirjoitti:Vaivan pitäisi kuulemma korjaantua käyttämällä silmälappua jonkin aikaa.
Siitä vaan sellainen musta merirosvo läppä silmään. Jos noin helpolla hoituisi niin mikäs sen kivempaa.
Naisetkin tykkää (paitsi että sulla on jo se hanitsu pamitsu, joten sillä ei väliä) huomasin vaan kun veli kulta joutui semmosen kanssa kulkemaan pari kuukautta saatuaan kyynärpäästä silmään sähly ottelussa ja arpeuttaessaan silmämunansa.
Noh, kokeilemma tuota jonkun aikaa. Yllättävän hankalaa on kyllä koettaa tulla toimeen tuolla vähemmälle huomiolle jätetyllä silmällä, kun aivo koettaa vaan koko ajan hakea tuosta peitetystä simmusta kuvaa. 3D-hahmottaminen ei tahdo onnistua sitten millään. :|
Huomenna, jos apteekkari suo, hommaan siihen ihan oikean piraattilapun. 8)
Arrrr, I be the scourge of the Seven Seas! :hep:
isohaara

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Elukka kirjoitti:[url=http://maddox.xmission.com/] Arrrr, I be the scourge of the Seven Seas! :hep:
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

Oksettaa. Kävin jo halaamassa pönttöä. Jos tulee oksu uudelleen niin lähden duunista himaan. Ei ole krapulaa enkä ole raskaana. Joku pöpö varmaan.
Keikaus
Kitisijä

Pohje tuntuu raskaalta ja kovalta ja tuntuu olevan aina jännityksessä. Tuntuu samalta kuin olisi urheillut kovasti pohjelihasta käyttäen. Alkoi vuodenvaihteessa, kun käytin liian tiukkavartisia talvikenkiä. Joku hermovika varmaan. Illalla, kun käyn nukkumaan, varpaat kipristelevät itsestään. Hieronta helpottaa, mutta kai sitä täytyy käydä valittelemassa liäkärille uudemman kerran.

Neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan samoin kuin karvaisen pohkeen hierontatarjouksia.
Kikkelis kokkelis.
Lilo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Keikaus kirjoitti:Pohje tuntuu raskaalta ja kovalta ja tuntuu olevan aina jännityksessä. Tuntuu samalta kuin olisi urheillut kovasti pohjelihasta käyttäen. Alkoi vuodenvaihteessa, kun käytin liian tiukkavartisia talvikenkiä. Joku hermovika varmaan. Illalla, kun käyn nukkumaan, varpaat kipristelevät itsestään. Hieronta helpottaa, mutta kai sitä täytyy käydä valittelemassa liäkärille uudemman kerran.

Neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan samoin kuin karvaisen pohkeen hierontatarjouksia.
Jos vaiva on suonenvetotyyppistä, magnesium saattaa auttaa.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Keikaus
Kitisijä

Lilo kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Pohje tuntuu raskaalta ja kovalta ja tuntuu olevan aina jännityksessä. Tuntuu samalta kuin olisi urheillut kovasti pohjelihasta käyttäen. Alkoi vuodenvaihteessa, kun käytin liian tiukkavartisia talvikenkiä. Joku hermovika varmaan. Illalla, kun käyn nukkumaan, varpaat kipristelevät itsestään. Hieronta helpottaa, mutta kai sitä täytyy käydä valittelemassa liäkärille uudemman kerran.

Jos vaiva on suonenvetotyyppistä, magnesium saattaa auttaa.
Taidan syödä jo sitä monivitamiinipillerin muodossa, mutta ehkä sitä voisi ottaa kuurin monivitamiinin lisäksi.
Kikkelis kokkelis.
Ebola

Ebola kirjoitti:Antibioottikuurimus tuli poskiontelotulehdukseen.
Ja toinen heti perään ja vähän limakalvon turvotusta vähentäviä pilsuja. Todennäköisesti pitää limat imeä pois, mutta koitetaan nyt vielä viimeinen keino. Noissa imuissa saa kai aika tiheään käydä kun kerran antaa sen tehdä? varsinkin jos krooninen poskiontelontulehdus? Loppu viikko saikkua ettei altistu kirjapölylle, ei kuulemma muovitus ja korjaus homma sovi mulle (niinQ en tietäis), mutta pakko tehdä niin on, ja kai nyt ihminen lokakuun loppuun jaksaa vähän poskiontelo - oireillakin, eiks vaan.
Kidutusta tämmöset kuurit, nyt jo saisi ainekset elimistöstä pullan tekoon ja vielä pitäis kestää tiistaihin asti, jotta saa helpotusta, great!
Keikaus
Kitisijä

Pohkeeni voi paremmin. Korokepohjakorkkareilla tepsuttelu taisi auttaa, koska pohje jotenkin lepää niitä käyttäessä. Tai ehkä se oli juoksu, jota harrastin eilen. Olen myös hieronut pohjettani ahkerasti ja sekin tuntuu auttavan.
Kikkelis kokkelis.
millivanilli

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Ihan kuin olisi silmätulehdus tulossa silmiin. Kutittaa ihan hurjasti, välillä punehtuu ja öisin rähmii. Vai olisikohan tuo vain allergiaa.

Saako silloin mennä uimaan, jos on silmätulehdus?
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Ampiainen pisti nilkkaan. Sattuu. Nätisti turvonnut. Ja kaupungille pitäis kävellä :?
Elukka

Laputettua simmua painaa, kutittaa, turvottaa jne.
Vallan epämukavaa. :?
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

Oikeenpuoleinen hartia/niska/alaselkä-jumitus.
Dumari

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Polvi hajonnut lopullisesti fudiksessai ja vatsa leikattu auki, on kait niitä oikeitakin ongelmia... (ehkä :D )
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Hartiat paloi, kahdessa sormessa viiltohaava, löin jalkani ja aika moni lihas kipeänä. Me likes, tunnen eläväni.
Tasan ei mene muumit kanootissa.