Ukrainan ja Venäjän sota

Yleinen lätinä jä kitinä
Bluntly
Kitisijä

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 03.03.2022 11:15 Venäjän massat asuvat Moskovasta itään ja etelään.
Ai?

https://fi.maps-russia.com/asukastiheys ... A4j%C3%A4n
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ en ole varma, mihin erimielisyys liittyy, mutta eikö Bluntlyn kartta ole Neuvostoajalta (ja Putinin vision mukaan ehkä lähitulevaisuudesta), jossa asukastiheydellään erottuvat esim. Ukraina ja Valko-Venäjä & Baltia? Wikipedian kartta antaisi ymmärtää, että Sivustahuutajan linjaus Moskovasta itään ja etelään saattaa olla ainakin minun yllätyksekseni aika ok.

Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Bluntly
Kitisijä

Oliko? Vaddu.

Taisi olla aamukahvi pirun laihaa kun koko aamun mennyt silmät ristissä.
Bluntly
Kitisijä

Vähän vispaa:

aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tasan ei mene muumit kanootissa.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ton uutisankkurinaisen ilme: "Sanoit sitten noin!? Me ollaan kohta molemmat leirillä!?" Sai sitten sanotuksi "En kommentoi tätä flash mobia millään tavalla"
Bluntly
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 03.03.2022 14:39 ^ Ton uutisankkurinaisen ilme: "Sanoit sitten noin!? Me ollaan kohta molemmat leirillä!?" Sai sitten sanotuksi "En kommentoi tätä flash mobia millään tavalla"
Miten kävi kun Suomessa avasi pullon uutislähetyksessä?
sivustahuutaja
Kitisijä

^ Totta.

Lontoossa Venäjän osakkeet olivat eilen laskeneet 99,9%. Ne on lontoolaiset pankiirit semmoisia flash mob hassuttelijoita. Huomenna sitten taas täyteen hintaan.
sivustahuutaja
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 03.03.2022 14:39 ^ Ton uutisankkurinaisen ilme: "Sanoit sitten noin!? Me ollaan kohta molemmat leirillä!?" Sai sitten sanotuksi "En kommentoi tätä flash mobia millään tavalla"
Kuva
Bluntly
Kitisijä

Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 03.03.2022 18:07 Isommatkin alkaa murisemaan.

Venäläinen öljyjätti Lukoil vaatii pysäyttämään sodan
Tämä ja Abramovitshin ero ja kommentit ex-seurastaan ja sodan tarpeettomuudesta ovat hyvä alku. Lisää tarvitaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

Huhutaan, että huomenna tulisi poikkeuslaki voimaan Venäjällä. Taitaa kotirintama rakoilla.
Bluntly
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 03.03.2022 22:54 Huhutaan, että huomenna tulisi poikkeuslaki voimaan Venäjällä. Taitaa kotirintama rakoilla.
Saavat mandaatin kutsua reserviläisiä kuolemaan Ukrainaan.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Kaiken järjen mukaan hallinnon pitäisi romahtaa lähipäivinä, jos hallinto ylipäätään on romahtamassa. Jos tämä poikkeusaika jatkuu esim viikkoja ja brutaaleja esimerkkejä järjestyksenpidosta nähdään jatkuvasti, niin tuskin joskus kuukauden päästä enää massat lähtevät toreille. Pakotteiden vaikutuksista nähdään tässä kohtaa vasta pieni osa, joten kansa ehkä luulee, että heillä olisi jotain tulevaisuutta tiedossa. Aiemmissa vallankumouksessa kansan tilanne oli eri, heillä meni noina aikoina huonosti ja ei ehkä tuntunut, että on mitään menetettävää. Nyt kansalla on vielä älyluuri kädessä.

Jos hallinto ei romahda, niin Naton etu on saada Suomi Natoon heti. Venäjän länsiraja on pakko padota. Ukraina uhrattaisiin tässä kuviossa. Suomesta ei kuitenkaan haluta uutta Ukrainaa.

Toivotaan, että joku lähipiirista poistaa Putinin tai kansa nousee vastarintaan.
Bluntly
Kitisijä

Romahtaminen vaatisi, että venäläisiä kiinnostaisi. Ei näytä kiinnostavan.
urpiainen
Kitisijä

Bluntly kirjoitti: 04.03.2022 8:27 Romahtaminen vaatisi, että venäläisiä kiinnostaisi. Ei näytä kiinnostavan.
Mä luulen, että arki Venäjällä on sen verran raskasta, että perusjengillä ei oikein energia (tai kiinnostus, jos halutaan) riitä selvittämään kaiken propagandavyörytyksen takaa, mitä siellä tapahtuu. Pakotteiden aiheuttama lisäkurjuuskin kääntyy helposti lännen aggressioksi, jota vastaan paras suoja on vahva Putin. Ja ne, jotka saattaisivat tietää, eivät uskalla: pelkkä "ei sotaa" -kyltin kanto mielenosoituksessa voi riittää siihen, että poliisi pahoinpitelee ja vie putkaan. Lähipiiristä ei varmaan kukaan nouse Putskua vastaan. Eiköhän niillä kaikista jäädytyksistä huolimatta ole sukanvarressa sen verran, että vallankumouksen riskit ei houkuta.

Lisäksi aika hevienkin pakotteiden käyttö Venezuelassa, P-Koreassa, Iranissa ei ehkä anna esimerkkiä, että niillä saataisiin valta vaihdettua sisäisen kansannousun kautta hyvin nopeasti. Olen pessimisti: Ukrainaan tulee joku heille tosi epäoikeudenmukainen jäätynyt konflikti ja Venäjän läsnäolo ainakin Krimillä/idässä, ja Eurooppaan rautaesirippu ja uusi kylmä sota.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä

Bluntly kirjoitti: 04.03.2022 8:27 Romahtaminen vaatisi, että venäläisiä kiinnostaisi. Ei näytä kiinnostavan.
Kyllä se alkaa kiinnostaa, mutta sitten voi olla liian myöhäistä.

Vuosi 2030: Paikattuihin Adidaksen verkkareihin pukeutunut mies pelaa tyytyväisenä Countteria. Vuoden 2015 GTX 950 pimahtaa. Blyat!
sivustahuutaja
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 04.03.2022 8:40 Olen pessimisti: Ukrainaan tulee joku heille tosi epäoikeudenmukainen jäätynyt konflikti ja Venäjän läsnäolo ainakin Krimillä/idässä, ja Eurooppaan rautaesirippu ja uusi kylmä sota.
Kuulostat optimistiselta. Minusta kansanmurha alkaa näyttää todennäköisemmältä Ukrainassa kuin "jäätynyt konflikti".

Liikekannallepano ja kaiken voiman heittäminen Ukrainaan on juuri Putinin kaltainen uhkapeli. Tuo pitää kotirintaman kurissa. Lännestä ei tarvitse välittää, koska Putin laskee ydinasepelotteen varaan.
urpiainen
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 04.03.2022 8:45
urpiainen kirjoitti: 04.03.2022 8:40 Olen pessimisti: Ukrainaan tulee joku heille tosi epäoikeudenmukainen jäätynyt konflikti ja Venäjän läsnäolo ainakin Krimillä/idässä, ja Eurooppaan rautaesirippu ja uusi kylmä sota.
Kuulostat optimistiselta. Minusta kansanmurha alkaa näyttää todennäköisemmältä Ukrainassa kuin "jäätynyt konflikti".
Jäätynyt konflikti oli se uusi status quo, johon päädytään kun aktiivitoiminta hiljenee. Siinä välissä voi olla ihan ehtaa kansanmurhameininkiäkin.
Bluntly
Kitisijä

Ne, jotka älyää ja kiinnostaa, taitaa poistua maasta asap.

urpiainen
Kitisijä

Venäjä ilmeisesti siirtää joukkojaan Suomen rajalta Ukrainaan: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008657987.html

Ehkä Saukki onkin ilmoittamassa Joelle, että hän lähtee just hakemaan Karjalaa ja Petsamoa takaisin? "Ja Vienanlahdesta Laatokkaan, me piirrämme miekalla rajan!"
sivustahuutaja
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 04.03.2022 8:48 Jäätynyt konflikti oli se uusi status quo, johon päädytään kun aktiivitoiminta hiljenee. Siinä välissä voi olla ihan ehtaa kansanmurhameininkiäkin.
Luulin, että jäätynyt konflikti on eri asia kuin uusi rautaesirippu.

Ukraina on jo osoittanut Putinille, että ainoastaan käytännössä miehitys estää Ukrainan kääntymisen länteen. Toki me emme tiedä mitään Putinin todellisista tavoitteista. Mutta ei näytä siltä, että demilitarisoitu ja neutraali demokraattinen EU-maa riittää Putinille.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Sekin minua on häirinnyt viime aikojen uutisissa, että muutama iso vaikuttaja ja entinen julkiystävä on Putinin toimia kritisoidessaan maininnut Putin muuttuneen paljon. Ihan naurettava logiikka. Putinhan ollut vuosiakymmeniä pyöveli, joka murhaa vastustajansa, riistää ja valehtelee. Sekö on ollut ok?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ Ennen se puhui mukavia ja antoi rahaa. Nyt se ei tee kumpaakaan. Selvästi muuttunut mies.
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

The Beeb esittää 5 mahdollista skenaariota sodalle. Onneksi Suomea ei mainita niissä missään, vaikka baltit ovatkin mukana listassa.

https://www.bbc.com/news/world-europe-60602936

Kirjoittaja pitää todennäköisimpänä pitkää sotaa ja Venäjän vetäytymistä vuosien kuluttua uuden johdon myötä. Eli Afganistanin toisinto.
The West continues to provide weapons and ammunition. And then, perhaps after many years, with maybe new leadership in Moscow, Russian forces eventually leave Ukraine, bowed and bloodied, just as their predecessors left Afghanistan in 1989 after a decade fighting Islamist insurgents.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 04.03.2022 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija