Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Info tulevista miiteistä
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SingleMalt kirjoitti:Sori. Tuo sohvanpohja-psykologihuttu ei pure. Säästä se jollekin muullle. Minulla tuo lentää suoraan mambojamboroskikseen.
Kuten haluat.
So Easy

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja So Easy »

SingleMalt kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:..
Sori. Tuo sohvanpohja-psykologihuttu ei pure. Säästä se jollekin muullle. Minulla tuo lentää suoraan mambojamboroskikseen.
Jos et tiedä vastauksia esitettyihin kysymyksiin, siis tiedä itsekään näiltä osin miksi toimit niin kuin toimit... niin yrität sitten halpamaisesti saada leimattua tällaisten esittämisen ensinkään jotenkin epäsuotavaksi ja arveluttavaksi toiminnaksi? Laitat kädet korville ja alat huutaa eieiei? Kysymysten esittäjä pitää kantaa ulos huoneesta ennen kuin parkuminen lakkaa?

Voi hyvä mies, missä on itsekritiikkisi? Olisiko rehellisempää vain myöntää, ettei tiedä? Tai jos tiedät mutta et halua kertoa, olisi kiinnostavaa kuulla miksi. Ettet vain pelkää lommoa karskin äijän imagoon?
Herra Manala

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

So Easy kirjoitti:Voi hyvä mies, missä on itsekritiikkisi? Olisiko rehellisempää vain myöntää, ettei tiedä? Tai jos tiedät mutta et halua kertoa, olisi kiinnostavaa kuulla miksi. Ettet vain pelkää lommoa karskin äijän imagoon?
Luulen, että SingleMalt ei vain vielä tunne itseään.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

So Easy kirjoitti:Jos et tiedä vastauksia esitettyihin kysymyksiin...
Voi hyvä mies...
Kamoon. Jos toinen ilmaisee, että ei ole kiinnostunut, niin sitten ei ole. Vaikka SM alunperin meidän välisemme keskustelun aloittikin, hänellä pitää silti olla mahdollisuus muuttaa mieltänsä. Ympäristössä, jonne suurin osa ihmisistä ei ole tullut kohtaamaan ja kyseenalaistamaan itseään, vaan pakenemaan elämää (= viihdyttämään itseään jauhamalla merkityksetöntä paskaa), ei kannata ryhtyä jahtaamaan ainakaan niitä, jotka selvästi ja ystävällisesti kieltäytyvät tarjouksesta.

Minusta se ei ainakaan ole reilua.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

So Easy kirjoitti:yrität sitten halpamaisesti saada leimattua tällaisten esittämisen ensinkään jotenkin epäsuotavaksi ja arveluttavaksi toiminnaksi?
Siis SM sanoi: "Minulla tuo lentää" jne. Eli ei yrittänyt leimata, vaan ilmaisi että ei itse saa sepustuksistani mitään irti. Kyllä ihmisen pitää voida rehellisesti sanoa jos näin on, ilman että saa palstahyeenaa kimppuunsa.
SingleMalt

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

EveryWoman kirjoitti:ilmaisi että ei itse saa sepustuksistani mitään irti.
Ei, vaan lähes jokaiseen keskusteluun mukaan vetämäsi "itsetuntemus" on avainsana. Minusta kun se on naistenlehtien huttua, kotisohvapsygologien diivailua ja niiden henkilöiden jargonia, jotka pitävät itseään muuta massaa parempana olentona. Toisin sanoen, tarjoamasi itsetuntemus on kuin foliohattu avaruuden säteitä vastaan. - Täyttä sontaa.

Ja toisekseen, miksi otat oikeuden siihen oletukseen, että minussa on syy tällä kertaa? Ajattelitko lainkaan, että sinun olisikin tällä kertaa syytä tarkastella intressejäsi?

Kolmanneksi. Sinä et tiedä minusta yhtään mitään. Emme ole koskaan tavanneet, emme tiedä toistemme taustoista juurikaan mitään ja jo lähtökohtaiseti olemme täysin erilaisia ihmisiä. Jo tässä valossa opastuksesi menee minun kohdallani täysin kuuroille korville. Minä kun en vain saa irti mitään, itseäni lähes 10 vuotta nuoremman vaatesuunnittelijan psykologisesta leikkitohtoroinnista.
MGandhi

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

EveryWoman kirjoitti:
Jos tämä palsta muuttuisi haluamasi kaltaiseksi, niin veikkaampa että 90% kirjoittajista ottaisi hatkat.
Saat toki veikata mitä haluat, enkä kiistä ettetkö voisi olla oikeassa. Minä haluaisin kuitenkin, että ihmiset itse sanoisivat mielipiteensä, sen sijaan että sinä sanot sen 90% puolesta.
En ole 90% palstalaisista, mutta komppaan silti SM tässä. Minä poistuisin, jos täällä noudatettaisiin natsikuria kirjoitusten sisällöstä. Riittäisi jo sekin, että jokainen postaus olisi sen A4 mittainen. Eläköön one-linerit!

Ihan kaikkeen (toki moniin asioihin) ei tarvitse suhtautua niin vitun analyyttisesti. Tämä palsta on jokseensakin ainutlaatuinen nimenomaan henkilökemioittensa vuoksi. Minä henk.koht. en ainakaan ole tullut tänne hakemaan viisautta (jos sitä matkan varrella vahingossa tarttuu, niin hyvä).
Mida

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja Mida »

SingleMalt kirjoitti: Ei, vaan lähes jokaiseen keskusteluun mukaan vetämäsi "itsetuntemus" on avainsana. Minusta kun se on naistenlehtien huttua, kotisohvapsygologien diivailua ja niiden henkilöiden jargonia, jotka pitävät itseään muuta massaa parempana olentona. Toisin sanoen, tarjoamasi itsetuntemus on kuin foliohattu avaruuden säteitä vastaan. - Täyttä sontaa.
Itse asiassa kuinka tarkkaan oletkaan tutustunut sonnaksi kutsumaasi asiaan? Jos et juurikaan, miksi et? Näiden ennakkoluulojesi takia, arvaan. Voin kyllä sen sanoa, että itsetuntemus ei ainakaan omalla kohdallani ole aihe, jolla elvistellä muille (vaikka usein käy niin, että pari sinällään neutraalia sanaa asiasta ja heti minun tulkitaan elvistelevän, diivailevan, kuvittelevan olevani muita parempi ja jos kiellän, kuvitellaan kuitenkin, että tiedetään asia paaaaaaaaaljon paremmin kuin minä itse. Onko tässä vaikkapa sinusta jotakin ristiriitaista?).

Luulenpa, että itsetuntemuksen hyväksi havainneet näkevät ne hyödyt, joita seuraisi siitä, että mahdollisimman moni oppisi tuntemaan itseään ja siksi tuovat esille tällaisen mahdollisuuden olemassaolon. Eivät todellakaan elvistelläkseen (yleensä, siis useinmiten, joten jos joukossa on yksi mätä omena, niin eivät ne korin muut sitä välttämättä ole).

Ja kyllä, myös nämä itsetuntemuksen tielle tutkailemaan lähteneet ovat erittäin todennäköisesti olleet joskus aivan yhtä ennakkoluuloisia ja vastahankaisia ja ehkäpä jopa ottaneet osaa tähän elvistelykuvitteluinhotussyndroomaan.
Minä kun en vain saa irti mitään, itseäni lähes 10 vuotta nuoremman vaatesuunnittelijan psykologisesta leikkitohtoroinnista.
Aijaijai, miten vahvoja ennakkoluuloja ja asenteita. Ettäkö viisautta voi löytää ainoastaan jonkun sellaisen puheista, joka on ensinnäkin sinua vanhempi tai samanikäinen tai hankkinut meriittiä vaikkapa psykologian tutkinnolla tai on vain jotenkin muutoin enemmän arvostamassasi ammatissa. Nyt on kyse elämisen taidosta ja sitä voi kun voikin oivallella ihan itte omassa päässään, tosin pääasiassa teini-iän ohitettuaan kokonaisvaltaisesti. Miksi sinusta parikymppinen nainen ei voisi kertoa sinulle elämästä jotain uusia oivalluksia?

Kyllä, itse pidän yliluonnollisiin juttuihin uskovien höpinöitä helposti täyshömppänä, mutta usein niissäkin on piirteitä, jotka ovat järkeviä, hyödyllisiä ja fiksuja, eikä olisi oikein tuomita niitä hömpänpömpäksi kauttaaltaan heti kättelyssä perehtymättä itse aiheeseen. Eli jos en tiedä jostakin paljoakaan, pyrin olemaan muodostamatta siitä kovinkaan vahvoja mielipiteitä.

Oletko muuten huomannut, että kun itsetuntemuksesta tulee puhe, esitetään paljon kysymyksiä? Näetkö nuo kysymykset niin, etteivät ne ole kysymyksiä ollenkaan ja että niihin vastaaminen suoraan on vaarallista, koska silloin vastapuoli saa jonkin uuden aseen sinua vastaan, jolla ne yrittävät osoittaa sinun huonommuuttasi ja typeryyttäsi ja tietämättömyyttäsi ja silloin on parempi olla vastaamatta?
Mida

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja Mida »

MGandhi kirjoitti: Minä poistuisin, jos täällä noudatettaisiin natsikuria kirjoitusten sisällöstä. Riittäisi jo sekin, että jokainen postaus olisi sen A4 mittainen. Eläköön one-linerit!
Kysy mieluummin asiasta paasaavilta, että millaisena he näkisivät Kityn, jos vaikkapa kaikki innostuisivatkin itsetuntemuksesta sen sijaan, että sinä asiasta ymmärtämätön vedät tällaisia ennakkoluuloisia johtopäätöksiä. Jos vaikka sattuu kiinnostamaan, että mikä tuossa arvauksessasi nyt muka meni väärin niin ole hyvä ja kysy itse.
Ihan kaikkeen (toki moniin asioihin) ei tarvitse suhtautua niin vitun analyyttisesti. Tämä palsta on jokseensakin ainutlaatuinen nimenomaan henkilökemioittensa vuoksi. Minä henk.koht. en ainakaan ole tullut tänne hakemaan viisautta (jos sitä matkan varrella vahingossa tarttuu, niin hyvä).
Ei tarvitsekaan, mutta miksi tämän asian analyyttisempi käsittely saa sinut tuntemaan kuin nämä me paasaajat käsittelisimme aivan kaikkea pelkästään analyyttisesti ja aina?

Et ole tullut hakemaan, mutta olet sitä mieltä, että jos vahingossa uppoaa niin hyvä. Miksi sitten räpiköit vastaan täällä niin kovasti? Minusta kun tuon asenteen pitäisi heijastella avoimuutta vähän enemmän. Vai ketuttaako se, kun vaihteeksi caccaosiossa joku herkeää analysoimaan, niin että ei perkele tänne tarvi noitten asioitten kanssa tulla?
SingleMalt

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Mida kirjoitti:Itse asiassa kuinka tarkkaan oletkaan tutustunut sonnaksi kutsumaasi asiaan?
Miksi minun pitäisi tutustua selllaisen asiaan, joka ei minua yhtään kiinnosta tai näen sen jonninjoutavana paskana?

Tutustutko sinun auton kaasuttimen kiihdytyspumpun toimintaan, jotta voisit tietää mieten se toimii kaasua lisättäessä?

Minä tunnen itseni rittävän hyvin tietääksen omat intressini ja luonteeni. Siihen ei tarvita mitään kursseja ja kirjoja. Itsestään huolehtiminen ja yksin eläminen kyllä kertoo ennemmin tai myöhemmin sen, mitä tarvitseekin.
MGandhi

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Mida kirjoitti:
MGandhi kirjoitti: Minä poistuisin, jos täällä noudatettaisiin natsikuria kirjoitusten sisällöstä. Riittäisi jo sekin, että jokainen postaus olisi sen A4 mittainen. Eläköön one-linerit!
Kysy mieluummin asiasta paasaavilta, että millaisena he näkisivät Kityn, jos vaikkapa kaikki innostuisivatkin itsetuntemuksesta sen sijaan, että sinä asiasta ymmärtämätön vedät tällaisia ennakkoluuloisia johtopäätöksiä. Jos vaikka sattuu kiinnostamaan, että mikä tuossa arvauksessasi nyt muka meni väärin niin ole hyvä ja kysy itse.
Ihan kaikkeen (toki moniin asioihin) ei tarvitse suhtautua niin vitun analyyttisesti. Tämä palsta on jokseensakin ainutlaatuinen nimenomaan henkilökemioittensa vuoksi. Minä henk.koht. en ainakaan ole tullut tänne hakemaan viisautta (jos sitä matkan varrella vahingossa tarttuu, niin hyvä).
Ei tarvitsekaan, mutta miksi tämän asian analyyttisempi käsittely saa sinut tuntemaan kuin nämä me paasaajat käsittelisimme aivan kaikkea pelkästään analyyttisesti ja aina?

Et ole tullut hakemaan, mutta olet sitä mieltä, että jos vahingossa uppoaa niin hyvä. Miksi sitten räpiköit vastaan täällä niin kovasti? Minusta kun tuon asenteen pitäisi heijastella avoimuutta vähän enemmän. Vai ketuttaako se, kun vaihteeksi caccaosiossa joku herkeää analysoimaan, niin että ei perkele tänne tarvi noitten asioitten kanssa tulla?
OOOH! Lovely! Parhautta on, että nainen, joka ilmoittaa haluttomuutensa kokea mitään uutta missään muodossa, tulee kertomaan minulle ennakkoluuloisuudesta!

Kovin kovasti en räpiköi vastaan. Itseasiassa usein skippaan nämä analyyttisiksi tylsimyksiksi leimaamani (ennekkoluuloisuutta vai näköhavaintoihin perustuen?) henkilöiden tekstit automaagisesti. Nyt vain vastasin EW:n kutsuun tulla ilmoittamaan oma mielipide. En koe nyt räpiköiväni kovinkaan pahasti mitään vastaan. Kuten sanottu, MINÄ en hae täältä kovinkaan älyllistä keskustelua (paitsi joskus vahingossa) ja gaganjauhanta sopii minulle. Ensi kerralla kun pyydän saada kuulla totuuden, niin tulen erikseen pyytämään sitä Sinulta. OK?
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

SingleMalt kirjoitti:"itsetuntemus"
Hmm. Jostain syystä nyt tätä itsetuntemuskeskustelua seurattuani rupean löytämään yhtymäkohtia joidenkin koulukavereiden lihaspullisteluun ja "liiku enemmän niin elämäsi paranee" - agendaan.
Miksi ihmeessä ihmisillä on niin tolkuton tarve nostaa itseään omien elämänarvojensa ja/tai harrastustensa nojalla toisten yläpuolelle?
Miekin voisin ruveta saarnaamaan, että jos koko maailmassa olisi puolustusvoimien kaltainen hierarkiajärjestys ja ihmisten sisäinen kuri edes puolia siitä, mitä meillä ihmiskunnan eliitillä - upseereilla, niin kyllä SITTEN olisi asiat hyvin.
Tottahan se ei tietenkään ole vähimmässäkään määrin, mutta voin vaikka googlettaa jostain amerikkalaisesta yliopistosta jonkun tutkielman, jossa osoitetaan väite ehdottomaksi faktaksi ja sitten kaikki uskoisivat minuu. Jee.

Tasapaino on hyvästä. Itseä ja tekemisiensä motiiveita on hyvä tuntea joissain määrin, kuten myös on hyvä omata jonkunlainen itsekuri.
Pääasia että tuntee olonsa mukavaksi, eikä tunne pakottavansa itseään mihinkään.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
killkill

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja killkill »

Mylwin kirjoitti:Miksi ihmeessä ihmisillä on niin tolkuton tarve nostaa itseään omien elämänarvojensa ja/tai harrastustensa nojalla toisten yläpuolelle?
Tämä liittyy kai ihmisen perusluonteeseen. Kyseessä ei todellakaan ole mikään uusi ilmiö.
Itseä kyllä huvittaa tämä joka nurkasta puskeva self-improvement -mentaliteetti. "Yhdeksän tietä tiukempiin vatsalihaksiin". "Kymmenen tapaa vietellä unelmiesi nainen tänään". "Viisi vinkkiä, joilla nouset konsernin toimitusjohtajaksi alle aikayksikön". Onko ihmisen ainoa tehtävä tosiaan brändätä itsensä ja rakentaa itsestään joku vitun Super-Metroseksuaalimies?

Don't get me wrong. Siinä, että asettaa elämälleen tavoitteita ja pyrkii päämäärätietoisesti niitä kohti ei ole mitään väärää. En vain pysty uskomaan, että uhrattaessa kaikki menestyksen alttarille ihmisestä tulisi kovinkaan onnellinen.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

killkill kirjoitti: Don't get me wrong. Siinä, että asettaa elämälleen tavoitteita ja pyrkii päämäärätietoisesti niitä kohti ei ole mitään väärää. En vain pysty uskomaan, että uhrattaessa kaikki menestyksen alttarille ihmisestä tulisi kovinkaan onnellinen.
Riittämättömyyden tunne lienee se perimmäinen syy. Amerikka-ilmiö on tuonut ihmisille sellaisia karkkeja, kuten hienot juhlat, kauniit autot, isot tissit ja lihakset sekä henkisen yhteyden, tasapainon ja hyvän-paremman-parhaan elämän - joita meidän nyt täytyy sitten havitella.
Päämäärätietoisuuskin on tervettä - tiettyyn rajaan asti. Syytetään yhteiskuntaa, korporaatioita, tiedotusvälineitä ja Hannu Karpoa burnouteista, mutta kyllä se perimmäinen syy löytyy ihmisistä itsestään.
Ahneella on paskainen loppu.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Mida

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja Mida »

SingleMalt kirjoitti:
Mida kirjoitti:Itse asiassa kuinka tarkkaan oletkaan tutustunut sonnaksi kutsumaasi asiaan?
Miksi minun pitäisi tutustua selllaisen asiaan, joka ei minua yhtään kiinnosta tai näen sen jonninjoutavana paskana?
Miksi esität vahvoja kannanottoja aiheesta, josta et tiedä oikeasti mitään, vaan josta sinulla on pelkkiä ennakkoluuloja? Miksi ihmeessä? Eikös se ole ihan ajanhukkaa?

Tokihan saat aivan vapaasti olla kiinnostumatta ja olla ottamatta onkeesi mistään näistä ajatuksista, mutta miksi ihmeessä pitää siitä tuollaista hälyä?
Tutustutko sinun auton kaasuttimen kiihdytyspumpun toimintaan, jotta voisit tietää mieten se toimii kaasua lisättäessä?
En, enkä mielelläni koskaan tutustukaan, mutta en myöskään pidä tuota tietämystä asiasta pelkkänä paskana ja kuuluta sitä joka moottorikeskustelussa. Sillehän nauraisivat aidanseipäätkin, vai mitä?
Minä tunnen itseni rittävän hyvin tietääksen omat intressini ja luonteeni. Siihen ei tarvita mitään kursseja ja kirjoja. Itsestään huolehtiminen ja yksin eläminen kyllä kertoo ennemmin tai myöhemmin sen, mitä tarvitseekin.
Tiedätkö siis senkin, mille pohjalle itsetunto kannattaa kasata ja millä asioilla siihen tulisi olla suurin ja pienin vaikutus, jotta oltaisiin kaikkein parhaimmalla perustalla?

Ei elämä kerro itse aina kaikkein parhaita toimintatapoja. Vaatii hiukan avoimuutta, uteliaisuutta ja hoksottimia, jotta pääsee jyvälle (ja välillä ituamiseen myös kirjoja ja keskusteluja, jotka nekin ovat osa elämää). Ei sillä, etteikö toisellakin tapaa voisi elää, mutta tässä on kyse vaan siitä, että kummalla tavalla olisi onnellisempi.
SingleMalt

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

MGandhi kirjoitti:Ihan kaikkeen (toki moniin asioihin) ei tarvitse suhtautua niin vitun analyyttisesti. Tämä palsta on jokseensakin ainutlaatuinen nimenomaan henkilökemioittensa vuoksi.
Juuri näin.

Minä, suuri ja mahtava The Great Shrik SM, annan teille nyt psygologisen pähkinän.

Miksi oltte niin helvetin tosikkoja. Missä on huumorintajunne? En meinaan ole vielä kertaakaan löytänyt palstan kallonkutistajilta yhtään leikittelevää, hauskaa ironista tai sarkastista kirjoitusta. Pelkkää analysoivaa ja täysin huumorintajutonta tuhinaa.

Mitä jos kertoisitte meille vitsin? Osaattekos? Teidättekö mikä on vitsi?

Ei elämää pidä ottaman niin vakavasti, kuin te teette.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Mida kirjoitti:Ei sillä, etteikö toisellakin tapaa voisi elää, mutta tässä on kyse vaan siitä, että kummalla tavalla olisi onnellisempi.
Miusta nyt kuitenkin tuntuu, että SM on aivan saletisti onnellisempi, mikäli ei tee noita em. kikkoja, itsetutkiskelua ja henkisiä harjoituksia.
Kuten myös mie, koska uskon ettei kaikkea ole tarkoitettu ymmärrettäväksi.
En silti väitä, ettei joku noista asioista tulisi onnellisemmaksi - kukin tavallaan.
Tiedätkö siis senkin, mille pohjalle tietokone kannattaa kasata ja millä asioilla siihen tulisi olla suurin ja pienin vaikutus, jotta oltaisiin kaikkein parhaimmalla perustalla?
Ei myö olla tietokoneita.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
SingleMalt

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Mylwin kirjoitti: Miusta nyt kuitenkin tuntuu, että SM on aivan saletisti onnellisempi, mikäli ei tee noita em. kikkoja, itsetutkiskelua ja henkisiä harjoituksia.

Kiitos. Olen täysin samaa mieltä.

Ja kun katsoo millaiseeen tulokseen on tultu moisten mietiskelyjen jälkeen, en suosittele sitä muillekkaan.
Mida

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja Mida »

MGandhi kirjoitti:

OOOH! Lovely! Parhautta on, että nainen, joka ilmoittaa haluttomuutensa kokea mitään uutta missään muodossa, tulee kertomaan minulle ennakkoluuloisuudesta!
Tähän äärimmäiskärjistykseen vastailinkin jo tuolla toisaalla, joten luepa se ennen kuin näitä kuvitelmiasi huutelet.
Kovin kovasti en räpiköi vastaan. Itseasiassa usein skippaan nämä analyyttisiksi tylsimyksiksi leimaamani (ennekkoluuloisuutta vai näköhavaintoihin perustuen?)
ennakkoluulot perustuvat myös havaintoihin, vai mitä?
henkilöiden tekstit automaagisesti. Nyt vain vastasin EW:n kutsuun tulla ilmoittamaan oma mielipide. En koe nyt räpiköiväni kovinkaan pahasti mitään vastaan. Kuten sanottu, MINÄ en hae täältä kovinkaan älyllistä keskustelua (paitsi joskus vahingossa) ja gaganjauhanta sopii minulle. Ensi kerralla kun pyydän saada kuulla totuuden, niin tulen erikseen pyytämään sitä Sinulta. OK?
Pah, totuussoopaa igen. Täytynee tännekin taas lykätä se ihq allekirjoitukseni, jossa julistin kirjoitusteni olevan vain ja ainoastaan mielipiteitäni, ellei toisin mainita. Sen tarpeellisuuden kokee aina kantapään kautta kun näitä kommentteja lukee.

Miksi koit tarvetta oman mielipiteesi ilmaisuun? Vainko koska EW sellaista toivoi? Noh, mikäs siinä, mutta missä kohtaa sanoit, ettei mielipiteisiisi saisi tarttua. Eikö vastauksesi tähän keskusteluun sitten ollutkaan sen älyllisen keskustelun kaipuuta vai oliko tämä älylliseen keskusteluun vastauksesi sitä gaganjauhantaa? Öh, olen hämmentynyt. Selvennätkö?
killkill

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja killkill »

Mylwin kirjoitti:Syytetään yhteiskuntaa, korporaatioita, tiedotusvälineitä ja Hannu Karpoa burnouteista, mutta kyllä se perimmäinen syy löytyy ihmisistä itsestään. Ahneella on paskainen loppu.
Veikkaan että alisuorittamisesta tulee vielä uusi trendi. Aikansa turhan tavaran perässä lentäneet uraohjukset huomaavat, että elämässä on muitakin arvoja kuin rahalla ja asemalla mitattavat.
Pakko myöntää, että välillä tuo riittämättömyyden tunne pääsee iskemään. Joka puolelta päälle pommikonelaivueen lailla tunkeva markkinaviestintäpommitus tehoaa, vaikka siltä koettaakin suojautua parhaansa mukaan.
gullible

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja gullible »

killkill kirjoitti:Siinä, että asettaa elämälleen tavoitteita ja pyrkii päämäärätietoisesti niitä kohti ei ole mitään väärää. En vain pysty uskomaan, että uhrattaessa kaikki menestyksen alttarille ihmisestä tulisi kovinkaan onnellinen.
Minä taasen pystyn hyvinkin kuvittelemaan, että joissain tapauksessa tuollaisesta ihmisestä voi hyvinkin tulla onnellinen. Joku toinen on varmaankin aidosti onnellinen siitä, että seiska kolahtaa kerran viikossa luukusta ja että telkkarista tulee Pig Brothel 24/7.

Pitäisi oivaltaa, että ihmisiä todellakin on niin kovin moneen junaan. Toinen suuri puuttuva oivallus on se, että harvoin kenenkään elämä on todella noin mustavalkoista, kuin esimerkeissä yllä: tokkopa on montaakaan, jotka uhraavat todella aivan Kaiken millekään alttarille - ja vaikka tekisivätkin niin niin mitä sitten?. Oman segmentin (tai pikemminkin segmenttien) löytäminen joko awarenessilla, hakemalla maksimaalista määrää irtoseksiä, uraputkella, sosiaalisilla suhteilla, harrastuksilla tai millä tahansa keinoilla, jotka eivät aiheuta suoranaista haittaa muille (tästä haitan määritelmästä voidaan tietty alkaa vääntämään), pitäisi minusta riittää. Jos joku elää elämänsä fundamentaalina uskovaisena askeesissa niin mitäpä minulla on siihen sanomista, vaikkei oma valintani ihan juuri se olekaan. Kolmas puuttuva oivallus on se, että kelkkaa voi kääntää: jos joku hummaa elostelijan elämäänsä viinanhuuruisessa epätodellisuudessa niin käsittääkseni sen ei tarvitse olla lopullista. Muutos on pääsääntöisesti mahdollinen.

Tärkeintä on, että elää onnelisena eikä kummittele kuoltuaan. Siinä on oman awareness-opukseni otsikko.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

killkill kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:Syytetään yhteiskuntaa, korporaatioita, tiedotusvälineitä ja Hannu Karpoa burnouteista, mutta kyllä se perimmäinen syy löytyy ihmisistä itsestään. Ahneella on paskainen loppu.
Veikkaan että alisuorittamisesta tulee vielä uusi trendi. Aikansa turhan tavaran perässä lentäneet uraohjukset huomaavat, että elämässä on muitakin arvoja kuin rahalla ja asemalla mitattavat.
Pakko myöntää, että välillä tuo riittämättömyyden tunne pääsee iskemään. Joka puolelta päälle pommikonelaivueen lailla tunkeva markkinaviestintäpommitus tehoaa, vaikka siltä koettaakin suojautua parhaansa mukaan.
Joo, stressihän on aivan luonnollinen ilmiö ja reaktio. Kaikillehan sellaisia tilanteita tulee, täytyy vain osata viitata kintaalla sille välillä.
Siinä vaiheessa kun jonkun tehtävän suorittaminen ajaa prioriteeteissä kaiken muun ohi niin kannattaa miettiä niitä elämän peruskysymyksiä uudestaan.
Työ on kuitenkin vaan työtä - jos työ on elämää niin sitten voi syyttää seurauksistaan vain itseään. Välillä voi haistattaa vain pitkän vitun ja heittää lekkeriksi. Vetää vaikka perseet olalle ja ilmoittautua sairaaksi pariksi päiväksi. Tekee ihan hyvää.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
MGandhi

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Mida kirjoitti:
MGandhi kirjoitti:

OOOH! Lovely! Parhautta on, että nainen, joka ilmoittaa haluttomuutensa kokea mitään uutta missään muodossa, tulee kertomaan minulle ennakkoluuloisuudesta!
Tähän äärimmäiskärjistykseen vastailinkin jo tuolla toisaalla, joten luepa se ennen kuin näitä kuvitelmiasi huutelet.
Kovin kovasti en räpiköi vastaan. Itseasiassa usein skippaan nämä analyyttisiksi tylsimyksiksi leimaamani (ennekkoluuloisuutta vai näköhavaintoihin perustuen?)
ennakkoluulot perustuvat myös havaintoihin, vai mitä?
henkilöiden tekstit automaagisesti. Nyt vain vastasin EW:n kutsuun tulla ilmoittamaan oma mielipide. En koe nyt räpiköiväni kovinkaan pahasti mitään vastaan. Kuten sanottu, MINÄ en hae täältä kovinkaan älyllistä keskustelua (paitsi joskus vahingossa) ja gaganjauhanta sopii minulle. Ensi kerralla kun pyydän saada kuulla totuuden, niin tulen erikseen pyytämään sitä Sinulta. OK?
Pah, totuussoopaa igen. Täytynee tännekin taas lykätä se ihq allekirjoitukseni, jossa julistin kirjoitusteni olevan vain ja ainoastaan mielipiteitäni, ellei toisin mainita. Sen tarpeellisuuden kokee aina kantapään kautta kun näitä kommentteja lukee.

Miksi koit tarvetta oman mielipiteesi ilmaisuun? Vainko koska EW sellaista toivoi? Noh, mikäs siinä, mutta missä kohtaa sanoit, ettei mielipiteisiisi saisi tarttua. Eikö vastauksesi tähän keskusteluun sitten ollutkaan sen älyllisen keskustelun kaipuuta vai oliko tämä älylliseen keskusteluun vastauksesi sitä gaganjauhantaa? Öh, olen hämmentynyt. Selvennätkö?
Huoh. Taisin tunkea käteni paskaan. Sanotaanko, että koin tarvetta mielipiteeni ilmaisuun, jotta EW ei olisi siinä uskossa, etteikö palstalla todella olisi muitakin jotka kokivat asian niin kuin oli väitetty. Se oli siis vain mielipidettä painottava mielipide. Siis perskärpästelyä, if u wish.

Ja kyllä! Tuo alku oli äärimmäiskärjistys, mutta silti en pidä Sinun käsitystäsi ennakkoluulottomuudesta kovinkaan luotettavana käsityksenä. Jos matkustelu ulkomaillekkin (joka kuulemma saattaa avartaa näkemystäsi asioista) on vastenmielistä, niin kyllä mielestäni omaat liian suppean katsontakannan julistautuaksesi ennakkoluulottomaksi itsetuntijaksi. Olet mitä olet, mutta ihmettelen vain miksi minulla ei ole oikeutta puhua 'ennakkoluuloisesti', mutta sinulla on.

Tartu, ole hyvä. Tämä 'älylliseen' keskusteluun puuttuminen oli nimenomaan sitä gaganjauhantaa. Ei sen ihmeempää. Halusin vain sopivan paikan tullen ilmoittaa, että analyyttiset tekstinne eivät ole tarpeeksi gaggaa MINUN makuuni. Nyt olen pahoillani näin toimittuani. Tosin tunnen nyt myös tuntevani itseäni paremmin sen tehtyäni. Tajusin, että gaganjauhuu on ehdottomasti mukavampaa kuin kinastelu itseään viisaampien kanssa.

EDIT: typot
Mida

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja Mida »

Mylwin kirjoitti: Miksi ihmeessä ihmisillä on niin tolkuton tarve nostaa itseään omien elämänarvojensa ja/tai harrastustensa nojalla toisten yläpuolelle?
Nyt kysyt niin monimutkaista asiaa että vastaamaan alkaminenkin jo hengästyttää. Mitenkä tämän nyt oikein selkeästi esittäisi.

1) On ihmisiä, joiden itsetunto on kovasti riippuvainen sosiaalisesta statuksesta ja tällainen itsekorostus saa heidät itsensä tuntemaan itsensä muita paremmaksi ja siten vahvistaa heidän itsetuntoaan. Tähän suhtautumiseen liittyy usein voimakkaasti myös halveksunta näitä "huonompia" kohtaan, joita he siis pitävät mielivaltaisesti (tai sosiaalisien normien mukaan) valittujen kriteerien perusteella kaiken kaikkiaan ihmisarvoltaan itseään huonompina.

2) Näin ei kuitenkaan asia ole aina, kun jollekulle syntyy mielikuva toisen elvistelystä. Tällöin asiaa puhuvat ihmiset, joiden itsetunto ei ole riippuvainen mistään oman pään sisäisestä ihmisten keskinäisestä ihmisarvohierarkiasta ja omasta sijoituksestaan siinä. He nostavat esille asioita omalta puoleltaan ilman tällaisia mollaamis- alentamis- itsekorostustavoitteita, mutta tulevat helposti tulkituiksi edellämainituiksi, koska puhuvat samoista asioista ja uskaltavat olla tyytyväisiä ääneen itseensä ja valintoihinsa (ja uskaltavat suositella muillekin ilman pelkoa oman ihmisarvonsa alenemisesta muiden silmissä).

3) Ja tämä itsekorostusasia on myös riippuvainen havainnoijasta. Asian havaitsija todellakin saattaa erehtyä luulemaan, että kaikki näistä "tabuasioista" puhuvat haluavat korostaa omaa paremmuuttaan, eivätkä tahdo uskoa, ettei asia olisi niin kuin he uskovat.

4) Ja sitten on näitä, jotka pystyvät ymmärtämään ihmisen ilon omasta menestyksestään (tai puheet muille itsetuntemuksesta) olevan mahdollista olla aitoa ja vailla itsekorostusta.

2-ja 4-kohdissa mainitunlaiset yleensä ovat päässeet jollain lailla jyvälle itsetuntemuksen ja muidentuntemuksen koukeroista ja 1- ja 3- kohdan ihmiset eivät kovin helpolla edes myönnä muunlaisia ihmisiä olevankaan, koska se pohjimmillaan alitajuisesti uhkaa koko heidän ihmiskäsityksensä olemassaoloa ja sellaisenaan pysymistä.

Suurin osa ihmisistä kuuluu elämänsä aikana 1-ja2-kohdan tapauksiin, mutta jotkut hoksaavat tämän eron itsetunnon pohjarakenteiden kannattavuudessa ja muuttuvat jossain määrin 2-4-kohtien tapauksiksi.

Ja aivan rehellisesti mielestäni asia näin on, joten en oikein iloisena katso, jos minun ajatellaan valehtelevan, koska tällaisten asioiden esittäminen valtaosan mielestä täytyy olla pelkästään itsekorostusta ja oman ylemmyyden osoittamista ja siksi siis valhetta kaikki tyynni.

Ja taas mietin, että miksi ihmeessä valitsin näin epäkiitollisen ja epämotivoivan asian puhua. Jaksanko oikeasti taas ne vastalauseet ja epäilyt siitä, että elvistelen. En viitsisi, mutta menköön prkl.
Mida

Re: Ketkut sotkitte mun ketjun. *pyllyhymiö*

Viesti Kirjoittaja Mida »

SingleMalt kirjoitti: Miksi oltte niin helvetin tosikkoja. Missä on huumorintajunne? En meinaan ole vielä kertaakaan löytänyt palstan kallonkutistajilta yhtään leikittelevää, hauskaa ironista tai sarkastista kirjoitusta. Pelkkää analysoivaa ja täysin huumorintajutonta tuhinaa.
En noiden muiden palstakirjoittelusta tiedä, niinpä mainostan omaani. Tsekkaapa kirjoittamani viestit (ei oo hirmu monta) ja jos siellä ei mielestäsi ole mitään sarkastista, huvittavaa tai ironista, ni täti tulee näyttämään. (tosin joo, huumorintajuja on erilaisia, joten ei ne välttämättä just sua huvitakaa)