Kitinässä on siis kait ainakin 3-4 Lepomäen äänestäjää:So Hard kirjoitti:Uusimaalaisena Elina Lepomäki tuli lukittua vastaukseksi jo aikaa sitten.
-Tix
-Dave
-Vagabondo?
-Varis?
Pääseeköhän läpi? Aika paljon näin pienellä hiekkalaatikolla.
Kitinässä on siis kait ainakin 3-4 Lepomäen äänestäjää:So Hard kirjoitti:Uusimaalaisena Elina Lepomäki tuli lukittua vastaukseksi jo aikaa sitten.
Kenen joukoissa olit (maksettuna)? Vai voiko kertoa?AngryBird kirjoitti:Kävin ennakkoäänestämässä ja huomenna saan huokaista helpotuksesta koko vaalihässäkän osalta.
Tuskin otan samanlaista hommaa enää ikinä taakaksi vaikka korvaus ihan kelvollinen onkin.
Niin niin, mutta siis kuka niistä Kokoomuksen rahoittajista hyötyy niistä energiaverojen korottamisesta? Niitähän täytyy siis olla nettomaksajien enemmistö, jotta salaliitossa olisi järkeä.prosessi kirjoitti:Suomessa toimii käytännössä yksi oikeasti suuri yritys, Kiinasta terästeollisuutta suomalaisittain löytyy puolestaan:Vagabondo kirjoitti:Kokeile vaikka terästeollisuutta, joka käyttää suomesta louhittua malmia.prosessi kirjoitti: Mille ihmeen suurteollisuudelle?
Suomalaisyritykset Kiinassa
* noin 260, näistä puolella maassa tuotannollista toimintaa, puolella myynti- ja edustuskonttoreita
* suomalaisten investointien kokonaismäärä arviolta 7–8 miljardia euroa
* suomalaisten yritysten vuotuinen liikevaihto n. 17–18 miljardia euroa
* suomalaisyritykset työllistävät Kiinassa yli 50 000 henkilöä
* suurin osa yrityksistä on sijoittunut Pekingin ja Shanghain alueille sekä etelässä Hongkongin ja Helmijoen suiston ympäristöön.
Ei se mikään salainen tieto ole mutta en mä sitä silti täällä aio kertoa. Kokoomusehdokas Uudeltamaalta.Dave kirjoitti:Kenen joukoissa olit (maksettuna)? Vai voiko kertoa?AngryBird kirjoitti:Kävin ennakkoäänestämässä ja huomenna saan huokaista helpotuksesta koko vaalihässäkän osalta.
Tuskin otan samanlaista hommaa enää ikinä taakaksi vaikka korvaus ihan kelvollinen onkin.
Taustajoukut ja kampanjan rahoitus näyttäis olevan kunnossa, ja ainoa miinus mielipidemaailmassa on se, että ei halua kriminalisoida kerjäämistä. Kyllä sitä saumaa on, vaikka Uusimaallakin se kovan työn takana on. Vaalianalyysejä kirjoitavat puoluetakapirut veikkaavat jopa demarikentässä mustaksi hevoseksi.Dave kirjoitti:Pääseeköhän läpi? Aika paljon näin pienellä hiekkalaatikolla.
Edelleenkään kyse ei ole salaliitosta, ja energiaveron osalta hyötyjiä ovat vain ulkomailla toimivat yritykset. Sen sijaan varsinaista haittaa tuosta verosta ei yrityksille ole, koska kuluttajahan kaikki kulut kuitenkin tuotteiden hinnoissa maksaa. Luuletko vakavissasi, että energiaveron korotus olisi oikeasti mennyt läpi, jos vain ja ainoastaan vihreä aate siitä hyötyisi?Dave kirjoitti:Niin niin, mutta siis kuka niistä Kokoomuksen rahoittajista hyötyy niistä energiaverojen korottamisesta? Niitähän täytyy siis olla nettomaksajien enemmistö, jotta salaliitossa olisi järkeä.
Ei eemeli sentään, että sä olet kyllä pösilö. KAIKKI kulut haittaavat siksi, että on olemassa X kilpailijayritystä jotka pääsevät samoille markkinoille vähemmillä energiaveroilla. Yritykselle on myöskin kallista hylätä jo investoitu tuotantokapasitetti ja rakentaa sitä toisaalle.prosessi kirjoitti:Edelleenkään kyse ei ole salaliitosta, ja energiaveron osalta hyötyjiä ovat vain ulkomailla toimivat yritykset. Sen sijaan varsinaista haittaa tuosta verosta ei yrityksille ole, koska kuluttajahan kaikki kulut kuitenkin tuotteiden hinnoissa maksaa. Luuletko vakavissasi, että energiaveron korotus olisi oikeasti mennyt läpi, jos vain ja ainoastaan vihreä aate siitä hyötyisi?Dave kirjoitti:Niin niin, mutta siis kuka niistä Kokoomuksen rahoittajista hyötyy niistä energiaverojen korottamisesta? Niitähän täytyy siis olla nettomaksajien enemmistö, jotta salaliitossa olisi järkeä.
Eli mikä suomalainen ulkomailla toimiva yritys hyötyy siitä, että energiaveroja korotetaan Suomessa. Kerro nyt, äläkä enää pidä meitä jännityksessä!prosessi kirjoitti:Edelleenkään kyse ei ole salaliitosta, ja energiaveron osalta hyötyjiä ovat vain ulkomailla toimivat yritykset. Sen sijaan varsinaista haittaa tuosta verosta ei yrityksille ole, koska kuluttajahan kaikki kulut kuitenkin tuotteiden hinnoissa maksaa. Luuletko vakavissasi, että energiaveron korotus olisi oikeasti mennyt läpi, jos vain ja ainoastaan vihreä aate siitä hyötyisi?Dave kirjoitti:Niin niin, mutta siis kuka niistä Kokoomuksen rahoittajista hyötyy niistä energiaverojen korottamisesta? Niitähän täytyy siis olla nettomaksajien enemmistö, jotta salaliitossa olisi järkeä.
Joo, äänestän sunnuntaina Elinaa, jolle saattaa tulla perheestä toinenkin ääni. Tulen äänestämään jatkossakin, jos pysyttelee mukana politiikassa.Dave kirjoitti: Kitinässä on siis kait ainakin 3-4 Lepomäen äänestäjää:
-Tix
-Dave
-Vagabondo?
-Varis?
Pääseeköhän läpi? Aika paljon näin pienellä hiekkalaatikolla.
Niin. Mähän olen jo tuonut esiin sen, että mielummin vihreät kuin persut.urpiainen kirjoitti:Olen kyllä prosessin kanssa osin samaa mieltä siinä, että Kitinän viherallergiasta poiketen en näe vihreiden ja kokoomuksen liittoa niin kovin kummallisena.
Älä pidä meitä jännityksessä, mitä silloin tapahtui?Niba kirjoitti:Ja muistetaan mitä tapahtui 30-luvulla?![]()
Sinnemäen juttuja kuunnellessa ei kyllä ihan ensimmäisenä tule mieleen, että olisi tajuissaan. Soininvaara on toinen juttu. Toivottavasti Ode on ministeri jos viherpeipot vieläkin päätyvät politiikan ydinvoimaan.Dave kirjoitti:Niin. Mähän olen jo tuonut esiin sen, että mielummin vihreät kuin persut.urpiainen kirjoitti:Olen kyllä prosessin kanssa osin samaa mieltä siinä, että Kitinän viherallergiasta poiketen en näe vihreiden ja kokoomuksen liittoa niin kovin kummallisena.
Vihreät sentään ovat tajuissaan, vaikka ovatkin väärässä.
Suuri lama! Tosin se lakoi jo 1929.Dave kirjoitti:Älä pidä meitä jännityksessä, mitä silloin tapahtui?Niba kirjoitti:Ja muistetaan mitä tapahtui 30-luvulla?![]()
Mihin lama johti? Asenteiden kiristymiseen, toisaalta yltäkylläisyyteen ja vaurauteen maissa kuten Saksa!So Hard kirjoitti:Suuri lama! Tosin se lakoi jo 1929.Dave kirjoitti:Älä pidä meitä jännityksessä, mitä silloin tapahtui?Niba kirjoitti:Ja muistetaan mitä tapahtui 30-luvulla?![]()
Minä luultavasti äänestän Odea, että sikäli en ole niin kovin eri linjoilla tämän asian suhteen. Mutta kuitenkin minua hieman kummastuttaa, että törmään niinkin usein tähän aika voimakkaaseen Sinnemäki-vastaisuuteen. Välillä minusta tuntuu, että S. edustaa jotenkin yleisesti jotain vierasta ja vastustettavaa, eikä niitä Sinnemäen juttuja nimenomaan kuunnella. Eikö hän ole kuitenkin viimeaikoinakin esittänyt pääasiassa aika tavanomaista hallituspolitiikan puolustelua? Mistä tämä käsitys, että juttujensa perusteella ei olisi tajuissaan?So Hard kirjoitti:Sinnemäen juttuja kuunnellessa ei kyllä ihan ensimmäisenä tule mieleen, että olisi tajuissaan. Soininvaara on toinen juttu. Toivottavasti Ode on ministeri jos viherpeipot vieläkin päätyvät politiikan ydinvoimaan.Dave kirjoitti:Niin. Mähän olen jo tuonut esiin sen, että mielummin vihreät kuin persut.urpiainen kirjoitti:Olen kyllä prosessin kanssa osin samaa mieltä siinä, että Kitinän viherallergiasta poiketen en näe vihreiden ja kokoomuksen liittoa niin kovin kummallisena.
Vihreät sentään ovat tajuissaan, vaikka ovatkin väärässä.
Sinäpä sen sanoit. Kun Anni avaa suunsa, se on kuin Fukushiman laskeuma. Jotenkin ääriärsyttävä tapa puhua ja esittää asiansa. Eikö poliitikolta voida vaatia edes perustason puheilmaisua? Urpilainenkin kalpenee.urpiainen kirjoitti:eikä niitä Sinnemäen juttuja nimenomaan kuunnella.
Länsimaisen keskiluokan ostovoima on heikentynyt niin voimakkaasti viimeisen 30 vuoden aikana, ettei sillä ole varaa ostaa länsimaista työtä. Ellei länsimaista verokiilaa leikata reilusti, niin kiinalaista roskaa ei syrjäytä, kuin vielä halvemmassa maassa valmistettu roska. Ainoastaan tehostunut tuotanto ja sen siirtäminen halvempiin maihin pitää keskiluokan ostovoimaa hengissä, mutta tulee johtamaan keskiluokan pienenemiseen työpaikkojen vähenemisen myötä.Niba kirjoitti: Kiinalaisen roskan myynti väenisi ja kotimainen teollisuus ja eurooppalainen kehittyisi?
Postaukset olisivat uskottavampia, jos ei laitettaisi tällaisia maapalloa litteäksi väittäviä virkkeitä.Vagabondo kirjoitti:Länsimaisen keskiluokan ostovoima on heikentynyt niin voimakkaasti viimeisen 30 vuoden aikana...Niba kirjoitti: Kiinalaisen roskan myynti väenisi ja kotimainen teollisuus ja eurooppalainen kehittyisi?
Joo, ostovoima on hyvä, koska tuotantoprosessit on kehittyneet, halpatuotettua tavaraa tuodaan ulkomailta ja elektroniikan hintakehitys on deflatorinen. Puhuinkin ostovoimasta suhteutettuna länsimaisen työn hintaan. Mä en ole oikein halpatuotannon ystävä, koska työttömyys ja vaihtotase.Dave kirjoitti: Postaukset olisivat uskottavampia, jos ei laitettaisi tällaisia maapalloa litteäksi väittäviä virkkeitä.
Keskiluokkaisen länsimaalaisen ostovoima on nyt korkeampi kuin koskaan aiemmin.
No mun ajattelu menee vähänniinq niin, että jos kaikki on paskoja niin voi yhtä hyvin alkaa protestoimaan, jotta edes joku tulisi järkiinsä. En vaan pysty äänestämään Zysseä tai Vapaavuorta - tai ketään heidän kanssaan samalla listalla olijaa.Dave kirjoitti: Eli sun logiikka menee niin, että koska Kokoomus on paska puolue, niin äänestät vielä paskempaa?
Munkin mielestä Kokoomus on paska, mutta se on vähiten paska. En oikein näe, mitä järkeä olisi äänestää vielä paskempaa. Täytyy valita vähiten huono.
Eli suomalaisen kannattaisi itse tehdä TV 1000:lla eikä ostaa korealaisen 500:lla tekemää tv:tä? Entä autot? Ruvetaanko niitäkin tekemään täällä? Öljy?Vagabondo kirjoitti:Joo, ostovoima on hyvä, koska tuotantoprosessit on kehittyneet, halpatuotettua tavaraa tuodaan ulkomailta ja elektroniikan hintakehitys on deflatorinen. Puhuinkin ostovoimasta suhteutettuna länsimaisen työn hintaan. Mä en ole oikein halpatuotannon ystävä, koska työttömyys ja vaihtotase.Dave kirjoitti: Postaukset olisivat uskottavampia, jos ei laitettaisi tällaisia maapalloa litteäksi väittäviä virkkeitä.
Keskiluokkaisen länsimaalaisen ostovoima on nyt korkeampi kuin koskaan aiemmin.
Mun mielestä euroopan pitäisi tuoda vähemmän ja tehdä itse enemmän. Vaikka se hetkellisesti olisi kalliimpaa.
Mikäs Zyssessä on vikana?elco kirjoitti:No mun ajattelu menee vähänniinq niin, että jos kaikki on paskoja niin voi yhtä hyvin alkaa protestoimaan, jotta edes joku tulisi järkiinsä. En vaan pysty äänestämään Zysseä tai Vapaavuorta - tai ketään heidän kanssaan samalla listalla olijaa.Dave kirjoitti: Eli sun logiikka menee niin, että koska Kokoomus on paska puolue, niin äänestät vielä paskempaa?
Munkin mielestä Kokoomus on paska, mutta se on vähiten paska. En oikein näe, mitä järkeä olisi äänestää vielä paskempaa. Täytyy valita vähiten huono.
Jos kokoomus ei pysty/suostu muuttumaan niin kuolkoon pois, kuten kepu parhaillaan. Perustettakoon joku oikea oikeistopuolue niiden tilalle.