Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!
-
- Kitisijä
Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!
^ Miten tuo hinta pystyi yllättämään, jos vaatimukset olivat nuo? Johan pelkkä intercity maksaisi 80e. Sinä saat yksityishytin ja säästät puoli vuorokautta valveillaoloaikaa. Omenahotellissä yöpyminen maksaisi 85€, joten ihan järkihinnalta tuo vr:n hinta kuulostaa.
Komppaan sivustahuutajaa. Sulla on yksityishytti Helsingistä Rovaniemelle. Eikö ole aika selvää, että se ei voi olla halpaa?
Paljollako tuo yksityiskone pitäisi irrota? Tonnilla?annepa kirjoitti: a) koiran kanssa ei lennetä, minä en ainakaan. Pönteri ei mene ruumaan. Sit voin lentää jos käytössä on yksityiskone johon saa koiran viedä sisälle.
Finnairin taksa eläimelle ruumassa kotimaanlennolla on mielestäni hyvinkin edullinen 5e/kg. Edestakainen lento maksaa pari sataa, Pönteri ehkä siihen päälle satasen tai pari ja matkat kentälle/kentältä päälle.
Auton pelkät bensakulut (7l/100km, 815km) ovat 80e/suunta.
-
- Kitisijä
Komppaan kanssa. Jos on noin kova vaatimuslista, ei pitäisi hinnankaan yllättää.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ja sitten vielä se pienenpieni menoerä: auto.elco kirjoitti: Auton pelkät bensakulut (7l/100km, 815km) ovat 80e/suunta.
Jos sitä ei ennestään ole, käytetystäkin saa maksaa ainakin 10k eur.
Siis jos tarttee auton, jolla uskaltaa ajaa +800km matkoja ja johon pitää mahtua mukavasti koira ja matkatavarat.
NuoriD kirjoitti:Komppaan sivustahuutajaa. Sulla on yksityishytti Helsingistä Rovaniemelle. Eikö ole aika selvää, että se ei voi olla halpaa?
Tuntuu vaan hullulta että hki-gatwick-hki menopaluu lapsen kanssa maksaa 30-40 euroa.
Lapsi sylissä ja sardiinipurkissa polvet suussa, eikö niin?masa kirjoitti:NuoriD kirjoitti:Komppaan sivustahuutajaa. Sulla on yksityishytti Helsingistä Rovaniemelle. Eikö ole aika selvää, että se ei voi olla halpaa?
Tuntuu vaan hullulta että hki-gatwick-hki menopaluu lapsen kanssa maksaa 30-40 euroa.
Ei voi verrata. Sun pitäisi verrata lentoneen yksityishytin hintaan. A380:een sellainen on kait periaatteessa mahdollinen saada, en tiedä onko minkään lentoyhtiön valikoimassa vielä.
Tommoisessa olisi aikas mukava matkustaa...

Mikähän olisi hinta esim. atlantin ylitykselle?
Riiittäiskö neljä nollaa?
Ei noi easyjetit mitään a-luokkaa ole olleet, mutta ei kyllä sardiinipurkkejakaan. Mut joo, noilla hinnoilla lapsi sylillä. 30-40 euroa lisää, nin saa lapselle oman paikan. Silti, on hinta todella halpa.NuoriD kirjoitti: Lapsi sylissä ja sardiinipurkissa polvet suussa, eikö niin?
Ei voi verrata. Sun pitäisi verrata lentoneen yksityishytin hintaan. A380:een sellainen on kait periaatteessa mahdollinen saada, en tiedä onko minkään lentoyhtiön valikoimassa vielä.
No joo, yksityishytti muuttaa asiaa, mutta itse poidän kyllä vr:ää sikamaisen kalliina hinnoittelultaan. Halvemmalla käyn landella omalla autolla koska tahansa. Eläke ja opiskelijahinnat on ok.
Viimeksi muokannut masa, 17.09.2010 9:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
Oho, en tiennyt että hesasta pääsee noin halvalla?masa kirjoitti:Tuntuu vaan hullulta että hki-gatwick-hki menopaluu lapsen kanssa maksaa 30-40 euroa.
Vai pitääkö ottaa töistä vapaata, juna tampereelle ja sieltä taksi kentälle? Tai kuten viimeeksi, karaoke-taksi koko matkalle.
Easyjet lentää stadista. Noihin hintoihin pääsee kun bookkaa lennot ajoissasivustahuutaja kirjoitti: Vai pitääkö ottaa töistä vapaata, juna tampereelle ja sieltä taksi kentälle? Tai kuten viimeeksi, karaoke-taksi koko matkalle.
-
- Kitisijä
Juna voittaa 10-0, jos matkustaa yksin yli tunnin matkan kahden kaupungin välillä.masa kirjoitti:Halvemmalla käyn landella omalla autolla koska tahansa.
Jos taas matkustaa useamman hengen seurueella tai asuu landella molemmissa päissä, niin auto on aika ehdoton.
Ihan noille hinnoille ei nyt äkkiseltään päässyt mut esim:
Tammikuun 11 - tammikuun 25 menopaluu
€24,99
Dep 21:15
Arr 22:20
€32,33
Dep 15:45
Arr 20:40
Halpaahan toi on ku saippua. Eukon sisko lensi viimeks menopaluun 17 eurolla!
Tammikuun 11 - tammikuun 25 menopaluu
€24,99
Dep 21:15
Arr 22:20
€32,33
Dep 15:45
Arr 20:40
Halpaahan toi on ku saippua. Eukon sisko lensi viimeks menopaluun 17 eurolla!
Viimeksi muokannut masa, 17.09.2010 10:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
del*sivustahuutaja kirjoitti: Juna voittaa 10-0, jos matkustaa yksin yli tunnin matkan kahden kaupungin välillä.
edit.
Mulla maksaisi junamatka tikkurila -sjoki välille noin 95 euroa. 70 eurolla laitan tankin täyteen ja ajan kevyesti seinäjoelle ja takaisin. Laariin jä vielä noin 300 kilsan polttoaineet.
-
- Kitisijä
Pendo maksaa kyllä 108€. Sinun matkasi kestää ~4h ja pendo 2:30. Löpösi maksaa ~50e. Myyt siis menopaluun aikana 8h vapaa-aikaasi 58 eurolla, eli 7€/tunti. Tosin tuosta 5h on vähempiarvoista junassaistumisaikaa sidukan ja runkkaamisen parissa ja vain 3h ihan täyttä elämää. Oletan nyt, että tuommoinen matka-ajo ei ole mielestäsi itsessään nautittavaa puuhaa.masa kirjoitti:Mulla maksaisi junamatka tikkurila -sjoki välille noin 95 euroa. 70 eurolla laitan tankin täyteen ja ajan kevyesti seinäjoelle ja takaisin. Laariin jä vielä noin 300 kilsan polttoaineet.sivustahuutaja kirjoitti: Juna voittaa 10-0, jos matkustaa yksin yli tunnin matkan kahden kaupungin välillä.
Tuolle matkalle ja tuolla hinnalla valitsen kirkkaasti pendolinon, jos siirtymiset molemmissa päissä ovat järkeviä.
Kyllä juna joskus on fiksu, vaikka omistaisikin auton. Tuollaiset tilanteet ovat kuitenkin aika harvinaisia.
Laskin IC:n mukaan, mutta käy se noinkin ja aina vaan enemmän plussia autoilun hyväksisivustahuutaja kirjoitti:
Pendo maksaa kyllä 108€. Sinun matkasi kestää ~4h ja pendo 2:30. Löpösi maksaa ~50e. Myyt siis menopaluun aikana 8h vapaa-aikaasi 58 eurolla, eli 7€/tunti. Tosin tuosta 5h on vähempiarvoista junassaistumisaikaa sidukan ja runkkaamisen parissa ja vain 3h ihan täyttä elämää. Oletan nyt, että tuommoinen matka-ajo ei ole mielestäsi itsessään nautittavaa puuhaa.
Tuolle matkalle ja tuolla hinnalla valitsen kirkkaasti pendolinon, jos siirtymiset molemmissa päissä ovat järkeviä.
Kyllä juna joskus on fiksu, vaikka omistaisikin auton. Tuollaiset tilanteet ovat kuitenkin aika harvinaisia.
1. ensin pitää päästä jäkestä tikkurilaa, sitten sjoelta viereiseen kotikylään 17 km. Näihin siirtymiin kuluu aikaa helposti tunti.
2. junassa voi istua mikä tahansa paskalta haiseva kaveri vieressä
3. autossa on ilmastointi/lämmitys, omat musat, omat tauot ja saat haista itse paskalta niin paljon kuin nenäsi kestää
4. autolla tavarat kulkevat 100 kertaa kätevämmin
5. istun koska tahansa mielummin 4 tuntia autossa, kuin vietän 3,5 tuntia koko matkaan vr:n avulla. Minusta junassa istuminen on kerrassaan kamalaa puuhaa.
Autoilu voittaa 6-0
-
- Kitisijä
En minä TARVI sitä yksityishyttiä, semmoinen mulle vaan aina myydään. Siitä tulee 37€ lisähintaa per suunta. Ei se muuten yllätä tuo hinta.
Elco, kyse ei ollut siitä paljonko pönterin kuljetus maksaa tai paljonko koko matka maksaa vaan siitä että koira ei mene ruumaan. Ei vaikka matkan hinta olisi viidesosa junamatkan hinnasta. Koiraa ei saa ottaa matkustamoon, se pitää laittaa ruumaan. Minun koira ei mene ruumaan. Siis vielä kerran: koira ei mene ruumaan.
Jos ostaisin auton niin tottakai siihen kuuluisi yksi jos toinenkin menoerä, mutta ei sitä ostetakaan yhdeksi vuodeksi tai kahdeksi vuodeksi. Pitää tietysti tehdä laskelmat siitä että montako kertaa sitä pitäisi vuodessa matkailla esim 5 vuoden aikana että auton hankkiminen kannattaisi. Laskemissa pitää olla mukana vakutuukset (auto voi muuten myös seisottaa osan vuodesta), löpöt, katsastukset ja tietysti auton ostohinta. Ja laskelmissa pitää tosiaan olla mukana hinta ajalle, mulle on ihan sama nukunko kotona vaia junassa, jos ajelen Helsingistä Rolloon niin siinä menee päivä hukkaa. Tavallaan.
Elco, kyse ei ollut siitä paljonko pönterin kuljetus maksaa tai paljonko koko matka maksaa vaan siitä että koira ei mene ruumaan. Ei vaikka matkan hinta olisi viidesosa junamatkan hinnasta. Koiraa ei saa ottaa matkustamoon, se pitää laittaa ruumaan. Minun koira ei mene ruumaan. Siis vielä kerran: koira ei mene ruumaan.
Jos ostaisin auton niin tottakai siihen kuuluisi yksi jos toinenkin menoerä, mutta ei sitä ostetakaan yhdeksi vuodeksi tai kahdeksi vuodeksi. Pitää tietysti tehdä laskelmat siitä että montako kertaa sitä pitäisi vuodessa matkailla esim 5 vuoden aikana että auton hankkiminen kannattaisi. Laskemissa pitää olla mukana vakutuukset (auto voi muuten myös seisottaa osan vuodesta), löpöt, katsastukset ja tietysti auton ostohinta. Ja laskelmissa pitää tosiaan olla mukana hinta ajalle, mulle on ihan sama nukunko kotona vaia junassa, jos ajelen Helsingistä Rolloon niin siinä menee päivä hukkaa. Tavallaan.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
Osta auto äläkä itke. Miksi sinulle pitäisi olla palvelua, jota kukaan muu (normaalituloinen) ei vaadi? Hanki parempi työ ja osta suihkukone, syötä vuffellesi sisäfilettä ja pese sen hampaat Cristalilla vai mitä ne jou jou -miehet nykyään ryystävät. Vaihda hellu sellaiseen, jolla on millä mällätä. Ryhdy kansanedustajaksi ja ajan pöntereiden etuja, kun ovat niin uhattu ja vihattu laji. Muuta lakia niin, että ainakin sinun pöntereillasi on samat oikeudet kuin ihmisillä tai vielä parempi, yritä saada heidät rekisteröidyksi ihmisiksi.annepa kirjoitti:Minun koira ei mene ruumaan. Siis vielä kerran: koira ei mene ruumaan.
Päähän ottavat naurettavista asioista vinkujat.
Paras päivä ikinä.
-
- Kitisijä
Käsittääkseni en ole vaatinut sellaista palvelua mitä ei muilla ole. En ole vinkunut sitä että koiraa ei saa viedä matkustamoon, olen vain todennut että koska koiraa ei saa viedä matkustamoon niin emme lennä. Mikä tossa on naurettavaa?Riemumieli kirjoitti:Osta auto äläkä itke. Miksi sinulle pitäisi olla palvelua, jota kukaan muu (normaalituloinen) ei vaadi?annepa kirjoitti:Minun koira ei mene ruumaan. Siis vielä kerran: koira ei mene ruumaan.
Päähän ottavat naurettavista asioista vinkujat.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
Jostain kai valitit, kun kyse on vitutus-ketjusta? Kun ihminen tekee valintoja, hän joutuu sietämään niiden seurauksia. Sinulla on koira ja se tuottaa iloa ja nautintoa. Varjopuolena tietyt matkustamiseen yms. liittyvät erikoisuudet, mikä kai kuitenkin on aika pieni hinta ihmisen parhaan ystävän seurasta.annepa kirjoitti: Mikä tossa on naurettavaa?
Paras päivä ikinä.
-
- Kitisijä
Toki, mutta voi asiat silti vituttaa. Se koira itsessäänkin vituttaa joskus. Kuulema joskus vanhempia vituttaa lapsetkin vaikka ne ois ite ne lapset päättäny laittaa alulle.Riemumieli kirjoitti:Jostain kai valitit, kun kyse on vitutus-ketjusta? Kun ihminen tekee valintoja, hän joutuu sietämään niiden seurauksia. Sinulla on koira ja se tuottaa iloa ja nautintoa. Varjopuolena tietyt matkustamiseen yms. liittyvät erikoisuudet, mikä kai kuitenkin on aika pieni hinta ihmisen parhaan ystävän seurasta.annepa kirjoitti: Mikä tossa on naurettavaa?
Valitin junamatkan hinnasta, kipuraja ylitty. Tämä ei kuitenkaan estä junamatkailua, pakko on mennä (tai no pakko ja pakko) ja muita vaihtoehtoja ei tällä hetkellä ole joten menen junalla. Ja maksan siitä paljon. Mikä vituttaa.
-
- Kitisijä
Anoppi osti meille kukan. Tuli pyytämättä ja yllättäin ovesta metrinen palmu kainalossa ja lykkäsi sen lattialle. Ei tietoa mikä kasvi on, niitä oli kuulemma saanut Plantagenista kolme kahden hinnalla eikä hän tarvitse kuin kaksi. Varmasti kaunis ajatus ja blaablaa mutta
1. En halua yhtään ainoaa viherkasvia enää, en jaksa huoltaa enkä halua asua viidakossa.
2. Kissat syövät kasvit ellei niitä saa ripustettua katosta roikkumaan ja oksentelevat syömänsä lehdet ympäriinsä. Jälleen, en jaksa huoltaa ja siivota.
3. Lapsi on osoittanut tulenpalavaa kiinnostusta kasveihin ja nykii joka ainoaa ohi mennessä. Kun liikkuu kohta jo itse, syö kissojen keralla jonkun muratin.
4. Edelliseen liittyen, täällä pitää TIETÄÄ mikä rehu on kyseessä. Googletin sitten myrkyllisiä huonekasveja illan. Saatana.
1. En halua yhtään ainoaa viherkasvia enää, en jaksa huoltaa enkä halua asua viidakossa.
2. Kissat syövät kasvit ellei niitä saa ripustettua katosta roikkumaan ja oksentelevat syömänsä lehdet ympäriinsä. Jälleen, en jaksa huoltaa ja siivota.
3. Lapsi on osoittanut tulenpalavaa kiinnostusta kasveihin ja nykii joka ainoaa ohi mennessä. Kun liikkuu kohta jo itse, syö kissojen keralla jonkun muratin.
4. Edelliseen liittyen, täällä pitää TIETÄÄ mikä rehu on kyseessä. Googletin sitten myrkyllisiä huonekasveja illan. Saatana.
Elämä kantaa, jos sen antaa
^Jos kypsyt siihen triffidiin niin tuo se meille. Mä oon melkein jo tappanut nuo meidän kaksi edellistä.
Laita kuva siitä rehusta niin tunnistetaan kimpassa 

-
- Kitisijä
Piti ihan googlettaa. Kuvitteellinen kasvi, joka kykenee liikkumaan ympäriinsä ja surmaamaan ihmisiä myrkyllään.Zeb kirjoitti:^Jos kypsyt siihen triffidiin niin tuo se meille.

Gaia, hyvä idea. Koitan napata illalla kuvaa.
Raivokas myrkkykasvietsintä ei vielä ole tuottanut tulosta, ja onneksi kaikki kodin viherkasvit taitavat olla vaarattomia. Pihalla onkin sitten joka toinen puska vaarallinen. Mää ne myrkytän!
Elämä kantaa, jos sen antaa
-
- Kitisijä
Tietenkin Annepan yksityishytti maksaa.
Mutta mun vinkkelistä kyse on jostain ihan muusta. Vanhaan hyvään aikaan, ennen poliittista korrektiutta, ennen kuin puolet kansasta oli homoja allegikkoja, laktoosihomointolerantteja, musulmaaneja joiden uskontoa ei saa loukata, tai paremmin koiriin liittyen koiria pelkääviä joita niin pitää kunnioittaa, hurtan olisi voinut viedä mihin vaan junavaunuun mukanaan, maksaen siitä korkeintaan toisen ihmisen lipun hinnan. Junista en tiedä, mutta kun liikuin paljon bussilla 80-90-luvulla, silloin siellä näkyi koiriakin. Nyt arvaan sekin on kielletty, nythän siis eletään 2010-lukua hei!
Eli siis perseestä periaate, että koira on niin kamala olio, että noin on ihan niiku pakko eristää se ja laskuttaa.
Mutta mun vinkkelistä kyse on jostain ihan muusta. Vanhaan hyvään aikaan, ennen poliittista korrektiutta, ennen kuin puolet kansasta oli homoja allegikkoja, laktoosihomointolerantteja, musulmaaneja joiden uskontoa ei saa loukata, tai paremmin koiriin liittyen koiria pelkääviä joita niin pitää kunnioittaa, hurtan olisi voinut viedä mihin vaan junavaunuun mukanaan, maksaen siitä korkeintaan toisen ihmisen lipun hinnan. Junista en tiedä, mutta kun liikuin paljon bussilla 80-90-luvulla, silloin siellä näkyi koiriakin. Nyt arvaan sekin on kielletty, nythän siis eletään 2010-lukua hei!
Eli siis perseestä periaate, että koira on niin kamala olio, että noin on ihan niiku pakko eristää se ja laskuttaa.