Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Täällä sitä kehuskellaan, kun ei tiedetty. Järsyä, kyllä on arvot sekaisin. Mulla toki kaikki oikein, mutta olenkin aina ollut kiinnostunut biologiasta ja eläimistä (ei siis lautasella, vaan luonnossa). :mrgreen:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

"Tiedät varmasti tunteen. Tuleva työviikko alkaa ahdistaa jo sunnuntaina. Työasiat pyörivät mielessä

http://www.hs.fi/tyoelama/a1414724958124

En todellakaan tiedä. Mulla ei ole minkäänlaista töihinmenoahdistusta. Toki joskus nuorena oli, kun oli menossa päivystämään.

Veikkaan, että tämä nykyinen tilanne liittyy siihen, että koen hallitsevani hommani täydellisesti (en missään tapauksessa osaa enkä tiedä kaikkea, mutta koen osaavani ja tietäväni kaiken, mitä mun tulee) ja saavani tästä erinomaisen hyvin rahaa ja pystyväni hallitsemaan työntekoani kaikin puolin hyvin.

Joku voisi tietysti puhua mukavuusalueen ulkopuolelle menosta, mutta en näe siihen mitään syytä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9496
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kreitsu kirjoitti:Täällä sitä kehuskellaan, kun ei tiedetty.
Oi aikoja, oi tapoja.

Mä sentään aion järkkymättömästi pitää kiinni tiedon illuusiosta ja vältän edes katsomasta ko. testiä :leuhka:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Täällä sitä kehuskellaan, kun ei tiedetty.
Oi aikoja, oi tapoja.

Mä sentään aion järkkymättömästi pitää kiinni tiedon illuusiosta ja vältän edes katsomasta ko. testiä :leuhka:
Homien viitoittamalla tiellä, ei tässä mitään testejä tarvita!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12430
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Täällä sitä kehuskellaan, kun ei tiedetty.
Oi aikoja, oi tapoja.

Mä sentään aion järkkymättömästi pitää kiinni tiedon illuusiosta ja vältän edes katsomasta ko. testiä :leuhka:
Homien viitoittamalla tiellä, ei tässä mitään testejä tarvita!1
:lol:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9496
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Homien viitoittamalla tiellä, ei tässä mitään testejä tarvita!1
Kyllä mä enemmän ajattelin schrödingerin kissaa big bang theoryn hengessä :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
KoliikkiVauva
Kitinä paheena
Viestit: 37
Liittynyt: 25.11.2013 7:13

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja KoliikkiVauva »

Henkinen palstajohtaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mielenkiintoinen juttu naisten väkivallasta

http://www.hs.fi/elama/a1415164552409
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Mielenkiintoinen juttu naisten väkivallasta

http://www.hs.fi/elama/a1415164552409
Mä olen aina ollut sitä mieltä, että nainen on keskimäärin yhtä väkivaltainen kuin mies.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Mielenkiintoinen juttu naisten väkivallasta

http://www.hs.fi/elama/a1415164552409
Mä olen aina ollut sitä mieltä, että nainen on keskimäärin yhtä väkivaltainen kuin mies.

jaa-a. Testo kuitenkin lisää aggressiivisuutta ja keskimäärin testotaso on miehillä korkeampi.

Eräs kollegani totesi miehisyyden kirouksesta "parempi palaa kirkkaammalla liekillä vaikka sitten vähän vähemmän aikaa" :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Mielenkiintoinen juttu naisten väkivallasta

http://www.hs.fi/elama/a1415164552409
Mä olen aina ollut sitä mieltä, että nainen on keskimäärin yhtä väkivaltainen kuin mies.

jaa-a. Testo kuitenkin lisää aggressiivisuutta ja keskimäärin testotaso on miehillä korkeampi.

Eräs kollegani totesi miehisyyden kirouksesta "parempi palaa kirkkaammalla liekillä vaikka sitten vähän vähemmän aikaa" :)
Jos miehet olisivat fyysisesti kehittyneet sellaisiksi nelisilmäkusimadoiksi ja naiset puolestaan kodin kylmälaitekombinaatioiksi, olisi poliisin tilastot päälaellaan. Enhän tätä voi todistaa, mutta tuhovoiman ja kulttuurin vuoksi naisten väkivalta ei vaan näy tilastoissa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Jos miehet olisivat fyysisesti kehittyneet sellaisiksi nelisilmäkusimadoiksi ja naiset puolestaan kodin kylmälaitekombinaatioiksi, olisi poliisin tilastot päälaellaan. Enhän tätä voi todistaa, mutta tuhovoiman ja kulttuurin vuoksi naisten väkivalta ei vaan näy tilastoissa.
Hieno päätelmä - jos sedät olisikin tätejä, niin ne olis niinku tätejä. Testotason ja aggression välinen suhdeluku on aika lailla tutkittu juttu, vaikka joitakin soraääniäkin on. Miehetkin lauhtuvat iän myötä kun testotasot laskevat. Premissisi ja päätelmäsi ovat silti vääriä, vaikka on tässä totuuden siemen - jos naisilla olisi kovempi testotaso kuin miehillä, naiset olisivat se tuhovoimaisempi sukupuoli. Mutta kun tädit eivät ole setiä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: jos naisilla olisi kovempi testotaso kuin miehillä...
Niin se olisi helvetillistä!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei kai se testotaso nyt mikään määritelmä väkivaltapotentiaalille ole. Sanotaan, että työssäni ja muuten on tullut nähtyä hyvin paljon naisten tekemää piilorikollisuutena kulkevaa (lähisuhde)väkivaltaa, että viralliset rikostilastot eivät sellaisenaan paljon vakuuta. Mutta koska mulla ei tietenkään ole mitään aukotonta ja tieteellisesti pätevää tilastoa tukenani, en ala tästä enempää vääntää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23548
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kaiken pahan takana on aina nainen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

^ Tavallaan joo; nainenhan se mutkin synnytti.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ei kai se testotaso nyt mikään määritelmä väkivaltapotentiaalille ole. Sanotaan, että työssäni ja muuten on tullut nähtyä hyvin paljon naisten tekemää piilorikollisuutena kulkevaa (lähisuhde)väkivaltaa, että viralliset rikostilastot eivät sellaisenaan paljon vakuuta. Mutta koska mulla ei tietenkään ole mitään aukotonta ja tieteellisesti pätevää tilastoa tukenani, en ala tästä enempää vääntää.
Kyllä se merkittävissä määrin on. Naisetkin ovat humalassa helpommin väkivaltaisempia, koska humala nostaa naisilla testotasoa sen lisäksi että se alentaa molemmilla sukupuolilla kontrolleja.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ei kai se testotaso nyt mikään määritelmä väkivaltapotentiaalille ole. Sanotaan, että työssäni ja muuten on tullut nähtyä hyvin paljon naisten tekemää piilorikollisuutena kulkevaa (lähisuhde)väkivaltaa, että viralliset rikostilastot eivät sellaisenaan paljon vakuuta. Mutta koska mulla ei tietenkään ole mitään aukotonta ja tieteellisesti pätevää tilastoa tukenani, en ala tästä enempää vääntää.
Kyllä se merkittävissä määrin on. Naisetkin ovat humalassa helpommin väkivaltaisempia, koska humala nostaa naisilla testotasoa sen lisäksi että se alentaa molemmilla sukupuolilla kontrolleja.
Ja niitä alkaa panettamaan. Kännissä naiset voi saada aavistuksen siitä, mitä se on miehillä koko ajan!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^^ Mä muistelen, että testosteronipitoisuus ei niinkään sinällään, vaan kohonneina pitoisuuksina, aiheuta väkivaltaisuutta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:^^ Mä muistelen, että testosteronipitoisuus ei niinkään sinällään, vaan kohonneina pitoisuuksina, aiheuta väkivaltaisuutta.
Tässä virkkeessä on nyt mun ymmärtääkseni pahimman laatuinen sisäinen ristiriita.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:^^ Mä muistelen, että testosteronipitoisuus ei niinkään sinällään, vaan kohonneina pitoisuuksina, aiheuta väkivaltaisuutta.
Tässä virkkeessä on nyt mun ymmärtääkseni pahimman laatuinen sisäinen ristiriita.
Testosteroni aiheuttaa kohonneina pitoisuuksina väkivaltaa. Perustaso on siis miehen perustaso.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:^^ Mä muistelen, että testosteronipitoisuus ei niinkään sinällään, vaan kohonneina pitoisuuksina, aiheuta väkivaltaisuutta.
Tässä virkkeessä on nyt mun ymmärtääkseni pahimman laatuinen sisäinen ristiriita.
Testosteroni aiheuttaa kohonneina pitoisuuksina väkivaltaa. Perustaso on siis miehen perustaso.
Eli kun miesten normaali testotaso on kymmenkertainen naisten omaan nähden, niin sun mielestä sillä ei ole merkitystä, vaan vasta, jos se nousee 11 kertaiseksi?

Disclaimer: en asiaa tarkemmin tunne, mutta tuo tuntuu kuitenkin erikoiselta ajatukselta. Eli miehen aivot olisivat tottuneet kymmenkertaiseen testotasoon ja vasta sen nousulla siitä olisi merkitystä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:^^ Mä muistelen, että testosteronipitoisuus ei niinkään sinällään, vaan kohonneina pitoisuuksina, aiheuta väkivaltaisuutta.
Tässä virkkeessä on nyt mun ymmärtääkseni pahimman laatuinen sisäinen ristiriita.
Testosteroni aiheuttaa kohonneina pitoisuuksina väkivaltaa. Perustaso on siis miehen perustaso.
Tarkoitat siis tätä:

Suurentuneen testosteronipitoisuuden yhteys aggressiivisuuteen

Testosteronipitoisuuden yhteys psykiatrisiin häiriöihin on vähän tutkittu alue. Eniten sitä on selvitetty persoonallisuushäiriöisten, etenkin epäsosiaalisten sekä käytös- ja hillitsemishäiriöitä potevien henkilöiden osalta. Suurentuneen testosteronipitoisuuden on osoitettu korreloivan positiivisesti aggressiiviseen käyttäytymiseen sekä miehillä että naisilla (Dabbs ym. 1987, Olweus ym. 1988, Archer 1991, Virkkunen ym. 1994). Dabbs ym. (1987) totesivat suurentuneen testosteronipitoisuuden korreloivan väkivaltarikollisuuteen, ja Virkkusen työryhmä (1994) löysi positiivisen korrelaation likvorin testosteronipitoisuuden ja väkivaltarikollisuuden, murhapolttojen sekä tyypin II alkoholismin välillä.

Normaaliväestöstä ja nuorisorikollisista koostuvissa tutkimusaineistoissa on toistuvasti todettu seerumin testosteronipitoisuudella olevan positiivinen korrelaatio seuraaviin persoonallisuuden piirteisiin: estottomuus, dominoivuus, johtajuus, ulospäin suuntautuneisuus, joustavuus ja voitonhalu (Daizman ym. 1978, Zuckerman ym. 1980, Archer 1991, King ym. 1995).
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:.

Normaaliväestöstä ja nuorisorikollisista koostuvissa tutkimusaineistoissa on toistuvasti todettu seerumin testosteronipitoisuudella olevan positiivinen korrelaatio seuraaviin persoonallisuuden piirteisiin: estottomuus, dominoivuus, johtajuus, ulospäin suuntautuneisuus, joustavuus ja voitonhalu (Daizman ym. 1978, Zuckerman ym. 1980, Archer 1991, King ym. 1995).
Boldaamani yllätti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:.

Normaaliväestöstä ja nuorisorikollisista koostuvissa tutkimusaineistoissa on toistuvasti todettu seerumin testosteronipitoisuudella olevan positiivinen korrelaatio seuraaviin persoonallisuuden piirteisiin: estottomuus, dominoivuus, johtajuus, ulospäin suuntautuneisuus, joustavuus ja voitonhalu (Daizman ym. 1978, Zuckerman ym. 1980, Archer 1991, King ym. 1995).
Boldaamani yllätti.
Miksi?
Universaali disclaimer.