Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Lilo
Kitisijä

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Kiehtoo? Ennemmin kysyisin, mikä sudessa herättää niin suuria vihantunteita. Ei mua kiehdo sudessa mikään sen enempää kuin muissakaan eläimissä, mutta se nyt sattuu olemaan pahemman vainon ja hysterian kohteena kuin muut Suomen petoeläimet yhteensä.

Ja Masalle, se on jännä miten se metästyskoira nyt on taas se ihmisen paras kaveri ja kumppani, kun toisessa keskustelussa taannoin kerroit metsästyskoiralla olevan omistajalleen useimmiten vain välinearvoa.

Edit: Jaa, Urpiainen ehtikin jo sanoa saman.
Viimeksi muokannut Lilo, 14.10.2010 9:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Lilo kirjoitti: Ja Masalle, se on jännä miten se metästyskoira nyt on taas se ihmisen paras kaveri ja kumppani, kun toisessa keskustelussa taannoin kerroit metsästyskoiralla olevan omistajalleen useimmiten vain välinearvoa.
Vielä jännempää on se, miten väärinymmärretty olen nykyään kitinässä asiassa kuin asiassa.

Antaapa olla tämäkin tässä. :doh:

Edit. Ja vitut annetaan :D

On olemassa koiramiehiä joille koira on pelkkä työkalu, tosin arvokas sellainen. Mutta on myös olemasa koiramiehiä, joille koira on tärkeämpi kuin akka, lapset, talo ja muu elämä. Eikä sen koiran tarvitse tosiaan olla mikään "paras kaveri ja kumppani" vaan helvetin hyvä siinä hommassa, johon se on tarkoitettukin. Kun tuollainen työkalu menee suden suuhun, on sota sutta vastaan valmis.
Viimeksi muokannut masa, 14.10.2010 9:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Mä ymmärsin, että Suvinen ja Lilo just sanoivat, että heidän näkökulmastaan sudessa ei sinänsä ole mitään erityistä: reagoisivat varmasti samoin suhteettomaan, paniikkia ja vimmaa lietsovaan lahtausmaniaan muidenkin lajien kohdalla, mutta kun moinen hulluus kohdistuu Suomessa lähinnä suteen.
Väitteeni on, että jos ottaisin jonkun muun eläimen ja toteaisin että "jos ne tulevat lähellekään pihaani ne on lahdattava" niin takuulla joku kyllä sanoisi, että rauhoitus nyt Pertti.

Mutta jos sanon saman sudesta niin Näen takuulla ensimmäisen kymmenen vastauksen joukossa idiootti-, natsi- ja hullu-kortit. Tässä on jotakin irrationaalista puolin toisin.
En tiedä, onko väitteesi tosi. Mutta vaikka olisikin, niin ei asiassa varmaan olisi mitään kovin kummallista: kuten just kirjoitin, suteen liittyy Suomessa aika yleinen ja voimakas "suhteeton, paniikkia ja vimmaa lietsova lahtausmania". Ja tämän on vielä aika vakava ilmiö, koska johtaa harmittavan laajaan salametsästykseen kyseenalaisinkin keinoin. Muihin lajeihin taas ei vastaavaa liity, joten niihin liittyvä toteamuksesi olisi tietysti erilainen statukseltaan. Eikö tämä ole aika selvää?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

urpiainen kirjoitti: Ja tämän on vielä aika vakava ilmiö, koska johtaa harmittavan laajaan salametsästykseen kyseenalaisinkin keinoin. Muihin lajeihin taas ei vastaavaa liity,
Myös ilves tappaa koiria, joten ilvestäkin salametsästetään ihan yhtä lailla. Ilves ei vaan tällä hetkellä ole sellainen yleisön lemmikki kuten susi on, joten sitä asiaa ei ole julkisuuteen nostettu.
Lilo
Kitisijä

exPertti kirjoitti: Väitteeni on, että jos ottaisin jonkun muun eläimen ja toteaisin että "jos ne tulevat lähellekään pihaani ne on lahdattava" niin takuulla joku kyllä sanoisi, että rauhoitus nyt Pertti.

Mutta jos sanon saman sudesta niin Näen takuulla ensimmäisen kymmenen vastauksen joukossa idiootti-, natsi- ja hullu-kortit. Tässä on jotakin irrationaalista puolin toisin.
Ääh. Tästä vääntäminen on kyllä turhauttavaa potenssiin x.

Mutta korjataas sit: jos sulla olis tarve tappaa mikä tahansa pihapiiriin eksyvä elollinen, niin kyllä mä sanoisin sua idiootiksi ihan siitä tontille eksyvästä elukasta riippumatta.

Lisäksi jos nyt jostakin syystä se lahtausinto on kovimmillaan valmiiksi uhanalaisen lajin kohdalla, niin jotenkin sitä vaan tekee yleensä mieli esittää myös puolustuspuheenvuoro juuri sen lajin puolesta, etenkin kun sitä niin vimmalla demonisoidaan. Mites itse reagoisit, jos joku kertoisi että takuulla posauttaa aivot pellolle jokaiselta pandalta, joka erehtyy sataa kilometriä lähemmäs?
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

masa kirjoitti:
Lilo kirjoitti: Ja Masalle, se on jännä miten se metästyskoira nyt on taas se ihmisen paras kaveri ja kumppani, kun toisessa keskustelussa taannoin kerroit metsästyskoiralla olevan omistajalleen useimmiten vain välinearvoa.
Vielä jännempää on se, miten väärinymmärretty olen nykyään kitinässä asiassa kuin asiassa.
Se, että masa sanoo että koiralla on useimmiten vain välinearvoa, ei tarkoita sitä että masa ajattelee omasta koirastaan niin. En tosin muista masan sanoneen että useimmiten, vaan juuri nuin kuin nyt kirjoitti, että joillekin on, joillekin ei.

Kyllä minäkin voin sanoa että joillekin koira on hirvipuimuri tai joku muu työkalu metsällä, tunnenkin tällaisia ihmisiä. Ei se silti tarkoita että minulle koira on vain esine/työkalu/väline.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

masa kirjoitti:Kun tuollainen työkalu menee suden suuhun, on sota sutta vastaan valmis.
Jos tämä työkalu juoksee auton alle tai tulee ammutuksi vaikka hirvenä, onko sota ihmiskuntaa/autoja/aseita vastaan valmis?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
annepa
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: Ja tämän on vielä aika vakava ilmiö, koska johtaa harmittavan laajaan salametsästykseen kyseenalaisinkin keinoin. Muihin lajeihin taas ei vastaavaa liity, joten niihin liittyvä toteamuksesi olisi tietysti erilainen statukseltaan.
Pohjoisessa kaikki petoeläimet on perkeleestä. Heinäkengät ajaa moottorikelkoilla ahmoja takaa ja sitten vielä päältä kun saavuttavat. Ja vielä leuhkivat. Vittu ko vituttaa.

Vituttaa kaikki saatanan pösilöt jotka mettässä remuaa eikä toimi lakien mukaan ja kunnioita luontoa yhtään! Kuulin porukasta joka oli moottorikelkalla ajanut hirven kiinni, sitoneet sen peräkärryyn (miten?), vieneet sen navettaan ja lopettaneet sinne. Voi perkele että näin punaista ko kuulin.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Lilo
Kitisijä

annepa kirjoitti: Se, että masa sanoo että koiralla on useimmiten vain välinearvoa, ei tarkoita sitä että masa ajattelee omasta koirastaan niin. En tosin muista masan sanoneen että useimmiten, vaan juuri nuin kuin nyt kirjoitti, että joillekin on, joillekin ei.

Kyllä minäkin voin sanoa että joillekin koira on hirvipuimuri tai joku muu työkalu metsällä, tunnenkin tällaisia ihmisiä. Ei se silti tarkoita että minulle koira on vain esine/työkalu/väline.
Ei tässä nyt puhuttu masan koirasta eikä hänen suhtautumisestaan koiraansa tai edes masan henk.koht. suhtautumisesta susiin. Itse otin esille asian vain siksi, että tietyt ihmiset vaan etsivät ihan tarkoituksellisesti syytä vihata sutta ja demonisoida sen, ja käyttävät siinä tunteisiin vetoavia syitä ("mun parhaan kaverin söivät") sopivana työkaluna perustellakseen oman pelkonsa/vihansa muille.
urpiainen
Kitisijä

masa kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Ja tämän on vielä aika vakava ilmiö, koska johtaa harmittavan laajaan salametsästykseen kyseenalaisinkin keinoin. Muihin lajeihin taas ei vastaavaa liity,
Myös ilves tappaa koiria, joten ilvestäkin salametsästetään ihan yhtä lailla.
No voin olla väärässä (varmaan olenkin, enkä jaksa just nyt tarkistaa), mutta olen kyllä ollut siinä käsityksessä, että salametsästyksen haitat suhteessa kannan uhanalaisuuteen ja geenipoolin terveyteen ovat suden kohdalla Suomessa aika eri luokkaa kuin ilveksen kohdalla. Olen siis taipuvainen puitämään tätä(kin) analogiaa vähän huonosti asiaan osuvana.
annepa kirjoitti:Pohjoisessa kaikki petoeläimet on perkeleestä. Heinäkengät ajaa moottorikelkoilla ahmoja takaa ja sitten vielä päältä kun saavuttavat. Ja vielä leuhkivat. Vittu ko vituttaa.

Vituttaa kaikki saatanan pösilöt jotka mettässä remuaa eikä toimi lakien mukaan ja kunnioita luontoa yhtään! Kuulin porukasta joka oli moottorikelkalla ajanut hirven kiinni, sitoneet sen peräkärryyn (miten?), vieneet sen navettaan ja lopettaneet sinne. Voi perkele että näin punaista ko kuulin.
Kuten yleensä, olen Annepan kanssa samoilla linjoilla. Tuollainen on minusta sietämätöntä.

Mun ongelmani on, että tuo liittyy minusta hieman tuohon Masan mainitsemaan metsämiesten pääasialliseen syyhyn vihata susia, siis että sudet ovat uhka työtään tekeville metsästyskoirille. Kyseessä on aito ongelma, mutta samalla se heijastelee monen metsästäjän suhdetta luontoon: vaikka he ovat olevinaan niin luontoväkeä, luonnolla ei ole heille itseisarvoa, vaan pelkkä välinearvo vapaa-ajan harrastusten ja metsästyselämysten vaivattomana tuottajana. Kun luonto on hankala tai vaarallinen, se pitää muokata. Tarkoitan, että jos haluaa metsästää koiran kanssa, minusta täytyy ottaa se luonnon vaarallisuuskin huomioon osana hommaa. Tästähän olemme puhuneet aiemminkin, jolloin elco ajoi tätä kantaa ja minä komppasin:
http://kitina.net/viewtopic.php?p=39679 ... %2A#396795
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vesper
Kitisijä

urpiainen kirjoitti:Mun ongelmani on, että tuo liittyy minusta hieman tuohon Masan mainitsemaan metsämiesten pääasialliseen syyhyn vihata susia, siis että sudet ovat uhka työtään tekeville metsästyskoirille. Kyseessä on aito ongelma, mutta samalla se heijastelee monen metsästäjän suhdetta luontoon: vaikka he ovat olevinaan niin luontoväkeä, luonnolla ei ole heille itseisarvoa, vaan pelkkä välinearvo vapaa-ajan harrastusten ja metsästyselämysten vaivattomana tuottajana. Kun luonto on hankala tai vaarallinen, se pitää muokata. Tarkoitan, että jos haluaa metsästää koiran kanssa, minusta täytyy ottaa se luonnon vaarallisuuskin huomioon osana hommaa.
:h:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Minua kiinnostaisi tietää miten porukka täällä tarkkaan ottaen toimisi jos heillä olisi muutama pikkulapsi ja omalla pihalla olisi pariin otteeseen vieraillut susi.
Vesper
Kitisijä

Zeb kirjoitti:Minua kiinnostaisi tietää miten porukka täällä tarkkaan ottaen toimisi jos heillä olisi muutama pikkulapsi ja omalla pihalla olisi pariin otteeseen vieraillut susi.
Tähänhän tietää oikean vastauksen vasta kun on tilanteen kokenut.
urpiainen
Kitisijä

Zeb kirjoitti:Minua kiinnostaisi tietää miten porukka täällä tarkkaan ottaen toimisi jos heillä olisi muutama pikkulapsi ja omalla pihalla olisi pariin otteeseen vieraillut susi.
Mä luulen, että meidän pitäisi saada Prosessi vastaamaan tähän kysymykseen: kuvittelisin, että hän on asiaan parhaiten perehtynyt. Jotain osviittaa voisi kai saada koodisanoista lasten valvominen ulkona, pihan aitaaminen, vahtikoiran hankkiminen, toimivien susipelotteiden hankkiminen, häirikkösusien (pikemminkin kuin satunnaisten) susien metsästäminen jne. Jos kaikki tämä kuulostaa liian kalliilta/vaivalloiselta/epävarmalta, voi aina muuttaa kaupunkiin/taajamaan.
Lilo
Kitisijä

Miten toimivat vanhemmat, joiden pihan edestä kulkee vilkasliikenteinen tie?
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Aitaisi pihan? Pysyisivät ne muutamat pikkulapsetkin paremmin pihassa eivätkä uppoaisi suonsilmään.
masa

urpiainen kirjoitti: No voin olla väärässä (varmaan olenkin, enkä jaksa just nyt tarkistaa), mutta olen kyllä ollut siinä käsityksessä, että salametsästyksen haitat suhteessa kannan uhanalaisuuteen ja geenipoolin terveyteen ovat suden kohdalla Suomessa aika eri luokkaa kuin ilveksen kohdalla.
En tiedä minäkään lukumääristä, mutta sen tiedän että jos jänisalueella tavataan ilveksen jäljet, on passirinki hetkessä valmis ja ilves kuollut.

mutta samalla se heijastelee monen metsästäjän suhdetta luontoon: vaikka he ovat olevinaan niin luontoväkeä, luonnolla ei ole heille itseisarvoa, vaan pelkkä välinearvo vapaa-ajan harrastusten ja metsästyselämysten vaivattomana tuottajana. Kun luonto on hankala tai vaarallinen, se pitää muokata. Tarkoitan, että jos haluaa metsästää koiran kanssa, minusta täytyy ottaa se luonnon vaarallisuuskin huomioon osana hommaa.
No kyllähän se vaarallisuuskin huomioon otetaan ja yritetään välttää niitä alueita joilla susia on. Homma vaan ei ole kovin yksinkertaista, koska tässä maassa susien liikenne on kutakuinkin salaista, eikä sitä jaeta metsästäjille. Toisin on esim Ruotsissa, jossa on systeemit joilla kerrotaan ja varoitetaan susialueista. Tällöin se on helppo valita sellainen alue metsästykseen jossa susia ei ole.

Ehkä luonnolla on vaan "välinearvoa" metsästäjälle, mutta on sekin melkoinen olettamus että vuosisatoja metsästystä harrastanut ihminen antaisi jollekin muulle lajille periksi ja poistuisi sen tieltä. Sama kai se sitten olisi, jos lopetattaisiin kaikki tuhoeläintenkin myrkytykset yms. ja annetaan niiden vallata alueet?
annepa
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: Kuten yleensä, olen Annepan kanssa samoilla linjoilla. Tuollainen on minusta sietämätöntä.
Yleensä :shock:

Sulla on kyllä paljon sivistyneempi tapa ilmaista asia ko mulla, minä tuulettelen.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti:
Aitaisi pihan? Pysyisivät ne muutamat pikkulapsetkin paremmin pihassa eivätkä uppoaisi suonsilmään.
Luulisin että susien ulkona pitämiseen tarvitaan aika hemmetin korkea aita.

Autot eivät hypi pihalle aidan yli, joten tuo tie on huono vertaus.

Itse varmaan muuttaisin pois.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Hih, tuli heti mieleen kuinka mökillä oli ennen aita tien (80 km/h rajoitus) ja pihan välissä hidastamassa kakaroiden kulkua.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

prosessi kirjoitti:Aitaisi pihan? Pysyisivät ne muutamat pikkulapsetkin paremmin pihassa eivätkä uppoaisi suonsilmään.
Pitää sitten olla todella korkea ja mallia keskitysleiri. Muuten tulevat yli tai ali. Erään tutun koira tapettiin kotipihassa (10m asuintalosta) aitaukseen jonka verkkoaita ulottui 30cm maan alle ja 2.3m maanpinnan yläpuolelle.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

aasi kirjoitti:Hih, tuli heti mieleen kuinka mökillä oli ennen aita tien (80 km/h rajoitus) ja pihan välissä hidastamassa kakaroiden kulkua.
Mutta sitten vanhemmat kyllästyivät teihin ja aita otettiin pois?
swirl
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja swirl »

Nakkasin puhelimeni lattialle ja siitä irtosi palanen. Mä alan mennä näissä luureissa sellaista kaksi per vuosi -tahtia. Enkä usko, että se johtuu siitä, että olisin tunarimpi kuin ennen vaan siitä, että olen antanut myydä itselleni paskaa.
Vesper
Kitisijä

Pulkannaru kirjoitti:Pitää sitten olla todella korkea ja mallia keskitysleiri. Muuten tulevat yli tai ali. Erään tutun koira tapettiin kotipihassa (10m asuintalosta) aitaukseen jonka verkkoaita ulottui 30cm maan alle ja 2.3m maanpinnan yläpuolelle.
No kyllä mä olisin lastensuojeluun yhteydessä, jos lapsia pidettäisiin 24/7 pihalla vahtimatta, että susi ehtisi kaivautua aidan ali tappopuuhiin...
Lilo
Kitisijä

Zeb kirjoitti: Autot eivät hypi pihalle aidan yli, joten tuo tie on huono vertaus.
Entäs lapsi aidan yli?

Pointti oli, että jättävätkö ne aikuiset yleensä lapsensa huitelemaan ihan vahtimatta? Toinen pointti oli, että pienellä lapsella on tässä maassa monta aika paljon isompaa vaaraa kuin mitä susi on, joten mun mielestä tää susi syö lapset -skenaario on yleensä aika kaukaa haettu, vaikka sitä aina pelottelussa käytetäänkin.