Jos sinun terve puusi kaatuu naapurin talon päälle, niin kyllä naapurin oma kotivakuutus vahingot korvaa, edellyttäen toki että puun kaatoi myrsy... (tuulen nopeus yli 20 m/s)NuoriD kirjoitti: Jos puu taas oli aivan terve, niin ei korvaa mikään, mutta et ole myöskään korvausvelvollinen naapurille puusi kaatumisesta hänen talonsa päälle.
Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!
-
- Kitisijä
Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Joo. Tarkastelin asiaa omasta näkökulmastani.Lilo kirjoitti:Jos sinun terve puusi kaatuu naapurin talon päälle, niin kyllä naapurin oma kotivakuutus vahingot korvaa, edellyttäen toki että puun kaatoi myrsy... (tuulen nopeus yli 20 m/s)NuoriD kirjoitti: Jos puu taas oli aivan terve, niin ei korvaa mikään, mutta et ole myöskään korvausvelvollinen naapurille puusi kaatumisesta hänen talonsa päälle.
Joo. Noi korvausprosenttien iän mukaan tapahtuvat alenemat eri laitteissa ovat hankalia. Olen niitä vähän tavaillut, kun on kiinnostanut, mitä tapahtuu, jos maalampöpumppu poksahtaa.Vaola kirjoitti:Totta. Eihän noita kaikkia voi muistaakaan.
Hyvä esimerkki. Mä oon ottanut matkatavaravakuutuksen lähinnä järjestelmäkamerani mielessä pitäen ja tietty sen että jos laukku hukkuu tai läädädää... No kerran laitoin sit rikkoutuneen läppärin siihen vakuutukseen, niin neljän vuoden vanhasta ATK-laitteesta korvattiin 0%. En ihan muistanut ulkoa tuota säädöstä ATK-laitteista.
-
- Kitisijä
No eikös se nyt ole selvää, että aina kun tavara x hajoaa, sillä oli ikää max. 2 vuotta. Kuitti toki on ehtinyt jo kadota, jos sellaista kysellään.NuoriD kirjoitti: Joo. Noi korvausprosenttien iän mukaan tapahtuvat alenemat eri laitteissa ovat hankalia. Olen niitä vähän tavaillut, kun on kiinnostanut, mitä tapahtuu, jos maalampöpumppu poksahtaa.
Aina tämäkään arpa ei vedä. Jos talo on esim rakennettu vuonna A niin yleisen elämänkokemuksen mukaan ei ole uskottavaa väittää, että maalampöpumppu on asennettu vasta vuonna B ja mitään kuitteja asiasta ei löydy.Lilo kirjoitti:No eikös se nyt ole selvää, että aina kun tavara x hajoaa, sillä oli ikää max. 2 vuotta. Kuitti toki on ehtinyt jo kadota, jos sellaista kysellään.NuoriD kirjoitti: Joo. Noi korvausprosenttien iän mukaan tapahtuvat alenemat eri laitteissa ovat hankalia. Olen niitä vähän tavaillut, kun on kiinnostanut, mitä tapahtuu, jos maalampöpumppu poksahtaa.
-
- Kitisijä
No tietysti näin, jos on hajonnut joku iän vanha romu, jonka mallin totuudenmukaisesti ilmoittaa.exPertti kirjoitti: Kyllä ne tuntuvat osaavan googlea käyttää/niillä on oma tietokanta laitteille. Tiesi telkkaristani aikoinaan heti minä vuonna valmistus on loppunut.
Totuushan on se, että ihmisten mielestä vakuutukset eivät ikinä korvaa mitään ja aina kaikki ensin hylätään, vaikka todellisuudessa yli 90% vahingoista korvataan.
Korvauspuoli on kyllä v:mäinen työpaikka, onneksi ei tarvitse siellä enää istua. Hylkäämisen väsäämiseen menee aina moninkertainen aika verrattuna korvauksen maksamiseen, ja palkaksi saa yleensä huudot.
Kyllä vakuutusyhtiöt sen korvaa, mitä ovat luvanneet ja epäselvissä mielummin vähän yli kuin ali.
Nimimerkillä vak. yhtiöiden asiantuntijalääkärinä toiminut.
Siinähän se urputus esim. alkaa, kun lähdetään valmiiksi sairaana matkalle ja sitten sairaus pahenee matkan aikana. Kokemukseni mukaan näitäkin korvataan hövelimmin, kuin tiukka vakuutusehtojen lukeminen pakottaisi tekemään. Tiukasti katsoen ei tarvisi korvata, jos olit sairas jo ennen matkaa ja tämä sairaus matkalla paheni.
Nimimerkillä vak. yhtiöiden asiantuntijalääkärinä toiminut.
Siinähän se urputus esim. alkaa, kun lähdetään valmiiksi sairaana matkalle ja sitten sairaus pahenee matkan aikana. Kokemukseni mukaan näitäkin korvataan hövelimmin, kuin tiukka vakuutusehtojen lukeminen pakottaisi tekemään. Tiukasti katsoen ei tarvisi korvata, jos olit sairas jo ennen matkaa ja tämä sairaus matkalla paheni.
Toiset ne vaan saa herutuskirjeitä venakoilta ja mua lähestytään näin:
"Hyva ystava,
Nimeni on Elena, olen 33 vuotias ja olen kirjallisesti teille maakunnassa Venjll.
Olen toissa kirjastossa ja sen jalkeen tyoni olen saa kayttaa tietokonetta, kun se on mahdollista. Loysin joitakin osoitteita Internetissa, ja paatin kirjoittaa teille taman kirjeen.
Minulla on tytar 9-vuotias, hanen isansa jatti meidat, ja me elamme aitini kanssa.
Koska sietamaton kuuma saa tana kesana lahes kaikki perunat ja kasvikset saavat kuivua meidan garden.Many metsia poltetaan. Olimme tuomittu nalkaan, ja vietimme kaikki pikku saastot ostaa muutaman pussit perunoita tulevan talven (se on kauheaa, koska hinta perunoiden tuli nyt 2-3 kertaa kalliimpia kuin viime vuonna).
askettain aitini menetti tyopaikan vuoksi syvaan kriisiin alueemme ja nyt tilanne muuttunut toivottomaksi.
Kaasu ja sahko ovat hyvin kalliita, eika meilla ole varaa lammittaa kotiin Amy enemman.
Talvi on tulossa ja saa tulossa kylmempaa paivittain. Ainoa mahdollinen tapa lammittaa kotimme on kayttaa kannettavia uuni, etta lampo ja palavan puun. Olemme puu-saastoja meidan navetassa ja tama uuni lammittaa kotona koko talven ilman kustannuksia meille.
Valitettavasti emme voi ostaa uunin meidan paikallisille markkinoille siita syysta arvo uuni on 8,425 ruplaa, ja se on erittain kallis meille (Equival. on 196 euro).
Toivon, etta voitte auttaa meita. Jos sinulla on vanha kannettava uuni, ja jos et kayta sita enaa, me voidaan hyvin kiitollinen, jos voit lahjoittaa sen meille ja jarjestaa kuljetuksen uunin meille (asumme 200 km Moskovasta).
Aion odota vastausta.
Elena
PS: Pahoittelen virheita tulee taman kirjeen, olen kaantanyt sen avulla Google-kaantaja.
Vastatkaa Englanti kielella koska olen opiskellut sita koulussa. Jos vastaus on suomeksi, en voi ymmartaa sinua.
Kiitos.
"Hyva ystava,
Nimeni on Elena, olen 33 vuotias ja olen kirjallisesti teille maakunnassa Venjll.
Olen toissa kirjastossa ja sen jalkeen tyoni olen saa kayttaa tietokonetta, kun se on mahdollista. Loysin joitakin osoitteita Internetissa, ja paatin kirjoittaa teille taman kirjeen.
Minulla on tytar 9-vuotias, hanen isansa jatti meidat, ja me elamme aitini kanssa.
Koska sietamaton kuuma saa tana kesana lahes kaikki perunat ja kasvikset saavat kuivua meidan garden.Many metsia poltetaan. Olimme tuomittu nalkaan, ja vietimme kaikki pikku saastot ostaa muutaman pussit perunoita tulevan talven (se on kauheaa, koska hinta perunoiden tuli nyt 2-3 kertaa kalliimpia kuin viime vuonna).
askettain aitini menetti tyopaikan vuoksi syvaan kriisiin alueemme ja nyt tilanne muuttunut toivottomaksi.
Kaasu ja sahko ovat hyvin kalliita, eika meilla ole varaa lammittaa kotiin Amy enemman.
Talvi on tulossa ja saa tulossa kylmempaa paivittain. Ainoa mahdollinen tapa lammittaa kotimme on kayttaa kannettavia uuni, etta lampo ja palavan puun. Olemme puu-saastoja meidan navetassa ja tama uuni lammittaa kotona koko talven ilman kustannuksia meille.
Valitettavasti emme voi ostaa uunin meidan paikallisille markkinoille siita syysta arvo uuni on 8,425 ruplaa, ja se on erittain kallis meille (Equival. on 196 euro).
Toivon, etta voitte auttaa meita. Jos sinulla on vanha kannettava uuni, ja jos et kayta sita enaa, me voidaan hyvin kiitollinen, jos voit lahjoittaa sen meille ja jarjestaa kuljetuksen uunin meille (asumme 200 km Moskovasta).
Aion odota vastausta.
Elena
PS: Pahoittelen virheita tulee taman kirjeen, olen kaantanyt sen avulla Google-kaantaja.
Vastatkaa Englanti kielella koska olen opiskellut sita koulussa. Jos vastaus on suomeksi, en voi ymmartaa sinua.
Kiitos.
-
- Elämätön Kitisijä
You send back you ready warm grandma personally vällyjen alla suki suki.NuoriD kirjoitti:Toiset ne vaan saa herutuskirjeitä venakoilta...
Saattais muuten lohjeta...
Eiköhän tuolta Sihteeriopiston suunnalta lohkeaisi halvemmalla. Tietysti, jos Elenan uuni lämpiää 196 eurolla pitkän aikaa, niin sitten.Cavallo kirjoitti:
Saattais muuten lohjeta...
-
- Kitisijä
Mua vituttaa jo valmiiksi 
Pomo lupas kesällä, että jokaisesta onnistuneesta "työkaverin kaappauksesta" tuolta julkiselta sektorilta meille töihin sais 200e rekrybonuksen kun koeajat on ohi.
Nooooh.. mä poimin parhaat päältä ja hankin meille 3 julkisen sektorin aika paljolti parasta työntekijää tällä alalla (TIETENKIn itseni jälkeen
), nyt alkais noita koeaikoja loppumaan ja mulla taalan kuvat silmissä joululahjarahoja ootellen...
Katotaan mitä vastaa. 600€ olis aika kiva namu, varsinkin jos haluis sinne ulkomaille pätkän kans.

Pomo lupas kesällä, että jokaisesta onnistuneesta "työkaverin kaappauksesta" tuolta julkiselta sektorilta meille töihin sais 200e rekrybonuksen kun koeajat on ohi.
Nooooh.. mä poimin parhaat päältä ja hankin meille 3 julkisen sektorin aika paljolti parasta työntekijää tällä alalla (TIETENKIn itseni jälkeen

Katotaan mitä vastaa. 600€ olis aika kiva namu, varsinkin jos haluis sinne ulkomaille pätkän kans.
The great club outshines the individual, always and forever.
^ Sua vituttaa että saat mahdollisesti 6 hunaa? 
Sano että ne on nii hyvii että tahot tuplana sen boonuksen, niin saat myös mahdollisesti tuplavitutuksen!

Sano että ne on nii hyvii että tahot tuplana sen boonuksen, niin saat myös mahdollisesti tuplavitutuksen!
Häh?!Elppis kirjoitti:Mua vituttaa jo valmiiksi
Nooooh.. mä poimin parhaat päältä ja hankin meille 3 julkisen sektorin aika paljolti parasta työntekijää tällä alalla (TIETENKIn itseni jälkeen), nyt alkais noita koeaikoja loppumaan ja mulla taalan kuvat silmissä joululahjarahoja ootellen...
Sähän oot selkee pessimisti. Tuossa tilanteessa pitäisi fantsuttaa tulevia rahoja.
-
- Kitisijä
Moni asia mitä kesän "paniikkitilanteessa" (mun edeltäjä otti ja sai burnoutin ja osakkaat maksoivat ulos firmasta kun sekoili) on luvattu, ei ole pitänyt enää paikkansa. Sen takia en oikein usko kaikkeen enää..NuoriD kirjoitti:Häh?!Elppis kirjoitti:Mua vituttaa jo valmiiksi
Nooooh.. mä poimin parhaat päältä ja hankin meille 3 julkisen sektorin aika paljolti parasta työntekijää tällä alalla (TIETENKIn itseni jälkeen), nyt alkais noita koeaikoja loppumaan ja mulla taalan kuvat silmissä joululahjarahoja ootellen...
Sähän oot selkee pessimisti. Tuossa tilanteessa pitäisi fantsuttaa tulevia rahoja.
The great club outshines the individual, always and forever.
-
- Kitisijä
Samoin; olen tarvinnut kerran ja summa oli pienehkö.exPertti kirjoitti:Itselläni on ollut kyllä ihan positiivisia kokemuksia vakuutusten korvaavuudesta niinä harvoina kertoina kun sitä olen tarvinnut.
Mutta katsoitteko taannoisen MOT-ohjelman siitä, miten If oli hoitanut vakuutusasiakkaansa liikenneonnettomuudesta aiheutuneen työkyvyttömyysasian? Kundin päälle kaatui Länärin alkupäässä liian lujaa kurviin ajanut rekka ja liikuntakyky heikkeni merkitsevästi (ihme että ylipäänsä jäi henkiin). Ei pystynyt enää töihinsä, joissa vaaditaan fyysistä suorituskykyä. If väittää, että työkyvyn heikkeneminen ei johdu onnettomuudesta vaan on kundin oma vika, vaikka homma on niin selvä kuin voi olla. Helvetilliset kuntoutukset onnettomuuden jälkeen jne. Tuon jälkeen niiden mainonta on vaikuttanut aika irvokkaalta.
Varmaan vakuutusyhtiöiden kannattaa korvata pikkusummia mukisematta, jotta asiakas saadaan sitoutettua, koska se tulee kuitenkin suht. halvaksi. Mutta tämä ei kerro mitään siitä, mitä tapahtuu kun sitä vakuutusta oikeasti tarvittaisiin, eli kun tulee koko loppuelämään vaikuttavia vakavia ongelmia.
Muistaakseni on ollut ohjelmaa myös tästä Konginkankaan (vaimikäsenytoli?) bussiturmasta, se miten suurella osalla oli hankaluuksia vakuutusten kanssa sitten kun suurempi kohu oli laantunut.
Ja onhan näitä, aina tasaisin väliajoin jossain juttua.
Ja onhan näitä, aina tasaisin väliajoin jossain juttua.
En ole ko. ohjelmaa katsonut, mutta faktahan on, että MOT suoltaa paljon täyttä paskaa.EveryWoman kirjoitti:Samoin; olen tarvinnut kerran ja summa oli pienehkö.exPertti kirjoitti:Itselläni on ollut kyllä ihan positiivisia kokemuksia vakuutusten korvaavuudesta niinä harvoina kertoina kun sitä olen tarvinnut.
Mutta katsoitteko taannoisen MOT-ohjelman siitä, miten If oli hoitanut vakuutusasiakkaansa liikenneonnettomuudesta aiheutuneen työkyvyttömyysasian? Kundin päälle kaatui Länärin alkupäässä liian lujaa kurviin ajanut rekka ja liikuntakyky heikkeni merkitsevästi (ihme että ylipäänsä jäi henkiin). Ei pystynyt enää töihinsä, joissa vaaditaan fyysistä suorituskykyä. If väittää, että työkyvyn heikkeneminen ei johdu onnettomuudesta vaan on kundin oma vika, vaikka homma on niin selvä kuin voi olla. Helvetilliset kuntoutukset onnettomuuden jälkeen jne. Tuon jälkeen niiden mainonta on vaikuttanut aika irvokkaalta.
Varmaan vakuutusyhtiöiden kannattaa korvata pikkusummia mukisematta, jotta asiakas saadaan sitoutettua, koska se tulee kuitenkin suht. halvaksi. Mutta tämä ei kerro mitään siitä, mitä tapahtuu kun sitä vakuutusta oikeasti tarvittaisiin, eli kun tulee koko loppuelämään vaikuttavia vakavia ongelmia.
-
- Kitisijä
^Totta, ja täyden paskan lisäksi usein myös kansaan meneviä yliyksinkertaistuksia ja vääristelyjä, mutta tuo jakso ei ollut sitä sarjaa. Tiedän tämän henkilön tuttujen kautta. Kyseessä on tosi juttu.
Onko kyseessä se keissi missä kontti ja vetoauto kaatuivat kummatkin henkilöauton päälle ja kuski jäi niiden välisen raon ansiosta jotenkin henkiin?EveryWoman kirjoitti:^Totta, ja täyden paskan lisäksi usein myös kansaan meneviä yliyksinkertaistuksia ja vääristelyjä, mutta tuo jakso ei ollut sitä sarjaa. Tiedän tämän henkilön tuttujen kautta. Kyseessä on tosi juttu.
edit: niinku tätä tarkoitin
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Ruo ... SI1KA0207g
-
- Kitisijä
En tiedä EW:n mainitsemaa tapausta, mutta telkkarissa ovat päässeet tyypit ajoittain myös suoltamaan melkoista bs:ää, koska vakuutusyhtiöitä sitovat asiakkaiden suhteen tiukat salassapitosäännökset.
-
- Kitisijä
Jo 200 sivua hirveetä vitutusta. Mahtavuutta!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
Öö, tuliko musta nyt joku virallinen vakuutusyhtiöjeesus?exPertti kirjoitti: Kirjoitat "ajoittain". Tarkoittaako se, että joskus vakuutusyhtiöitten politiikassa voisi olla korjaamisenkin varaa?
-
- Kitisijä
Se.Dumis kirjoitti:Onko kyseessä se keissi missä...
-
- Kitisijä
Sina rjuojake! Sina olla hjuva ja ostaa muutama kamelikarvaneule vaheman niin riittaa raha lammittaa talo!111NuoriD kirjoitti: Elena

Prepare for the worstest.
Ihanan maallinen vitutuksen aihe:
Tilasin nettikaupasta mekon, sitä kokoa jota olen useamman vuoden ko. merkiltä käyttänyt. Se oli järkyttävn iso. Yritin vaihtaa pienempään - loppuunmyyty.
Joudun olemaan ilman ihkua liituraitamekkoa. Nyyh.
Tilasin nettikaupasta mekon, sitä kokoa jota olen useamman vuoden ko. merkiltä käyttänyt. Se oli järkyttävn iso. Yritin vaihtaa pienempään - loppuunmyyty.

Joudun olemaan ilman ihkua liituraitamekkoa. Nyyh.