Teslan Ap1 (joka mulla on) oli aikoinaan edistyksellinen, mutta se on jo 5 vuotta vanha ja perustui paljolti muualta ostettuun tekniikkaan. Sitten Teslan ja Mobileyen sukset menivät ristiin ja Tesla otti käyttöön ensin nVidian sirun, mutta omalla softallaan, tuloksena AP2. Tulokset eivät olleet kummoisia (lupaavista demoista huolimatta). AP2 ei oikeastaan muutamaan vuoteen kehittynyt juuri ollenkaan, tai kehitys oli erittäin hidasta. Reilu vuosi sitten Tesla otti käyttöön itse suunnittelemansa raudan (AP3), mutta tulokset eivät sittenkään olleet kovin kummoisia. Nyt Tesla on tehnyt Ap:n täydellisen uudelleen kirjoittamisen ja on saavuttanut merkittävää edistystä.
Tesla on nyt laittanut uuden autopilotin betan jakeluun joillekin asiakkaille.
https://electrek.co/2020/10/23/tesla-fu ... strations/
Mikä tekee tästä erityisen merkittävää on, että rauta on sama, joka on miljoonassa tiellä kulkevassa autossa ja AP ei vaadi ympäristön etukäteen kartoittamista.
Googlen omistava Waymo pystyy kyllä parempaan, mutta merkittävillä eroilla
-Waymon autoissa on about sadantonnin sensorit (mm. Lidar)
-Waymon autoja ei voi loppukäyttäjä ostaa
-Waymon autot toimivat vain rajoitetulla ennalta HR kartoitulla alueella
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija