Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
Veikkaan, että tämä lisää verkkohuijausten määrää selvästi. Kun niin käy, turha luulla, että kukaan ottaa asiasta vastuuta.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011 ... t=promobox
Ongelmahan tässä on, että jatkossa kaikki kerrankin sähköisesti (esim. OmaKantaan) kirjautuvat pakotetaan tähän.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011 ... t=promobox
Ongelmahan tässä on, että jatkossa kaikki kerrankin sähköisesti (esim. OmaKantaan) kirjautuvat pakotetaan tähän.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Miksi? Mä oon ollut jo useamman vuoden täysin sähköisen viestinnän varassa ja ne tulee tuon suomi.fi palvelun kautta. Lähinnä luen ne kännykkä appin kautta, enkä ole siellä vielä mitään roskapostia havainnut. Eikö ton pitäisi melkein vähentää verkkohuijauksia, kun ihmiset oppii, että jos viesti ei tule suomi.fi appiin, niin se on kusetusta?James Potkukelkka kirjoitti: 15.12.2025 11:04 Veikkaan, että tämä lisää verkkohuijausten määrää selvästi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
^ Ei tietenkään ongelma sulle ja mulle. Mutta niille, joille Brad Pitt tai Angelica Jolie kirjoittelee.
He kirjautuvat suomi.fi postiin sähköpostin tai tekstarin linkin kautta.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Bhven
- Kitisijä
Rahat pois tyhmiltä, sanoisi Janne.James Potkukelkka kirjoitti: 15.12.2025 15:18 ^ Ei tietenkään ongelma sulle ja mulle. Mutta niille, joille Brad Pitt tai Angelica Jolie kirjoittelee.
Noin muuten: Kun menet ravintolaan ja tarjolla on painetun ruokalistan sijaan vain pöytään printattu qr-koodi, etkä tiedä miten tuolloin tulee käyttäytyä, on sinun vuorosi kuolla pois ja tehdä tilaa uusille ihmisille.
Matalamman sietotason järvikala.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Nousta pöydästä ja siirtyä johonkin toiseen ravintolaan?
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Mulle ei tullut mieleen, että noinkin voi toimiaJames Potkukelkka kirjoitti: 15.12.2025 15:18 ^ Ei tietenkään ongelma sulle ja mulle. Mutta niille, joille Brad Pitt tai Angelica Jolie kirjoittelee.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
https://www.hs.fi/visio/art-2000011646807.html
Mielenkiintoista, että pieni suomalaistoimija pärjäisi alalla, jossa esim. Huawei, muut kiinalaiset, Tesla ja Wärtsilä toimivat.
Mutta ehkä tuo avaimet käteen ja riittävän pieniin asiakkaisiin keskityminen on se ekologinen lokero. RAhoitus saattaa olla myös tärkeää.
Mielenkiintoista, että pieni suomalaistoimija pärjäisi alalla, jossa esim. Huawei, muut kiinalaiset, Tesla ja Wärtsilä toimivat.
Mutta ehkä tuo avaimet käteen ja riittävän pieniin asiakkaisiin keskityminen on se ekologinen lokero. RAhoitus saattaa olla myös tärkeää.
-
aasi
- Kitisijä
Varmaankaan mitään "vallihautaa" ei oikein ole, komponentteja ts. akkuja saa bulkkitavarana ostaa ja paikallinen ketteryys on sitten tärkeämpää kuin joku massiivinen organisaatio. Moni hanke lienee enemmän sitten jotain palvelukonsultointia että miten saadaan ongelma ratkaistua. Wärtsilällä varmaan vois olla saumaa olla samanlainen toimija, mut jos siellä on joku kaasuvoimalahankkeen koko kaksikymmentä kertaa Cactoksen liikevaihto, niin ei niitä varmaan kiinnosta monet pienet jutut ollenkaan.James Potkukelkka kirjoitti: 16.12.2025 11:05 https://www.hs.fi/visio/art-2000011646807.html
Tasan ei mene muumit kanootissa.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Varmaan tämä ja rahoituksen tarjoaminen pikkukioskeille.aasi kirjoitti: 16.12.2025 11:36 Moni hanke lienee enemmän sitten jotain palvelukonsultointia että miten saadaan ongelma ratkaistua.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
En hahmota myytävän dedikoidun sähkövaraston ideaa. Miksi ostaisin tavallisena yrityksenä sähkövaraston? On ihan päätön ajatus, että ostamalla kaupan hyllyltä laitteen, voisin tehdä jotain työtä vaatimatonta bisnestä riittävällä pääoman tuotolla.
Jos sähkövarastolla on jotain tuotannollista käyttöä firmalle, niin sitten asia voi olla toisin. Vertaisin hommaa kotitalouteen. Parkissa seisovan sähköauton käyttö sähkövarastona olisi fiksua, koska auto on ostettu ihan muuhun käyttöön ja pieni tulo varastotoiminnasta olisi plussaa. Mutta ei sitä sähköautoa kannata varastoksi ostaa.
En hahmota myytävän dedikoidun sähkövaraston ideaa. Miksi ostaisin tavallisena yrityksenä sähkövaraston? On ihan päätön ajatus, että ostamalla kaupan hyllyltä laitteen, voisin tehdä jotain työtä vaatimatonta bisnestä riittävällä pääoman tuotolla.
Jos sähkövarastolla on jotain tuotannollista käyttöä firmalle, niin sitten asia voi olla toisin. Vertaisin hommaa kotitalouteen. Parkissa seisovan sähköauton käyttö sähkövarastona olisi fiksua, koska auto on ostettu ihan muuhun käyttöön ja pieni tulo varastotoiminnasta olisi plussaa. Mutta ei sitä sähköautoa kannata varastoksi ostaa.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
"A levelised cost of storage (LCOS) of $65/MWh. An all-in capex of $125/KWh
leads to a cost of $65/MWh to move electricity, based on the latest real-world
project parameters. This low LCOS is not only the result of cheaper batteries —
longer lifetimes, higher efficiencies and lower financing costs thanks to clearer
revenue models like auctions have all helped to push the LCOS down sharply."
Eo. hinta koskaa isoja projekteja.
https://ember-energy.org/app/uploads/20 ... torage.pdf
leads to a cost of $65/MWh to move electricity, based on the latest real-world
project parameters. This low LCOS is not only the result of cheaper batteries —
longer lifetimes, higher efficiencies and lower financing costs thanks to clearer
revenue models like auctions have all helped to push the LCOS down sharply."
Eo. hinta koskaa isoja projekteja.
https://ember-energy.org/app/uploads/20 ... torage.pdf
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Ei varmaankaan Pekan Putki ja Kehyksen kannata. Mutta "Jos laitteiden vaatima kuorma ei ole jatkuvaa, sähkövarasto antaa puskuria"?sivustahuutaja kirjoitti: 16.12.2025 12:01 ^
En hahmota myytävän dedikoidun sähkövaraston ideaa. Miksi ostaisin tavallisena yrityksenä sähkövaraston?
Sähköliittymän hintahan menee huipputehon mukaan ja jatkossa kait siirtomaksukin.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Tuota just hain sillä, että sille varastolle pitää olla myös tuotannollista käyttöä. Tuotannon piikkikuormat kääntävät varaston kannattavaksi, mutta tasaisen kuorman bisneksessä pelkästään reservimarkkinassa toimiminen tuskin olisi kannattavaa.
Tuota just hain sillä, että sille varastolle pitää olla myös tuotannollista käyttöä. Tuotannon piikkikuormat kääntävät varaston kannattavaksi, mutta tasaisen kuorman bisneksessä pelkästään reservimarkkinassa toimiminen tuskin olisi kannattavaa.
-
urpiainen
- Kitisijä
No on se nyt kumma, kun pitää teettää kalliita selvityksiä, kun voisi vain lukea kitinää.
"Suomen johtavat sote-asiantuntijat julkaisivat viime viikolla hyvinvointialueiden väliarvioinnin, josta iso osa on puolueille epämiellyttävää luettavaa. Alueiden määrää pitäisi vähentää ja sairaalaverkkoa karsia. Maakuntaverokin olisi fiksu päätös."
HS-analyysi | Tätä ei haluta sanoa ääneen: Sote joutuu vaikeaan remonttiin
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011681652.html
"Suomen johtavat sote-asiantuntijat julkaisivat viime viikolla hyvinvointialueiden väliarvioinnin, josta iso osa on puolueille epämiellyttävää luettavaa. Alueiden määrää pitäisi vähentää ja sairaalaverkkoa karsia. Maakuntaverokin olisi fiksu päätös."
HS-analyysi | Tätä ei haluta sanoa ääneen: Sote joutuu vaikeaan remonttiin
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011681652.html
urpiainen kirjoitti: 31.05.2023 22:47 Kataisen ja Sipilän hallitukset eivät saaneet omia sote-mallejaan läpi perustuslakivaliokunnasta. Marinin hallituksen uudistuksen paras puoli onkin, että se on tehty. Toki se on ihan susi, mutta ainakin on jokin pohja, jota korjata. Suunta olisi varmaan jotain sellaista, että alueet noin viiteen tai edes kymmeneen, maakuntavero, ja 80 % hillotolpista pois. Näiden pitäisi olla ihan hallintoteknistä puuhastelua verrattuna itse uudistukseen, eli hyvinkin tehtävissä kun kepu on kanveesissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Kitinän printtaaminen PDF:nä on tuottoisa bisnes.
"...silti puolueet tuskin kertovat tarkkoja kantojaan asiasta ennen vaaleja" WTF!? Vaaleihin on ikuisuus. Pitäisi joskus tehdä niitä päätöksiä ja toteuttaakin niitä päätöksiä. Alueiden yhdistely vain vaikeutuu ja kallistuu, mitä kauemmin ne kehittävät omia aluekohtaisia toimintamallejaan. Pelkästään tietojärjestelmien yhdistäminen tulee olemaan valtava urakka.
Kitinän printtaaminen PDF:nä on tuottoisa bisnes.
"...silti puolueet tuskin kertovat tarkkoja kantojaan asiasta ennen vaaleja" WTF!? Vaaleihin on ikuisuus. Pitäisi joskus tehdä niitä päätöksiä ja toteuttaakin niitä päätöksiä. Alueiden yhdistely vain vaikeutuu ja kallistuu, mitä kauemmin ne kehittävät omia aluekohtaisia toimintamallejaan. Pelkästään tietojärjestelmien yhdistäminen tulee olemaan valtava urakka.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Jokaisen poliitikon vaalipiirissä on sairaala. Alueiden vähentäminen on mahdotonta.
-
urpiainen
- Kitisijä
Näin se voi olla. Suomen vaalijärjestelmässä jokainen kansanedustaja on ensisijassa alueen edunvalvoja ja aluepolitiikan ajaja.James Potkukelkka kirjoitti: 17.12.2025 9:17 Jokaisen poliitikon vaalipiirissä on sairaala. Alueiden vähentäminen on mahdotonta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Maatalous on EU:ssa alle 2% BKT:sta. Jos tuon takia vedetään mercosur luiskaan, niin kuvaa hyvin realiteetteja.
Maatalous on EU:ssa alle 2% BKT:sta. Jos tuon takia vedetään mercosur luiskaan, niin kuvaa hyvin realiteetteja.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Gemini 3:
EU:n monivuotisessa rahoituskehyksessä (MFF 2021–2027) yhteinen maatalouspolitiikka (CAP) kattaa noin 31 prosenttia unionin perusbudjetista
EU:n monivuotisessa rahoituskehyksessä (MFF 2021–2027) yhteinen maatalouspolitiikka (CAP) kattaa noin 31 prosenttia unionin perusbudjetista
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Tuo kuvaa hyvin EU:n järjettömyyttä. Valtava byrokratia ja tulonsiirtokoneisto alle 2% takia.
Tuo kuvaa hyvin EU:n järjettömyyttä. Valtava byrokratia ja tulonsiirtokoneisto alle 2% takia.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
EU on maailman suurin maataloustukijärjestelmä.
-
Bluntly
- Kitisijä
Paitsi CCP on isompi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
^Olet oikeassa. Opin lisää.
Gemini 3:
Kiinalla on yksi maailman laajimmista ja kalleimmista maataloustukijärjestelmistä. Kiinan valtion tuki maataloudelle ylittää nykyisellään absoluuttisissa dollareissa mitattuna sekä Yhdysvaltojen että Euroopan unionin tukitasot.
Gemini 3:
Kiinalla on yksi maailman laajimmista ja kalleimmista maataloustukijärjestelmistä. Kiinan valtion tuki maataloudelle ylittää nykyisellään absoluuttisissa dollareissa mitattuna sekä Yhdysvaltojen että Euroopan unionin tukitasot.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011701318.html
Täyttääköhän tämä työnhakuvelvoitteen? Varmaankin.
"Haen oheista työpaikkaa.
Ps. Tapan teidät kaikki!"
Täyttääköhän tämä työnhakuvelvoitteen? Varmaankin.
"Haen oheista työpaikkaa.
Ps. Tapan teidät kaikki!"