Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
nojoojust

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

PetriFB kirjoitti:Room 8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

Pyhä Henki todistaa sanan todeksi.
Ei tuossa lainauksessasi niin sanottu.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Starflare kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Room 8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

Pyhä Henki todistaa sanan todeksi.
Oletko Kityssä pelkästään siitä syystä että haluat käännyttää muita käyttäjiä kristityiksi?
Olen kityssä siitä syystä, kun minut kutsuttiin tänne.
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

En usko että synti tuhoaa ihmisiä. Jenkit olisivat jo tässä vaiheessa kehittäneet Saddamin kanssa kilpaa siitä joukkotuhoasetta. Ja kun minäkin olen tehnyt syntiä, niin miksei se tunnu miltään? Vai onko se juuri sitä henkistä ja fyysistä krapulaa liian rankan yön jälkeen?
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

nojoojust kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Room 8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

Pyhä Henki todistaa sanan todeksi.
Ei tuossa lainauksessasi niin sanottu.

Joh 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.


Hän todistaa lapsioikeudesta sekä opettaa Jumalan sanaa myös!
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Kimmen kirjoitti:En usko että synti tuhoaa ihmisiä. Jenkit olisivat jo tässä vaiheessa kehittäneet Saddamin kanssa kilpaa siitä joukkotuhoasetta. Ja kun minäkin olen tehnyt syntiä, niin miksei se tunnu miltään? Vai onko se juuri sitä henkistä ja fyysistä krapulaa liian rankan yön jälkeen?
Room 6:
20 Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
21 Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
22 Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Petri-mussukka: Noissa irrallisissa lainauksissasi eräistä Raamatun kirjoista ei sanota, että se kirjakokoelma jonka nyt tunnemme Raamattuna, olisi kokonaisuudessaan Jumalan Sana, saati erehtymätön. On oma illuusiosi, että noissa puhuttaisiin Raamatun kokonaisuudesta. Et sinä niin tyhmä voi olla, ettet tuota tajua. Siispä valehtelet vaan tuon oppisi Raamatun erehtymättömyydestä. Tai olet seinahullu.

Ja vaikka Raamatussa sellainen lausunto olisikin (kas joo, etteivät ole koostamisvaiheessa lisänneet kirjaa, jossa olisi Raamatun kirjaluettelo ja Copyright by Jumala-merkki :D) niin mitäs siitä? Muissakin uskonnoissa on kirjoituksissa sellaisia mainintoja, ja voinhan minäkin kirjoittaa tähän: KITYN KIRJOITUKSET OVAT PYHÄN HENGEN ILMOITUKSIA JA JUMALAN SANA! TIEDÄN TÄMÄN KOSKA PYHÄ HENKI ILMOITTI :D
1108

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja 1108 »

PetriFB kirjoitti:Olen kityssä siitä syystä, kun minut kutsuttiin tänne.
Jos sanon että painu helvettiin niin tee sitten niin!

Painu HELVETTIIN täältä!

PS: Homeboy vitsisi olkaa olemaan jo vanha
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Gattaca kirjoitti:Petri-mussukka: Noissa irrallisissa lainauksissasi eräistä Raamatun kirjoista ei sanota, että se kirjakokoelma jonka nyt tunnemme Raamattuna, olisi kokonaisuudessaan Jumalan Sana, saati erehtymätön. On oma illuusiosi, että noissa puhuttaisiin Raamatun kokonaisuudesta. Et sinä niin tyhmä voi olla, ettet tuota tajua. Siispä valehtelet vaan tuon oppisi Raamatun erehtymättömyydestä. Tai olet seinahullu.

Ja vaikka Raamatussa sellainen lausunto olisikin (kas joo, etteivät ole koostamisvaiheessa lisänneet kirjaa, jossa olisi Raamatun kirjaluettelo ja Copyright by Jumala-merkki :D) niin mitäs siitä? Muissakin uskonnoissa on kirjoituksissa sellaisia mainintoja, ja voinhan minäkin kirjoittaa tähän: KITYN KIRJOITUKSET OVAT PYHÄN HENGEN ILMOITUKSIA JA JUMALAN SANA! TIEDÄN TÄMÄN KOSKA PYHÄ HENKI ILMOITTI :D
Psalmi 119:
159 ¶ Huomaa, että minä rakastan sinun asetuksiasi. Herra, virvoita minua armosi jälkeen.
160 ¶ Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisest
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

1108 kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Olen kityssä siitä syystä, kun minut kutsuttiin tänne.
Jos sanon että painu helvettiin niin tee sitten niin!

Painu HELVETTIIN täältä!

PS: Homeboy vitsisi olkaa olemaan jo vanha
Jumalan armosta eräänä päivänä menen siihen toiseen paikkaan eli Jumalani luo.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

PetriFB kirjoitti:[Psalmi 119:
159 ¶ Huomaa, että minä rakastan sinun asetuksiasi. Herra, virvoita minua armosi jälkeen.
160 ¶ Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisest
Olet siis seinähullu.
Sano minulle miten tuossa sanotaan, että nykyinen Kirkkoraamattu tai sen pohjana olevat alkutekstit on Jumalan Sana?? Häh? Tosiaan voisit vastata etkä hokea papukaijana harhojasi.
Starflare

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Petrille banaania?
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Starflare kirjoitti:Petrille banaania?
Banaani on terveellistä ja hyvää, eli yes sille ......... :D
1108

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja 1108 »

PetriFB kirjoitti:Jumalan armosta eräänä päivänä menen siihen toiseen paikkaan eli Jumalani luo.
Ai sinä menet? Eikös tässä ole nyt pieni ristiriita?

Et sinä minnekään mene, älä ollemkaan moista luule.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Gattaca kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:[Psalmi 119:
159 ¶ Huomaa, että minä rakastan sinun asetuksiasi. Herra, virvoita minua armosi jälkeen.
160 ¶ Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisest
Olet siis seinähullu.
Sano minulle miten tuossa sanotaan, että nykyinen Kirkkoraamattu tai sen pohjana olevat alkutekstit on Jumalan Sana?? Häh? Tosiaan voisit vastata etkä hokea papukaijana harhojasi.

2Pie 1:21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.


Kirkkoraamattu on käännös, mutta alkuteksteihin on saatu inspiraatio Jumalalta.
Starflare

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja Starflare »

PetriFB kirjoitti:
Starflare kirjoitti:Petrille banaania?
Banaani on terveellistä ja hyvää, eli yes sille ......... :D
Jeh! Petrille bannia siis :D .
Starflare

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja Starflare »

McJanne kirjoitti:
Starflare kirjoitti:Petrille banaania?
Sinulle keksi :D
Ei kiits, on hieman heikko olo :) .
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

PetriFB kirjoitti:
2Pie 1:21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.


Kirkkoraamattu on käännös, mutta alkuteksteihin on saatu inspiraatio Jumalalta.
Et sinä niin tyhmä voi olla, ettet näe, että tuossa ei puhuta Raamatun kirjojen kokonaisuudesta, oli ne sitten vaikka alkukielellä.. Sitä onko alkuteksteihin saatu inspiraatio ja mistä, sitäkään sinä et tiedä.

Kyllä sinun Petri olisi jo aika ottaa lusikka kauniiseen käteen, myöntää puhuneesi paskaa ja nöyrtyä, nöyrtyä tuosta jumalanpilkkaa lähestyvästä tekotietävästä ihmisviisaudestasi. :paavi:

(nyt se varmaan inttää ja kiemurtelee että viisaus ei ole Petrin vaan Raamatusta joka on Jumalalta, mutta pointti on, että Raamatun Jumalata tulon ajatus se just on Petrin tekotietävää ihmisviisautta :D)
Viimeksi muokannut Gattaca, 11.01.2006 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Gattaca kirjoitti:
Olet siis seinähullu.
Parempi mennä "seinähulluna" taivaaseen kuin viisaana helvettiin.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Starflare kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Starflare kirjoitti:Petrille banaania?
Banaani on terveellistä ja hyvää, eli yes sille ......... :D
Jeh! Petrille bannia siis :D .
Bannilla vain pääsee musta eroon tällä foorumilla ei muuten ........ :)
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Gattaca kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
2Pie 1:21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.


Kirkkoraamattu on käännös, mutta alkuteksteihin on saatu inspiraatio Jumalalta.
Et sinä niin tyhmä voi olla, ettet näe, että tuossa ei puhuta Raamatun kirjojen kokonaisuudesta, oli ne sitten vaikka alkukielellä.. Sitä onko alkuteksteihin saatu inspiraatio ja mistä, sitäkään sinä et tiedä.

Kyllä sinun Petri olisi jo aika ottaa lusikka kauniiseen käteen, myöntää puhuneesi paskaa ja nöyrtyä, nöyrtyä tuosta jumalanpilkkaa lähestyvästä tekotietävästä ihmisviisaudestasi. :paavi:

(nyt se varmaan inttää ja kiemurtelee että viisaus ei ole Petrin vaan Raamatusta joka on Jumalalta, mutta pointti on, että Raamatun Jumalata tulon ajatus se just on Petrin tekotietävää ihmisviisautta :D)
Jumalan sanaan on saatu inspiraatio Jumalalta Pyhän Hengen kautta, esim:

Maa on pallon muotoinen

Ettekö te tiedä, ettekö kuule, eikö teille ole alusta asti ilmoitettu, ettekö ole maan perustuksista vaaria ottaneet? Hän istuu korkealla maanpiirin päällä, kuin heinäsirkkoja ovat sen asukkaat; hän levittää taivaan niinkuin harson, pingoittaa sen niinkuin teltan asuttavaksi. Jes 40: 21-22

Han är den som tronar över jordens rund, och dess inbyggare äro såsom gräshoppor; han är den som utbreder himmelen såsom ett flor och spänner ut den såsom ett tält att bo inunder. Jes 40:22 (SWE17)

Profeetta Jesaja puhuu Jumalan Hengen innoittamana ja ilmoittaa, että Jumala istuu pyöreän maan päällä. Tässä jakeessa 22 on hebrean kielisessä Raamatussa Chug, joka tarkoittaa ympyrää ja piiriä, eli pyöreän maan yläpuolella istuu Jumala. Ruotsalainen Raamattu vuodelta 1917 on sen ajatuksen myös hyvin Raamattuun tallettanut. Suomalainen käännös vuodelta 33/38 on myös kääntänyt aika hyvin puhuuhan se maanpiiristä. Jumalan Henki on taas ollut mukana tässäkin kohdassa, mistä profeetta muuten tietää maan olevan pyöreä? Eihän siitä ole kovinkaan kauan kuin eräs kuuluisa mies kipuili onko maa pannukakun muotoinen, tai minkä muotoinen se nyt oikein onkaan? Jesaja tiesi maan olevan pyöreä ja hän eli n. 700 v. ennen Jeesuksen syntymää, eli lähes 2700 vuotta sitten.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

PetriFB kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:
Olet siis seinähullu.
Parempi mennä "seinähulluna" taivaaseen kuin viisaana helvettiin.
Arvasin että vedät tuonkin.
"Jumalan hullu?". Mutta kun ET ole Jumalan hullu vaan kopeasti omiin oppeihisi kajahtanut itsetärkeä valehtelija.

Sinulla EI OLE MITÄÄN oikeaa tietoa, ja sittenkin VALITSET tuon pahan maailmankuvan ja pahan jumalan, jonka maailmassa toisin kuin sinä uskovat joutuvat Helvettiin.

Kysyn taas kerran: Sinun ei ole pakko uskoa noin, miksi sitten HALUAT tuota pahuutta?

Ja ei, riitä mussutus Jeesuksesta joka pelastaa oikein uskovat, ja miten se on oikeasti hyvää.. pahuus on opeissasi paljon syvemmällä, jo siinä halussasi uskoa kadotusta muille, ja sinä HALUAT sellaista, ilman todisteita. Inhottavaa.
Elukka

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Suvinen kirjoitti: En voi uskoa, etteikö sinusta löytyisi älliä keskustella ihan omillakin ajatuksillasi ja sanoillasi..
No mutta.
Eihän Kunnon Uskovaisella(tm) mitään "omia ajatuksia" saa olla, nehän ovat kaikki Saatanasta. :demoni:
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Ja tulkintasi, että joku Raamtun kirjoittaja olisi oivaltanut, että maa on pallo, muka jotenkin liittyisi siihen väiteeseen, että Raamatun kirjakokoelma on Jumalan sana? Kyllä sun täytyy tajuta ettei liity.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Job 38:31 Taidatko solmita Otavan siteet tahi irroittaa kahleista Kalevanmiekan?

Jobin kirja on eräs Raamatun vanhimmista kirjoista. Ei siitä ole pitkäkään aika kun tiede tutki ja ilmoitti, että Otava on liikkuva tähtikuvio, mutta Kalevanmiekka on lukittu.

Raamattu ilmoittaa, että tuossa kohdin Jumala ilmoitti asioita Jobille. Jumalan sana on varma ja totinen, amen.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Gattaca kirjoitti:Ja tulkintasi, että joku Raamtun kirjoittaja olisi oivaltanut, että maa on pallo, muka jotenkin liittyisi siihen väiteeseen, että Raamatun kirjakokoelma on Jumalan sana? Kyllä sun täytyy tajuta ettei liity.
Tottakai se liittyy siihen.