Futiksen MM

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
silsakenraali™

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

eps kirjoitti:Kuinkahan paljon jenkit ovat joutuneet jakamaan lahjuksia, kun ovat FIFAn ranking-listalla viidentenä?
Tämä FIFA:n lista perustuu ennen kaikkea pelattujen maaotteluiden tuloksiin sinänsä, joten jenkkien tapauksessa "liian" hyvän sijoituksen selittää muita keskimäärin selvästi huonommat vastustajamaat, Väli-Amerikan maat jne. Lahjuksia ei siis ole tarvinnut jakaa. Sama ilmiö heijastuu myös Meksikon sijoitukseen.
Sinkkumatti

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

PerttiMakimaa kirjoitti:. Mutta silti ehkä voisit nuo perustelusi päivittää.
Suus kii soppaluu, tai Rooney tulee ja kouluttaa.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja cardic »

jaahas, voittajaehdokkaista ainoastaan espanjan kisat ovat viela alkamatta. tahan astisista pelisuorituksista parhaimmaksi nostan tsekkien joukkueen. kaikki muut ns. suuret maat ovat pelanneet enemman tai vahemman alakanttiin, ehka surkein suoritus tuli ruotsilta.
ainakin on varaa parantaa, kisoilla ei voi olla kuin yksi suunta -ylospain.

ps. tanaan tuleeki kisojen odotetuin ja kovatasoisin peli, tunisia-saudiarabia
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
mustakikkeli

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Kumpi kannattaa ostaa, FIFA'06 vai Sensible Soccer '06?
silsakenraali™

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

mustakikkeli kirjoitti:Kumpi kannattaa ostaa, FIFA'06 vai Sensible Soccer '06?
Ei kumpaakaan, vaan pelata itse futista ja katsoa sitä töllöstä. On kamala lukea, kun suuri osa kityläisistä pelaa tietsikka- ja konsolipelejä kaiken muun nörtteilyn lisäksi.
bedlam

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja bedlam »

silsakenraali™ kirjoitti: On kamala lukea, kun suuri osa kityläisistä pelaa tietsikka- ja konsolipelejä kaiken muun nörtteilyn lisäksi.
Kehittävämpää se pelaaminen varmaan olisi kuin kitinän selailu.
silsakenraali™

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

bedlam kirjoitti:
silsakenraali™ kirjoitti: On kamala lukea, kun suuri osa kityläisistä pelaa tietsikka- ja konsolipelejä kaiken muun nörtteilyn lisäksi.
Kehittävämpää se pelaaminen varmaan olisi kuin kitinän selailu.
Kyttä!
bedlam

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja bedlam »

silsakenraali™ kirjoitti:
bedlam kirjoitti:
silsakenraali™ kirjoitti: On kamala lukea, kun suuri osa kityläisistä pelaa tietsikka- ja konsolipelejä kaiken muun nörtteilyn lisäksi.
Kehittävämpää se pelaaminen varmaan olisi kuin kitinän selailu.
Kyttä!
Jaa MÄÄ vai?
silsakenraali™

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

bedlam kirjoitti:
silsakenraali™ kirjoitti:
bedlam kirjoitti:
Kehittävämpää se pelaaminen varmaan olisi kuin kitinän selailu.
Kyttä!
Jaa MÄÄ vai?
Ihan sama kuka, lainasit mua kahdesti päivän aikana ja se "riitti". Just nyt vituttaa jussi ja se, että eilen lähetin kutsun työkavereille perjantaiksi tulla mökille. Olin tänään mökillä siivoamassa ja laittamassa paikat kuntoon. Yksi on vastannut myönteisesti, muut eivät ole edes viitsineet vastata mitään.

Laitoin kutsuun vielä, että naiset ja lapset saa toki ottaa mukaan. Kyllä, just nyt vituttaa olla kaveriporukan ainoa sinkku, joka näin lomalla joutuu oikein suorittamaan, jotta saisi kavereistaan seuraa. Koittakaa ymmärtää mua. :D
mustakikkeli

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

silsakenraali™ kirjoitti:
mustakikkeli kirjoitti:Kumpi kannattaa ostaa, FIFA'06 vai Sensible Soccer '06?
Ei kumpaakaan, vaan pelata itse futista ja katsoa sitä töllöstä.
Homojen hommaa molemmat. Just tulin kavereiden luota SportPubChelseasta katsomasta jotain typerää Saudi Arabia vs Kamerum-ottelua. Osallistuin kuitenkin tunnelmaan, nostin tuoppia ja huusin kovaa SKOOOOOL aina kun tuli maali.

En mä oikeasti pelaa futispelejäkään, vittuillakseni kysyin. Jopa videopeleinä futis on täydellisen älyvapaata toimintaa. Jäkis on piirun verran parempi, siinä ei sentään feikkailla loukkaantumista vaan pelataan kuin miehet, vaikka kallo olisi halki.
silsakenraali™

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

mustakikkeli kirjoitti: vittuillakseni kysyin
No, onko nyt voittaja fiiwis? Jos täällä on ensimmäinen urheiluaiheinen asiakeskusteluketju jKr, niin eikös se ole muutamille liikaa. Jos ei urheilu kiinnosta, vaan joku ihan muu, niin mun pehmytkudokseen ei vaan mahdu, että ei voi olla hiljaa. Eikö täällä ole ihan tarpeeksi kaiken maailman gadgetti-ketjua? Voiko yksi ainut urheiluketju olla liikaa?

Kysymykset olivat sitten ihan vaan retorisia, joihin en toivo vastausta.
mustakikkeli

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Bite me. Eikös kaltaistesi "ihmiskeskeisten uusavuttomien über-ihmisten" hyökkäyksiä välillä tule tuonne tekniikkapuolellekin.
sanctus

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Kaikesta huolimatta huominen vaikuttaa erinomaiselta. "Kuoleman lohkon" pudotuspeli saattaa käynnistyä viimeistään ottelussa Alankomaat (Hollanti) - Norsunluurannikko. Robben vs. Drogba.
silsakenraali™

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Uuuh, kaunista jalkapalloa Argentiinalta SCG:a vastaan. Mitä maaleja, mitä syottöjä! Argentiinan peli näyttää jo nyt aika valmiilta, roolitukset toimivat ja nimekäs hyökkäys tuottaa tangon tahdissa maaleja... niin rumia maaleja ei lasketa, niitä ei tehdä.

On joukkueita, itse asiassa useimmat huippujoukkueet, jotka lämpenevät vasta ns. knock out-vaiheessa. Tämä huomioiden on ilo katsoa jo alkusarjan aikana vauhdikasta mutta järkevää futista.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja cardic »

argentiinan esitys oli aika jaatava. nyt odotellaan pystyyko hollanti parantamaan peliaan, eka peli oli aika vaatimaton, ellei jopa huono
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
silsakenraali™

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

cardic kirjoitti:argentiinan esitys oli aika jaatava
allistyttavan jaatava
Pehmis

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

silsakenraali™ kirjoitti:
cardic kirjoitti:argentiinan esitys oli aika jaatava
allistyttavan jaatava
Uudistan ennustukseni - tämä voi hyvinkin olla Argentiinan vuosi. Oli sellainen fiilis jo ennen ku pelit alko. Espanja ja Italia on ainoat joiden osalta pakko antaa lisää siimaa etukäteiskelailuistani. Jos Del Pieru ja Pili Inzaghi pysyy pois kentältä, Italiallakin on tsänssit vaikka mihin. Espanjan perinteinen alisuoriutuminen saattaa olla vihdoin vain peikko, tosipeleissähän se vasta nähdään.
silsakenraali™

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Nyt on sitten ensimmäinen "ison" konttaus tapahtunut, Tsekki oli yksinkertaisesti paljon huonompi kuin Ghana. Vaisusti kisat aloittaneet afrikkalaiset fudisjengit pystyvät sittenkin tasapäiseen peliin aivan huippumaita vastaan. Kiva piristys tämä Ghanan hienon esityksen tuoma selvähkö päänahka.

Jaksaako jenkit toisen jakson Italian tiukan styrspelin ikeessä? Näihin kuviin, näihin....
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

En tiedä miksi, mutta mulla on sellainen olo, että Italia voittaa. Brasilia on kyllä suosikkini, tietty.
Kikkelis kokkelis.
Pehmis

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Jokohan Espanja aloitti perinteisen alisuorittamisen :think:

Edit: Ei näköjään.
Geetzu

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Katsoin elämäni ensimmäisen kerran fudista puolikkaan pelin, yippii! Olin hieman pettynyt kun suurempaa filmausta ei esiintynyt, mihin onkaan toi laji menossa... Tajusin nukahtaa väliajalla. Täytyy katella vähän useemmin, oon varma et joku niistä hassuista valmentajista vielä saa slaagin mun vahtivuorolla.
Noriyumi

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Kannustan Koreaa ensisijaisesti. Sveitsin tahtoisin kaikkein mieluiten tipahtavan, RÄYH!! :twisted: Perjantaina siis kiljun täyttä kurkkua kun nuo maata pelaavat vastakkain. Luulen kuitenkin ettei mun kannata odottaa liikoja, koska eilinen Korea-Ranska -peli oli aika vaisu, ja korealaisten hyökkäys ei ollut vedossa oikeastaan ollenkaan.

Kannustan myös Euroopan maita (paitsi tosiaan se Sveitsi). Afrikan ja Etelä-Amerikan maat: mulle sama se kuka noista menestyy. Siksi en ole katsonut muita pelejä kuin eilisen.
huima

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja huima »

Kaikki peliasut esiteltynä kätevästi.

Auttaa tunnistamaan joukkueen kentällä:

http://worldcup.bulletinboardforum.com/
PerttiMakimaa

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

silsakenraali™ kirjoitti:Nyt on sitten ensimmäinen "ison" konttaus tapahtunut, Tsekki oli yksinkertaisesti paljon huonompi kuin Ghana. Vaisusti kisat aloittaneet afrikkalaiset fudisjengit pystyvät sittenkin tasapäiseen peliin aivan huippumaita vastaan. Kiva piristys tämä Ghanan hienon esityksen tuoma selvähkö päänahka.

Jaksaako jenkit toisen jakson Italian tiukan styrspelin ikeessä? Näihin kuviin, näihin....
Oli kyllä helppo arvata Tsekin konttaamisen jälkeen (kolme joukkuetta kolmeen pisteeseen), että Italiakin konttaa.

Joka hemmetin kisat on se perinteinen "vähintään tasapeli" viimeisenä otteluna. Tuska ei hellitä.

Sitäkään ei ollut hankala arvata, että Italian peli on ensimmäisenä torstaina. Pahimmassa tapauksessa pitää seurata kaksi peliä putkeen. Pitänee aloittaa ehkäisevä aspiriinilääkitys sydäntä ajatellen...
Avatar
Canine
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 15.08.2005 10:46

Re: Futiksen MM

Viesti Kirjoittaja Canine »

Suosikeistani ainoastaan Argentiina on vakuuttanut. Ei Norsunluurannikkokaan huono ollut, mutta pihalla ovat. Ranska ja Englanti ovat olleet todella huonoja. Saas nähdä tänään miten käy, Rooney vs Ruotsi. Tsekin peleistä ensimmäinen oli tasokasta.

Italia=Catenaccio. En nauti.

Loistava meininki kisoissa...9 päivää tuli vedettyä olutta ja bratwurstia. Nyt olen kävelevä kaljatynnyri.
Not only is life a bitch, it has puppies