Sairaanhoitajien palkankorotukset

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Paljonko tehyn hoitsut saavat lopulta palkankorotusta?

12-14 %
13
36%
14-16 %
6
17%
16-18 %
7
19%
18-20 %
5
14%
20-22 %
2
6%
22-24 %
3
8%
 
Ääniä yhteensä: 36

Geetzu

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

En tiedä onko ne oikeesti nostanu palkkoja mut mäkkiduunihan on ihan perseestä. Työn raskaus verrattuna liksaan siis. Oishan se metka nähä toki joukko hoitsuja harjoittelijoina rasvan käryssä...
Chap

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja Chap »

BettyB. kirjoitti:Oikeesti mua vaan niinku v*tuttaa ihan suunnattomasti toi McDuunin dissaus. Suurin osa teistäkään insinörteistä, juristeista ja lekureista ei pärjäis siellä päivääkään. Ja kyllä, minulla on kokemusta asiasta.
Älä unohda maanviljelijöitä, siitähän tämä dissaus lähti liikenteeseen.
BettyB.

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Geetzu kirjoitti:En tiedä onko ne oikeesti nostanu palkkoja mut mäkkiduunihan on ihan perseestä. Työn raskaus verrattuna liksaan siis.
No ihan yleisen ravintola-alan työehtosopimuksen mukaanhan niitä palkkoja maksetaan. Vai luulitteko että McDuunareille maksetaan palkka BigMaceissä ja McFlurryissä?
Taisivat juuri neuvotella itselleen ihan kivan palkankorotuksenkin...
Geetzu

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

BettyB. kirjoitti:Vai luulitteko että McDuunareille maksetaan palkka BigMaceissä ja McFlurryissä?
Ei, ne mä ainakin jouduin varastamaan kun ei sillä niiden tarjoamalla liksalla oikein saanut ruokaa ostettua. :]
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Geetzu kirjoitti:Ei, ne mä ainakin jouduin varastamaan kun ei sillä niiden tarjoamalla liksalla oikein saanut ruokaa ostettua. :]
:think:

Hassua kun kyse on kuitenkin TES:in mukaisesta palkasta, jolla kaikki ravintolatyöntekijät tulee toimeen. Ettet vaan lintsannut ilta- ja viikonloppuvuoroista ja tehnyt vielä lisäksi vajaata viikkoa?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
BettyB.

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Lolita kirjoitti:Hassua kun kyse on kuitenkin TES:in mukaisesta palkasta, jolla kaikki ravintolatyöntekijät tulee toimeen. Ettet vaan lintsannut ilta- ja viikonloppuvuoroista ja tehnyt vielä lisäksi vajaata viikkoa?
Nää on just näitä haluun vaan arki- ja aamuvuoroja/käyn jatkuvasti röökillä/pääsenks aikasemmin kotiin- tyyppejä.
Kyllä mun onnistui elättää osittain jopa yks armeijan vihreissäkin sluibaillut kakslahkeinen... *köh*
Googlebot

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

NuoriDaavid kirjoitti:Työkykyisiä, työintoisia sairaanhoitajia ei ole ilman työpaikkaa. Se, että virkasuhteet ovat määräaikaisia ei muuta tätä asiaa.
Eikös eilisessä tai toissapäiväisessä Iltasanomissa kohistu Kemin tms. huonosta tilanteesta, kun hoitajia on pakkolomitettu porrastetusti säästöjen saavuttamiseksi? Ehkä ymmärsin kyseisen uutisen väärin, luin sen läpi melko nopeasti ruokatunnilla.

Riippunee kunnasta johtuuko sairaanhoitajapula avonaisista viroista vai siitä ettei ole varaa palkata lisää hoitsuja? Palkkojen roima korotus vain pahentaa jälkimmäisten kuntien tilannetta. Mitä tulee avoimiin virkoihin, noinkohan edes 24% korotus riittäisi houkuttelemaan hoitoalalle yhtään sen enempää paperimiehiä tai rakennusmiehiä?

Tuota vasten kuulostaa hieman huvittavalta kun Tehyn kokoomuslainen lakkokenraali väittää roimien palkankorotusten pelastavan Suomen terveydenhuollon. Entistä pahempaan pinteeseen se sen vain ajaa varsinkin kun veronmaksajien määrä vain vähenee suhteessa hoidettavien määrään. Aikovatko hoitsut tehdä entistä pidempiä työpäiviä pelkästään koska saavat enemmän palkkaa?
Viimeksi muokannut Googlebot, 10.10.2007 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Geetzu

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

poistin sit vahingos tän, köh
Viimeksi muokannut Geetzu, 10.10.2007 13:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

BettyB. kirjoitti:Kyllä mun onnistui elättää osittain jopa yks armeijan vihreissäkin sluibaillut kakslahkeinen... *köh*
Penniäkään en ole saanut!

Itse asiasta - ei lakko aivan kovin hurjasti kosketa mun simpukkaa kun en lääkärillä muutenkaan ravaa. Apteekit toimii varmaan aivan normaalisti.

En muutenkaan kannata yleistä palkankorotusta, vaan vaativuusluokittain (mikäli hoitajilla sellaista on?)

Lähihoitajilla ja jollain teho-osaston erikoissairaanhoitajalla on varmaan vähän eri vaativuus työllä kuitenkin, ja niistä pitääkin maksaa eri palkkaa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
BettyB.

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Mylwin kirjoitti:Penniäkään en ole saanut!
Onkohan mulla väärä tilinumero?
Geetzu

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Geetzu kirjoitti:muoks: meen tutkimaan kaffeni ajaks mäkkärin sivuja, ties vaik tarttis duunia piankin!
Emmä löydä. Kertokaas nyt joku mikä on perusmäkkäriläisen liksa ni voin päättää onko se paska.

muoks: sokee meinasin olla, keskimääränen liksa 10,68e tunnilta.
Googlebot

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Mylwin kirjoitti:Penniäkään en ole saanut!
Teikäläisten kannattaisi uhkailla joukkoirtisanoutumisella, mutta vasta seuraavan sodan kynnyksellä.

Jotain hyvää näen hoitsujen ylisuurissa palkankorotusvaatimuksissa: yhteiskunta joutuu panemaan entistä enemmän paukkuja hoiva-alan tehostamiseen ja järkevöittämiseen, koska melko selvää on ettei nykyisenkaltaista mammuttimaista systeemiä ole yksinkertaisesti varaa pitää yllä tulevaisuudessakin.

Ehkä Suomessa ajaudutaan nyt vain hieman nopeammalla tahdilla kohti USA:laista mallia puolipakollisine vakuutuksineen jne., ja ihmisiltä edellytetään yhä enemmän osallistumista omaistensa hoitamiseen. Omaisen heitteillejättö vanhainkotiin tai sairaalaan tulee rangaistavaksi teoksi? Epäterveelliset elämäntavat kielletään lailla?
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Geetzu kirjoitti:muoks: sokee meinasin olla, keskimääränen liksa 10,68e tunnilta.
Jos tekisi normaalia työviikkoa niin rahaa rapsahtaisi 1708,8e/kk. Kenen mielestä tuo on vähän rahaa?

Sotatieteiden maisteri, siis kadettikoulun käynyt upseeri, saa alimmillaan normikuukaudesta 1761,21e/kk. Tietysti jos perhe-elämä ei maita niin voi viettää suurimman osan ajasta teltassa ulkona, sitten palkkaa ropisee jo satasia lisää.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Googlebot kirjoitti: Epäterveelliset elämäntavat kielletään lailla?
Tuotahan kansallissosialisti- ja terveysministeriö koko ajan puskee läpi.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Geetzu

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mylwin kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:muoks: sokee meinasin olla, keskimääränen liksa 10,68e tunnilta.
Jos tekisi normaalia työviikkoa niin rahaa rapsahtaisi 1708,8e/kk. Kenen mielestä tuo on vähän rahaa?
Joo siis toi oli lisineen kaikkineen. Perustuntiliksa max 8,50 ja se on kyllä mun työviikoilla aivan saatanan vähän... Eli kuulun siis siihen porukkaan, joka ei arkiduunina tuolla eläis.
Chap

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja Chap »

Mylwin kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:muoks: sokee meinasin olla, keskimääränen liksa 10,68e tunnilta.
Jos tekisi normaalia työviikkoa niin rahaa rapsahtaisi 1708,8e/kk. Kenen mielestä tuo on vähän rahaa?

Sotatieteiden maisteri, siis kadettikoulun käynyt upseeri, saa alimmillaan normikuukaudesta 1761,21e/kk. Tietysti jos perhe-elämä ei maita niin voi viettää suurimman osan ajasta teltassa ulkona, sitten palkkaa ropisee jo satasia lisää.
No huh, meinaat että joku sikanatsi sotahullu saa enemmän liksaa kuin mcdonalds-yliopistosta valmistunut mestaripihvinkääntäjä. Oi aikoja, oi tapoja tai jotain.
BettyB.

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Chap kirjoitti:mcdonalds-yliopistosta valmistunut mestaripihvinkääntäjä.
Mä olen muuten valmistunut sieltä vuonna 2000. Ihan aikuisten oikeesti. Sijaitsee muuten Chicagossa. Ja McPihvejä ei käännetä.
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

BettyB. kirjoitti:Kyllä mun onnistui elättää osittain jopa yks armeijan vihreissäkin sluibaillut kakslahkeinen... *köh*
Miten niin "sluibaillut"? :D Kiitän nyt tässä julkisesti ruoasta, vaatteiden pesusta ja yleisestä yllä-/huolenpidosta, kiitos!

Hyvin sillä McPalkalla pärjäsi. Silloinhan oli varaa ryypätä monta kertaa viikossa.
Älä löi! En ole hurrit!
Chap

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja Chap »

BettyB. kirjoitti:
Chap kirjoitti:mcdonalds-yliopistosta valmistunut mestaripihvinkääntäjä.
Mä olen muuten valmistunut sieltä vuonna 2000. Ihan aikuisten oikeesti. Sijaitsee muuten Chicagossa. Ja McPihvejä ei käännetä.
Mitä hampurilaisyliopistossa opetetaan?
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Chap kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:muoks: sokee meinasin olla, keskimääränen liksa 10,68e tunnilta.
Jos tekisi normaalia työviikkoa niin rahaa rapsahtaisi 1708,8e/kk. Kenen mielestä tuo on vähän rahaa?

Sotatieteiden maisteri, siis kadettikoulun käynyt upseeri, saa alimmillaan normikuukaudesta 1761,21e/kk. Tietysti jos perhe-elämä ei maita niin voi viettää suurimman osan ajasta teltassa ulkona, sitten palkkaa ropisee jo satasia lisää.
No huh, meinaat että joku sikanatsi sotahullu saa enemmän liksaa kuin mcdonalds-yliopistosta valmistunut mestaripihvinkääntäjä. Oi aikoja, oi tapoja tai jotain.
Voisi lähteä jenkkilään töihin. Siellä upseereilla on oma autonkuljettaja, Suomessa upseerit ajavat maastokuorma-autoja pitkin metsiä kun kuljettajille iskee tosi paha nuha juuri ennen taisteluharjoitusta.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
BettyB.

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Chap kirjoitti:Mitä hampurilaisyliopistossa opetetaan?
Mm. liiketaloutta, markkinointia ja johtamistaitoja, ja aika paljon kaikkea muutakin ylipäätään bisnekseen liittyvää. En valitettavasti ihan tarkkaan enää muista kaikkea. Hampurilaisia osasin tehdä jo sinne mennessäni.
Zeb

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Veikkaan et hoitsut saa 12-14%
NuoriDaavid

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BettyB. kirjoitti:
Chap kirjoitti:Mitä hampurilaisyliopistossa opetetaan?
Mm. liiketaloutta, markkinointia ja johtamistaitoja, ja aika paljon kaikkea muutakin ylipäätään bisnekseen liittyvää. En valitettavasti ihan tarkkaan enää muista kaikkea. Hampurilaisia osasin tehdä jo sinne mennessäni.
Eli sä olet mäkin palveluksessa, eikö niin. Arvelinkin näin, kun suhtauduit mäkkäriin yhtä tunteellisesti kuin minä tk:een.
BettyB.

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

NuoriDaavid kirjoitti:Eli sä olet mäkin palveluksessa, eikö niin. Arvelinkin näin, kun suhtauduit mäkkäriin yhtä tunteellisesti kuin minä tk:een.
Miten niin olen? Yliopisto tapahtui vuonna 2000.
NuoriDaavid

Re: Sairaanhoitajien palkankorotukset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BettyB. kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Eli sä olet mäkin palveluksessa, eikö niin. Arvelinkin näin, kun suhtauduit mäkkäriin yhtä tunteellisesti kuin minä tk:een.
Miten niin olen? Yliopisto tapahtui vuonna 2000.
Muistaakseni olet kertonut olleesi yli kymmenen vuotta saman työnantajan palveluksessa.