Jääkiekon MM-kisat

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.

Suomen sijoitus

kulta
4
21%
hopea
4
21%
pronssi
2
11%
4.
3
16%
5.-6.
4
21%
7. tai huonompi
2
11%
 
Ääniä yhteensä: 19

Fcuk

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Paha Keisari kirjoitti:Mikä kiukkupäivä sul on? Ota kaffii. Ja tupakka.
Ei ku se oli niin ihkuu se molarihaastis! En oo kato nähny yhtään aiemmin. Sohvalla vieressäni peliä seurannu homotsuibbakamu valpastu heti ja kysäs ääneen onkohan Karri sinkku.

Onhan Tami aika pähee joo mut niin ku beddis totes, sais se kyllä vähän hymyillä! Jotenkin ne vaan yhdessä sen ääliö-idiootti-turvelo-Suhosen kanssa on on on... No jotain melko kestämätöntä. Ei välttämättä vielä liikaa mut sitten kun tulee tappiot ja katsojaminää kyrsii kaikki enempi niin auts. Onneks volat saa pois. Ai nii! Plussahelmenä nyt sinne tuli vielä NUPPU! Argh!

Tässähän rupee jo pitämään Mertarannastakin. 8)
Nehemiah James

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Fcuk kirjoitti:nhan Tami aika pähee joo mut niin ku beddis totes, sais se kyllä vähän hymyillä! Jotenkin ne vaan yhdessä sen ääliö-idiootti-turvelo-Suhosen kanssa on on on... No jotain melko kestämätöntä.
No sehän on tilannekomiikkaa parhaimmillaan, kun herra teatterinjohtaja yrittää naama irvessää vääntää hyvää läppää ja välittömästi tsekkaa herra solariumkuninkaan reaktion, että olikos tällä nyt vaikutusta. Toinen ei katsettaan käännä ja on olevinaan niin viilipyttymäisen hallittu, eikä anna herra tatterinjohtajalle minkäänlaista huomiota. Ihan kuin olisivat olleet naimisissa 10 vuotta. Nää kisat on parhaat pitkään aikaan!!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tamihan vie käytännössä muilta tilan aja ajan pois kisastudiossa. Kaikki on hänen jutuissaan joko äärimmäistä tai nollaa, harmaata aluetta ei oikein ole. Mutta itse pidän ihmisistä, joilla on jotain sanottavaa ja jotka uskaltavat sanoa asiansa suoraan. Ja onhan hän hän sanavalmis ja värikäs sanansäilän kannattaja. Kuitenkin selvä valinta studioon, jos ajattelee muita vaihtoehtoja, kuten vaikkapa huumeria. Mielestäni Ape harkitsevampana ja maltillisempana antaa Tamille tilaa ja pitää samalla dymiikan ja kemiat balanssissa.

Kaikkein nolointa on raahata studioon jotain Tikiä, Kurria tai Raipea, joiden ulosanti on luokkaa akvaariokala. Voi sitä myötähäpeän määrää ja laatua.

Nupe vaikutti myös riittävän sisällökkäältä, värikkäältä ja suoralta studiotiimiin - lupaavaa!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Fcuk

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Päätin, että huomenna tsiigaan Tamit sun muut vähemmän tosikkona. Ehkä nää tosiaan on hyvät kisat!
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Hyökkääjistä Kapasen Sami jatkoi alisuorittamistaan, en nimittäin usko, että hän on noin huono. Epäilen jopa loukkaantumista, koska hän sentään dominoi liigassa useimmissa otteluissaan.
Samaa ihmettelin, kovasti vaisu on ollu.
Oikeesti huonohan se ei missään nimessä ole vaan kunnon työmyyrä ja perkeleen taitava sellainen. En mä kuitenkaan loukkaantumiseen usko (vaikkakin neverknow, eikös se ole vähän romuna aina =P) enkä siihenkään mitä studiossa spekuloivat, et seivais energiaa pitkän juoksun kovempiin matseihin.
Vakaasti uskon että kyllä se siitä lähtee loistamaan taas.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Nehemiah James

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Loukkaantumista ei puolla mikään. Kaveri pelaa kuitenkin yvtä ja avtä, normaalivaihtojen lisäksi. Luotetaan siihen, että vähän säästelee ja eipä nuo pelitkään ole vielä olleet sellaisia jossa Kuopion kukko kiekuu, saati että olisi edes tarvinnut.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Nehemiah James kirjoitti:Loukkaantumista ei puolla mikään. Kaveri pelaa kuitenkin yvtä ja avtä, normaalivaihtojen lisäksi. Luotetaan siihen, että vähän säästelee ja eipä nuo pelitkään ole vielä olleet sellaisia jossa Kuopion kukko kiekuu, saati että olisi edes tarvinnut.
No okei, luotetaan siihen sitten (tai whatever... ois se silti joissain paikois voinu vähä väläyttää). Ees snadisti parempaa näkyvyyttä ois silti kaivannu jo näissäkin peleissä. Jotenkin vaan ei oo sitä tuttua tatsia näkyny, mut tosiaan kyl mä uskon siihen et vielä nähään, ja big time.
Maskiin, uhrautuvuuteen ja nopeuteen oon tottunu luottaan, en niinkä pistetehtailuun omiin nimiin, mut oishan se jo parin onnistuneen laakasunkin aika.
Ylivoimakenttä on kyl aikas bueno.

Pikku detalji aiheeseen liittyen; Mertsi puhuu aina Niko Kapasesta pelkkänä Kapasena, ja Sami Kapasen mainitsee ihan erikseen Samina. Sille oon ihan murmur! Eikös niil ollu paidoissaki N. Kapanen ja Kapanen. Et jotai rotii perkele. Oha S sentäs kapteeniki. Soitan Mertsille huomenna ja korjaan asian.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nehemiah James kirjoitti:Loukkaantumista ei puolla mikään.
Loppukaudesta alkaa lähes joka äijä olla romuna, niistä ei vaan puhuta. Mutta tiedä näistä...

Yksi jokakeväinen ilmiö on Suomen peliesitysten vähättely parin heppoisen avausvastustajan jälkeen. Nimittäin kyllä Suomen peli pärjää vertailussa joka joukkueelle...noh, Kanada on ollut hieman väkevämpi, muttei sekään mitenkään vakuuttava. Sanotaan, että tuloksellisesti olen oikeastaan täysin tyytyväinen leijonien esityksiin tähän mennessä. Jos ajatellaan kritiikin määrää ja tuloksia, niin eihän ne ole missään suhteessa. Täytyy muistaa, että jos Suomi pelaa Tanskaa tai Norjaa vastaa kymmenen peliä vastaavassa ennakkoasetelmassa, niin keskiarvo voitto lienee kahden maalin luokkaa, ehkä kaksi ja puoli. Nyt ollaan menty selvästi tuon yli.

Sitten aina puhutaan, että kolmas ns. kova vastustaja on Se Tasonmittari. Onhan se juu tavallaan jonkinlainen, muttei mitenkään erityisen määräävä tai leimaa antava. Lähinnä kyse on nytkin kahden tasaväkisen joukkueen yhdestä pelistä, missä kumpi tahansa voi voittaa maalilla, jopa parilla. Ei minua ainakaan huolestuta, jos hävitään Tsekille maalilla, lähinnä hieman vituttaa.

Ratkaisevaa on se, miten joukkueen peli saadan jatkosarjassa uomiinsa ja varsinkin se, missä formussa joukkuepeli on puolivälierissä. Se on Suomelle useimmiten selvästi tärkein yksittäinen ottelu kisoissa - vedenjakaja.

Katsellaan...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Nehemiah James

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Pelin intensiteetti ainakin nousee kuten oli jo nähtävissä eilisen CAN-SVK pelin ensimmäisestä puoliskosta. Nyt on turnauksen parhaat pelit, noin pelillisesti, käsillä. Kuvioita on treenattu ennen turnausta, työstetty pari peliä turnauksessa ja miehet eivät kuitenkaan vielä ole turnauksesta täysin uupuneet. Ainakin eilen pelattiin komeasti kiekkoa. Myös RUS-SUI oli viihdyttävää seurattavaa. Samaa toivon tämän päivän peleistä. Yksi tappio voisi tehdä jopa henkisesti hyvää meirään pojiil, mutta ei se vielä tänään tule.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Seuraavaksi vastaan känädä ja perskarvatkin lähtee.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Onslow

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Ihan kuin katselisi Suomen peliä 20 vuoden takaa. Todella surkeita syöttöjä, liikaa yksittäisiä neppailuyrityksiä, tilanteista myöhässä ja taito ei vaan riitä.

Tulee mieleen Riihirannan tokaisu vuodelta papu.

"Oli hyvä vaihto! Pääsin lyömään Harlamovia mailalla housuille!"
Nehemiah James

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

^ ^^ Melko positiivinen asenne. Äijät hei, hengittäkää välillä. Slaavit hyytyy kohta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Positiivisuus on perseestä, mutta alkaa kyllä tsekkipuolustus olemaan väsy. Harmi vain, että tuo jää on hiukan liukasta ja ei suomipojalla tasapaino pysy.

Pidän edelleen pessimistisen asenteen niin ei tipahda korkealta kun makaa jo valmiiksi maassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Onslow

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Nehemiah James kirjoitti:^ ^^ Melko positiivinen asenne. Äijät hei, hengittäkää välillä. Slaavit hyytyy kohta.
Jeh. Hyvin skarpattu katastrofaalisen ekan erän jälkeen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pitäisikö tässä ihan hävetä, että voitimme? Vai onko se vaan koleeta olla pessimisti? Komeeta leijonat ja kiitos hienosta trilleristä!

Nyt voikin sitten ottaa rennosti viikonlopun, koska jatkopaikka on käytännössä varma. Pörssipisteet vaan kuntoon!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
bedlam

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Odotinkin voittoa mutta 1-3 tilanteessa rehellisesti sanoen meinasin jo luovuttaa. Onneksi petrasivat reilusti kahteen viimeseen, huraa huraa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Pitäisikö tässä ihan hävetä, että voitimme?
Ei meikäläistä hävetä. Mutta kaveri, joka on tuon puolustuksen rakentanut, saisi hiukan miettiä asioita uusiksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Nehemiah James

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Bluntly kirjoitti:joka on tuon puolustuksen rakentanut
No ei siellä eilisen perusteella ollut hädän päivääkään. Pari mokaa joista slaavit rankaisivat armotta. Muutoin melko ehyt peli. Vielä kun Petu paranee ja Hazardi jää penkin päähän, niin en olisi tuon suhteen edes huolissani.

Se huolettaa, että meillä on edelleen kaksi sentteriä jotka suorastaan loistavat poissaolollaan. Siinä meillä on oikea ongelma ja se vaikuttaa myös muun muassa Sami Kapasen suoritukseen. Toivottavasti Immonen heräilee turnauksen myötä. Hytösellä ei minusta ole edellytyksiäkään heräillä, kunhan pitää homman kasassa vaan omassa päässä.
Onslow

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Nehemiah James kirjoitti: No ei siellä eilisen perusteella ollut hädän päivääkään. Pari mokaa joista slaavit rankaisivat armotta.
No kyllä tuo aika hädältä kuulostaa. Melkoisen kammottavia hazardeja kyllä eilen näkyi.

Ei ollut tsekien peli eilen niin uomissan että Suomella olisi varaa henkseleitä paukuttaa. Alkusarjoissa tuota hawaiji-kiekkoa kyllä kestää, mutta ei enää mitalipeleissä.
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Puolustus sekoilee ja vain yksi kenttä tekee maaleja. Paljon ollaan veskan ja ylivoimapelaamisen varassa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Koitetaan nyt kuitenkin olla tyytyväisiä siitä, että olimme selvästi edellä Tsekkejä pelinopeudessa ja liikkeessä. Olimme selvästi parempi joukkue, karvauspelimme aiheutti Tsekki-pakeille varmasti kymmenisen kertaa karmeita virheitä, kuten kiekonmenetyksiä tai holtittomia roiskaisuja.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Nehemiah James

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Ei se voi olla suomalaisten hyvyyttä, ei. Ei ei ei. Puhtaalla tsägällä voitettiin. Kiekko nyt vaan sattui pomppimaan meille. Ei tällä joukkueella mitään voi saavuttaa jne...

Puh ja huh. En taida jaksaa teitä tänään. Musta kun tuosta ei juuri muuta enää puutu kuin Immosen herääminen, nyt kun ei saatu apuja tuohon sentteriosastoon.

Pari asiaa joita kaikki valmentajat ja asiantuntijat ovat toitottaneet ennen kisoja ja kisojen aikana:

a. Maalivahtipeli
b. Erikoistilannepelaaminen

Näillä on suuri merkitys arvoturnauksissa.

No mut mä kattelen näitä kisoja jatkossakin sinisten lasien läpi :) Enkä ole huolissani. Naatiskelen kisoista....
Onslow

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Tehän olette saatana samanlaisia kuin maahanmuuttoa puolustavat tahot. Ei saa kritisoida, eikä herättää keskustelua. ei missään nimessä. RASISTIT!
Onslow

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

exPertti kirjoitti: Historia osoittaa, että oman suosikkijoukkueen peli on aivan katastrofaalista katsottavaa aina
Höpö höpö. Suomi on pelannut Aravirran ja Summasen aikana helvetin hienoa kiekkoa monet kisat.
Fcuk

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Jellonat voitti koska Zidliski oli pikkasen yössä. Ja koska Jarkko Ruutu pelaa tarpeeks. :]
(Ja olihan ne kaikilla alueilla vaan parempia.)

SM-liiga jäi niin täysin seuraamatta tänä vuonna, että olin ratketa riemusta kun kentälle pämähti Komarov. En ollu tajunnu, että se on niin loistelias!