Pakkassäät

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Mitä mieltä talvikeleistä tänä vuonna

Ihquu, tulisipa vielä paljon kylmempää
13
41%
Sellainen -5 olisi hyvä ei yhtään enempää
16
50%
Sataisi vaikka vettä ennemmin
3
9%
Tuulenpuiska
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 32

bliss

Re: Pakkassäät

Viesti Kirjoittaja bliss »

No mä oon pulassa sitten kun aika jättää niistä vanhoista hanskoista. Mitkään uudet hienot tekniset räyskät eivät oo olleet lähellekään yhtä lämpimät.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Joo, kyllä julkisten kanssa omat operointilämpötilat ovat bauttiarallaa +15 - +25 astetta. Auton yksinhuoltajana taas -25 - +35 astetta. Jos ulkona on alle +15, bussit ja junat ovat kylmiä. Jos ulkona taas on yli +25, busseissa ja junissa ei saa edes henkeä.

Eihän tuo kuitenkaan ole kuin 10 asteen haitari vs. 60 asteen haitari. Pikkujuttuja siis. Haitarin ulkopuolelle menevissä lämpötiloissa ei oikein tee mieli liikenteeseen lähteä.

Säilytys- ja varastointilämpötilani taas on tiukka +20 astetta celsiusta +/-1 asteen marginaalilla. Naisen kanssa varastoidessa astelukua voidaan alentaa puolellatoista celsiusasteella.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Asie Payton kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Huhtikuussa Rukalle? ;)
Tuu sä saareen fisustamaan!
Mullon jo mökki buukattuna. Siikaa nousee! :]
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

nowaysis kirjoitti:Tässäkin on varmaan semmonen autoilijat vs. julkisilla kulkijat. Autoilija on kylmässä ulkoilemassa huvikseen, busseilija ei. Varsinkaan kun dösät ja sporat ja junat kulkee ihan miten sattuu, lystiä siinä sitten venailla tuulisessa -22 säässä puoli tuntia. Ei jaksais koko aikaa hyppiäkään ja vituttaa joka tapauksessa.
Hullu, kuka nyt noin kylmään ilman autoa lähtisikään?!? Ja jos on aivan pakko, tietenkin pitää olla säänmukainen varustus pitkine kalsareineen ja pilkkihaalareineen. Pakkokos tuonne tuiskuun on lähteä sukkahousuissa ja minihamosessa? Naiset... :roll:

Kävinhän minäkin viime maanantaina töissä julkisilla kun auto oli määräaikaishuollossa, joten tiedän mistä puhun.

Siksi toisekseen, vaikka olisikin auto, merkilläkin on väliä. Esim. Pertti ei pidä kipakoista pakkasista koska hänellä on Renaultti. Toitsu on puolestaan paljon parempi ja miellyttävämpi talviauto, kävin äskönkin sillä uimahallilla ilman mitään ongelmia. En palellut pätkääkään.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Hyvin pärjäsi ilman käsineitä kalastusjutskissa. No ainakin sen 2*30min. Sitten piti jo laittaa hanskat käsiin. No ois menny vielä vajaat 10min lisää, mutta mitä sitä itseään kiusaamaan. Pakkasta 23.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

exPertti kirjoitti: kuuran tuoma koleus
Häh. Luonto ei saatana ole ole kauneimmillaan sitten vehreän alkukesän ja se on sun mielestä "kolea" :nuts:
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Nyt Pääkaupunkiseudulla on sitten sellaiset muutama aste pakkasta. Onhan tämä tavallaan mukavampi kuin kovemmat pakkaset. Pääasia, että maa on valkoinen. Mutta siitähän se mutta juuri tuleekin. Vaikuttaisi siltä, että noin kymmenessä pakkasasteessa kadut ja tiet pysyvät pääosin lumivalkoisina, mutta nyt ne muuttuvat ruskeaksi sohjoksi. Teoriani empiirinen näyttö on tosin sen verran hajanaista, että toki ilmiön taustalla voi olla lämpötilan sijaan myös suolausaikataulut tms. Joka tapauksessa, esteettiset tekijät saavat puoltamaan kovempia pakkasia. Ja tuo sumukuura pitäisi saada pakolliseksi: koska viimeksi puut ovat olleet Helsingissä näin pitkään näin pakahduttavan kauniita?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Ei.
Kyllä pakkasen pitäisi olla 10 asteen kieppeillä.
Nyt on liian lämmintä, suolatöhnää kaikkialla !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Pulkannaru kirjoitti: Nyt on liian lämmintä, suolatöhnää kaikkialla !
Lämpötilan syyttäminen suolasta on vähän sama kuin väittäisi, että aseet tappavat ihmisiä.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Lisää pakkasta HETI!!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Vesper kirjoitti:Lisää pakkasta HETI!!
JEP! Täällä parakissa on vakiosäädöt pattereissa ja sisällä +28. PERKELE! Soitin just huoltomiehelle; typerää sähkönkulutusta kun tuuletusikkunat on auki ja patterit täysillä (ei voida itse säätää, pitää olla avain.)
The great club outshines the individual, always and forever.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei vielä, pitää ehtiä järjestelemään parveke.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Otetaan se -10 ---> -15
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

RP kirjoitti:Tästä (asuintalosta) ei ole kovinkaan pitkä matka sinne missä mitattiin -36. Se oli hiukan kylmää, sano.
Mulla on raja -48. En mennyt edes kouluun vaikka se oli 200 metrin päässä.

Tuulettomina aikoina joku -30 ei ole mitenkään kestämätön. Eikä näköjään -40:kään.

Nyt on vähän liian lauhaa. Vois olla vaiks se -10 tai -20 ilman tuulta ja kostetutta, kiitos.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

On muuten iso ero nykypäivien pakkasilla ihan jo talvivaatteiden näkövinkkelssonista. Miksi kaupat eivät myy vaatteita kuin luistovoiteita konsanaan eli -1- -5 temp versus -20- -25 temp?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Elppis
Kitisijä

Minuu vituttaa ettei lapsille enää normikapoissa myydä kunnon collegevaatteita. Yritin löytää jätkälle sisävaatteiksi pari lämmintä collegepukua (siis housut + pitkähihainen paita). Tuntuvat olevan jotain ohutta puuvillakangasta tai sitten mainostetut collegekankaat ohuita trikoopaitoja. GRR.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Ei pelkästään lasten ongelma. Yritin etsiä salille yksiväristä college-puseroa. Ei löytynyt kuin tukusta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Elppis
Kitisijä

Bluntly kirjoitti:^ Ei pelkästään lasten ongelma. Yritin etsiä salille yksiväristä college-puseroa. Ei löytynyt kuin tukusta.
Paska tsägä, mutta Tarjoustalo tuntuu olevan ainut mesta, mistä läytäis aikuisten koticolleget nykyään.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Elppis kirjoitti:Paska tsägä, mutta Tarjoustalo tuntuu olevan ainut mesta, mistä läytäis aikuisten koticolleget nykyään.
Kotona pidetään luonnollisesta pukua tai vaihtoehtoisesti ollaan nakkisillaan.
Paras päivä ikinä.
Bhven

Elppis kirjoitti:Minuu vituttaa ettei lapsille enää normikapoissa myydä kunnon collegevaatteita. Yritin löytää jätkälle sisävaatteiksi pari lämmintä collegepukua (siis housut + pitkähihainen paita). Tuntuvat olevan jotain ohutta puuvillakangasta tai sitten mainostetut collegekankaat ohuita trikoopaitoja. GRR.
Normikaupat pyh. Tuollaiset bulkkivaatteet, kuten hupparit ja teepaidat yms. kannattaa tilata vain netin kautta.
Elppis
Kitisijä

Bhven kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Minuu vituttaa ettei lapsille enää normikapoissa myydä kunnon collegevaatteita. Yritin löytää jätkälle sisävaatteiksi pari lämmintä collegepukua (siis housut + pitkähihainen paita). Tuntuvat olevan jotain ohutta puuvillakangasta tai sitten mainostetut collegekankaat ohuita trikoopaitoja. GRR.
Normikaupat pyh. Tuollaiset bulkkivaatteet, kuten hupparit ja teepaidat yms. kannattaa tilata vain netin kautta.
Tämäkin virhe tehty. Pitäis olla joku, joka olisi tuotteen tilannut aiemmin, niin pääsee hiplaamaa. Tuotetta siis, ei ihmistä. Ei se kuva mitään takaa, eikä näköjään sana college.
Bhven

Elppis kirjoitti:Tämäkin virhe tehty. Pitäis olla joku, joka olisi tuotteen tilannut aiemmin, niin pääsee hiplaamaa. Tuotetta siis, ei ihmistä. Ei se kuva mitään takaa, eikä näköjään sana college.
Hmmtjaa, mun mielestä nettikaupoissa on selvästi esillä tekniset tiedot, eli kankaan materiaali, paino grammaa neliömetri jne...
Elppis
Kitisijä

exPertti kirjoitti:Adidaksen Infant tai Puman gollege setit ovat riittävän paksuja. Löytyy urheilukaupasta.
Kahtelin Stadiumista Addun pukuja kokoa 92/98 cm ja hyviltä tuntuivat. Katsoin hintaa, 59.95€. Juu, yhden puvun voisin ostaa, mutta ei mulla ole sellaisia rahoja, että ostaisin muutaman kuukauden käytön vuoksi kuuden kympin collegesetin. Jaiks.

T. Köyhä ja pihi.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Kannattaa katsoa niiden omista onlinestoreista. Ostanut paljon Puman collareita tytsälle. Hinta noin 20-25€/kpl. Normaalisti 60-70€.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Jos haluaa tilata niin esim. Ellos myy Adidasta. Siellä kannattaa käydä aleaikoina. Noin 20€ setti.