Pakkassäät
Re: Pakkassäät
No mä oon pulassa sitten kun aika jättää niistä vanhoista hanskoista. Mitkään uudet hienot tekniset räyskät eivät oo olleet lähellekään yhtä lämpimät.
Joo, kyllä julkisten kanssa omat operointilämpötilat ovat bauttiarallaa +15 - +25 astetta. Auton yksinhuoltajana taas -25 - +35 astetta. Jos ulkona on alle +15, bussit ja junat ovat kylmiä. Jos ulkona taas on yli +25, busseissa ja junissa ei saa edes henkeä.
Eihän tuo kuitenkaan ole kuin 10 asteen haitari vs. 60 asteen haitari. Pikkujuttuja siis. Haitarin ulkopuolelle menevissä lämpötiloissa ei oikein tee mieli liikenteeseen lähteä.
Säilytys- ja varastointilämpötilani taas on tiukka +20 astetta celsiusta +/-1 asteen marginaalilla. Naisen kanssa varastoidessa astelukua voidaan alentaa puolellatoista celsiusasteella.
Eihän tuo kuitenkaan ole kuin 10 asteen haitari vs. 60 asteen haitari. Pikkujuttuja siis. Haitarin ulkopuolelle menevissä lämpötiloissa ei oikein tee mieli liikenteeseen lähteä.
Säilytys- ja varastointilämpötilani taas on tiukka +20 astetta celsiusta +/-1 asteen marginaalilla. Naisen kanssa varastoidessa astelukua voidaan alentaa puolellatoista celsiusasteella.
-
- Kitisijä
Mullon jo mökki buukattuna. Siikaa nousee!Asie Payton kirjoitti:Tuu sä saareen fisustamaan!Vesper kirjoitti:Huhtikuussa Rukalle?
![Iso Hymy :]](./images/smilies/icon_hymy.gif)
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
-
- Kitisijä
Hullu, kuka nyt noin kylmään ilman autoa lähtisikään?!? Ja jos on aivan pakko, tietenkin pitää olla säänmukainen varustus pitkine kalsareineen ja pilkkihaalareineen. Pakkokos tuonne tuiskuun on lähteä sukkahousuissa ja minihamosessa? Naiset...nowaysis kirjoitti:Tässäkin on varmaan semmonen autoilijat vs. julkisilla kulkijat. Autoilija on kylmässä ulkoilemassa huvikseen, busseilija ei. Varsinkaan kun dösät ja sporat ja junat kulkee ihan miten sattuu, lystiä siinä sitten venailla tuulisessa -22 säässä puoli tuntia. Ei jaksais koko aikaa hyppiäkään ja vituttaa joka tapauksessa.

Kävinhän minäkin viime maanantaina töissä julkisilla kun auto oli määräaikaishuollossa, joten tiedän mistä puhun.
Siksi toisekseen, vaikka olisikin auto, merkilläkin on väliä. Esim. Pertti ei pidä kipakoista pakkasista koska hänellä on Renaultti. Toitsu on puolestaan paljon parempi ja miellyttävämpi talviauto, kävin äskönkin sillä uimahallilla ilman mitään ongelmia. En palellut pätkääkään.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
-
- Kitisijä
Hyvin pärjäsi ilman käsineitä kalastusjutskissa. No ainakin sen 2*30min. Sitten piti jo laittaa hanskat käsiin. No ois menny vielä vajaat 10min lisää, mutta mitä sitä itseään kiusaamaan. Pakkasta 23.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Häh. Luonto ei saatana ole ole kauneimmillaan sitten vehreän alkukesän ja se on sun mielestä "kolea"exPertti kirjoitti: kuuran tuoma koleus

-
- Kitisijä
Nyt Pääkaupunkiseudulla on sitten sellaiset muutama aste pakkasta. Onhan tämä tavallaan mukavampi kuin kovemmat pakkaset. Pääasia, että maa on valkoinen. Mutta siitähän se mutta juuri tuleekin. Vaikuttaisi siltä, että noin kymmenessä pakkasasteessa kadut ja tiet pysyvät pääosin lumivalkoisina, mutta nyt ne muuttuvat ruskeaksi sohjoksi. Teoriani empiirinen näyttö on tosin sen verran hajanaista, että toki ilmiön taustalla voi olla lämpötilan sijaan myös suolausaikataulut tms. Joka tapauksessa, esteettiset tekijät saavat puoltamaan kovempia pakkasia. Ja tuo sumukuura pitäisi saada pakolliseksi: koska viimeksi puut ovat olleet Helsingissä näin pitkään näin pakahduttavan kauniita?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Ei.
Kyllä pakkasen pitäisi olla 10 asteen kieppeillä.
Nyt on liian lämmintä, suolatöhnää kaikkialla !
Kyllä pakkasen pitäisi olla 10 asteen kieppeillä.
Nyt on liian lämmintä, suolatöhnää kaikkialla !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
Lämpötilan syyttäminen suolasta on vähän sama kuin väittäisi, että aseet tappavat ihmisiä.Pulkannaru kirjoitti: Nyt on liian lämmintä, suolatöhnää kaikkialla !
-
- Kitisijä
Lisää pakkasta HETI!!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
-
- Kitisijä
JEP! Täällä parakissa on vakiosäädöt pattereissa ja sisällä +28. PERKELE! Soitin just huoltomiehelle; typerää sähkönkulutusta kun tuuletusikkunat on auki ja patterit täysillä (ei voida itse säätää, pitää olla avain.)Vesper kirjoitti:Lisää pakkasta HETI!!
The great club outshines the individual, always and forever.
-
- Kitisijä
Ei vielä, pitää ehtiä järjestelemään parveke.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Mulla on raja -48. En mennyt edes kouluun vaikka se oli 200 metrin päässä.RP kirjoitti:Tästä (asuintalosta) ei ole kovinkaan pitkä matka sinne missä mitattiin -36. Se oli hiukan kylmää, sano.
Tuulettomina aikoina joku -30 ei ole mitenkään kestämätön. Eikä näköjään -40:kään.
Nyt on vähän liian lauhaa. Vois olla vaiks se -10 tai -20 ilman tuulta ja kostetutta, kiitos.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
On muuten iso ero nykypäivien pakkasilla ihan jo talvivaatteiden näkövinkkelssonista. Miksi kaupat eivät myy vaatteita kuin luistovoiteita konsanaan eli -1- -5 temp versus -20- -25 temp?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Minuu vituttaa ettei lapsille enää normikapoissa myydä kunnon collegevaatteita. Yritin löytää jätkälle sisävaatteiksi pari lämmintä collegepukua (siis housut + pitkähihainen paita). Tuntuvat olevan jotain ohutta puuvillakangasta tai sitten mainostetut collegekankaat ohuita trikoopaitoja. GRR.
-
- Kitisijä
^ Ei pelkästään lasten ongelma. Yritin etsiä salille yksiväristä college-puseroa. Ei löytynyt kuin tukusta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Paska tsägä, mutta Tarjoustalo tuntuu olevan ainut mesta, mistä läytäis aikuisten koticolleget nykyään.Bluntly kirjoitti:^ Ei pelkästään lasten ongelma. Yritin etsiä salille yksiväristä college-puseroa. Ei löytynyt kuin tukusta.
-
- Kitisijä
Kotona pidetään luonnollisesta pukua tai vaihtoehtoisesti ollaan nakkisillaan.Elppis kirjoitti:Paska tsägä, mutta Tarjoustalo tuntuu olevan ainut mesta, mistä läytäis aikuisten koticolleget nykyään.
Paras päivä ikinä.
Normikaupat pyh. Tuollaiset bulkkivaatteet, kuten hupparit ja teepaidat yms. kannattaa tilata vain netin kautta.Elppis kirjoitti:Minuu vituttaa ettei lapsille enää normikapoissa myydä kunnon collegevaatteita. Yritin löytää jätkälle sisävaatteiksi pari lämmintä collegepukua (siis housut + pitkähihainen paita). Tuntuvat olevan jotain ohutta puuvillakangasta tai sitten mainostetut collegekankaat ohuita trikoopaitoja. GRR.
-
- Kitisijä
Tämäkin virhe tehty. Pitäis olla joku, joka olisi tuotteen tilannut aiemmin, niin pääsee hiplaamaa. Tuotetta siis, ei ihmistä. Ei se kuva mitään takaa, eikä näköjään sana college.Bhven kirjoitti:Normikaupat pyh. Tuollaiset bulkkivaatteet, kuten hupparit ja teepaidat yms. kannattaa tilata vain netin kautta.Elppis kirjoitti:Minuu vituttaa ettei lapsille enää normikapoissa myydä kunnon collegevaatteita. Yritin löytää jätkälle sisävaatteiksi pari lämmintä collegepukua (siis housut + pitkähihainen paita). Tuntuvat olevan jotain ohutta puuvillakangasta tai sitten mainostetut collegekankaat ohuita trikoopaitoja. GRR.
Hmmtjaa, mun mielestä nettikaupoissa on selvästi esillä tekniset tiedot, eli kankaan materiaali, paino grammaa neliömetri jne...Elppis kirjoitti:Tämäkin virhe tehty. Pitäis olla joku, joka olisi tuotteen tilannut aiemmin, niin pääsee hiplaamaa. Tuotetta siis, ei ihmistä. Ei se kuva mitään takaa, eikä näköjään sana college.
-
- Kitisijä
Kahtelin Stadiumista Addun pukuja kokoa 92/98 cm ja hyviltä tuntuivat. Katsoin hintaa, 59.95€. Juu, yhden puvun voisin ostaa, mutta ei mulla ole sellaisia rahoja, että ostaisin muutaman kuukauden käytön vuoksi kuuden kympin collegesetin. Jaiks.exPertti kirjoitti:Adidaksen Infant tai Puman gollege setit ovat riittävän paksuja. Löytyy urheilukaupasta.
T. Köyhä ja pihi.
^Kannattaa katsoa niiden omista onlinestoreista. Ostanut paljon Puman collareita tytsälle. Hinta noin 20-25€/kpl. Normaalisti 60-70€.
Jos haluaa tilata niin esim. Ellos myy Adidasta. Siellä kannattaa käydä aleaikoina. Noin 20€ setti.