Myönnän että baariympäristössä valtaosa yhteydenotoista, varsinkin miesten tekemistä, liittyy pokaamiseen. Mutta muitakin syitä voi ja melkeinpä pitäisikin olla minun mielestäni. Suon sinulle aikaisemmin esittämäsi eriävän mielipiteen.Suvinen kirjoitti:Niin, ja minä en muuten ole missään vaiheessa väittänyt, etten menisi baariin tapaamaan vieraita ihmisiä. Sanoin vain, etten ymmärrä niitä, jotka menevät puhumaan vieraille ihmisille muussa kuin pokaustarkoituksessa. Kotona on paha pokata vieraita ihmisiä.
Joidenkin uusien ihmisten kanssa saattaa vain yllättäen olla hauskaa jutella, aivan kuten kavereiden kanssa. Otan esimerkiksi eräät kaverisynttärit joissa olin toista kuukautta sitten, suurin osa paikallaolijoista minulle täysin tuntemattomia. Tulin kuitenkin hyvin juttuun heistä varsinkin kahden kanssa (mies ja nainen), ensimmäisen kanssa tuntui huumorintaju osuvan niin hyvin yksiin ja toisen kanssa huomasimme omaavamme saman harrastuksen josta riittikin juttua loppuillaksi.
Vaikka yhteinen kaveri olikin heidän kanssaan yhdistävä tekijä, en näe valtavaa eroa tilanteeseen jos sattuisin juttelemaan baarissa mukavantuntuisen ventovieraan kanssa. Se että kaveri oli yhteinen ei tarkoittanut että koin velvollisuudekseni jutella ja tutustua heihin syvemmin, kaikkien paikallaolijoiden kanssa en näin tehnytkään.