Vaalitulosveikkaus 2011

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
RP

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja RP »

urpiainen kirjoitti: Loppu viestisi onkin sitten sitä niin tutuksi tullutta, perin juurin haukotuttavaa neuvostoliittohölinää, ettei sitä enää jaksa kommentoida. Sä olet varmaan saanut niiltä täällä mainostamiltasi Kaakkois-Aasian seksilomiltasi jonkun aivoihin asti nousseen kupan. Suojautuisit hyvä mies.
Aikuinen mies, opettele käyttäytymään.
So Hard

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti: en minä nyt oikein keksi mistä se koneisto oikein alkaisi oikein jyräämään.
En minäkään. Mut Siperia opettaa. Mä luulin jo 90-luvun alussa, että Väyrysen poliittinen ura on ohi ja agraaripuolueen aika on mennyt.
Varmaan sä luulit 90-luvulla myös että vihreä liike on tulevaisuuden kasvupuolue.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ilmassa on KSE:n tuoksua. En vain tiedä, mistä suunnasta se tulee.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 2. Valien jälkeen oli vaihe, jossa Soini kiisti kynnyskysymykset ja sanoi, että nyt kaikesta neuvotellaan.
3. Eduskuntaryhmän ulostulojen jälkeen Soini palasi kantaan, jonka mukaan asia on ylittämätön.
Mä oon tulkinnut, että Soini olis ollu valmis lehmänkauppoihin, mutta persujen eduskuntaryhmä ei. Varmuuttahan ei varmaan saada ennenkuin soinin elämänkerrassa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: 2. Valien jälkeen oli vaihe, jossa Soini kiisti kynnyskysymykset ja sanoi, että nyt kaikesta neuvotellaan.
3. Eduskuntaryhmän ulostulojen jälkeen Soini palasi kantaan, jonka mukaan asia on ylittämätön.
Mä oon tulkinnut, että Soini olis ollu valmis lehmänkauppoihin, mutta persujen eduskuntaryhmä ei. Varmuuttahan ei varmaan saada ennenkuin soinin elämänkerrassa.
No näin mäkin tilanteen olin ymmärtävinäni, että valtavan vaalimenestyksen jälkeen Soini haistoi niin kannattavan lehmänkaupan mahdollisuuden, että oli valmis harkitsemaan. Erityisesti, kun Katainen teki Soinin mieliksi vielä niin, että euroasia erotettiin hallitusneuvotteluista. Mutta tämä nyt johtaa tuohon tuplatakinkääntötulkintaan, joka kieltämättä kuulostaa vähän vainoharhaiselta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
So Hard

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: 2. Valien jälkeen oli vaihe, jossa Soini kiisti kynnyskysymykset ja sanoi, että nyt kaikesta neuvotellaan.
3. Eduskuntaryhmän ulostulojen jälkeen Soini palasi kantaan, jonka mukaan asia on ylittämätön.
Mä oon tulkinnut, että Soini olis ollu valmis lehmänkauppoihin, mutta persujen eduskuntaryhmä ei. Varmuuttahan ei varmaan saada ennenkuin soinin elämänkerrassa.
No näin mäkin tilanteen olin ymmärtävinäni, että valtavan vaalimenestyksen jälkeen Soini haistoi niin kannattavan lehmänkaupan mahdollisuuden, että oli valmis harkitsemaan. Erityisesti, kun Katainen teki Soinin mieliksi vielä niin, että euroasia erotettiin hallitusneuvotteluista. Mutta tämä nyt johtaa tuohon tuplatakinkääntötulkintaan, joka kieltämättä kuulostaa vähän vainoharhaiselta.
Eikös se nyt mene normaaliin hallitusneuvottelukuvioon, että keskustellaan kompromissien mahdollisuuksista kun enemmistöä ei saa kukaan? Miten siitä voi mitään johtopäätöksiä vetää?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Turha tässä nyt on vahtia takinkääntöjä, kuin iranilainen siveyspoliisin nilkan vilahduksia. Politiikassa neuvotellaan ja tehdään kompromisseja. Typerys ei koskaan muuta mielipidettään.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Leevi »

urpiainen kirjoitti:
elco kirjoitti:Että Soini ei halunnut hallitukseen ja sitten halusi ja käänsi takkiaan ja käänsi vielä takaisin?
Joo. Mun on itsekin vaikea hyväksyä, että elättelen tällaisia salaliittoteorioita. Kohta mä alan varmaan uskoa, että Osama elää, kuussa ei käyty, CIA järkkäsi 9/11:n ja 95E10 ei toimi.
Ei nyt kannata kuitenkaan suurennella ja mennä äärestä laitaan.
urpiainen kirjoitti: Faktoiksi kuitenkin jää:
1. Soini puhui vaalien alla EU-tukien hylkäämisesta kynnyskysmyksenä. Ihmettelimme toistuvasti esim. Daven kanssa, miksi Soini ehdoin tahdoin paaluttaa itseään oppositioon.
2. Valien jälkeen oli vaihe, jossa Soini kiisti kynnyskysymykset ja sanoi, että nyt kaikesta neuvotellaan.
3. Eduskuntaryhmän ulostulojen jälkeen Soini palasi kantaan, jonka mukaan asia on ylittämätön.
´
1. Varmaan Soini keräsi kannatusta tuolla EU-tukien hylkäämisellä. Jos saa ääniä saa neuvotteluvoimaa, että todellako tuetaan. Jos ei saa ääniä, niin ihan sama mitä mieltä on ollut ennen vaaleja.
2. Sitten kun on saatu resursseja, niin tietysti asiasta pitää neuvotella. Kyllä Soini aika varmasti tietää, että kaikki asiat ovat ainakin neuvoteltavissa. Se että saadaanko ratkaisua on eri.
3. Monen asian summa. Toki varmaan yksi oli se, että persut ei missään olosuhteissa halunneet tukea mitään ja pitivät siitä sitten kiinni. Oli paljon muutakin.

Ei tästä ihan helppoa hallituskautta tule, vaikkakin viherhipit, RKP ja KD ovat lähes kelloa vasten kilpaa juosseet kertomaan, että mustan Audin takapenkki kiinnostaa ja kaikki käy.
So Hard

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Leevi kirjoitti:Ei tästä ihan helppoa hallituskautta tule, vaikkakin viherhipit, RKP ja KD ovat lähes kelloa vasten kilpaa juosseet kertomaan, että mustan Audin takapenkki kiinnostaa ja kaikki käy.
RKP voitti. Niiden puheenjohtajahan meni kokkareiden kesteihin kuokkimaan heti vaalien jälkeen selittäen, että "meillä loppui bileet niin tulin tänne." Eiköhän se mennyt sinne takahuoneeseen vannomaan feodaaliherralleen Käteiselle uskollisuutta toivoen vasalliministerin paikkaa jo silloin.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Leevi »

So Hard kirjoitti:
Leevi kirjoitti:Ei tästä ihan helppoa hallituskautta tule, vaikkakin viherhipit, RKP ja KD ovat lähes kelloa vasten kilpaa juosseet kertomaan, että mustan Audin takapenkki kiinnostaa ja kaikki käy.
RKP voitti. Niiden puheenjohtajahan meni kokkareiden kesteihin kuokkimaan heti vaalien jälkeen selittäen, että "meillä loppui bileet niin tulin tänne." Eiköhän se mennyt sinne takahuoneeseen vannomaan feodaaliherralleen Käteiselle uskollisuutta toivoen vasalliministerin paikkaa jo silloin.
Noo, itse asiassa en edes ottaisi RKP mukaan tuohon vertailuun. Asia on kuitenkin niin itsestään selvä, että ruattalaiset nuolee kokkareiden pyllyä. Käteinen voi käskeä Stefanin porukkaa kuin omaansa äänestyksissä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Turha tässä nyt on vahtia takinkääntöjä, kuin iranilainen siveyspoliisin nilkan vilahduksia. Politiikassa neuvotellaan ja tehdään kompromisseja. Typerys ei koskaan muuta mielipidettään.
No siis ainakaan mun ei ollut mitenkään tarkoitus arvottaa noita uumoilemiani liikkeitä, kutsuipa niitä takinkäännöiksi eli ei, jotenkin erityisen paheksuttaviksi. Pikemminkin, minua kiinnostaa ymmärtää, mitä missäkin vaiheessa tapahtui ja miksi. Mä edelleen muistuttaisin, että Soini on taitava poliitikko joka tuntee pitkältä ajalta populistisen toiminnan teorian ja käytännön. Ei ole ollenkaan mahdotonta, että hän pitää oppositioasemaa monessa mielessä parempana kuin hallitusvastuun kantamista (ymmärtääksenihän tässä on kritisoitu sitä tulkintaani, että Soini ei ennen vaalejakaan olisi kovin halukas hallitukseen ollut).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti: Oppositioasema antaa tosiaan persuille hyvät eväät, koska vastuuta ei edelleenkään tarvitse kantaa mistään eikä mitään konstruktiivista vieläkään ehdottaa. Valitus ja mussutus jatkuu, populismista vastuunkantoon ei tarvitse siirtyä.
Kuka tässä mussuttaa? Tiedostava suvisjengi muuttaa facebookissa maasta ja osoittaa mieltään siitä, että kansa ei äänestänytkään tiedostavaa suvisjengiä. Demokratia on änkyröille tunnetusti erittäin kannatettava aate just niin kauan kuin pääsevät sillä itse vallankahvaan.

Se mitä mä en hirveästi edelleenkään ymmärrä, että miksi sitä vastuuta väkisin pitäisi alkaa kantamaan, jos politiikka on omien tavoitteiden vastaista?

Virheät ratkovat samaa issueta eri vinkkelistä: ollaan vallanhalussa valmiita mihin tahansa kompromisseihin ja myymään kaikki omat periaatteet.

Sä voit jatkaa tuota mussutustasi, mutta persuppositioissasi (pun intended) on jotain perustavanlaatuista vikaa. Mutta aatemaailmasi tuntien se ei tietenkään ole mikään ihme.

Hävisitte. Elä sen kanssa. Ensi kiekalla häviätte lisää.
So Hard

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Leevi kirjoitti:Noo, itse asiassa en edes ottaisi RKP mukaan tuohon vertailuun. Asia on kuitenkin niin itsestään selvä, että ruattalaiset nuolee kokkareiden pyllyä. Käteinen voi käskeä Stefanin porukkaa kuin omaansa äänestyksissä.
No ikäänkuin tähän asetelmaan viittasin kielikuvillani.

Täytyy kyllä ihmetellä tuota Elcon kykyä hermostuttaa poliittiset verivihollisensa Freddystä Urpiaiseen saakka siihen pisteeseen, että siirtyvät noihin Munalamaisiin rimanalituksiin. Kitinä opettaa, enpäs olisi uskonut Urpiaisen hermostuvan tuohon malliin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Oppositioasema antaa tosiaan persuille hyvät eväät, koska vastuuta ei edelleenkään tarvitse kantaa mistään eikä mitään konstruktiivista vieläkään ehdottaa. Valitus ja mussutus jatkuu, populismista vastuunkantoon ei tarvitse siirtyä.
Kuka tässä mussuttaa? Tiedostava suvisjengi muuttaa facebookissa maasta ja osoittaa mieltään siitä, että kansa ei äänestänytkään tiedostavaa suvisjengiä. Demokratia on änkyröille tunnetusti erittäin kannatettava aate just niin kauan kuin pääsevät sillä itse vallankahvaan.

Se mitä mä en hirveästi edelleenkään ymmärrä, että miksi sitä vastuuta väkisin pitäisi alkaa kantamaan, jos politiikka on omien tavoitteiden vastaista?

Virheät ratkovat samaa issueta eri vinkkelistä: ollaan vallanhalussa valmiita mihin tahansa kompromisseihin ja myymään kaikki omat periaatteet.

Sä voit jatkaa tuota mussutustasi, mutta persuppositioissasi (pun intended) on jotain perustavanlaatuista vikaa. Mutta aatemaailmasi tuntien se ei tietenkään ole mikään ihme.

Hävisitte. Elä sen kanssa. Ensi kiekalla häviätte lisää.
Mussuttajilla tarkoitin persupoliitikoita, en internetkommentaattoreita.

Enkä mä just tässä asiassa tosiaan esim. Soinia erityisesti arvostele. Ainoastaan se välivaihe, jossa hän julisti EU-tukiasioiden olevan sittenkin neuvoteltavissa, vaikka hänet siitä syystä takinkääntäjäksi leimattaisiin, oli vähän outo. Ja ilmeisesti siitä hermostuivat omatkin. Muutenhan hän on ollut johdonmukainen. Niillä linjauksilla oppositio oli vähän väistämätön, vaikka Katainen yritti tietä tasoittaa. Eikä oppositioon meneminen siis minun arvelujeni mukaan edes välttämättä ollut Soinille kovin epämieluinen kohtalo.

Mä en ole ihan varma, mihin vallanhimon sanelemiin kompromisseihin viittaat vihreiden tapauksessa. Jos kyse on ydinvoimaratkaisusta, niin siinähän vihreät äänestivät ydinvoimaa vastaan. Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä ajattelua, että jos häviää jonkun asian hallituksen sisällä, hallituksesta pitää lähteä. Persut eivät toki vastaavaa olisi voineet tehdä, koska saivat liian ison vaalivoiton: persujen äänestäminen EU-paketteja vastaan olisi kaatanut hallituksen.

Kyllä mulla on sellainen hytinä, että jos jotain puoluetta tässä erityisesti haluaa koettaa syyttää vaalilupausten pettämiseen yltävästä takinkäännöstä, niin eiköhän se nyt kuitenkin melkein ole demarit, joiden suhteen syytöksen osuvuus voisi olla lähimpänä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18767
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Niba »

Suurin voittaja on kuitenkin SDP joka pääsee taas hallitukseen.. SDP kun on ollut Keskustan lisäksi perinteinen valtionhoitajapuolue? Että mihin me enemmistöhallitusta tarvitsemme?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:Täytyy kyllä ihmetellä tuota Elcon kykyä hermostuttaa poliittiset verivihollisensa Freddystä Urpiaiseen saakka siihen pisteeseen, että siirtyvät noihin Munalamaisiin rimanalituksiin. Kitinä opettaa, enpäs olisi uskonut Urpiaisen hermostuvan tuohon malliin.
Joo. Ei mun hienoin hetkeni Kitinässä. Mä olen vaan aika kyllästynyt noihin näköjään loputtomasti toistuviin, täydellisen valheellisiin juttuihin mun neuvostohekisyydestäni ja muista täysin keksityistä pilkkajutuista. Erityisesti, kun ne tulevat itse niin herkkähipiäiseltä KSE-mieheltä (tästä koetin häntä ei niin kovin hienovaraisesti muistuttaa). Mä olen kokenut, että viime aikoina Elcon kontribuutiot ovat olleet aika pitkälti joko tätä perusteetonta pilkkaa, tai sitten tarttumisia viesteihini väittäen niiden sisältöä päinvastaiseksi, kuin mitä niissä kirjoitan. Turhauttavaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti: Mä en ole ihan varma, mihin vallanhimon sanelemiin kompromisseihin viittaat vihreiden tapauksessa. Jos kyse on ydinvoimaratkaisusta, niin siinähän vihreät äänestivät ydinvoimaa vastaan. Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä ajattelua, että jos häviää jonkun asian hallituksen sisällä, hallituksesta pitää lähteä. Persut eivät toki vastaavaa olisi voineet tehdä, koska saivat liian ison vaalivoiton: persujen äänestäminen EU-paketteja vastaan olisi kaatanut hallituksen.
Että pienet änkyräpuolueet saavat vapaasti sooloilla hallituksessa, mutta suurten pitää pysyä ruodussa? Mitä mä sanoinkaan änkyröistä ja demokratiasta yllä? Edelleen, urpo mussuttaa mussuttamasta päästyään, että Soinilla ei kivi riittänyt lähteä hallitukseen kantamaan vastuuta vaan jollain vasurilogiikalla käänsi takkinsa ja lähti oppositioon kuten oli alunperin suunnitellutkin! Virheät sitten suoraselkäisesti istuvat hallituksessa, joka toteuttaa politiikkaa, joka on heidän arvojensa vastaista, mutta kun ne ovat niin pieni niin sitä pitää ymmärtää.

Kovasti olet viime aikoina soimannut, että mulla ei oikein ole, junous, kontribuutiota tälle palstalle jne. Mutta kun sua nyt katsoo niin jopa mäkin pyyhin sulla lattiaa...
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Mä en ole ihan varma, mihin vallanhimon sanelemiin kompromisseihin viittaat vihreiden tapauksessa. Jos kyse on ydinvoimaratkaisusta, niin siinähän vihreät äänestivät ydinvoimaa vastaan. Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä ajattelua, että jos häviää jonkun asian hallituksen sisällä, hallituksesta pitää lähteä. Persut eivät toki vastaavaa olisi voineet tehdä, koska saivat liian ison vaalivoiton: persujen äänestäminen EU-paketteja vastaan olisi kaatanut hallituksen.
Että pienet änkyräpuolueet saavat vapaasti sooloilla hallituksessa, mutta suurten pitää pysyä ruodussa? Mitä mä sanoinkaan änkyröistä ja demokratiasta yllä? Edelleen, urpo mussuttaa mussuttamasta päästyään, että Soinilla ei kivi riittänyt lähteä hallitukseen kantamaan vastuuta vaan jollain vasurilogiikalla käänsi takkinsa ja lähti oppositioon kuten oli alunperin suunnitellutkin! Virheät sitten suoraselkäisesti istuvat hallituksessa, joka toteuttaa politiikkaa, joka on heidän arvojensa vastaista, mutta kun ne ovat niin pieni niin sitä pitää ymmärtää.
Mä ilmaisen itseäni huonosti. Mä tarkoitan, että herätti kummastusta, miksi Soini ennen vaaleja puhui tukipakettiasiasta nimenomaan kynnyskysymyksenä eikä esimerkiksi puolueen yhtenä keskeisimpänä tavoitteena. Lähtökohta kai kun kuitenkin oli, että seuraavan hallituksen on pakko tukipakettiin osallistua. Tässä tilanteessa Soinin olisi luullut SDP:n tapaan hakevan pikemminkin mahdollisimman suurta neuvotteluvalttia, eikä paaluttavan itseään ulos jopa neuvotteluista. Ilman kynnyskysymysretoriikkaa he olisivat voineet hallitukseen lähteä, mutta sen kanssa ulosjäänti oli melkein välttämätöntä. Jos Soini hallitukseen halajasi, oli perin outoa, että Soini kynnyskysymyspuheen alunperin valitsi. Sitten hän siitä koettikin luopua, mutta se ei eduskuntaryhmälle enää käynyt, vaan Soini joutui kynnyskysymyspuheeseen palaamaan.

Koko taas tulee vastaan sitä kautta, että isoja ja pieniä puolueita nyt vain käsitellään eri tavoin hallituksessa. Siksi meillä on ollut tämä malli, että hallitus koostuu kahdesta isosta ja joukosta pienempiä, jotka eivät voi yksin kaataa hallitusta. Siksi menneellä kaudella vihreät saivat äänestää ydinvoimaa vastaan ja tulevalla krisut sukupuolineutraalia parisuhdelakia vastaan. Isojen taas on sovittava hallitusohjelma niin, että lipeämisiä ei tule. Persut kasvoivat liian isoksi vihreiden malliin. Ja kynnyskysymyslinjaus olisi siis kuitenkin rajannut hallitustyön pois.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Leevi »

NuoriDaavid kirjoitti:Ilmassa on KSE:n tuoksua. En vain tiedä, mistä suunnasta se tulee.
Kyllä se taisi Dave suunnasta tuulahdus käydä, koska on mustana nykyään.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21510
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:Kerta kaikkiaan loistavaa. Kaiken lisäksi Kepu jäänee pikkupuolueeksi jatkossakin kun Soini varastaa oppositiossa koko shown.
Tuo taitaa olla suuri kannustin itsensä oppositioon liputtaneiden hallitusinnolle: Ei haluta oppositioon persujen kanssa.

Ajatelkaa nyt: Ode viisastelisi ja kiertäisi hamppukysymystä kuin kissa kuumaa puuroa. Sitten Soini tulisi paikalle, tokaisisi, että "Narkkarit on pistettävä kuriin!" ja poistuisi paikalta.
So Hard

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:[Ajatelkaa nyt: Ode viisastelisi ja kiertäisi hamppukysymystä kuin kissa kuumaa puuroa. Sitten Soini tulisi paikalle, tokaisisi, että "Narkkarit on pistettävä kuriin!" ja poistuisi paikalta.
:rofl: :rofl: :hail:
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Vagabondo kirjoitti:Ei tää nyt ihan nappiin mennyt. Nähtäväksi jää mitä kokoomus joutu SDP:lle takinkäännöstä lupaamaan. Lisäksi nyt on pienpuolueille tarjolla reilusti valtaa, koska suurinpiirtein jokainen hallitukseen tuleva puolue pystyy sen kaatamaan. Paikkajako:

Kuva


Jos oppositioon lupautuneet pers, kesk ja vihreät ei käännä linjaustaan, jää hallitus kokoomuksen, SDP, SD ja RKP paikkamäärillä 101 paikkaan, johon ahvenanmaa voi tuoda yhden lisäpaikan. Vasemmistoliitto on melkein pakko kerjätä kokoonpanoon mukaan, ellei vihreät suostu kiillottamaan julkisuuskuvaansa leikkaushallituksessa. Pahoin pelkään, että tää EU tukipolitiikka tulee kataiselle kalliiksi.
Niin, mut nyt Käteinen kosiskelee Viherhippejä, RKP:n ja KD:n rivejä. Tämä taas ei välttis ole Demareiden mieleen. Jäisivät alakynteen hallituksessa. Saapa nähdä. Ei oo Käteisellä helpot ajat. Ja kun nuo on vähän niinku pakko ottaa mukaan. Muuten ei oo hallitusrintama tarpeeksi iso. Ei EU asiat ole ainoita, mihin hallitus voi kaatua (ja ehkä se ei niihin kaadukaan jos kepu ei niin haraa vastaan). Kotimaisissa ongelmissa oli kyllä eri näkemyksiä Kepulla ja kokkareilla, joten ei oo varmaan sieltä apuja. Kepu saattaa jopa elätellä ajatusta, että vois olla vaalit aiemmin kun 4 vuoden päästä, joten oppositiopolitiikka varmaan hiotaan sen mukaan. Ja jos Käteinen taas haluaa pitää homman 4v kasassa, niin myönnytyksiä on annetta vähän joka suuntaan. :D
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Eikös Käteisen kaavaileman hallituspohjan paikkaluku ole sama kuin yleinen hätänumero. On siinä ainakin jotain symboliikkaa. :D
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti: Lähtökohta kai kun kuitenkin oli, että seuraavan hallituksen on pakko tukipakettiin osallistua. Tässä tilanteessa Soinin olisi luullut SDP:n tapaan hakevan pikemminkin mahdollisimman suurta neuvotteluvalttia, eikä paaluttavan itseään ulos jopa neuvotteluista. Ilman kynnyskysymysretoriikkaa he olisivat voineet hallitukseen lähteä, mutta sen kanssa ulosjäänti oli melkein välttämätöntä. Jos Soini hallitukseen halajasi, oli perin outoa, että Soini kynnyskysymyspuheen alunperin valitsi.
En tiedä räjäytänkö tässä nyt lopullisesti pankin, mutta ehkä Soini on vaan ihan rehellisesti sitä mieltä, mitä koko ajan on sanonut olevansa! Että ehkä se vaan oli kynnyskysymys siksi koska se on tärkeä asia, jonka Soini&co koki vääräksi?

Kaikki ei kato aina puhu syväkieltä, mikä ei välttämättä tietenkään uppoa änkyräaivoon.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vaalitulosveikkaus 2011

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti: En tiedä räjäytänkö tässä nyt lopullisesti pankin, mutta ehkä Soini on vaan ihan rehellisesti sitä mieltä, mitä koko ajan on sanonut olevansa!
Uskomatonta foliohattuilua.