Joo, varmistettuja tietoja ei ole saatavissa joka ikinen tunti, kuten Gazasta.James Potkukelkka kirjoitti: 27.01.2026 15:43 Aika oleellinen juttu on varmasti Iranin menestyksekkäästi toteuttama sensuuri.
Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Tämä on hyvä. Ei saatu brasilialaista naudanlihaa, mutta saadaan intialaista - öh - jotain.
Eniveis hyvä uutinen!
Eniveis hyvä uutinen!
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
According to Ursula von der Leyen, the new agreement creates a free trade zone for around two billion people.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Bluntly
- Kitisijä
Maailman suurin viskintuottaja. Aika paskaa tosin.James Potkukelkka kirjoitti: 27.01.2026 16:04 Tämä on hyvä. Ei saatu brasilialaista naudanlihaa, mutta saadaan intialaista - öh - jotain.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Ilmeisesti Intiasta ei pelätä tulevan maataloustuotteita. Vai onkohan ne suljettu ulos tästä sopparista.James Potkukelkka kirjoitti: 27.01.2026 16:04 Tämä on hyvä. Ei saatu brasilialaista naudanlihaa, mutta saadaan intialaista - öh - jotain.
Lääkkeitä Intiasta tuodaan Suomeen. Geneerisiä veikkaan.
https://www.karirast.com/ulkomaankauppa/IN_mtb.html
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Vantaalle halutaan ”parempia veronmaksajia”
https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/9159418
Tämähän on kiinnostavaa. Paljonkohan Vantaa maksaisi, jos muuttaisimme Vantaalle? Jotain diiliähän Vantaan on aivan pakko tarjota mamuhelvettiin muuttamisesta. Eläminen Vantaalla vaikuttaa kammottavalta ja omistusasunnon arvon lasku on varmaa.
https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/9159418
Tämähän on kiinnostavaa. Paljonkohan Vantaa maksaisi, jos muuttaisimme Vantaalle? Jotain diiliähän Vantaan on aivan pakko tarjota mamuhelvettiin muuttamisesta. Eläminen Vantaalla vaikuttaa kammottavalta ja omistusasunnon arvon lasku on varmaa.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
En tiedä, mikä on tulli tekstiileille nyt, mutta voi hyvin olla, että jatkossa rättikaupan tuotteet intialaisia.sivustahuutaja kirjoitti: 27.01.2026 17:09Ilmeisesti Intiasta ei pelätä tulevan maataloustuotteita. Vai onkohan ne suljettu ulos tästä sopparista.James Potkukelkka kirjoitti: 27.01.2026 16:04 Tämä on hyvä. Ei saatu brasilialaista naudanlihaa, mutta saadaan intialaista - öh - jotain.
Lääkkeitä Intiasta tuodaan Suomeen. Geneerisiä veikkaan.
https://www.karirast.com/ulkomaankauppa/IN_mtb.html
-
urpiainen
- Kitisijä
Hesari tarttuu tähän ihan hyvin pääkirjoituksessaan. Ongelma ei ole helppo, ja tietysti pelokkuutteen taipuvaiset haluavat lisää valvontaa ja ison veljen tuomaa turvallisuutta, ja osin tämä on ihan perusteltua. Avoimen yhteiskunnan ja autoritäärisen kurivaltion rajanvetoa jouduttaneen taas miettimään Suomessakin. Kaikki yhteen ääneen: "Suojeluskunnat Suomenmaassa järjestystä vaatii..."urpiainen kirjoitti: 23.01.2026 9:16 Mitä nämä muut viranomaiset nyt venkoilevat? Totta kai omat persumme haluavat omat ICE-joukkonsa, kun Amerikan esikuvillakin on. Sellainen on nyt muotia, kun siirrytään liberaalista yhteiskunnasta autoritarismiin.
Rajavalvonta | Tullin pääjohtajalta poikkeuksellinen ulostulo: Ministeriö kajoamassa kevyin perustein perusoikeuksiin
https://www.hs.fi/tutkiva/art-2000011749360.html
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2 ... 75911.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
^Luulin, että Suomessa ei olisi tuollaista Yhdysvalloista tuttua, jossa valtion turvallisuusorganisaatiot kilpailevat keskenään, mutta näköjään on täälläkin suuren maailman meininkiä.
Esim. toisen maailmansodan jälkeen Yhdysvaltojen rakettiteknologiaa kehittivät toisistaan riippumatta maavoimat, merivoimat ja ilmavoimat ja tämä johti päällekkäisyyteen ja tehottomuuteen.
Esim. toisen maailmansodan jälkeen Yhdysvaltojen rakettiteknologiaa kehittivät toisistaan riippumatta maavoimat, merivoimat ja ilmavoimat ja tämä johti päällekkäisyyteen ja tehottomuuteen.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Ihan normaalia virastojen välistä kilpailua. Jatkuvastihan suomessa virastot vääntävät siitä, kuka saa minkäkin homman. Hommista saa budjettia ja joku pääsee isompipalkkaiseen duuniin. Mutta tuo selitys on tietenkin väärä. Oikea selitys on natsi.
Ihan normaalia virastojen välistä kilpailua. Jatkuvastihan suomessa virastot vääntävät siitä, kuka saa minkäkin homman. Hommista saa budjettia ja joku pääsee isompipalkkaiseen duuniin. Mutta tuo selitys on tietenkin väärä. Oikea selitys on natsi.
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
^^^ Itse näen asian vähemmän dramaattisesti. Maito ei ole vielä edes läikkynyt. Virastot ajavat tietenkin myös omaa etuaan, ja meillä on kuitenkin edelleen sama lainsäädäntöprosessi olemassa. Maailma muuttuu, rikolliset kehittyvät jne.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011778536.html
Demareilla kova kamppanja päällä.
Sivuhuomiona merkittäköön kitinään, että termit "haasteellinen" ja "jännitteinen" ärsyttävät mua.
Jännä nähdä seuraava gallup, onko mitään vaikutusta. Veikkaan, että ei kohinaa ylittävää.
Sivuhuomiona merkittäköön kitinään, että termit "haasteellinen" ja "jännitteinen" ärsyttävät mua.
Jännä nähdä seuraava gallup, onko mitään vaikutusta. Veikkaan, että ei kohinaa ylittävää.
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Juu. Yleisesti näitä vastaavia johdon "läpivalaisuja" julkisuudessa on oppinut lukemaan koko lailla niin, että olet joko lapanen tai hullu.James Potkukelkka kirjoitti: 28.01.2026 13:09 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011778536.html
EDIT: typot korjattu
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Minua kiinnostaa galluppeja enemmän se, käsitelläänkö tätä Suomen omaa #metoota seuraavat 2kk joka ogjelmassa, vai oliko kravatti isompi juttu.James Potkukelkka kirjoitti: 28.01.2026 13:09 Jännä nähdä seuraava gallup, onko mitään vaikutusta. Veikkaan, että ei kohinaa ylittävää.
-
urpiainen
- Kitisijä
Persuillahan oli aiemmin ihan eduskuntaohjelmassa se idea poliittisesta elimestä, joka valvoisi taiteen sisällön ideologista oikeaoppisuutta. Sä voisit ehkä myydä niille tän sun useampaan kertaan esittämän ja paremmin austeriteetin aikaan sopivan version, jossa automatisoidusti mitataan keskustelun volyymia suhteessa ideologisiin painotuksiin. Silkkaa säästöä!sivustahuutaja kirjoitti: 28.01.2026 14:57Minua kiinnostaa galluppeja enemmän se, käsitelläänkö tätä Suomen omaa #metoota seuraavat 2kk joka ogjelmassa, vai oliko kravatti isompi juttu.James Potkukelkka kirjoitti: 28.01.2026 13:09 Jännä nähdä seuraava gallup, onko mitään vaikutusta. Veikkaan, että ei kohinaa ylittävää.
Mitä itse asiaan tulee, niin aluksi pidin tätä aika mielenkiinnottomana juttuna, mutta alkaa tässä olla aika kiinnostavia mahdollisuuksia olemassa. Lindtman ja Tuppurainen ovat nyt julkisesti sitoutuneet kantaan, että STT:n väitteet ovat virheellisiä, ja Tuppurainen jopa uhkailee oikeustoimilla, mikä ei ehkä yleisesti ottaen ole se suositeltavin linja poliitikoille suhteessa tiedonvälitykseen. Toiselta puolen Merinen tuntuu hyväksyvän STT:n väitteet ja lupailevan, että lisääkin löytyy. Saa nähdä, selviävätkö kaikki osalliset tästä kuivin jaloin.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011779064.html
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011779333.html
Viimeksi muokannut urpiainen, 28.01.2026 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
urpiainen
- Kitisijä
Joo, toivottavasti näin. Mutta en mä olisi vielä pari vuotta sitten uskonut, että hallitus yrittää viedä lakialoitetta, jonka mukaan Suomen Akatemian rahoituspäätökissä pitää ottaa huomioon, onko tutkimus yhteensopivaa ajetun politiikan kanssa, tai mitä näitä nyt on ollut. Turvallistamisen nimissä erilaiset muut pyhät lehmät ihmisoikeuksista kv-sopimuksiin lentävät äkkiä roskiin, kuten olemme Suomessakin nähneet. Kaikkihan täällä kopioidaan aina jenkeistä, epäilemättä myös tämä kulttuurisota avoimen yhteiskunnan ja väkivaltakoneiston pakkovallan välillä.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 28.01.2026 12:45 ^^^ Itse näen asian vähemmän dramaattisesti. Maito ei ole vielä edes läikkynyt. Virastot ajavat tietenkin myös omaa etuaan, ja meillä on kuitenkin edelleen sama lainsäädäntöprosessi olemassa. Maailma muuttuu, rikolliset kehittyvät jne.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Hyvä idea! Tuon voi yhdistää vihapuheen tilastointiin, kun nuokin numerot kovasti kiinnostavat jengiä.urpiainen kirjoitti: 28.01.2026 15:28 Persuillahan oli aiemmin ihan eduskuntaohjelmassa se idea poliittisesta elimestä, joka valvoisi taiteen sisällön ideologista oikeaoppisuutta. Sä voisit ehkä myydä niille tän sun useampaan kertaan esittämän ja paremmin austeriteetin aikaan sopivan version, jossa automatisoidusti mitataan keskustelun volyymia suhteessa ideologisiin painotuksiin. Silkkaa säästöä!
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Geminin yhteenveto pesukarhusta ja oikeiden ihmisten häirinnästä:
"Yleisesti voidaan sanoa, että perussuomalaisten kohu oli identiteettipoliittinen, kun taas SDP:n kohu on työsuojelullinen ja johtamispoliittinen. Kriitikoiden mukaan media kohtelee SDP:tä "pehmeämmin" yleistämällä ongelman koko instituutioon, kun taas perussuomalaisten kohdalla syyllisyys rajattiin tiukasti puolueeseen. Toisaalta perussuomalaisten kohu koski "vitsiä" ja symboleita, kun taas SDP:n kohu koskee fyysistä ja henkistä koskemattomuutta, mikä on uutisaiheena juridisesti ja eettisesti erilainen."
"Yleisesti voidaan sanoa, että perussuomalaisten kohu oli identiteettipoliittinen, kun taas SDP:n kohu on työsuojelullinen ja johtamispoliittinen. Kriitikoiden mukaan media kohtelee SDP:tä "pehmeämmin" yleistämällä ongelman koko instituutioon, kun taas perussuomalaisten kohdalla syyllisyys rajattiin tiukasti puolueeseen. Toisaalta perussuomalaisten kohu koski "vitsiä" ja symboleita, kun taas SDP:n kohu koskee fyysistä ja henkistä koskemattomuutta, mikä on uutisaiheena juridisesti ja eettisesti erilainen."
-
Bhven
- Kitisijä
Bongasin uutisesta uuden sanan: Turvaruoka.
Googlen haku on melko päräyttävää kamaa. Tuli mieleen vanha sanonta "Heikot sortuu elon tiellä". Katsotaan sortuvatko sitten kun Suomi on roskalainaluokalla.
Googlen haku on melko päräyttävää kamaa. Tuli mieleen vanha sanonta "Heikot sortuu elon tiellä". Katsotaan sortuvatko sitten kun Suomi on roskalainaluokalla.
Matalamman sietotason järvikala.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Vanhempien tehtävä on mm. opettaa lapsi syömään. Joskus jopa ennen ekaa luokkaa...
Tarvitsisin turvatyön. Sellaisen, josta ainakin saisi hyvää palkkaa, jos muuta ei huvittaisi tehdä.
Vanhempien tehtävä on mm. opettaa lapsi syömään. Joskus jopa ennen ekaa luokkaa...
Tarvitsisin turvatyön. Sellaisen, josta ainakin saisi hyvää palkkaa, jos muuta ei huvittaisi tehdä.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Tämä on aika huikea aloitus tilaisuudelle, jossa Lindtman ja Tuppurainen tulevat kiistämään tiedot epäasiallisesta käytöksestä
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Ajattelin ensin, että tuon täytyy olla feikki, mutta tarkistin Ylen tallenteesta, että aito on 
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Tuppurainen ilmeisesti tajunnut itsekin, että tuosta on hänelle vain haittaa ja perunut oikeusjutulla uhoamisen.urpiainen kirjoitti: 28.01.2026 15:28 Tuppurainen jopa uhkailee oikeustoimilla, mikä ei ehkä yleisesti ottaen ole se suositeltavin linja poliitikoille suhteessa tiedonvälitykseen.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^ Miksiköhän Tuppurainen perui oikeusjutun, jos media on valehdellut?
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Tää kuulostaa ihan hyvältä muutokselta. Pakko on paras motivaattori.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011772842.html
En muista että omana kouluaikana kukaan tuttu olisi halunnut 2 kertaa jäädä vuosiluokkaa kertaamaan. Suurin osa niistäkin joita koulu ei yhtään kiinnostanut koitti tehdä edes sen verran että pääsivät eteenpäin.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011772842.html
En muista että omana kouluaikana kukaan tuttu olisi halunnut 2 kertaa jäädä vuosiluokkaa kertaamaan. Suurin osa niistäkin joita koulu ei yhtään kiinnostanut koitti tehdä edes sen verran että pääsivät eteenpäin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.