Jyrki73 kirjoitti:Vieläkö AVG:n ilmaisversioon tulee päivityksiä? Ettei vain olisi vuosi sitten tullut viimeiset päivitykset..
AVG:stä ilmestyi juuri versio 8.0, joka on suurempi, kauniimpi ja parempi, ja torjuu myös vakoiluohjelmia. Tämän myötä AVG 7:n päivitys ja tuki lakkaa tämän kuun loppuun mennessä, eli kannattaa päivittää.
Pitäis varmaan jostain kerätä lista eri ilmaisista virustorjuntaohjelmista ja palomuureista hyvine ja huonoine puolineen.
Nykytilannetta en tiedä, mutta vuosi sitten jälleen kokeiltuani eri vaihtoehtoja päädyin (tai jatkoin) Antivir:n käyttäjänä. Joku toinen antivirusohjelma (AVG?) vaati vuosittaista rekisteröitymistä sivustoilleen jotta virusohjelma jatkaisi toimintaansa. Antivir:n päivitysten yhteydessä eteenpompsahtava mainosikkuna oli mielestäni pienempi paha, varsinkin jos asensin antivirusohjelmaa jonkun tutun koneelle enkä jaksanut alkaa selventää hänelle vuotuista rekisteröintikäytäntöä. Antivir osaa päivittää myös pääohjelman automaattisesti ilman että käyttäjän tarvitsee tehdä mitään.
Onko AVG 8.0:ssa mikä juju millä yritetään saada ihmiset ostamaan täysversio?
Ilmaisena Windows-palomuurina toimii edelleen ZoneAlarm, vaihtoehtoja en ole vähään aikaan testannut.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 21.05.2008 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NegaDuck kirjoitti:AVG:stä ilmestyi juuri versio 8.0, joka on suurempi, kauniimpi ja parempi, ja torjuu myös vakoiluohjelmia. Tämän myötä AVG 7:n päivitys ja tuki lakkaa tämän kuun loppuun mennessä, eli kannattaa päivittää.
Eikö AVG osaa päivittää itse itseään (siis pääohjelmaa, ei pelkkää virustietokantaa)? Kuinka usein noita manuaalisesti päivitettäviä versioita tapaa tulla?
Frederik Krueger kirjoitti:Joku toinen antivirusohjelma (AVG?) vaati vuosittaista rekisteröitymistä sivustoilleen jotta virusohjelma jatkaisi toimintaansa.
Juuri selvitin yllä ettei. Taidat puhua Avast! homesta.
Onko AVG 8.0:ssa mikä juju millä yritetään saada ihmiset ostamaan täysversio?
Miksi läppärien DDR2 -muistit tuntuvat olevan näin äkkiä vilkaisten DDR-muisteja halvempia? Ja jos näin kerran on, voiko DDR2-muistikampaa laittaa DDR-paikkaan?
Viimeksi muokannut NegaDuck, 25.05.2008 22:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
NegaDuck kirjoitti:Miksi läppärien DDR2 -muistit tuntuvat olevan näin äkkiä vilkaisten DDR-muisteja halvempia?
Tuntuu olevan yleinen ilmiö, että tekniikalta vahentuneet muistipiirit alkaa kallistua, kun niitä ei oikein kukaan valmista niin hinnat nousee ajan myötä. Samoin kävi simm - dimm -siirtymässä simmeille. Edellistä duuniläpsää kun piti doupata lisämuistilla niin atk-tuki kruikutti jo silloin ddr-muistien kovista hinnoista.
Onkohan DDR2 -muisti sitten alaspäin yhteensopivaa, eli voiko sitä laittaa DDR-paikkaan?
Tars laajentaa tuttavan HP PavillionZE4400 -läppärin muistia, mutta en ole varma mikä olisi sopiva ja järkevimmän hintainen muisti (muisti on PC-2100 DDR SDRAM SODIMMejä, tällä hetkellä 256Mb). Jos joku osaa lonkalta sanoa, niin auttakee.
Lisäkysymys: Tämän sivun mukaan tuon läppärin maksimimuistikapasiteetti on 1 Gb. Mutta onko tuo sivu vanhentunut? Kai mihin tahansa WinXP -koneeseen voi laittaa sen 4Gb muistia? Vai voiko?
NegaDuck kirjoitti:
Lisäkysymys: Tämän sivun mukaan tuon läppärin maksimimuistikapasiteetti on 1 Gb. Mutta onko tuo sivu vanhentunut? Kai mihin tahansa WinXP -koneeseen voi laittaa sen 4Gb muistia? Vai voiko?
Maksimimuistimäärää voi rajoittaa emolevy. Jos valmistaja sanoo, että max. kapasiteetti on 1giga, niin uskoisin. Ei auta, vaikka käyttis olisi Windows Super de luxe, jos emolevy ei tue gigaa enempää.
NegaDuck kirjoitti:Lisäkysymys: Tämän sivun mukaan tuon läppärin maksimimuistikapasiteetti on 1 Gb. Mutta onko tuo sivu vanhentunut? Kai mihin tahansa WinXP -koneeseen voi laittaa sen 4Gb muistia? Vai voiko?
Ei tosiaan pysty. Tottakai Hardis/biospohjaiset rajoitukset tulevat vastaan ennen käyttöjärjestelmärajapinnan rajoituksia. Sen sijaan WinXP:n pystyt kyllä laittamaan vaikka sellaiseen i386-yhteensopivaan koneeseen, jossa on 128 gigaa muistia. Eri asia sitten on, paljonko se Winukka siitä pystyy hyödyntämään.
Mun työkoneelle vaihdettiin langaton näppis ja hiiri. Molemmat toimii mutta hiiri on mun hennolle ranteelle aivan liian painava ja jotenkin jäykkä. Otin johdon täst langattomasta hässäkästä pois, pistin vanhan näppiksen ja hiiren takas. Näppis toimii, mikään kokeilemani hiiri ei. Missä vika?
Stinky kirjoitti:Mun työkoneelle vaihdettiin langaton näppis ja hiiri. Molemmat toimii mutta hiiri on mun hennolle ranteelle aivan liian painava ja jotenkin jäykkä. Otin johdon täst langattomasta hässäkästä pois, pistin vanhan näppiksen ja hiiren takas. Näppis toimii, mikään kokeilemani hiiri ei. Missä vika?
Onko se sun vanha hiiri USB-liitännällä (littana) vai ei (pyöreä)? Jos se on littanalla liitännällä, niin anna uuden näppiksen ja hiiren olla kiinni ja työnnä vanha hiiri vain rinnalle "ylimääräisenä" niin selviät vähimmällä vaivalla. Muuten saattaa syntyä jonkinnäköinen ajuriristiriita esimerkiksi.
Vanha hiiri oli semmonen pyöreä. Ja toi uus systeemi littana.
Tajusinki just et enhän mä edes kokeillut sitä vanhaa näppistä kun hermot meni ekana siihen hiiren toimimattomuuteen. Blondi.
Kyseessä olisi siis tapaus, jossa Excel-taulukon sisältö on luottamuksellista tietoa eikä sitä saa käyttää kuin tiettyihin tarkoituksiin. Haluaisin, että taulukkoa aukaistessa ruudulle lävähtää teksti, joka kertoo käyttötarkoituksen ja mennääkseen eteenpäin pitää ilmoittaa ymmärtäneensä kyseinen teksti klikkaamalla painiketta. Kenenkään muun ei tarvitse näitä taulukkoja muokata kuin minun, mutta sisältöä käyttävät muutkin.
swirl kirjoitti:Voiko Excel-taulukkoon saada jonkinlaisen ponnahdusikkunan varoitusta/ilmoitusta varten, joka täytyisi sitten hyväksyä ennen kuin pääsee jatkamaan?
Melko varmasti voi, Excelillä (tai pikemminkin siihen liitetyllä skriptikielellä) pystyy taitava kaveri tekemään pieniä ihmeitä.
Installer osaa asentaa itsensä suoraan vanhan päälle (se uninstalloi itse vanhan ennen uuden asennusta).
Mikähän linkki tuo oikein on?
Yirtin etsiä sitä suoraan AVG:n nettisivustolta. Sieltä löytyy kumminkin vain trial versio ja maksullinen ja niistä vielä erikseen erilaisilla ominaisuuksilla.
Tarkasteltuani ilamisen basic-version ominaisuuksia totean ettei taida sittenkään olla riittävä suoja.
Jyrki73 kirjoitti:Yirtin etsiä sitä suoraan AVG:n nettisivustolta. Sieltä löytyy kumminkin vain trial versio ja maksullinen ja niistä vielä erikseen erilaisilla ominaisuuksilla.
Tarkasteltuani ilamisen basic-version ominaisuuksia totean ettei taida sittenkään olla riittävä suoja.
Ahaa. Voisitkö tähdentää, miltä kohdin ilaminen basic-versio jäi tarkastelujesi perusteella riittämättömäksi?
^ Minua voisi huolestuttaa tuo anti-rootkitin puute, mutta mistä niitä rootkittejä käytännössä tulee koneeseen? Pitääkö ajaa tuntematon .exe, vai riittäkö että vaan menee jollekin sivustolle? Ensin mainitun kun voi välttää ihan maalaisjärjellä.
NegaDuck kirjoitti:^ Minua voisi huolestuttaa tuo anti-rootkitin puute, mutta mistä niitä rootkittejä käytännössä tulee koneeseen? Pitääkö ajaa tuntematon .exe, vai riittäkö että vaan menee jollekin sivustolle? Ensin mainitun kun voi välttää ihan maalaisjärjellä.
Riittää ettei tökkää mitään Sony-merkkistä laitetta tai BMG-merkkistä levyä kiinni koneeseensa.
Kyllä rootkit käytännössä vaatii aina jonkinnäköisen exetyksen, ajuriasennuksen tmv. eikä moisia kovin helposti pitäisi saada hankittua pelkästään isotissisivuja surffaamalla, varsinkin jos välissä on windowsin defender, firewall ja adblock. Eiköhän suurin osa noista hälyty AVG:lläkin jonkinlaisena wormina tms. ennen asennusvaihetta. Anti-rootkitistä taitaa olla enemmän apua vasta sitten kun vahinko on jo tapahtunut.
Miksi Thunderbird kysyy kesken mailin kirjoittamisen ihan itsestään lähetänkö mailin UTF-8:na vai jonain muuna, ilman että painan Send -nappia? Kummitusko sitä nappia klikkaa? Huu...