Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

^Meillä sama laulu käytössä, lieköhän geenivika :D
Manaaja

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Riemumieli kirjoitti:En totea sitä sohvalta, vaan vien poikasen nukkumaan kertoen samalla, että pimeää ei ole syytä pelätä. Vaihtoehtoisesti nukun vieressä ja kerron, että pelkoon ei ole aihetta, nukutaan vain.
Ihanan insinöörimäistä!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Jåå ja sitten kun vielä kertoo, että liikenteessä on oltava varovainen, eikä heiluttele sumutinpulloa, jota painamalla autot pysähtyvät, jos haluaa juosta punaisia päin tien yli, niin hurraa!!111!!

Miten joku edes jaksaa nähdä vaivaa vahvistaakseen lapsen höpö höpöjä? Luultavasti taas joku naisten juttu tai sitten vain vinksahtaneiden omaa kivaa.
Paras päivä ikinä.
AngryBird

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Riemumieli kirjoitti: Miten joku edes jaksaa nähdä vaivaa vahvistaakseen lapsen höpö höpöjä? Luultavasti taas joku naisten juttu tai sitten vain vinksahtaneiden omaa kivaa.
Mitä jos lapsi tietää, ettei mörköjä ja kummajaisia ole mutta siitä huolimatta pelkää sellaisia?*
Pelot eivät ole aina kovin rationaalisia, etenkään lapsilla.
Eikö silloin saa antaa lapsen itse päästä yli sen kertaisesta pelostaan vaikka se tapahtuisi höpö-höpö-lamppukarkoittimella?
Mitä pahaa luulet siitä seuraavan?


* Vrt: Aika monet pelkäävät pikkuruisiakin hämähäkkejä vaikka varmasti tietävät (jos ovat käyneet bilsan tunneilla kääntymässä) että pohjoismaissa elelevät hämpyt eivät ole vaarallisia.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

AngryBird kirjoitti:* Vrt: Aika monet pelkäävät pikkuruisiakin hämähäkkejä vaikka varmasti tietävät (jos ovat käyneet bilsan tunneilla kääntymässä) että pohjoismaissa elelevät hämpyt eivät ole vaarallisia.
Ja tästä syystä ko. hlöille pitäisi antaa maaginen kengänpohja, jolla hämähäkin saa lähetettyä taikamaahan, jossa yksisarviset painavat neitsyitä pertteliin?

Sieniä anyone?
Paras päivä ikinä.
AngryBird

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Riemumieli kirjoitti:
AngryBird kirjoitti:* Vrt: Aika monet pelkäävät pikkuruisiakin hämähäkkejä vaikka varmasti tietävät (jos ovat käyneet bilsan tunneilla kääntymässä) että pohjoismaissa elelevät hämpyt eivät ole vaarallisia.
Ja tästä syystä ko. hlöille pitäisi antaa maaginen kengänpohja, jolla hämähäkin saa lähetettyä taikamaahan, jossa yksisarviset painavat neitsyitä pertteliin?

Sieniä anyone?
Jos siitä on apua niin miksikäs ei. Voi ne sienetkin asiaan auttaa.

Edelleen, mitä vahinkoa luulet asiasta seuraavan? Oletko varma, ettei juuri sinun kohdallasi vanhempasi ole puhaltaneet aaveita pakosalle tms muuta ihan idioottimaista huuhaata?

Jos eivät, on aina olemassa se vaara, että sitten lapsista tulee juuri tuollaisia.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Maailma on niin täynnä kaikkea tympeää, että turha lisätä sitä keinotekoisesti. Mielestäni on hyvin tervettä kyetä erottamaan reaalinen maailma mielikuvitusjutuista. Kirjoja kannattaa lukea, mutta katoilta ei kannata hypätä juotuaan lentokyvyn antavaa taikajuomaa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Mida »

Meilla ei ainakaan ollut pienimmassakaan maarin hyotya siita, etta tutkittiin varjoja ja niiden ilmenemista ja puhuttiin siita, etta varjot eivat oikeasti tee mitaan. Ovat vain. Tosin voihan olla, etta lapsella on ollut jokin kokemus, jonka myota han on aivan vakuuttunut, etta varjot koskettavat, niinkuin esikoinen kertoi. Se lapsen kokemus voi olla niin vahva, etta vanhemman vakuuttelut asian oikeasta laidasta kuulostavat paskanpuhumiselta ja se puhaltaminen vaikuttaa huomattavasti toimivammalta keinolta, etenkin kun vanhempi ottaa tosissaan lapsen pelon.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Oon kyllä Riemiksen linjoilla tässä. Lapsissa ja vanhemmissakin on tosin suuria eroja siinä miten kykenevät käsittelemään pelkoja ja outoja asioita. Meillä realismi on ollut ihan toimiva tapa, ainakin siinä määrin ettei mitään erityisempiä pelkoja ole ollut.
Prepare for the worstest.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sipsi »

En mä sitten ehkä "uskallakaan" mennä sinne äitiysjoogaan, kun en pysty olla selälläni juuri ollenkaan. Meinasin taas tänään pyörtyä neuvolassa, ja sitten se hoitaja selitti jotain supiinisyndroomasta ja näin vain mustaa.. Ei kiva.
Mut parasta on se että vauva on kääntyny oikeaan asentoon ja muutenki voi ilmeisen hyvin siellä. Ihkua oli se että se tunnisti mummun äänen toissapäivänä..
TJ (töitä jäljellä) kaheksan päivää.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Hyvä Sipsukka! Ehkä voitte mennä sit semmoseen äiti-lapsijoogaan kunhan saat paketin "toimitettua" ;)

Tsemppiä loppumatkaan!
Prepare for the worstest.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Kiitti tsempistä!

Halusin vielä tulla kertomaan että mulle on tullut raskauden myötä painoa lisää semmoset 16 kiloa. 16 hemmetin kiloa! Että mitä ihmettä? Lähteeköhän ne ikinä pois? (On sitäpaitsi vielä noin 7 viikkoa synnytykseen. En kohta jaksa enää kantaa tota mahaa.)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

sipsi kirjoitti:On sitäpaitsi vielä noin 7 viikkoa synnytykseen. En kohta jaksa enää kantaa tota mahaa.)
Tai 9 ;)

Kyllä sä siihen pystyt!! Mä tiedän että jaksat :) Mä yritän kans.
The great club outshines the individual, always and forever.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Elppis kirjoitti:
sipsi kirjoitti:On sitäpaitsi vielä noin 7 viikkoa synnytykseen. En kohta jaksa enää kantaa tota mahaa.)
Tai 9 ;)

Kyllä sä siihen pystyt!! Mä tiedän että jaksat :) Mä yritän kans.
Lipunmyyjää vai pelimiestä pukkaa?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Toinen pelimies :]
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Tytsällä on nyt "Vai"-vaihe. Yleensä olen varmistanut sanomisiaan tyyliin "mehua, vai?". Nyt kaikki on sitten hänen suullaan "Alakertaan vai", "Syömään vai", "Vessaan vai", "Piirtämään vai", Nukkumaan vai", "Kaatus vai", "Tippus vai" jne.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Neuvolassa kaikki ok, pitäis vähentää stressiä kun ei ole hyväksi lapselle. Onneksi rauhallinen parisuhdetilanne tasoittaa jonkun verran, kotona ei jännitettä ole, thank God.

Verenpaineet ok, syke 150, pissa oli puhdas, painoa tullut 25 g/vk enemmän kuin mikä on suositeltavaa, eli tällä hetkellä BMI vielä normaalipainoisen puolella; silti nillitetään :D

Th:n viittaus siihen että "painoa on vaikea saada pois synnytyksen jälkeen" on scheissea. Ylös, ulos ja lenkille ja kunnon ruokaa napaan.
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

^Eikös kaikki yli 150 menevä ole rytmihäiriö ts. eikös toi voi olla jo flimmerikin mikä altistaa tulpille? Antaako ne tuon vaan olla?

Mulla tulee rinnasta ulos jo 110 kohdalla (tosin lepopulssi on matala), miten kykenet toimimaan tuon kanssa???
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

RP kirjoitti:^Eikös kaikki yli 150 menevä ole rytmihäiriö ts. eikös toi voi olla jo flimmerikin mikä altistaa tulpille? Antaako ne tuon vaan olla?

Mulla tulee rinnasta ulos jo 110 kohdalla (tosin lepopulssi on matala), miten kykenet toimimaan tuon kanssa???
Anteeks :D VAUVAN syke 150 :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

exPertti kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Anteeks :D VAUVAN syke 150 :D
Vähän laiska syke, tytön ja pojan rajalla.
Pilistä on ultrakuva.
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Elppis kirjoitti:
RP kirjoitti:^Eikös kaikki yli 150 menevä ole rytmihäiriö ts. eikös toi voi olla jo flimmerikin mikä altistaa tulpille? Antaako ne tuon vaan olla?

Mulla tulee rinnasta ulos jo 110 kohdalla (tosin lepopulssi on matala), miten kykenet toimimaan tuon kanssa???
Anteeks :D VAUVAN syke 150 :D
:D
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

exPertti kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Pilistä on ultrakuva.
Rento äijä siis tulossa. :)
Mä en tajua... normaalisyke sikiöllä on 120-160. Mitä vikaa 150 sykkeessä on?
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Tytsällä oli syke aina 150-160.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

exPertti kirjoitti:
RP kirjoitti:Tytsällä oli syke aina 150-160.
Sil oli ressi. :)
Ei ollu.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

exPertti kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Rento äijä siis tulossa. :)
Mä en tajua... normaalisyke sikiöllä on 120-160. Mitä vikaa 150 sykkeessä on?
Ei mitään vikaa. Hieno syke kerrassaaan. :)

Joku terveydenhoitaja muistaakseni joskus valisti, että tytöillä se on yleensä vähän rauhallisempi ja pojilla reippaampi (lähempänä ylärajaa).
Mun mielestä se oli päinvastoin: 130-140 poika ja 150-160 tyttö - uskomus siis. Terveellä lapsella terve syke :]
The great club outshines the individual, always and forever.