Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
James Potkukelkka
Kitisijä

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ainoa mies, joka olisi voinut avata Hormuzin salmen.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Muistan vetäneeni Chuck Norrisia useammankin kerran turpaan, mutta kyseessä oli selainpeli.

Hashtag Chuck Norris gave me aids, tjsp.
Tällaista se on kaikkialla. Kävin ilotalossa ja tyttö alkoi myymään puhelinliittymää.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Somppien perhe käyttää 20 000 euroa vuodessa lasten harrastuksiin
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011873453.html

Hesarinhan piti vähentää klikkiotsikoita!?
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 23.03.2026 9:17 Somppien perhe käyttää 20 000 euroa vuodessa lasten harrastuksiin
Kuulostaa ihan normaalilta. Jääkiekon kustannusrakenne on toki poikkeus ja halpenee junnuvuosien jälkeen, mutta muissa lajeissa palaa helposti paljon enemmän sitten jos lähtee oikeasti pyrkimään maailman huipulle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka
Kitisijä

Toivottavasti lopputulos on muutakin kuin suhde Lufthansan stuerttiin.

https://www.facebook.com/share/v/14Wu8H ... tid=wwXIfr
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
James Potkukelkka
Kitisijä

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011899731.html

Voi voi.

Toisaalta en kyllä keksi, miksi esim. minä olisin lähtenyt opiskelemaan journalismia..
Eli ehkä pitää katsoa peiliin.

Eli jos oikeistolaiset eivät hae opiskelemaan journalistiikkaa, tuskin se on vihervassarien vika..
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.03.2026 14:40 Toisaalta en kyllä keksi, miksi esim. minä olisin lähtenyt opiskelemaan journalismia..
Kielellinen lahjakkuuteni tuntien on ihan kaikkien etu, että mä en hakenut opiskelemaan journalismia...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 24.03.2026 14:51
James Potkukelkka kirjoitti: 24.03.2026 14:40 Toisaalta en kyllä keksi, miksi esim. minä olisin lähtenyt opiskelemaan journalismia..
Kielellinen lahjakkuuteni tuntien on ihan kaikkien etu, että mä en hakenut opiskelemaan journalismia...
Aivan yhtä hyvin voisit kirjoittaa juttuja hallituksen eriarvoistavasta politiikasta kuin nykyisetkin journalistit!
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 24.03.2026 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

^^^
Jonkun kapitalisti-lahtari-paskan pitäisi perustaa sellainen media, jonka tämmöinen persu-natsi-uusliberaalikin voisi tilata. Ehkä tuo vaatisi sanomalehden uudelleen keksimistä digitaaliseen maailmaan. Perinteiset sanomalehdet julkaisevat paljon sellaista tauhkaa, jota kukaan järkevä ihminen ei tänä päivänä lue sanomalehdistä. Minulla on sellainen kutina, että pari toimittajaa ja tekoälyarmeija voisi hyvinkin olla voittava kombo.

^
Toiseuttaako kitinä muunkielisiä? Mikä on julkisen foorumin vastuu?
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.03.2026 14:40 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011899731.html

Voi voi.

Toisaalta en kyllä keksi, miksi esim. minä olisin lähtenyt opiskelemaan journalismia..
Eli ehkä pitää katsoa peiliin.

Eli jos oikeistolaiset eivät hae opiskelemaan journalistiikkaa, tuskin se on vihervassarien vika..
Kuinka suuresti tilanne eroaa saman ikäluokan korkeakouluopiskelijoiden tilanteesta yleisesti? Lisäksi ehkä ajattelen, että hyvä journalisti pystyy ylittämään oman poliittisen taustansa ainakin osittain.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen
Kitisijä

Lähelle on sota tullut

Sota | Koiviston satama on tulessa: Puolustusvaliokunnan puheenjohtaja todisti näkyä lentokoneesta
https://www.hs.fi/alueet/art-2000011900108.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 24.03.2026 15:50 Kuinka suuresti tilanne eroaa saman ikäluokan korkeakouluopiskelijoiden tilanteesta yleisesti? Lisäksi ehkä ajattelen, että hyvä journalisti pystyy ylittämään oman poliittisen taustansa ainakin osittain.
Tampereen yliopistossa journalistit näyttävät olevan reilusti vassarimpia kuin keskiarvo ja käytännössä vasemmistolaisimpia:

Kuva

Tässä vielä sdp + vas + vih yhteenlaskettu kannatus:

Teatterityö 100
Journalistiikka ja viestintä 86,4
Sosiaalitieteet 85,5
Filosofia 82,4
Kirjallisuustiede 81,4
Matematiikka ja tilastotiede 77
Kieli- ja käännöstieteet 76,7
Psykologia 76,5
Politiikan tutkimus 74,4
Kasvatustieteet 69,5
Historia 68,8
Terveystieteet 68,8
Informaatiotutkimus 67,9
Bioteknologia 65,2
Hallintotieteet 59,2
Lääketiede 41,3
Tietojenkäsittely 41,2
Kauppatieteet 27,3

Yhteensä % 67

Saman suuntaista menoa Helsingissäkin:
https://www.hs.fi/visio/art-2000010842314.html

En nyt ole kauhean huolissani tästä asiasta. Eiköhän YLE:n rahoitus saada vielä kuriin. Kaupalliset mediat sitten tekevät sitä, mistä asiakkaat maksavat. Sanomalehtien myynti on pudonnut lähes puoleen 15 vuodessa. Pian aktivistitoimittajat voivat etsiä uusia duuneja: https://www.uutismediat.fi/sanomalehtit ... usrakenne/
sivustahuutaja
Kitisijä

Ruotsissa suunnitellaan ydinvoiman rakentamista - lupahakemus jätetty
https://swedenherald.com/article/new-nu ... e-location

Alas on Ruotsi vajonnut. Eivät investoi viisaasti energiewendeen vaan hirttävät itsensä kalliiseen ja poksahtelevaan vanhanaikaiseen energiaan.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 24.03.2026 16:26
urpiainen kirjoitti: 24.03.2026 15:50 Kuinka suuresti tilanne eroaa saman ikäluokan korkeakouluopiskelijoiden tilanteesta yleisesti? Lisäksi ehkä ajattelen, että hyvä journalisti pystyy ylittämään oman poliittisen taustansa ainakin osittain.
Tampereen yliopistossa journalistit näyttävät olevan reilusti vassarimpia kuin keskiarvo ja käytännössä vasemmistolaisimpia:

Kuva

Tässä vielä sdp + vas + vih yhteenlaskettu kannatus:

Teatterityö 100
:lollero:
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Matikka vähän yllättää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
James Potkukelkka
Kitisijä

^^Eräs nimeltä mainitsematon henkilö aikoinaan asiaa ihmetellyt

8)

https://www.hs.fi/feature/art-2000007770529.html
sivustahuutaja
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 25.03.2026 8:28
sivustahuutaja kirjoitti: 24.03.2026 16:26 Teatterityö 100
:lollero:
N = 2

Tuon takia en teatterilaisia viitsinyt noteerata. Journalisteista poimii helposti satunnaisotannalla kaksi 100% vassaria.

Minusta on hyvä, että tämä toimittajien aktivismivasemmistolaiuudesta käyty väittely on nyt saanut tutkittua tietoa tuekseen. Asioiden todellisesta tilasta ei varmaan enää ole mitään epäselvää. Nyt vain vedetään yhteiskunnan rahat pois tästä pelistä ja annetaan markkinan hoitaa.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 25.03.2026 8:01 Ruotsissa suunnitellaan ydinvoiman rakentamista - lupahakemus jätetty

Alas on Ruotsi vajonnut. Eivät investoi viisaasti energiewendeen vaan hirttävät itsensä kalliiseen ja poksahtelevaan vanhanaikaiseen energiaan.
Eikö Ruotsi ole demokratia? Ydinvoimahan demokraattisesti päätettiin ajaa alas jo 80-luvulla?!
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Ruotsi on nykyään öyhöläinen autokratia.

Suomi on ainoa jäljellä oleva pohjoismaisen hyvinvointiyhteiskunnan puolustaja. Matkikaamme 80-luvun Ruotsia ikuisesti.
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.03.2026 8:47
sivustahuutaja kirjoitti: 25.03.2026 8:01 Ruotsissa suunnitellaan ydinvoiman rakentamista - lupahakemus jätetty

Eikö Ruotsi ole demokratia? Ydinvoimahan demokraattisesti päätettiin ajaa alas jo 80-luvulla?!
Joo. Kansanäänestys. Kansanäänestyksen tulosta ei kunnioitettu...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä

Suomi on maailman toiseksi vähiten rasistinen maa
https://worldpopulationreview.com/count ... -countries

Nyt ei ole aika tuudittautua hyvän olon tunteeseen. Suomen vakavin ongelma on rasismi ja äärioikeistonatsien nousu!
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Väärin tutkittu tai jotain. Ainakaan tutkijoina ei olleet Tampereen yliopiston viestinnän opiskelijat, kuten olisi kuulunut.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 25.03.2026 13:38 Suomi on maailman toiseksi vähiten rasistinen maa
https://worldpopulationreview.com/count ... -countries

Nyt ei ole aika tuudittautua hyvän olon tunteeseen. Suomen vakavin ongelma on rasismi ja äärioikeistonatsien nousu!
Ei pidä unohtaa tuloerojen kasvua ja sitä, että piittaamattomuus ja turha riskinotto liikenteessä on lisääntynyt!
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Suomen Tärkeimmät Asiat
1) Rasismin vastainen työ
2) Äärioikestonatsien vastustaminen
3) Transoikeuksien edistäminen
4) Ylinopeuksien hillintä
5) Sotaveteraanien kuntoutuspalvelut

(En tiedä, kuka noi kaksi päästi meidän työpajaan)
urpiainen
Kitisijä

Bluntly kirjoitti: 25.03.2026 13:40 Väärin tutkittu tai jotain. Ainakaan tutkijoina ei olleet Tampereen yliopiston viestinnän opiskelijat, kuten olisi kuulunut.
Eikö tämä ole se jonkun amerikkalaisen aikakauslehden kyselyyn perustuva tulos. Kysely on lähetetty jopa kymmeniin maihin, ei kuitenkaan ilmeisesti Suomeen. Kuitenkin tietoa suomalaisten rasismista on saatu. En mä nyt ehkä heti sanoisi, että väärin tutkittu, mutta ehkä siirtäisin kysymyksen sulle ja muille, jotka tätä nostavat: onko nostolle muita perusteita, kuin että tulos sopii maailmankuvaanne? Onko metodologia mielestäsi erityisen robusti?