Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Riemumieli kirjoitti:Aika vässyjä kuitenkin. Kovat jätkät eivät käytä kypärää, edes maalivahdit.
Kuva
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Zeb kirjoitti:(Lääkärien) Kouluttamismäärien lisääminen ei ole tähänkään mennessä kuin syventänyt nuhapumppupulaa.
Näin ensikuulemalta kovin oudon kuuloinen väite mikä kaipaisi kovasti lisäselvitystä ja perusteluja. Tuohan tarkoittaisi käänteisesti sitä että lääkäreiden määrän nykyistäkin suurempi rajoittaminen helpottaisi periferian nuhaupseerien saatavuutta, mikä ei myöskään kuulosta hetikohta järkeenkäyvältä.
NuoriDaavid kirjoitti:Riippuu siitä, mitä halutaan. Jos halutaan huippujääkiekkoilijoita, niin Terve Suomi ja Kaikki Pelaa (TM) ei ole hyvä juttu. Jos sen sijaan haluaa, että joka poika saa pelata, niin se on hyvä juttu.
Jaa? Minä kun olen kuvitellut esim. brassien menestyksen jalkapallistelussa, tai pienen Suomen menestyksen jääkiekossa, perustuneen osaltaan (mutta ei pelkästään) siihen että kyseisissä maissa melkein jokainen tenava mummista vaariin on harjaantunut kyseisissä lajeissa. Ei toki heistä kaikista tule NHL-staroja, eikä tarvitsekaan.

Itseasiassa olen jopa ajatellut että Suomen nykyiset leudot talvet tulevat pidemmällä tähtäimellä päinvastoin rapauttamaan suomalaisen huippujääkiekon tasoa, kun yhä harvempi tenava on tottunut pitämään luistimia jaloissaan ja mailaa kädessään.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Sääty-yhteiskunnan paluusta on puhuttu ja siihen sopii kuin nenä päähän ajatus siitä, että mitä vähemmän koulutettuja, niin sitä paremmin näillä koulutetuilla menee. Elitismi on vähän rumaa, tunnustakaa se te jumalasta seuraavat vai jo edeltävät.
Paras päivä ikinä.
NuoriDaavid

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Frederik Krueger kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Riippuu siitä, mitä halutaan. Jos halutaan huippujääkiekkoilijoita, niin Terve Suomi ja Kaikki Pelaa (TM) ei ole hyvä juttu. Jos sen sijaan haluaa, että joka poika saa pelata, niin se on hyvä juttu.
Jaa? Minä kun olen kuvitellut esim. brassien menestyksen jalkapallistelussa, tai pienen Suomen menestyksen jääkiekossa, perustuneen osaltaan (mutta ei pelkästään) siihen että kyseisissä maissa melkein jokainen tenava mummista vaariin on harjaantunut kyseisissä lajeissa. Ei toki heistä kaikista tule NHL-staroja, eikä tarvitsekaan.

Itseasiassa olen jopa ajatellut että Suomen nykyiset leudot talvet tulevat pidemmällä tähtäimellä päinvastoin rapauttamaan suomalaisen huippujääkiekon tasoa, kun yhä harvempi tenava on tottunut pitämään luistimia jaloissaan ja mailaa kädessään.
No minä en itse asiassa kauheasti tästä tiedä, kunhan muutaman kerran olen vahingossa eksynyt lehden urheilusivulle tai asiaa sivuavaan keskusteluohjelmaan.. Niissä on valiteltu, että taviksille annetaan liikaa huomiota ja peliaikaa ja sen takia huippu-huiput jäävät pehmeämmiksi, kun heidän potentiaalinsa olisi.

Eli toki on hyvä, että kaikille annetaan mahdollisuus, mutta jos halutaan terävämpää kärkeä, pitäisi sitten huippuihin uhrata enemmän.

Tämä ei nyt suoranaisesti liity lääkärikysymyksen lopulliseen ratkaisuun (Endlösung), jota Vanhanen tavoittelee. Huhu kertoo, että Pasilan ratapihalle jo kootaan karjavaunuja. Onhan törkeää, että maassa on porukka, jotka ovat saaneet ilmaisen koulutuksen yhteiskunnan tuella. Onhan tunnettua, että muita ammattiryhmiä ei kouluteta yheiskunnan tuella. Ainoastaan lääkäreillä on yhteiskunnan kustantama koulutus, ja tämän takia he ovat ikuisesti velkaa isänmaalleen.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Onslow kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:^Jossain lehdessä oli tänään myös juttu siitä miten yhdeksäsluokkalainen oli lyönnyt rehtoria päähän nyrkillä kun rehtori oli käskyttänyt välitunnille..
Alan kallistua sille kannalle, että väkivaltaisilla videopeleillä tosiaankin on vaikutusta.
Rock-musiikki aiheuttaa tuollaista häiriökäyttäytymistä. Jazz-aikakaudella tuollainen ei olisi tullut kyseeseenkään, vaan vasta sen jälkeen kun nuoret alkoivat ihannoida Elvistä pirullisine lanteenketkutteluineen.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8604
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kylläpäs vaginassa on trafiikkia, pyöröovet pitäis laittaa. Miehille iskee kohta vaginakateus, kun aina ollaan leikkaamassa mahaa auki ja naiset pääsee vähemmällä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Zeb kirjoitti:Toki yhteiskunnan varoilla koulutetaan yhtä sun toista kulttuurihippiä (eikä mulla ole sitä oikeastaan mitään vastaan) mutta aika harva taitaa maksaa koulutuksensa puoliksikaan niin hyvin takaisin kuin nämä ahneet nykylääkärinkakkiaiset jotka ei nyt vaan suostu jättämään perhettään ja kotiaan ja muuttamaan Tyrnävälle.
Koulutetaan näiden haluttomien lisäksi niitä jotka puolestaan olisivat valmiita tekemään lääkärinhommia vaikka Tyrnävälläkin. Jos tahtotila kerran on että Tyrnävällekin on pakko saada lääkäri, ei tilanne ainakaan sillä parane että pidetään koulutuksessakin yllä niukkuutta. Uskon että moni lääkärinkoulutuksenkin saanut tekisi hyväpalkkaisia hommia Tyrnävälläkin työttömyyden tai osa-aikaisen kassanhoitajan hommien puolesta, jos siis olisi mitään realistista pelkoa työttömyydestä kuten useimmilla muilla aloilla on.

Hieman aiheesta sivuun: hoitsujen taannoisia suuria palkankorotuksia perusteltiin (hoitajapuolelta) sillä että se osaltaan ratkaisisi hoitajapulaa koska saisi alalle pyrkimään lisää väkeä. Liekö tehty selvitystä onko tuolla ollut vaikutusta tähän ns. hoitajapulaan? Mietin tätä siltä kannalta että kuinka moninkertaiseksi Tyrnävän lääkäritoimen palkka pitäisi nostaa ennenkuin jotkut nykyisistä lääkäreistä suostuisivat sinne hommiin? Paljonko sinä tai ND vaatisitte lisäpalkkaa?
Lääkärimarkkinatilanteesta vielä vanha virsi. Lääkäritiheys Suomessa on korkeampi kuin koskaan ja ymmärtääkseni alle joka 300. kansalainen on jo lääkäri (anteeksi vähäinen googletustarkistusintoni). Onko missään vaiheessa käynyt mielessä, että kuitenkin työnantajapuolella voisi joku mättää kun tätä suurta pulaa esiintyy pääkaupungissakin, ja jopa täällä kulttuurikehdossamme Turussa?
Tuo onkin tärkeä kysymys joka on syytä selvittää. Esim. lääkäreiden tavasta suorittaa töitä kalliilla ylityöajalla ollaan suorittavalla puolella sitä mieltä että se johtuu vain lääkäreiden nykyisin ylisuuresta työkuormasta (mikä toisaalta puoltaisi sitä että lääkäreitä tulisi kouluttaa lisää), kun taas työnantajapuoli väittää joidenkin lääkäreiden myöntäneen suoraan kyseessä olevan ns. saavutettu etu, ja lääkäreiden mahdollisesti pyrkivänkin valuttamaan hommiaan normaalin työajan ulkopuolelle lisätienestien toivossa. Me ulkopuoliset olemme valitettavasti näiden vastakkaisten näkemysten varassa, mutta olisi toki kiva tietää absoluuttinen totuus.

Oletko sinä sitä mieltä että lääkäreillä on liikaa/sopivasti/liian vähän työkuormaa? Jos liikaa, mikä on se viisasten kivi jos lisäkoulutukseen ei missään tapauksessa saa turvautua jotta esim. ylitöihin ei jouduttaisi pääsääntöisesti turvautumaan? Ole mahdollisimman spesifinen, ei pelkkää tyhjää "hommien uudelleenorganisointi ja järkeistäminen"-jargonia, kiitos.

ND kertoi jo rehellisesti oman motiivinsa vastustaa lisäkoulutusta (koska niukkuus takaa paremmat palkankorotuspaineet). Miten selität oman nihkeytesi tuolle ehdotukselle? Jos valtiovalta olisi sitä mieltä että esim. insinöörejä olisi liian vähän, mitäs minä siitä vaikka heitä koulutettaisiinkin nykyistä enemmän.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriDaavid

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Frederik Krueger kirjoitti: Jos valtiovalta olisi sitä mieltä että esim. insinöörejä olisi liian vähän, mitäs minä siitä vaikka heitä koulutettaisiinkin nykyistä enemmän.
Oletko aidosti tuota mieltä?

Jos kuvitellaan hypoteettinen tilanne;

Vanhanen soittaa sinulle ja kysyy neuvoa;
-Mites kuule FK, kun elinkeinoelämä valittaa, että jos ei insinöörejä kouluteta lisää, niin nyt työssä olevien palkkaa joudutaan korottamaan länsieurooppalaiselle tasolle, mitä tehdään?

Tunnetko vastuusi suomen kansantaloudelle ja kilpailukyvylle ja kehotat Mattia nostamaan koulutusmääriä vai otatko mielummin palkankorotuksen?
NuoriDaavid

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Frederik Krueger kirjoitti:Tyrnävällekin on pakko saada lääkäri. Paljonko sinä tai ND vaatisitte lisäpalkkaa?
.
Piti ensin katsoa, missä Tyrnävä on.

Tyrnävän naapurikunta näyttää olevan Oulu, eli lentäen pääsisi kotoa kohtuullisen helposti.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tyrn%C3%A4v%C3%A4

Jos työnantaja maksaisi joka aamu kuljetuksen (taksi hakisi ovelta, veisi lentokentälle, lento Ouluun ja sama homma toisinpäin), niin voisin tehdä Tyrnävällä ma-pe jonkun aikaa hommia siten, että kotoa lähtisin Espoosta klo 07 ja olisin takaisin kotona klo 18. Tehokas peliaika Tyrnävällä olisi se, mitä tuosta tulisi. Menisikö matkoihin esim. 2-2.5 tuntia kumpaankin suuntaan?

Tuolla diilillä voisin tehdä hommia jonkin aikaa, jos Tyrnävä maksaisi matkat (ja niistä mahd. tulevat veroseuraamukset) ja palkkio olisi 20k kuussa.
Onslow

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Frederik Krueger kirjoitti: Rock-musiikki aiheuttaa tuollaista häiriökäyttäytymistä.
Olet väärässä. Rock-musiikki aiheuttaa seksiä, ei väkivaltaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Tuolla diilillä voisin tehdä hommia jonkin aikaa, jos Tyrnävä maksaisi matkat (ja niistä mahd. tulevat veroseuraamukset) ja palkkio olisi 20k kuussa.
Sä kun olet hentoinen ja hieman pelokaskin, niin paljonko maksaisit henkkoht turvamiehellesi kuukaudessa? Voisin olla myös personal trainerisi ja avustaa lakiasioissa. 5K/kk?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Onslow

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Duck kirjoitti: Et ilmeisesti halua loukata journalistiystäviäsi toteamalla että journalismilla on vaikutusta asiaan?
Täh. Onko mulla journalistiystäviä?
NuoriDaavid

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tuolla diilillä voisin tehdä hommia jonkin aikaa, jos Tyrnävä maksaisi matkat (ja niistä mahd. tulevat veroseuraamukset) ja palkkio olisi 20k kuussa.
Sä kun olet hentoinen ja hieman pelokaskin, niin paljonko maksaisit henkkoht turvamiehellesi kuukaudessa? Voisin olla myös personal trainerisi ja avustaa lakiasioissa. 5K/kk?
:) Jos Tyrnävä maksaa, niin voit olla autonkuljettaja-henkivartija-turvallisuuskonsultti-pokeriopettajani.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriDaavid kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: Jos valtiovalta olisi sitä mieltä että esim. insinöörejä olisi liian vähän, mitäs minä siitä vaikka heitä koulutettaisiinkin nykyistä enemmän.
Oletko aidosti tuota mieltä?

Jos kuvitellaan hypoteettinen tilanne;

Vanhanen soittaa sinulle ja kysyy neuvoa;
-Mites kuule FK, kun elinkeinoelämä valittaa, että jos ei insinöörejä kouluteta lisää, niin nyt työssä olevien palkkaa joudutaan korottamaan länsieurooppalaiselle tasolle, mitä tehdään?
Ilmeisesti olen tuota mieltä, kun en kerran noussut 90-luvun loppupuoliskollakaan passiiviseen saatika aktiiviseen vastarintaan erään Jorma Ollilan paasatessa suureen ääneen kuinka (tietoliikennetekniikan) insinöörejä pitäisi kouluttaa roimasti silloisia määriä enemmän, vaikka tuollaiset vaatimukset eivät ehkä olisikaan suoraan palvelleet juuri minun palkka- ja urakehitystavoitteitani.

Minulla on sellainen kumma kyky että pyrin ajattelemaan asioita muutenkin kuin puhtaasti oman napani kannalta. Tämä pätee myös esim. päiväsakko- ja mamu-keskusteluihin.
Tunnetko vastuusi suomen kansantaloudelle ja kilpailukyvylle ja kehotat Mattia nostamaan koulutusmääriä vai otatko mielummin palkankorotuksen?
Viittaan ylläolevaan kannanottooni. Se että minun kannattaisi ajatella vain omaa etuani ei tarkoita että välttämättä aina teen niin. Tottakai minun kannattaisi olla puhtaasti oman etuni kannalta sitä mieltä ettei Suomeen oteta enää yhtään pakolaista, tai ettei palkka vaikuttaisi päiväsakkoihin, tai että palkkamediaanin yläpuolella olevat, etenkin insinöörit, vapautettaisiin kokonaan tuloverotuksen piiristä. Minusta olisi kuitenkin jotenkin läpinäkyvää ja älyllisesti epäjärkevää alkaa liputtaa tuollaisten asioiden puolesta ainakaan vain koska se palvelisi juuri minun etujani.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 19.01.2009 9:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Zeb kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Minusta tämä kuulostaa aika hyvältä, ja tukee tätä täällä esitettyä käsitystä: lisää lääkäreitä äkkiä, jotta ne, jotka eivät kykene kilpailemaan halutuimmista huippuviroista Suomen Turussa, menevät kiltisti Tyrnävän terveyskeskukseen - tai ryhtyvät puutarhureiksi.
Voit kutsua taas herkkähipiäiseksi. Veikkaan kuitenkin että urpiaisellekin sulkasato saattaisi sattua jos joku koulutuksesi perusteella vaatisi sinua muuttamaan paikkaan, jossa eniten kirjakahvilaa muistuttava laitos on paikallinen Esson baari.
Emmänyt herkkähipiäiseksi ajatellut kutsua. Pikemminkin epäillä ihan täyttä luetunymmärrystä. Aika useilla aloilla tilanne on kuvailemani kaltainen: parhaista viroista on kova kilpailu, ja suuri osa joutuu muuttamaan työn perässä, työllistämään itsensä luovasti ei-niin-suoraan koulutukseen liittyvillä töillä ja/tai tinkimään tulotasostaan merkittävästikin. Ehdotukseni toteuttamisen jälkeenkin tilanne lääkäreillä olisi paljon parempi: oman alan töitä olisi tarjolla, mutta alan sisäisessä kilpailussa pärjäämättömille työ olisi Tyrnävällä tai edessä olisi alanvaihto. Kyse on siis siitä, että väestön ikääntyessä lääkärien kysyntä tuskin laskee, hintaa ei oikein ole varaa korottaa, joten on lisättävä tarjontaa - eritoten, kun nytkään tarjonta ei vastaa lähellekään kysyntää. Tuntuu, että FK on asian ytimessä:
Frederik Krueger kirjoitti:ND kertoi jo rehellisesti oman motiivinsa vastustaa lisäkoulutusta (koska niukkuus takaa paremmat palkankorotuspaineet). Miten selität oman nihkeytesi tuolle ehdotukselle?
Näyttää aika selvältä, että ND siirtyi nopeasti tunnustamaan päämotiivinsa olevan oman taloudellisen edun maksimointi, kun sinä Zeb taas koetat naamioida samaa motiivia jotenkin yhteiskunnalliseen hyvään liittyväksi. Luulen, että raati ei ole vakuuttunut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriDaavid

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

FK:Olet ilmeisimmin keskivertoa parempi ihminen (siten kuten ihmisen "hyvyys" yleensä määritellään).

Uskoakseni ylivoimainen enemmistö ihmisistä ajattelee asioita ensisijaisesti oman lähipiirinsä etujen kautta. Tästäpä täytyy rykäistä oma topikkinsa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriDaavid kirjoitti:Tuolla diilillä voisin tehdä hommia jonkin aikaa, jos Tyrnävä maksaisi matkat (ja niistä mahd. tulevat veroseuraamukset) ja palkkio olisi 20k kuussa.
No, jos tuo on lähelläkään sitä palkkatasoa jonne Tyrnävän kaltaisten kuntien pitäisi lääkärinpalkkansa korottaa ennenkuin sinne saataisiin halukkaita lääkäreitä, näen koulutusmäärien kasvattamisen entistä järkevämpänä vaihtoehtona. Ehkä silloin joku valmistumisvaiheessa oleva lääkäri suostuisi miettimään Tyrnävää vaihtoehtona jollain realistisella palkkavaatimuksella.

Tiedän, varmasti moni oululainen lääkäri suostuisi Tyrnävälle jo paljon alemmallakin palkkavaatimuksella (15000€/kk?), mutta sekin kuulostaisi oudon paljolta maan muuhun palkkatasoon nähden. Eiväthän venäläisetkään terveyskeskuslääkärit saa tuollaisia palkkoja!
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriDaavid kirjoitti:FK:Olet ilmeisimmin keskivertoa parempi ihminen (siten kuten ihmisen "hyvyys" yleensä määritellään).

Uskoakseni ylivoimainen enemmistö ihmisistä ajattelee asioita ensisijaisesti oman lähipiirinsä etujen kautta.
Ensisijaisesti <> puhtaasti. We have this thing called Reilu Meininki. Puolalaiset kutsuivat sitä joskus 80-luvulla solidaarisuudeksi.

Mitä työntekijöiden pakkosiirtoihin tulee, esim. Nokiahan sulki kylmästi jostain Turustakin tuotekehitystoimintojaan ja sanoi että hommia voisi olla muualla Suomessa. Eivät lääkärit siis olisi ainoita karjavaunuissa pakkosiirrettäviä, se on todellisuutta varsin monille. Varsinkin USA:ssa työn perässä muutto jopa useita (kymmeniä?) tuhansia kilometrejä on ihan arkipäivää, miksei Suomessakin?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriDaavid

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Frederik Krueger kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tuolla diilillä voisin tehdä hommia jonkin aikaa, jos Tyrnävä maksaisi matkat (ja niistä mahd. tulevat veroseuraamukset) ja palkkio olisi 20k kuussa.
No, jos tuo on lähelläkään sitä palkkatasoa jonne Tyrnävän kaltaisten kuntien pitäisi lääkärinpalkkansa korottaa ennenkuin sinne saataisiin halukkaita lääkäreitä, näen koulutusmäärien kasvattamisen entistä järkevämpänä vaihtoehtona. Ehkä silloin joku valmistumisvaiheessa oleva lääkäri suostuisi miettimään Tyrnävää vaihtoehtona jollain realistisella palkkavaatimuksella.

Tiedän, varmasti moni oululainen lääkäri suostuisi Tyrnävälle jo paljon alemmallakin palkkavaatimuksella (15000€/kk?), mutta sekin kuulostaisi oudon paljolta maan muuhun palkkatasoon nähden. Eiväthän venäläisetkään terveyskeskuslääkärit saa tuollaisia palkkoja!
En minä ainakaan tiedä Tyrnävän lääkäritilanteesta mitään. Saattaahan hyvinkin olla, että Tyrnävällä on lääkäreitä niin, että päät kolisevat yhteen. Ouluhan on vieressä.

Vastasin ainoastaan kysymykseen, mitä minulle pitäisi maksaa, että lähtisin Tyrnävälle hommiin.

Olisitko sinä valmis lähtemään huomenna Tyrnävälle samalla palkalla, jota nyt saat?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriDaavid kirjoitti:Olisitko sinä valmis lähtemään huomenna Tyrnävälle samalla palkalla, jota nyt saat?
En ehkä vielä huomenna, mutta jos vaihtoehtona näyttäisi olevan pitkäaikaistyöttömyys, ehkäpä tai jopa todennäköisesti myöhemmin. Pari viikkoa sitten aloin yllätyksekseni jopa leikitellä ajatuksella pienemmällä paikkakunnalla elämisestä (käydessäni sellaisessa eräässä sukutapaamisessa kaukana pääkaupunkiseudulta), kun aloin miettiä mitä asioita vaatisin asuinseudultani versus asuntojen hinnat. Työmahdollisuudet alueella ovat olleet tähän mennessä yksi varsin keskeisistä tekijöistä valitessani missä haluan asua, mutta on toki muitakin asioita jotka saattavat sitoa tietylle alueelle.

Tosin aloin myös miettiä että esim. Thaimaaseen saisi rakennettua ilmeisesti jo jollain 15000-20000€ paikallisesti katsoen varsin hyvätasoisen omakotitalon ainakin maaseudulle, 60000€ (suomalaisen "halvan" yksiön hinta) saisi jo ilmeisesti varsinaisen lukaalin jo ihan ok sijainnillakin, kai. Tämä nyt vaan juolahti mieleeni kun näin uutisen kuinka työnantajani solmi just verkkokaupat Thaimaan isoimman puhelinoperaattorin kanssa. :) En liene yksin ajatusleikkeineni, mitä työkavereiden pölinöitä kubiikkeleissaan kuuntelin heidän nähtyään saman uutisen. Tosin, ulkomaalaiset eivät välttämättä sieltä ostele itselleen paljon mitään asuntoja tai ainakaan maata, en tiedä.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 19.01.2009 10:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriDaavid

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Frederik Krueger kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Olisitko sinä valmis lähtemään huomenna Tyrnävälle samalla palkalla, jota nyt saat?
En ehkä vielä huomenna, mutta jos vaihtoehtona näyttäisi olevan pitkäaikaistyöttömyys, ehkäpä tai jopa todennäköisesti myöhemmin.
No totta kai, jos työttömyys olisi vaihtoehtona. Silloin minä lähtisin tyrnävälle paljon nykyistä alemmallakin palkkiotasolla.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriDaavid kirjoitti:No totta kai, jos työttömyys olisi vaihtoehtona. Silloin minä lähtisin tyrnävälle paljon nykyistä alemmallakin palkkiotasolla.
No sehän olikin yhtenä keskeisenä pointtina. Työttömyyden pelko saa jo nykyisin monet ei-lääkärit vaihtamaan paikkakuntaa työn perässä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriDaavid

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8604
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Sä kun olet hentoinen ja hieman pelokaskin, niin paljonko maksaisit henkkoht turvamiehellesi kuukaudessa? Voisin olla myös personal trainerisi ja avustaa lakiasioissa. 5K/kk?
Paljon maksais pelkkä personal trainer -palvelu?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx