Mamut

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23552
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuva

Ja taitaa tulotkin keskittyä aika räikeasti pienelle osuudelle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tässä mä olen kyllä aika lailla samassa kelkassa Bluntlyn kauhukuvamaalailujen kanssa. Tähän liittyen, kyllähän Suomessa julkaistaan myös erittäin tiukkaa, taloudelliseen analyysiin perustuvaa, kovaa turvapaikkapolitiikkakritiikkiä (esim. http://www.soininvaara.fi/2016/02/06/tu ... kevoittaa/), joka on kuitenkin kai niin asiallista ja vastenmielisiin & rasistisiin ylilyönteihin sortumatonta, ettei taida kelvata persuille ja muille appelsiineille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23552
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

On tuo vähän tympeää tulla haukutuksi rasistiksi.

Olen kyllä ääripessimisti, yllätyn iloisesti kun 'kauhukuvat' ei toteudu kuten viime vuoden tulijoiden määrä.

Edelleenkään en koe maahanmuuttoa mitenkään ongelmaksi kunhan tulija on ihmisiksi ja elää Suomen lakien mukaan, tekee duunia ja maksaa veroja. Ja mielellään ei laula kansallisviisuja työpisteellä kuten tuo vieressä istuva muslimi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25845
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Afrikassa hommat ovat menneet parempaan suuntaan 90-luvun puolivälistä lähtien. Eiköhän tämä pakolaisongelma johdu ihan siitä, että netin ja matkapuhelimen yleistyttyä tieto kulkee ja jengillä on varaa maksaa matkasta. Rajat kiinni vaan, antaa markkinoiden hoitaa afrikan talouden parantaminen.


Kuva
Voisiko afrikkalaisten elintason nousu paradoksaalisesti lisätä elintasopakolaisuutta? Jos tienaat alle dollarin päivässä, on aika vaikea lähteä eurooppaan talouspakolaiseksi. Jos sen sijaat tienaat sen verran, että saat säästettyä rahat lentolippuun, se on paljon helpompaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16753
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Eiköhän tämä pakolaisongelma johdu ihan siitä, että (...) jengillä on varaa maksaa matkasta.
Voisiko afrikkalaisten elintason nousu paradoksaalisesti lisätä elintasopakolaisuutta? Jos tienaat alle dollarin päivässä, on aika vaikea lähteä eurooppaan talouspakolaiseksi. Jos sen sijaat tienaat sen verran, että saat säästettyä rahat lentolippuun, se on paljon helpompaa.
:jee: Ensiluokkainen palstamaneeri!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

:mrgreen:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25845
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Eiköhän tämä pakolaisongelma johdu ihan siitä, että (...) jengillä on varaa maksaa matkasta.
Voisiko afrikkalaisten elintason nousu paradoksaalisesti lisätä elintasopakolaisuutta? Jos tienaat alle dollarin päivässä, on aika vaikea lähteä eurooppaan talouspakolaiseksi. Jos sen sijaat tienaat sen verran, että saat säästettyä rahat lentolippuun, se on paljon helpompaa.
:jee: Ensiluokkainen palstamaneeri!
:oops:

Olisi pitänyt lukea paremmin
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Dissaan työtävieroksuvia, rötöstelijöitä ja sossuelättejä rodusta ja kansallisuudesta riippumatta yhtä paljon. Todistetusti ongelmallisen lisäsakin importtaaminen ei oikein istu pirtaan, kun mielellään lähettäisi nykyisenkin röpösakin Siperiaan. Ei tarvitse olla rasisti jos ei pidä jengistä jonka työllisyysaste on surkea, Suomeen sopiva osaaminen olematonta, kulttuuri perseestä ja rikostelu yleistä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:Dissaan työtävieroksuvia, rötöstelijöitä ja sossuelättejä rodusta ja kansallisuudesta riippumatta yhtä paljon. Todistetusti ongelmallisen lisäsakin importtaaminen ei oikein istu pirtaan, kun mielellään lähettäisi nykyisenkin röpösakin Siperiaan. Ei tarvitse olla rasisti jos ei pidä jengistä jonka työllisyysaste on surkea, Suomeen sopiva osaaminen olematonta, kulttuuri perseestä ja rikostelu yleistä.
+1

Paitsi, näin työnvieroksujana, työnvieroksuminen on luonnollisesti ihan OK, kun sen tekee omilla rahoillaan. Mä oon säännöllisissä päivätöissä vain siksi, ettei mulla ole parempaa konstia pitää yllä nykyistä elintasoa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Dissaan työtävieroksuvia, rötöstelijöitä ja sossuelättejä rodusta ja kansallisuudesta riippumatta yhtä paljon. Todistetusti ongelmallisen lisäsakin importtaaminen ei oikein istu pirtaan, kun mielellään lähettäisi nykyisenkin röpösakin Siperiaan. Ei tarvitse olla rasisti jos ei pidä jengistä jonka työllisyysaste on surkea, Suomeen sopiva osaaminen olematonta, kulttuuri perseestä ja rikostelu yleistä.
+1

Paitsi, näin työnvieroksujana, työnvieroksuminen on luonnollisesti ihan OK, kun sen tekee omilla rahoillaan. Mä oon säännöllisissä päivätöissä vain siksi, ettei mulla ole parempaa konstia pitää yllä nykyistä elintasoa.
Ehkä tarkempaa olisikin puhua itsensä ja perheensä elättämisen vieroksumisesta.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja elco »

Kielteisen turvapaikkapäätöksen saavien palautuksessa satsataan inhimillisyyteen. Ei mitenkään mene kaaliin miksei maassa luvatta oleskelevia ja poistumaan suostumattomia ei pistetä säilöön. Ei sitten mitenkään.

Ja jos tälläinen syöpäläinen sitten palaa saksasta dublinpäätöksellä tänne niin sitten piiri pieni pyörii ja pistetään vastaanottokeskukseen valittamaan taas tilanteestaan. Minusta tuo ei ole inhimillisyyttä vaan typeryyttä, tuhlausta ja kyvyttömyyttä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Laittomasti maassa olosta pitäisi tehdä rikos. Eivät ne täällä hengailisi vaan painuisivat jonkun muun ongelmaksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25845
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Risikko puhuu järkeviä

http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005045332.html

Saa nähdä, mitä perustuslakipapisto tuumaa sitä, että laittomasti maassa olevilla ei ole oikeutta samaan perustoimeentuloon kuin laillisesti maassa olevilla. Eo. on tietenkin arkijärjellä itsestään selvää, mutta onko se perustuslainmukaista :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja So Hard »

No tietyn porukan tulkinnoilla ei tietenkään. Heiltä sitä ei pitäisi kysyäkään.
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18767
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Niba »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Eiköhän tämä pakolaisongelma johdu ihan siitä, että (...) jengillä on varaa maksaa matkasta.
Voisiko afrikkalaisten elintason nousu paradoksaalisesti lisätä elintasopakolaisuutta? Jos tienaat alle dollarin päivässä, on aika vaikea lähteä eurooppaan talouspakolaiseksi. Jos sen sijaat tienaat sen verran, että saat säästettyä rahat lentolippuun, se on paljon helpompaa.
:jee: Ensiluokkainen palstamaneeri!
Pitää hankkia tarpeeksi ilmantorjuntaohjuksia?

Afrikassa ei mikään ole mennyt mininkään.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25845
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005060713.html

Aika virkistävä arvio.

Martin Scheinin olisi varmaan eri mieltä :mrgreen:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23552
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja tämä sitten onkin hyvin hälyyttävä arvio:

Suomen vankiloissa kymmeniä ääriajattelua kannattavia islamisteja
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18767
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Niba »

Bluntly kirjoitti: 26.01.2017 13:35 Ja tämä sitten onkin hyvin hälyyttävä arvio:

Suomen vankiloissa kymmeniä ääriajattelua kannattavia islamisteja

Odotellaan ensimmäistä vankilakapinaa?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25845
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.01.2017 13:14 http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005060713.html

Aika virkistävä arvio.

Martin Scheinin olisi varmaan eri mieltä :mrgreen:
Eri mieltä olevia on muitakin

http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005065868.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21510
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eikös tuo ole helposti hoidettu ongelma? Miljardin sakot yritykselle, joka kuskaa jenkkeihin väärän maan kansalaisia. Tuolla tavalla maan oikeudenkäyttöpiiriin tai minne nyt olikaan ei pääse niitä hankalia tapauksia oikeusoppineiden ruodittavaksi.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18767
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Niba »

http://www.lansivayla.fi/artikkeli/4795 ... a-espoossa

Vähän epäselvää kansallisuudesta?
Olisiko mennyt kansallisilla voimilla tämä?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja elco »

Satu terroristeista.

Terroristiturvapaikanhakijakaksoset oikeudessa.

Kävisiköhän tässä klassiset ja nuo tyypit vapautetaan kun ei voida näyttää kumpi on murhaaja. Sitten ei ole perusteita evätä turvapaikkaa ja lopulta syytetään rasisimia syrjäytymisestä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti: 01.02.2017 18:21Kävisiköhän tässä klassiset ja nuo tyypit vapautetaan kun ei voida näyttää kumpi on murhaaja. Sitten ei ole perusteita evätä turvapaikkaa ja lopulta syytetään rasisimia syrjäytymisestä.
Itse asiassa jos saavat tuomion, heistä ei koskaan päästä eroon. Irakiin ei voida palauttaa kun uhkaa kuolemantuomio.

Meanwhile in germany: http://yle.fi/uutiset/3-9435263
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti: 01.02.2017 18:32
Meanwhile in germany: http://yle.fi/uutiset/3-9435263
Yksittäistapaus.

Suomessa ei ole supon mukaan mitään syytä huoleen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25845
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Surullinen tarina;

http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005081879.html

Disclaimer; en sano, että joku teki oikein tai joku teki väärin, tai mitä pitäisi tehdä tai jättää tekemättä. Ainoastaan, että tarina on surullinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja