Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
aasi
Kitisijä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja aasi »

exPertti kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Arkistojen penkominen on pertsan ja hemulin hommaa. Mä en piittaa.
En tiedä miksi minut mainittiin tässä.
Pengo arkistosta.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Vituttaa niinku ihan vitusti se, ettei auton tuulilasinpyyhkimet nouse kuin noin 5cm ilmaan kunnes osuvat konepellin alaetureunaan. Ihan vitun vaikea pestä sieltä alta autoa ja niitä pyyhkimiä siltä alapuolelta. Vittu! Saatanan englantilaiset insinöörit! Ette osaa mitään! Ihan pelottaa se ajatus, että millä helvetillä noi sulat saa vaihdettua tarvittaessa. Manuaali ei ota asiaan mitään kantaa, eikä pyyhkijöitä voi pysäyttää yläasentoonsa.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ainakin Audissa toimii niin, että auto offille ja liipasee sviippareiden vipstaakkelia hippasen alas --> sviipparit nousee puoliväliin ikkunaa ja avot, ne on helppo nostaa pystyyn.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Monsieur Manala

exPertti kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Vituttaa niinku ihan vitusti se, ettei auton tuulilasinpyyhkimet nouse kuin noin 5cm ilmaan kunnes osuvat konepellin alaetureunaan. Ihan vitun vaikea pestä sieltä alta autoa ja niitä pyyhkimiä siltä alapuolelta. Vittu! Saatanan englantilaiset insinöörit! Ette osaa mitään! Ihan pelottaa se ajatus, että millä helvetillä noi sulat saa vaihdettua tarvittaessa. Manuaali ei ota asiaan mitään kantaa, eikä pyyhkijöitä voi pysäyttää yläasentoonsa.
Huhujen mukaan peugeot 406 tai seiska esitteli tämän kätevyyden. Ilmeisesti skrapaaminenkaan ei ole ihan kevyt juttu.

Tuo on luultavasti vaihdettu kun on huomattu pyyhkimien olevan huonossa kunnossa. :)
Skrapaaminen nyt ei oo ongelma kun koko lasi lämpiää, mutta huvittais kyllä pestä autoa myös sieltä kourusta vähän perusteellisemmin. Tota viimeistä lausettasi ja sen asiayhteyttä mihinkään en kyllä ymmärtänyt.

Jaggeforumillakaan kukaan ei tunnu tietävän miten moiset saisi yläasentoonsa (ilmeisesti ei siis lainkaan mahdollista), mutta eipä näytä siltä että tuo ketään muuta kuin minua oikeastaan edes häiritsee, ihme kyllä.
Vesper
Kitisijä

Monsieur Manala kirjoitti:Jaggeforumillakaan kukaan ei tunnu tietävän miten moiset saisi yläasentoonsa (ilmeisesti ei siis lainkaan mahdollista), mutta eipä näytä siltä että tuo ketään muuta kuin minua oikeastaan edes häiritsee, ihme kyllä.
Eikö mun kikka muka toimi, hähhähhäh??
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vesper
Kitisijä

exPertti kirjoitti:Ainakin omassani ei pysty jättämään pyyhkäisyä kesken vaan pyyhkäisy menee loppuun auton sammuttamisen jälkeenkin.
Audissa sviipparit on myös siellä "kotelossa" ja tolla keinolla ne nostetaan siihen puoliväliin, jos haluaa vaikka vaihtaa uudet sulat tai nysvätä niiden kanssa jotain muuta.
Monsieur Manala

exPertti kirjoitti:Viimeisessä lauseessa pohdin, että edellinen omistaja mieluummin vaihtoi sen kuin pyyhkijät. :)
Nääh. Erinomaisessa kunnossa ovat vielä.
Oletan, että tuossa Vesperin logiikassa voisi ollakin jotakin ideaa (katkaista virrat kun pyyhkijät ovat yläasennossa)
Ööh...milläs muulla keinolla kuvittelet niitä ihan ensimmäisenä yritettävän jättää sinne yläasentoon?

Vesper kirjoitti:Eikö mun kikka muka toimi, hähhähhäh??
Eieiei toimi! Oon yrittäny avain virtalukossa off-asennossa ja kokonaan irti lukosta tökkiä viiksestä kertapyyhkäisyjä ja kaikkia muitakin mahdollisia pyyhkäisyjä, mutta ei ne inahdakaan, ennenkuin on virrat käännetty päälle niin että mittariston valoarmeija herää. Ja sen jälkeen kun tökkää kertapyyhkäisyn (tai mitä tahansa muuta), pyyhkijät suorittavat pyyhinnän loppuun asti vaikka repisit avaimen virtalukosta 0.2 sekuntia siitä kun se pyyhin lähtee liikkeelle.

Ainoa keino kai repiä joku sulake irti sopivassa kohtaa. Tai akku. Tai ajaa auto järveen pyyhkijät jatkuvasti viipottaen ja toivoa oikosulkua oikeaan kohtaan sykliä.

Kaikissa aiemmissa autoissani pyyhkijät ovat kyllä jääneet yläasentoonsa virtojen poisottamisen yhteydessä, ja tätä kikkaa olen muuten käyttänyt aina mm. autopesuun ajaessa. Tulee sulatkin pestyä ja harjat pesevät lasin paremmin sulkien lepopaikasta. Suosittelen. :-p
Viimeksi muokannut Monsieur Manala, 15.04.2009 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti:Kyllä tuo Insignia sports tourer kiinnostaisi kohtuullisesti.
Ongelmaksi toki muodostuu ettei tuota saa vihreänä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Automaalaamo auttaa ! Värivalikoima lähes rajaton.
Niin, maksaa muutaman tonnin. Jos hinta kauhistuttaa pääset Miranolia sutien halvemmalla
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vesper
Kitisijä

exPertti kirjoitti:Oletan, että tuossa Vesperin logiikassa voisi ollakin jotakin ideaa (katkaista virrat kun pyyhkijät ovat yläasennossa)
Anteeks vaan mutta mun logiikka ei kyllä ollut tämä. Väännän nyt vielä rautalangasta (vaikkei Jaggessa toimikaan).

a) Virrat pois autosta
b) Hipaisu pyyhkijöiden viikseen alaspäin
c) Tsädäm, joku insinööri on ollut niin fiksu (ainakin Audi-inssi), että sviipparit nousevat "kotelostaan" noin puoliväliin tuulilasia.

Ei siis todellakaan mitään pyyhkijät päälle ja paniikinomainen virrankatkaisu pyyhkijöiden ollessa sopivalla tasolla. Daah!

Ja Manikselle: jos toi ei toimi, paskan möivät :] Osta Audi!
Monsieur Manala

Bluntly kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Kyllä tuo Insignia sports tourer kiinnostaisi kohtuullisesti.
Ongelmaksi toki muodostuu ettei tuota saa vihreänä.
Miksi sen täytyy olla vihreä? Jopa minusta - jonka lempiväri on vihreä - se näyttää värinä autossa kamalalta.

Musta toimii farmareissa aina.

Ja audiin en vaihda, ne on kalliita!
Pulkannaru
Kitisijä

Monessa Jagessa BRG toimii hyvin, ellei paremmin.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vesper
Kitisijä

Pulkannaru kirjoitti:Monessa Jagessa BRG toimii hyvin, ellei paremmin.
Mutta ei noissa nykymalleissa, sellasissa Lordi Von Kikkelskokkelström-malleissa kyllä.

Edit: XJ-sarja siis, ei ehkä auennut kaikille.
Viimeksi muokannut Vesper, 15.04.2009 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pulkannaru
Kitisijä

^
tuo ei taida olla BRG. Ainakaan perinteinen sävy, jota tarkoitin.
-
Rauno Räsänen:
Vesper
Kitisijä

Pulkannaru kirjoitti:^
tuo ei taida olla BRG. Ainakaan perinteinen sävy, jota tarkoitin.
Ajattelin ihan samaa.
Monsieur Manala

Pulkannaru kirjoitti:Monessa Jagessa BRG toimii hyvin, ellei paremmin.
Aika harvassa autossa mielestäni brittikisavihree oikeasti Toimii, muuten kuin perimäarvojen kannalta. Visuaalisesti harvemmin. Kaunista autoa on vaikea pilata värillä, mutta ei se silti tarkoita sitä etteikö värin voisi valita paremminkin.

Yök...

Kuva
Pulkannaru
Kitisijä

^
Juu. Tossa ei kyl toimi. Näyttää enemmänkin eunukilta.
Mutta jonkin lähiajan mallin näin, joka näytti hyvältä BRG:nä. Muistaisi vaan minkä..
-
Rauno Räsänen:
Vesper
Kitisijä

elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti:Haluun tällasen!!
Ehkä sitten tissileikkauksen jälkeen.
Monsieur Manala

Pulkannaru kirjoitti:^
Juu. Tossa ei kyl toimi. Näyttää enemmänkin eunukilta.
Mutta jonkin lähiajan mallin näin, joka näytti hyvältä BRG:nä. Muistaisi vaan minkä..
XF?
Kuva

XK?
Kuva

Näissä tulee juuri se pointtini ilmi että kaunista autoa on vaikea pilata värillä. Kumpi tahansa noista kelpaisi koska vaan, sääli vain että ovat niin perkeleen hinnakkaita. Ja silti valitsisin kyllä koska tahansa noihinkin esimerkiksi tuon platinumin väriksi mieluummin:

Kuva
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kyllä urheilumalli sopisi sinulle paremmin.

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vesper
Kitisijä

^ Voi jessus noi on MAHTAVIA!!! :D Pakko saada!
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Toi sopis elcollekin hyvin.
Monsieur Manala

Vesper kirjoitti:^ Voi jessus noi on MAHTAVIA!!! :D Pakko saada!
Näitä saa uusinakin kaupasta! Huomaa omistussuhteen aiheuttama välittömästi ylipaisuva EGO varsinkin tankatessa, sekä rankkaakin rankemmat tuplapakoputket. Tällaisella ajavan daamin kanssa ei liikennevaloissa vittuilla. Plussapisteenä autossa on enemmän tilaa kuin elcon TT:ssä.

Kuva
Pulkannaru
Kitisijä

Suomesta löytyy ainakin 1 kpl. Taitaa olla jossain museon tapasessa, ei tosin loistokkaassa kunnossa. Mut äkkiäkös tollanen käsistään ja suustaan kätevä nainen sen kuntoon panee.
-
Rauno Räsänen: