Mä haluaisin uskoa, että noita ikoneita sais vähän enemmän kuin 8 kpl tohon päänäkymään, että oleellisiin toimintoihin pääsis yhdellä napsautuksella. Pelkään olevani väärässä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vagabondo kirjoitti:Jösses, että toi käyttöliittymä on ruma.
Mä haluaisin uskoa, että noita ikoneita sais vähän enemmän kuin 8 kpl tohon päänäkymään, että oleellisiin toimintoihin pääsis yhdellä napsautuksella. Pelkään olevani väärässä.
VArmaan tiedät, että noi ikonit on aktiivisia? Eli jos sulla on ikoneina esim sää, meililaatikko, uutiset, FB, kitinä ja pörssikurssit, niin ne päivittyvät koko ajan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
^^ Mikkisoftan kommenttien perusteella räätälöinti tulee olemaan rajallista. Juurihan Balmer haukkui Androidia siitä, että kuluttaja ei erota selvästi mikä käyttis luurissa on. Tuon kommentin perusteella MS ei tule sallimaan valmistajien näköisiä käyttöliittymiä.
Balmer on ihan oikeassa siinä, että kun kaikki luurit tulevaisuudessa tulevat olemaan saman kokoisia 3,5-4,7" kosketusnäyttöluureja, niin silloin tärkein pikaisesti erottuva tekijä on se, mitä ruudusta näkee. Reunoihin jää sitten pieni vapaa kaistale, jonka avulal lähinnä viestitään onko kyse premium-luurista, jolloin reuna on hieno ja metallinen, vai onko kyse keskihintaisesta luurista, jolloin reuna on perinteinen natiseva muovinen.
NuoriDaavid kirjoitti:
VArmaan tiedät, että noi ikonit on aktiivisia? Eli jos sulla on ikoneina esim sää, meililaatikko, uutiset, FB, kitinä ja pörssikurssit, niin ne päivittyvät koko ajan.
Ei se niiden ulkonäköä pelasta. Toki aktiivista sisältöä sisältävät kohdat tarvii tilaa, jotta siitä jotain näkis, mutta pelkiksi pikalinkeiksi kuvakkeet ovat turhan isoja ja sellaisia ainakin minä haluan sijoittaa päänäkymään. Niin näkyy noissa kaikissa mainoskuvissakin olevan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
NuoriDaavid kirjoitti:VArmaan tiedät, että noi ikonit on aktiivisia? Eli jos sulla on ikoneina esim sää, meililaatikko, uutiset, FB, kitinä ja pörssikurssit, niin ne päivittyvät koko ajan.
Kuvien perusteella tuo päivittyminen tarkoittaa numerolla ilmoitettavaa uusien tapahtumien määrää. Tuo on ainakin iPhonessa jo nyt. En oikein ymmärrä, että mitä lisäarvoa se tuo, että tuon saman informaation välittämiseen käytetään 8 ruutua 16 ikonin sijaan?
NuoriDaavid kirjoitti:VArmaan tiedät, että noi ikonit on aktiivisia? Eli jos sulla on ikoneina esim sää, meililaatikko, uutiset, FB, kitinä ja pörssikurssit, niin ne päivittyvät koko ajan.
Kuvien perusteella tuo päivittyminen tarkoittaa numerolla ilmoitettavaa uusien tapahtumien määrää. Tuo on ainakin iPhonessa jo nyt. En oikein ymmärrä, että mitä lisäarvoa se tuo, että tuon saman informaation välittämiseen käytetään 8 ruutua 16 ikonin sijaan?
Mä olen käsittänyt, että jos sulla on esim sää ikonina, niin näet sen sääennusteen suoraan siitä ikonista.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
NuoriDaavid kirjoitti:Mä olen käsittänyt, että jos sulla on esim sää ikonina, niin näet sen sääennusteen suoraan siitä ikonista.
Vastaava oli jo ainakin N900:ssa.
NuoriDaavid kirjoitti:Mä olen käsittänyt, että jos sulla on esim sää ikonina, niin näet sen sääennusteen suoraan siitä ikonista.
Wow, dude, mullistavaa. Siinähän tuijotat säätietojasi jostain puolen postimerkin kokoisesta kaksivärisestä neliöstä kun kilpailijat tarjoavat täysin räätälöiviä settejä 4x4 kokoisesta ikonimatriisista tähän tyyliin:
Miten tuon WP-ikonin pitäisi pystyä kilpailemaan käytettävyyden tai informatiivisuuden suhteen? Aivan liian ruma ja fixed käyttöliittymä tarjotakseen mitään asiallista käytettävyyttä.
^ Käytännössä sisällön ja sovellutuksen pitää jutella aika hyvin yhteen, ennen kuin tuommoisista sääjutuista edes on iloa. Tai ainakin iPhonen sää tuntuu tulevan jostain muualta kuin ilmatieteenlaitokselta, jolloin katson aina sään netistä fmi:n sivuilta. Halvimmalta ja kattavimmalta tarjoajalta tuskin löytyy parasta paikallissäätä, joten ketä joku 'sinnepäin sää' oikein palvelee?
Tämä sama pätee muuhunkin sisältöön, eli esim. pörssikurssien näyttäminen kuvakkeessa on teoriassa helppo nakki, mutta käytännössä sen käyttäjän oman salkun tai kansallisen indeksin suht reaaliaikainen näyttäminen ei enää olekaan simppeli juttu. Esimerkiksi google finance ei näytä helsinkiin listattujen firmojen kursseja, joten mistä kuvake kaivaisi tuon tiedon? Käytännössä kaikki tietolähteet pitäisi speksata erikseen ja vain koska halutaan hieno kuvake sen sijaan että käyttäjä katsoisi tiedon netistä tai käyttäisi paikallisen pörssin dedikoitua appsia.
Navigaattorin kanssa Nokia taitanee laittaa Androidia kuokkaan 6-0. Omat kokemukseni Androidin navigaattorista on sen verran huonoja, että edes Nokia ei voi toimia huonommin.
masa kirjoitti:Navigaattorin kanssa Nokia taitanee laittaa Androidia kuokkaan 6-0. Omat kokemukseni Androidin naigaattorista on sen verran huonoja, että edes Nokia ei voi toimia huonommin.
Kuis noin? Aiemmassa e71:ssäni googlen navi toimi kertaluokkaa paremmin kuin nokian oma. Käytännössä noksun softa oli niin hidas hakemaan lukkoa, että sitä ei koskaan tullut käytettyä.
sivustahuutaja kirjoitti:
Kuis noin? Aiemmassa e71:ssäni googlen navi toimi kertaluokkaa paremmin kuin nokian oma. Käytännössä noksun softa oli niin hidas hakemaan lukkoa, että sitä ei koskaan tullut käytettyä.
Mulla on Androidin Premium navipalvelu käytössä ja sen reittilaskemiset on ihan vitun huuhaata. Kun Jäkestä piti päästä Pälkäneelle, se paska kierrätti 30 minsaa ja miltei 40 kilsaa pidemmän lenkin kautta. Myöskään pk-seudulla se ei vaan osaa reittejä. Mun 6 vuotta vanha Garmin navi alkuperäisillä kartoillakin on paljon parempi.
^ Ok. En ole koskaan käyttänyt luuria autonavin korvikkeena, joten en ole niin tarkkaan aiheeseen perehtynyt.
Eikö dedikoidut autonavit ole puoli-ilmaisia ja testattua teknologiaa? Tuntuisi fiksummalta ostaa Garmin tai TomTom euroopan kartoilla kuin valita puhelin navin perusteella.
sivustahuutaja kirjoitti:
Eikö dedikoidut autonavit ole puoli-ilmaisia ja testattua teknologiaa? Tuntuisi fiksummalta ostaa Garmin tai TomTom euroopan kartoilla k
Ja laittaa molemmille teline autoon?
sivustahuutaja kirjoitti:kuin valita puhelin navin perusteella.
sivustahuutaja kirjoitti:Miksei? Onhan takseillakin miljoona telinettä kun ne kerran tarvii niitä ja hyötyy niistä. Työkalut tarpeen mukaan.
Nääh. Meillä on kolme autoa ja käytän niitä kaikkia enemmän tai vähemmän satunnaisesti. On näppärää kun puhelin hoitaa sen navinkin ja puhelinhan kulkee aina matkassa..
^ Navigon Europe maksaa iPhoneen 90€ ja tuota monet kehuvat parhaaksi. Luulisi, että muihin luureihin irtoaa samaan hintaan. Jos navia siis oikeasti tarvitsee, niin eikös tuo ole halpa hinta.
sivustahuutaja kirjoitti:^ Navigon Europe maksaa iPhoneen 90€ ja tuota monet kehuvat parhaaksi. Luulisi, että muihin luureihin irtoaa samaan hintaan. Jos navia siis oikeasti tarvitsee, niin eikös tuo ole halpa hinta.
Noksun kyljessä navigaattori tuli ilmaiseksi ja se on vähintään yhtä hyvä kuin erillinen TomTom - toki sillä erotuksella että kartat päivittyvät automatic ja nopeammalla syklillä. 90 euroa on riistohinta, sillä saa jo melkein erillisen laitteen.
aasi kirjoitti:Tää jäi kaivelemaan - mikä on Androidin Premium navipalvelu? Myykö Google jotain maksullista, vai onko tuo vain joku sovellus android-marketissa?
No kun itse asiassa en ole ihan varma kenen softa se on. Otin sen käyttöön Androidin autopaneelin kautta. Siellä on vaihtoehto Premium-navigointi, johon saa kotimaisen opastuskielen. Maksoi parikymppiä vuoden lisuri.
So Hard kirjoitti:90 euroa on riistohinta, sillä saa jo melkein erillisen laitteen.
Mutta kun sitä erillistä laitetta ei tässä haluttu. Tuosta voisi päätellä, että kuluttaja on valmis maksamaan enemmän hyvästä puhelinsoftasta kuin epäkäytännöliseksi kokemastaan dedikoidusta laitteesta.
90€ on halpaa, jos tuotteesta on jotain isompaa hyötyä. Se on sitten ihan toinen juttu, jos jostain saa pienemmällä rahalla saman hyödyn. Aina kannattaa ostaa eniten hyötyä sieltä mistä halvimmalla saa. Kustannusten ostaminen sen sijaan on aina umpityperää, tyyliin 'tällä rahallahan saisi norsun, jota en missään nimessä halua'.
Lähinnä pointtini on se, että jos navia pidetään isona puhelinten välisenä muuttujana, niin ei se silti mahdottoman juttu ole, jos kerran markkinoiden parhaan navin saa 90 eurolla ja heikompia muutamalla kympillä.