Päivän uutiskatsaus
-
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus
Jos vetää itsensä alkoholimyrkytykseen ja kuolee, eikö silloin voida sanoa että tappoi itsensä? Sama tuon hankeen paleltumisen kanssa. Ei ehkä ollut tarkoitus siis kuukahtaa, mutta oman toiminnan seurauksena kuukahti.Ylermi Ylihankala kirjoitti:En ole kuullut, että kukaan olisi tuolla tavalla itseltään henkeänsä ottanut.annepa kirjoitti:.
Ja jos se on juopotellut koko lekan, niin jospa se on vaan sammunut hankeen ja paleltunut. Kyseessä on siis itsemurha joka ei liene henkirikos sanan varsinaisessa merkityksesä.
Kyllä, paitsi jos on TOSI tottunut, enkä kyllä usko että 14-v olisi ihan niin tottunut.nokkaelain kirjoitti: Asiaan vaikuttaa, että ilmeisesti kyse oli 80-prosenttisesta viinasta. Pullo sellaista olisi aika tiukka annos tottuneemmallekin.
Ei missään, minä spekuloin.Onslow kirjoitti:Tämä itsemurhajuttu on mennyt täysin ohi. Missä sellaista tietoa on ollut?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Kuulehan nyt, ei raha ja kuuluisuus välttämättä tärvää tuottoisaa noidankehää. Mainittakoon esimerkiksi vaikka Benny Hill, joka kuuluisana useita palkintoja voittaneena brittikoomikkona kuoli yksin kotona. Palkinnot olivat ullakolla pahvilaatikossa, ikään kuin ne eivät olisi merkinneet hänelle yhtään mitään.Frederik Krueger kirjoitti:Siitä että vihdoinkin miehet voivat tehdä piparinpuutteellaankin rahaa?
Ongelma tuossa vain on se että jos rikastuu piparinpuutteellaan liikaa, saattaa piparinpuute, ja sitä kautta elinkeino, yllättäen tyrehtyä.Tuossa on kaikki ainekset loppumattomaan noidankehään.
Luulin jo hetken että uutinen on Tanja Karpela-Erjola-Saarela-Niinistö-Vienosesta, mutta tuskin kukaan uskaltaa uutisoida kyseisen purskeen pikaäitiydestä negatiiviseen sävyyn.Onslow kirjoitti:Kuuskytvuotiaana äidiksi. Järjetöntä.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1641570
Ei voida, ellei kyseessä nimenomaan ole tarkoituksellinen teko. Tuolla logiikalla lähestulkoon kaikki ihmiset jotka eivät kuole onnettomuuksissa, tappavat itsensä ennenaikaisesti, koska eivät maksimoi terveyttään ja elinkaarensa pituutta omista valinnoistaan johtuen. Tupakoitsija joka kuolee keuhkosyöpään ei kuole itsemurhaan, vaikka on ennenaikaisen kuolemansa omalla valinnallaan aiheuttanut.annepa kirjoitti:Jos vetää itsensä alkoholimyrkytykseen ja kuolee, eikö silloin voida sanoa että tappoi itsensä? Sama tuon hankeen paleltumisen kanssa. Ei ehkä ollut tarkoitus siis kuukahtaa, mutta oman toiminnan seurauksena kuukahti.
-
- Kitisijä
Oikeastaan annepan logiikalla tai pikemminkin epäjohdomukaisuudella onnettomuudetkin voidaan laskea itsemurhiksi aina, kun voidaan katsoa surmansa saaneen edes jotenkin myötävaikuttaneen kuolemaansa. Kyllähän onnettomuutta ja tapaturmaa edeltää usein jokin huolimattomuus, virhearvio tai perehtymättömyys.Monsieur Manala kirjoitti:Ei voida, ellei kyseessä nimenomaan ole tarkoituksellinen teko. Tuolla logiikalla lähestulkoon kaikki ihmiset jotka eivät kuole onnettomuuksissa, tappavat itsensä ennenaikaisesti, koska eivät maksimoi terveyttään ja elinkaarensa pituutta omista valinnoistaan johtuen. Tupakoitsija joka kuolee keuhkosyöpään ei kuole itsemurhaan, vaikka on ennenaikaisen kuolemansa omalla valinnallaan aiheuttanut.annepa kirjoitti:Jos vetää itsensä alkoholimyrkytykseen ja kuolee, eikö silloin voida sanoa että tappoi itsensä? Sama tuon hankeen paleltumisen kanssa. Ei ehkä ollut tarkoitus siis kuukahtaa, mutta oman toiminnan seurauksena kuukahti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Minusta voidaan. Ehkä se murha on väärä sana koska viittaa suunniteltuun tekoon. Itsetappo? Itsesurma? Itsekuolemantuottamus? Minusta tupakoitsija joka kuolee keuhkosyöpään, on tappanut itseään tupakoimalla. Lähdenkin tästä itseäni tappamaan, terve _o/Monsieur Manala kirjoitti:Ei voida, ellei kyseessä nimenomaan ole tarkoituksellinen teko. Tuolla logiikalla lähestulkoon kaikki ihmiset jotka eivät kuole onnettomuuksissa, tappavat itsensä ennenaikaisesti, koska eivät maksimoi terveyttään ja elinkaarensa pituutta omista valinnoistaan johtuen. Tupakoitsija joka kuolee keuhkosyöpään ei kuole itsemurhaan, vaikka on ennenaikaisen kuolemansa omalla valinnallaan aiheuttanut.annepa kirjoitti:Jos vetää itsensä alkoholimyrkytykseen ja kuolee, eikö silloin voida sanoa että tappoi itsensä? Sama tuon hankeen paleltumisen kanssa. Ei ehkä ollut tarkoitus siis kuukahtaa, mutta oman toiminnan seurauksena kuukahti.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009020 ... 2_uu.shtml
Vähän giimaa tähänkin ketjuun. Lisää karvapyllyjä, nuuh!
-
- Kitisijä
No ehkä se kuolemantuottamus on hyvä sana. Jos kännissä ajaa toisen hengiltä, niin onko se kuolemantuottamus? Jos kännissä ajaa itsensä hengiltä, onko se sitten itsekuolemantuottamus?Ylermi Ylihankala kirjoitti:Oikeastaan annepan logiikalla tai pikemminkin epäjohdomukaisuudella onnettomuudetkin voidaan laskea itsemurhiksi aina, kun voidaan katsoa surmansa saaneen edes jotenkin myötävaikuttaneen kuolemaansa. Kyllähän onnettomuutta ja tapaturmaa edeltää usein jokin huolimattomuus, virhearvio tai perehtymättömyys.Monsieur Manala kirjoitti:Ei voida, ellei kyseessä nimenomaan ole tarkoituksellinen teko. Tuolla logiikalla lähestulkoon kaikki ihmiset jotka eivät kuole onnettomuuksissa, tappavat itsensä ennenaikaisesti, koska eivät maksimoi terveyttään ja elinkaarensa pituutta omista valinnoistaan johtuen. Tupakoitsija joka kuolee keuhkosyöpään ei kuole itsemurhaan, vaikka on ennenaikaisen kuolemansa omalla valinnallaan aiheuttanut.annepa kirjoitti:Jos vetää itsensä alkoholimyrkytykseen ja kuolee, eikö silloin voida sanoa että tappoi itsensä? Sama tuon hankeen paleltumisen kanssa. Ei ehkä ollut tarkoitus siis kuukahtaa, mutta oman toiminnan seurauksena kuukahti.
EDIT: Kansankielellä kyllä sanotaan että "tappoi ittensä kun ajoi kännissä autolla puuhun".
Viimeksi muokannut annepa, 06.02.2009 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tottakai, mutta tarkoitin tuossa lähinnä onnettomuuksia, joihin ei voi itse vaikuttaa ilman ennustajanlahjoja, kuten lento-onnettomuudet ja muut vastaavat. Onnettomuushan tuo tytönkin kuolema mitä ilmeisemmin on, eikä suinkaan harkittu oman hengen riisto.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Oikeastaan annepan logiikalla tai pikemminkin epäjohdomukaisuudella onnettomuudetkin voidaan laskea itsemurhiksi aina, kun voidaan katsoa surmansa saaneen edes jotenkin myötävaikuttaneen kuolemaansa. Kyllähän onnettomuutta ja tapaturmaa edeltää usein jokin huolimattomuus, virhearvio tai perehtymättömyys.
Ei. Se on luonnonvalintaa.annepa kirjoitti:Jos kännissä ajaa itsensä hengiltä, onko se sitten itsekuolemantuottamus?
-
- Kitisijä
Eli jos se tyttö on vetäissyt kasikymppistä votkaa kylmiltään sen kummemmin harjoittelematta, se oli luonnonvalintaa? Kelpaa mulle.Monsieur Manala kirjoitti:Ei. Se on luonnonvalintaa.annepa kirjoitti:Jos kännissä ajaa itsensä hengiltä, onko se sitten itsekuolemantuottamus?
-
- Kitisijä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009020 ... 1_uu.shtml Lisää luonnonvalintaa. "Houkutteli tytön kaksi kertaa mukaansa"??
-
- Kitisijä
Olen aina kuvitellut susien saavan kiimailla ihan rauhassa. Halukkaita kumppaneita kun ei löydy.Monsieur Manala kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009020 ... 2_uu.shtml
Oliko tässä nyt joku toimiva analogia joka jäi multa huomaamatta?annepa kirjoitti:Eli jos se tyttö on vetäissyt kasikymppistä votkaa kylmiltään sen kummemmin harjoittelematta, se oli luonnonvalintaa? Kelpaa mulle.Monsieur Manala kirjoitti:Ei. Se on luonnonvalintaa.annepa kirjoitti:Jos kännissä ajaa itsensä hengiltä, onko se sitten itsekuolemantuottamus?
Pitäisikö kännissä ajamista mielestäsi siis harjoitella enemmän?
-
- Kitisijä
Ei, vaan molemmat - sekä kännissä ajaminen että kylmiltään puolen litran votkapullon vetäminen - pitäisi jättää tekemättä.Monsieur Manala kirjoitti:Oliko tässä nyt joku toimiva analogia joka jäi multa huomaamatta?annepa kirjoitti:Eli jos se tyttö on vetäissyt kasikymppistä votkaa kylmiltään sen kummemmin harjoittelematta, se oli luonnonvalintaa? Kelpaa mulle.Monsieur Manala kirjoitti: Ei. Se on luonnonvalintaa.
Pitäisikö kännissä ajamista mielestäsi siis harjoitella enemmän?
-
- Kitisijä
Useimmiten. Harvoin voidaan osoittaa sellaista tarkoituksellisuutta, jota tapon/murhan tunnusmerkistö edellyttää.annepa kirjoitti: Jos kännissä ajaa toisen hengiltä, niin onko se kuolemantuottamus? Jos kännissä ajaa itsensä hengiltä, onko se sitten itsekuolemantuottamus?
Muuten, yksi yleisimpiä itsemurhan muotoja on rekan alle ajaminen. Oikeastaan lähes aina, kun uutisoidaan onnettomuutena suoralla tiellä vastapuolen kaistalle ajautuminen ja rekan alle päätyminen, on kyse itsemurhasta.
Sillä ei ole merkitystä itsemurhaluokituksen kanssa, oliko kuollut kuski kännissä vai ei.
Kuolemantuottamus on siis toisen ihmisen tuottamuksellista(ei tahallista) tappamista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
No shit? Tässä on nyt kuitenkin sellainen pieni ero että alkoholin käyttäminen - vaikka alaikäisestä onkin kyse - on sosiaalisesti hieman eri tavalla hyväksyttävää kuin rattijuopumus. Kukaan meistä ei tiedä omia rajojaan ensikännejä vedellessä. Tämän lisäksi pöytäviinaa pari kertaa väkevämmät viinat (60-80%) voivat helposti yllättää vähän kokeneemmankin alkoholin satunnaiskäyttäjän. Sen sijaan jokainen meistä kyllä tietää että jos otat ja ajat, syyllistyt rikokseen josta noutaja saattaa saapua varsin helposti. Jokainen meistä myös tietää että sitä lajia ei kannata harjoitella ja ettei se ole missään sosiaaliluokassa hyväksyttävää toimintaa. Siksi se on luonnonvalintaa parhaimmillaan.annepa kirjoitti:sekä kännissä ajaminen että kylmiltään puolen litran votkapullon vetäminen - pitäisi jättää tekemättä.
Onhan tuo osittaista luonnonvalintaa tuo viinan kanssa läträäminenkin, mutta ei vaadi taakseen yhtä räikeää idiotismia kuin tunaroida itsensä hengiltä ratin takaa etanolihöyryjä puhallellen.
-
- Kitisijä
Joo tosta tuli muistaakseni viime viikon 45 min -ohjelmassa. Karua oli.Ylermi Ylihankala kirjoitti: Muuten, yksi yleisimpiä itsemurhan muotoja on rekan alle ajaminen. Oikeastaan lähes aina, kun uutisoidaan onnettomuutena suoralla tiellä vastapuolen kaistalle ajautuminen ja rekan alle päätyminen, on kyse itsemurhasta.
Tuo "ajautuminen" on minusta aika käyttökelvoton sana. Varsinkin näissä tapauksissa. Mutta kyse on kai siitä että näitä uutisoidaan nimenomana ajautumisena eikä siten että "ajoi vasiten rekan alle", on siis tietoinen valinta uutisoinnin sävyssä.
Ongelma lienee lähinnä siinä että kun onnettomuudesta uutisoidaan, ei minkäännäköistä teknistä tutkimusta ole vielä tehty, eikä sen vuoksi voida mitään onnettomuuteen liittyviä stigmojakaan liimailla.annepa kirjoitti:Tuo "ajautuminen" on minusta aika käyttökelvoton sana. Varsinkin näissä tapauksissa. Mutta kyse on kai siitä että näitä uutisoidaan nimenomana ajautumisena eikä siten että "ajoi vasiten rekan alle", on siis tietoinen valinta uutisoinnin sävyssä.
-
- Kitisijä
^^Yksi huono seikka tuossa on se, että ne vääristävät kohtuullisen paljon likkenneonnettomuustilastoja.
Nämä ovat oikeastaan samantyyppinen "onnettomuus"muoto kuin ihmiset, jotka jäävät jalkaisin junan alle. Heistäkin reilu enemmistö jää valokeilaan tahallisesti.
Nämä ovat oikeastaan samantyyppinen "onnettomuus"muoto kuin ihmiset, jotka jäävät jalkaisin junan alle. Heistäkin reilu enemmistö jää valokeilaan tahallisesti.
-
- Kitisijä
Asiat järjestykseen!
Noh kyllähän se haistattelu kuulosti ensi kuulemalta aika rajulta! Miksi YLEn normitoimittajan pitää matkia MOT "tasoa" kun usein tulee lunta tupaan pidemmästäkin tutkimuksesta huolimatta?

Noh kyllähän se haistattelu kuulosti ensi kuulemalta aika rajulta! Miksi YLEn normitoimittajan pitää matkia MOT "tasoa" kun usein tulee lunta tupaan pidemmästäkin tutkimuksesta huolimatta?
Pyyhin Netikettiin..
-
- Kitisijä
Saunanpuhdas huippu-urheilu
"Rodriguezin kanta muuttui, kun amerikkalainen Sports Illustrated -lehti paljasti lauantaina, että vuonna 2003, kun Yhdysvaltain pääsarjan pelaajayhdistys ja seurojen omistajat tekivät yhteisellä sopimuksella dopingtestejä, 104 pelaajan näytteistä löytyi jälkiä kiellettyjen hormonien, kuten anabolisten steroidien käytöstä."
"Rodriguezin kanta muuttui, kun amerikkalainen Sports Illustrated -lehti paljasti lauantaina, että vuonna 2003, kun Yhdysvaltain pääsarjan pelaajayhdistys ja seurojen omistajat tekivät yhteisellä sopimuksella dopingtestejä, 104 pelaajan näytteistä löytyi jälkiä kiellettyjen hormonien, kuten anabolisten steroidien käytöstä."
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä