Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Meillä ei tiskata, meillä menee likaiset tiskit suoraan roskiin ja ostetaan uusia. Helppoa ja vaivatonta, säästetään rahaakin sähkölaskussa, koska noi astianpesukoneet on kauheita sähköimureita.
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Se oli liian iso se tiskikone!!!11 Eli 2 cm liian levee.

Aattelin edullista pöytätiskaria siihen kaappiin jonku muuttolaatikon päälle, ei tääl ny niin kamalast tiskiä tuu. Mutku mä vihaan tiskaamista.

EDIT: Elppis: en mä 50 e tommosest maksa.
RP

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja RP »

Tuon olisi varmaan saanut pois 20€. Ei paha nakki. Tuollaisia te rikkaat kapitalistisiat olette, kaikki pitäisi saada ilmatteex, toista se on meillä köyhillä. Kaikesta pitää maksaa vaikka kukkarossa ei sentin senttiä!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti: EDIT: Elppis: en mä 50 e tommosest maksa.
Alrighty! Mä en tiiä ollenkaan paljon noi maksais edes uutena..
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja RP »

Elppis kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: EDIT: Elppis: en mä 50 e tommosest maksa.
Alrighty! Mä en tiiä ollenkaan paljon noi maksais edes uutena..
No entisellä naapurilla maksoi joku 369€.
ninnithequeen

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Entinen naapurisi oli idiootti.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Niin oli, tarjouksesta saa 289,-

Oikeesti Ninni, jos 50,- on liikaa niin ei oikein voi muuta kuin pitää silmänsä auki siellä kierrätyskeskuksessa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Manaaja

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

RP kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: EDIT: Elppis: en mä 50 e tommosest maksa.
Alrighty! Mä en tiiä ollenkaan paljon noi maksais edes uutena..
No entisellä naapurilla maksoi joku 369€.
Siis joo, noi maksaa halvimmillaankin monesti enemmän kuin edullisimmat 60-senttiä leveät "oikeat" tiskikoneet tarjouksessa, johtuen siitä että tuotantoerät ovat paljon pienempiä. 50 eskoa tommosesta ei todellakaan ole paha hinta jos on vähänkään hyväkuntoinen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja huima »

Manaaja kirjoitti:Siis joo, noi maksaa halvimmillaankin monesti enemmän kuin edullisimmat 60-senttiä leveät "oikeat" tiskikoneet, johtuen siitä että tuotantoerät ovat paljon pienempiä. 50 eskoa tommosesta ei todellakaan ole paha hinta jos on vähänkään hyväkuntoinen.
Saati jos se toimii.

Silloinhan toi on ihan ryöstöhalpa.
Manaaja

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Niin. Yleensä tiskikoneesta kuin tiskikoneesta saa melkein maksaa satasen, jos vain on alle viisi vuotta vanha, ja vaikkei takuutakaan olisi. Jos mulla olis mahdollisuus saada tommonen vehje viidelläkympillä tai jopa alle kun sellaiselle olisi käyttöä, en todellakaan jäisi miettimään.

Siis siksi en jäisi, että alkaisin mieluummin nillittämään miten mun pitäis saada kaikki vähintään ilmaiseksi, ventovierailtakin.
SikaMika

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Ostin oman tiskikoneeni muutama vuosi sitten viidelläkympillä käytettynä Huuto.netistä. Seurasin muutaman viikon niiden huutohintoja ennen ostopäätöstä ja tuo huutamani oli sieltä huokeammasta päästä. Tähänkin pätee universaali totuus: jos ilmaiseksi haluaa, jää ilman.
So Hard

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja So Hard »

SikaMika kirjoitti:Tähänkin pätee universaali totuus: jos ilmaiseksi haluaa, jää ilman.
Joo, kyllä sitä yleensä joutuu ainakin kortsut pulittamaan.
SikaMika

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

So Hard kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Tähänkin pätee universaali totuus: jos ilmaiseksi haluaa, jää ilman.
Joo, kyllä sitä yleensä joutuu ainakin kortsut pulittamaan.
Näinpä juuri, aina rahaa palaa yleiskustannuksiin, kuten viinaan ja takseihin ynnä muuhun sellaiseen. Puhumattakaan vaihtoehtoiskustannuksista, tuohonkin umpikänniseen sähläämiseen kuluneen ajan voisi käyttää vaikkapa töiden tekemiseen umpikännissä.
RP

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti: Siis joo, noi maksaa halvimmillaankin monesti enemmän kuin edullisimmat 60-senttiä leveät "oikeat" tiskikoneet tarjouksessa, johtuen siitä että tuotantoerät ovat paljon pienempiä. 50 eskoa tommosesta ei todellakaan ole paha hinta jos on vähänkään hyväkuntoinen.
Googlailin huvikseni kun oma 60-senttinen astianpesukone on näemmä samaa merkkiä kuin entisen naapurin, tosin vuoden vanhempaa mallia, hinta näytti olevan n. 670€. Tosin tämä on rakentajan valitsema. Mutta joo, aika suolaisia hintoja noissa pöytämalleissa kun laitetaan alet päälle vaikka tuohon "kunnon" malliin.

Itse en ihan hirveästi metsästä isoissa jutuissa tarjouksia (vaan kuljen puljusta puljuun kun jotain tarvitsen), koska olen huomioinut että "tarjouskaupan" viereisestä puljusta voi saada tinkimällä (tingin aina, ihan aina) samaan hintaan ja esim. 30-50€ kotiinkuljetuksen kaupan päälle. Jolloin tuli edullisemmaksi kuin tarjouspuljussa missä olisi pitänyt maksaa kuljetuskulut ostohinnan päälle. Esmes.

Näin ollen tuo huutiksen pöytämalli (senhän saisi halvimmillaan 20€ jos hyvin käy) on ryöstöhalpa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Hmf... te ette vaan tajunnu! Eikse oo ihan loogista, sillai, et jos on PIENEMPI kone joka mahtuu pöydälle, sen on maksettavakin VÄHEMMÄN?! Eli jos vanha normikokoinen maksaa 100 erkkiä, toin on ehkä 1/3 sen kokoneen, niin max. 33€.

Huh.. oikeesti.

(heko)
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja saira »

Elppis kirjoitti: (heko)
Hei, oon tulossa nyt joulukuun eka viikonloppu Etelään. Onko pöytä sen kokoinen, et mahtuis farkkuun? Tuun kyl joulukuussa parikin kertaa varmaan, eli voisin tulla sit pakulla seuraavalla kerralla jos nyt ei natsaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja Elppis »

saira kirjoitti:
Elppis kirjoitti: (heko)
Hei, oon tulossa nyt joulukuun eka viikonloppu Etelään. Onko pöytä sen kokoinen, et mahtuis farkkuun? Tuun kyl joulukuussa parikin kertaa varmaan, eli voisin tulla sit pakulla seuraavalla kerralla jos nyt ei natsaa.
Mahtuu kyllä :D Mä en vain saa digikameraa sen verran lähelle kotia, että saisin otettua nettiin kuvan ja känny on sen verran alkeellinen että vain mms-viestit toimivat, ei mitkään nettikuvat.
Eli jos haluat, kuvan, laita puhelinnumero vaikka yv :)
The great club outshines the individual, always and forever.
Manaaja

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mitä sä yrität Pertti sanoa? Ettei pöytämallinen tiskikone olekaan kuin mikroaaltouuni?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja Elppis »

:facepalm:

(ah, sainpas syyn käyttää!)
The great club outshines the individual, always and forever.
Gaia

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja Gaia »

^Äh. Ehdit ensin.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja huima »

:shock:
Gaia

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja Gaia »

:facepalm:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Hehe..hehehhehe...hhehehehhehehhehe.. HEHEHHEHEH...HEHEHEHEHEHEH......HEHEHEHEHEHEH!
The great club outshines the individual, always and forever.
Manaaja

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

exPertti kirjoitti:Parasta kirjoittaa tähän jotakin etteivät tyhmänä pidä. :)
Hyvä, toi auttoi.
Manaaja

Re: Myydään/ostetaan/vaihdetaan

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Olen kyllä silti sitä mieltä että hätätilassa kahden ihmisen astiat saa pestyä mikroaaltouunissakin tolla fairylasimetodilla ihan siinä missä pöytämallisella tiskikoneellakin, riippuen johdotuksista.