masa kirjoitti:Kyseisellä alueella, eivät paskaakaan. +-0 Myös myyntivoitolla olen jo tehnyt enemmän hilloa osakemarkkinoilla.
Erittäin toimiva yhtälö, ainakin jos ei joudu itse maksamaan asumisestaan punkatessaan jonkun toisen kämpässä.
Totta kai, jos kertaa osaat ennustaa "The Dayn" minuutilleen oikein. Joskus vaan käy niin, että sitkeä hintojon kohomaninen jättää paskaa käteen. Ahneella on paskainen loppu jne..
Yleisesti ottaen ihmiset kai ostavat ja myyvät asuntoja tarpeensa mukaan. Paskaa jää yleensä käteen keinottelijoille jotka luulevat myyvänsä asunnon huippuaikaan ja yrittävät arvioida kuinka kauan asua vuokralla kunnes sitten ostaisivat uuden asunnon "halvalla" luottaen uumoiltuun hinnanromahdukseen, jota ainakaan pääkaupunkiseudulla tai muissa kasvukeskuksissa ei ole näkyvissä monien luulojen vastaisesti.
Omalla asuinalueellani (joka ei käsittääkseni ole niin kaukana sinun entisestä asunnostasi) asuntojen pyyntihinnat näyttävät nousseen kiitettävästi puolentoista vuoden aikana, vaikka ostaessani luulin ostavani huippuaikaan ja huippuhintaan. Toisaalta tuo on minulle lähinnä vain kuriositeetti koska en ole aikeissa muuttaa tästä pois ja myydä asuntoani lähiaikoina. Periaatteessa hintojen nousu on minulle vain huono uutinen, koska myisin asuntoni luultavasti vain vaihtaakseni isompaan, jonka hinta on todennäköisesti noussut vähintään yhtä paljon.
Mitä tulee "hiipivään putkiremppaan", vuokra-asunnoissa kaikki remppakulut otetaan pitkällä aikavälillä vuokralaisten selkänahasta. Vuokra-asuntotoiminnankin kun pitää olla vuokranantajalle kannattavaa liiketoimintaa.