En tiedä, Dr Phil ei ole ikinä näitä käsitellyt!!1masa kirjoitti:Mitä sitten pitää tehdä, kun asiasta / asioista on keskusteltu, kerrottu omat perustelut, toiveet ja viesti siitä että seinät alkaa kaatumaan päälle ja tarvitsen omaa rauhaa ja vastaus on yhä kielteinen?Dumiz kirjoitti: Masa vois jutella muijansa kanssa ja kertoa miltä tuntuu ja mitä haluaa. .
Shrink
-
- Kitisijä
Re: Shrink
Ruokalan kalapuikko Pena
-
- Kitisijä
Vaikken mä mistään juurikaan tiedä ja monesta eri mieltä sinun kanssa, niin kyllä alan taipumaan siihen suuntaan, että sinä olet hyvä mies. Toivottavasti ottamasi selkävoitto ei tullut isoilla menetyksillä.masa kirjoitti:urpiainen kirjoitti:Mä kunnioittaisin enemmän isäntää, joka tarjoaa kohteliaasti omaa huonettaan vieraiden käyttöön kuin semmoista, joka haluaa auktoriteettiasemalleen kunnioitusta. Erikoista.
En minä vierailtani kunnioitusta halua, vaan vaimoltani.
Rauhaisaa joulua, jos se nyt on mitenkään mahdollista.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
-
- Kitisijä
Ai juu, niinhän se olikin:masa kirjoitti:En minä vierailtani kunnioitusta halua, vaan vaimoltani.urpiainen kirjoitti:Mä kunnioittaisin enemmän isäntää, joka tarjoaa kohteliaasti omaa huonettaan vieraiden käyttöön kuin semmoista, joka haluaa auktoriteettiasemalleen kunnioitusta. Erikoista.
PetriFB kirjoitti:Jumalan tahto on, että vaimo on alamainen miehellensä. Vaimon tulee rakastaa ja kunnioittaa miestänsä. Alamaisuus ei tarkoita alistamista, vaan Jumalan tarkoittama alamaisuus on sitä, että mies perheen päänä saa rakastaa vaimoaan. Vaimon tulee olla samalla tavalla alamainen miehellensä kuin vaimon tulee olla alamainen Kristukselle. Jos mies rakastaa vaimoaan samalla tavalla kuin Kristus rakastaa seurakuntaansa, niin tällainen alamaisuus on turvallista vaimolle. Alamaisuus ei silloin vahingoita vaimoa, vaan päinvastoin se on hänelle suojaksi ja turvaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen kirjoitti: Ai juu, niinhän se olikin:
Joo, olisi pitänyt valita puolisoksi se nykyistä edellinen tapaus. Se halusi aina miellyttää miestään.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Urpiainen, älä nyt vittuile. Kyllä mä ymmärrän, mitä Masa tarkoittaa kunnioittamisella tässä ja se ei ole tuota.urpiainen kirjoitti:Ai juu, niinhän se olikin:masa kirjoitti:En minä vierailtani kunnioitusta halua, vaan vaimoltani.urpiainen kirjoitti:Mä kunnioittaisin enemmän isäntää, joka tarjoaa kohteliaasti omaa huonettaan vieraiden käyttöön kuin semmoista, joka haluaa auktoriteettiasemalleen kunnioitusta. Erikoista.PetriFB kirjoitti:Jumalan tahto on, että vaimo on alamainen miehellensä. Vaimon tulee rakastaa ja kunnioittaa miestänsä. Alamaisuus ei tarkoita alistamista, vaan Jumalan tarkoittama alamaisuus on sitä, että mies perheen päänä saa rakastaa vaimoaan. Vaimon tulee olla samalla tavalla alamainen miehellensä kuin vaimon tulee olla alamainen Kristukselle. Jos mies rakastaa vaimoaan samalla tavalla kuin Kristus rakastaa seurakuntaansa, niin tällainen alamaisuus on turvallista vaimolle. Alamaisuus ei silloin vahingoita vaimoa, vaan päinvastoin se on hänelle suojaksi ja turvaksi.
Mun mielestä sä nyt yrität lyödä vyön alle.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
Sun ymmärryksesi on suopeampaa kuin minun. Mä olen ihan oikeasti järkyttynyt - vaikka toki minkään Kitinässä ei pitäisi enää järkyttää - näistä jutuista siitä, miten perhe jäsentyy valtahierarkiana, talon isännän asemaa pitää kunnioittaa, (miehen) auktoriteettiasemaa vaimoon nähden pitää vaalia tai jopa Ylermin näkemyksestä siitä, että puolison suhteen on pelattava taidokkaan ovelasti, että voi ratkaista ongelmatilanteen omaksi edukseen. Mun mielestä näissä kaikissa kaikuu kyllä paitsi tuo petrimäinen ajatus isännän asemasta, myös vastenmielinen ajatus parisuhteesta keskinäisenä kamppailuna. Te olette kaikki hulluja, mä en halua parisuhteeseen teistä kenenkään kanssa.NuoriDaavid kirjoitti:Urpiainen, älä nyt vittuile. Kyllä mä ymmärrän, mitä Masa tarkoittaa kunnioittamisella tässä ja se ei ole tuota.

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinä VIP-jäsen
urpiainen kirjoitti:Sun ymmärryksesi on suopeampaa kuin minun. Mä olen ihan oikeasti järkyttynyt - vaikka toki minkään Kitinässä ei pitäisi enää järkyttää - näistä jutuista siitä, miten perhe jäsentyy valtahierarkiana, talon isännän asemaa pitää kunnioittaa, auktoriteettiasemaa vaimoon nähden vaalia tai jopa Ylermin näkemyksestä siitä, että puolison suhteen on pelattava taidokkaan ovelasti, että voi ratkaista ongelmatilanteen omaksi edukseen. Mun mielestä näissä kaikissa kaikuu kyllä paitsi tuo petrimäinen ajatus isännän asemasta, myös vastenmielinen ajatus parisuhteesta keskinäisenä kamppailuna. Te olette kaikki hulluja, mä en halua parisuhteeseen teistä kenenkään kanssa.NuoriDaavid kirjoitti:Urpiainen, älä nyt vittuile. Kyllä mä ymmärrän, mitä Masa tarkoittaa kunnioittamisella tässä ja se ei ole tuota.
Äh. Mun mielestäni Masa puhuu kunnioituksesta siinä mielessä, että puolisoiden tulee kunnoittaa toisiaan. Siis molempien tulee ottaa toisen toiveet huomioon. Kun Masa on pyrkinyt selvästi kommunikoimaan tuskaansa ja puoliso ei ota sitä huomioon, vaan yrittää jyrätä oman näkökantansa läpi, niin tämä on sitä kunnioituksen puutetta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
Mjoo. Hyväksytään. Tosin, jos se kommunikointi on tätä samaa läppää kuin Kitinässä muiden alfaurosten komppaamana, niin ei ihme, ettei perille mene.NuoriDaavid kirjoitti:Äh. Mun mielestäni Masa puhuu kunnioituksesta siinä mielessä, että puolisoiden tulee kunnoittaa toisiaan. Siis molempien tulee ottaa toisen toiveet huomioon. Kun Masa on pyrkinyt selvästi kommunikoimaan tuskaansa ja puoliso ei ota sitä huomioon, vaan yrittää jyrätä oman näkökantansa läpi, niin tämä on sitä kunnioituksen puutetta.
Mutta kuten kirjoitin, itse asiassa olisin mitä luultavimmin Masaa paljon hankalampi ja joustamattomampi.
urpiainen kirjoitti: . Tosin, jos se kommunikointi on tätä samaa läppää kuin Kitinässä muiden alfaurosten komppaamana, niin ei ihme, ettei perille mene.
Voisit joskus verrokiksi tarjoilla oman parisuuhteesi tilaa ja sen kommunikoinnin esimerkkejä. Uskon että koko kitinällä olisi huikeasti opittavaa kommunikoinnin Yodalta.
-
- Kitisijä
Toisinaan samantyyppistä, puolipiilosilla olevaa kevyttä provokatiivista sarkasmia harrastavana olisin kuvitellut sun haistavan kalan viimeistään vaimon kitinääntuontikohdassa, mutta jos ei niin sitten ei.urpiainen kirjoitti:Erikoista puhetta sieltä ja täältä. Masalle perhesuhteet muodostavat hierarkian, jossa paikasta taistellaan, haastetaan ja torjutaan. Erikoista. Ja Hämis & Manala komppaavat, että vaimon suhteen pitää säilyttää auktoriteetti (kirjoittaako PetriFB tyyppien tunnuksilla)? Erikoista.
Kyllä miehellä silti pitää olla oikeus omaan yksityisyyteensä. Edes omaan makuuhuoneeseensa ja sänkyynsä. Mä tiedän monia perheasumuksia ja yksinasumuksiakin, joissa vieraiden ollessa kylässä makuuhuoneen ovi pysyy visusti kiinni, koska se on sellaista persoona-avaruutta johon ulkopuolisilla ihmisillä ei yksinkertaisesti ole asiaa. Ja vaikken itse tällaista järjestelyä ylläpidäkään, ymmärrän ja osaan arvostaa sitä valintana. Masan tilanteessa se on se viimeinen ripe omasta yksityisyydestä, jota on moukaroitu aika rankalla kädellä kesästä asti.
Kun kyse on kaverista joka on rakentanut oman kotinsa parantaakseen oman elämänsä ja yksityisyytensä turvaa ja laatua, mun ei ole lainkaan vaikeaa hahmottaa miten epäedulliselta tilanne tuntuu, kun mennäänkin yksityisyyden suhteen täysin päinvastaiseen suuntaan verrattuna aiempaan kerrostaloasumiseen.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
-
- Kitisijä
Ei muuta kuin oppimaan: tehkää niin kuin minä sanon, ei niin kuin minä teen.masa kirjoitti:Voisit joskus verrokiksi tarjoilla oman parisuuhteesi tilaa ja sen kommunikoinnin esimerkkejä. Uskon että koko kitinällä olisi huikeasti opittavaa kommunikoinnin Yodalta.urpiainen kirjoitti: . Tosin, jos se kommunikointi on tätä samaa läppää kuin Kitinässä muiden alfaurosten komppaamana, niin ei ihme, ettei perille mene.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Jäsen Urpiainenhan on siitä mielenkiintoinen kirjoittaja, että hän ei ole kertonut yksityiselämästään mitään. Eihän ohjesääntö tätä toki vaadikaan. Mutta mielenkiintoista silti.
Kun antaa enemmän, saa enemmän
Kun antaa enemmän, saa enemmän

-
- Kitisijä
No joo, kyllä mä tosiaan kuvittelin, että siihen kitinääntuontikohtaan asti sä olit pääosin tosissasi (tosin sen terapiakehotuksen luin kyllä myös itseironisena/itsesarkastisena läppänä mieheltä, jota yltiöpäisestä nettidiagnosoinnista jatkuvasti syytetään). Mä pidän sua näköjään tosikompana kuin olet.MrM kirjoitti:Toisinaan samantyyppistä, puolipiilosilla olevaa kevyttä provokatiivista sarkasmia harrastavana olisin kuvitellut sun haistavan kalan viimeistään vaimon kitinääntuontikohdassa, mutta jos ei niin sitten ei.
Kyllä miehellä silti pitää olla oikeus omaan yksityisyyteensä. Edes omaan makuuhuoneeseensa ja sänkyynsä. Mä tiedän monia perheasumuksia ja yksinasumuksiakin, joissa vieraiden ollessa kylässä makuuhuoneen ovi pysyy visusti kiinni, koska se on sellaista persoona-avaruutta johon ulkopuolisilla ihmisillä ei yksinkertaisesti ole asiaa. Ja vaikken itse tällaista järjestelyä ylläpidäkään, ymmärrän ja osaan arvostaa sitä valintana. Masan tilanteessa se on se viimeinen ripe omasta yksityisyydestä, jota on moukaroitu aika rankalla kädellä kesästä asti.
Kun kyse on kaverista joka on rakentanut oman kotinsa parantaakseen oman elämänsä ja yksityisyytensä turvaa ja laatua, mun ei ole lainkaan vaikeaa hahmottaa miten epäedulliselta tilanne tuntuu, kun mennäänkin yksityisyyden suhteen täysin päinvastaiseen suuntaan verrattuna aiempaan kerrostaloasumiseen.
Yllä lainatus viestin sisällöstä mulla ei ole edelleenkään naputettavaa; mä olen aika yksityisyyshakuinen hahmo itsekin.
Viimeksi muokannut urpiainen, 20.12.2012 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
urpiainen kirjoitti:Ei muuta kuin oppimaan: tehkää niin kuin minä sanon, ei niin kuin minä teen.masa kirjoitti:Voisit joskus verrokiksi tarjoilla oman parisuuhteesi tilaa ja sen kommunikoinnin esimerkkejä. Uskon että koko kitinällä olisi huikeasti opittavaa kommunikoinnin Yodalta.urpiainen kirjoitti: . Tosin, jos se kommunikointi on tätä samaa läppää kuin Kitinässä muiden alfaurosten komppaamana, niin ei ihme, ettei perille mene.
Yoda sanoisi
"When nine hundred years old you reach, look as good, you will not, hmmm?"
-
- Kitisijä
Tämähän tämä minun cunning planini onkin: tietty salaperäisyys on tuhannesti mielenkiintoisempaa kuin keskimääräinen ja tylsä elämäni.NuoriDaavid kirjoitti:Jäsen Urpiainenhan on siitä mielenkiintoinen kirjoittaja, että hän ei ole kertonut yksityiselämästään mitään.
-
- Kitisijä
Mä olisin tässä jyrkempi ja tuomitsevampi urpiaisen suuntaan. Mun mielestä puskistahuutelu on epäreilua ja halpaa. Jopa melkein niin, että jos ei itse anna mitään, ei ole oikeutta muiden kritisointiin.NuoriDaavid kirjoitti:Jäsen Urpiainenhan on siitä mielenkiintoinen kirjoittaja, että hän ei ole kertonut yksityiselämästään mitään. Eihän ohjesääntö tätä toki vaadikaan. Mutta mielenkiintoista silti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
50-60.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mä olisin tässä jyrkempi ja tuomitsevampi urpiaisen suuntaan. Mun mielestä puskistahuutelu on epäreilua ja halpaa. Jopa melkein niin, että jos ei itse anna mitään, ei ole oikeutta muiden kritisointiin.NuoriDaavid kirjoitti:Jäsen Urpiainenhan on siitä mielenkiintoinen kirjoittaja, että hän ei ole kertonut yksityiselämästään mitään. Eihän ohjesääntö tätä toki vaadikaan. Mutta mielenkiintoista silti.
Tänne kirjoittaminen on kuitenkin täysin vapaaehtoista.
Itse vain koen niin, että kun antaa niin saa itsekin.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Mun tekis niin mieli tarttua tähän, mut menee niin homoeroottiseksi etten mä kehtaa tällee julkisestiurpiainen kirjoitti:Mun mielestä näissä kaikissa kaikuu kyllä paitsi tuo petrimäinen ajatus isännän asemasta, myös vastenmielinen ajatus parisuhteesta keskinäisenä kamppailuna. Te olette kaikki hulluja, mä en halua parisuhteeseen teistä kenenkään kanssa.

EDIT: En kyllä laittanut urpiaiselle YV:näkään
Viimeksi muokannut Vagabondo, 20.12.2012 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Se on kyllä tosiaan kaikkien tällaisten hurmosherätysten, aa-piirien ja Daven maanantaiviestien perusoletus, että päästäkseen jäseneksi ja piireihin täytyy ensin julkisesti tunnustaa syntinsä. Mieluusti oikein rypeä ja piehtaroida omassa alhaisuudessaan, ja vasta sitten voi anoa seurakunnalta hyväksyntää nöyrtyneenä syntisenä ja alhaisena surkimuksena. Siitä sitten voi yhdessä lähteä tavoittelemaan parannusta. Kukin tavallaan, tekee mieli sanoa.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mä olisin tässä jyrkempi ja tuomitsevampi urpiaisen suuntaan. Mun mielestä puskistahuutelu on epäreilua ja halpaa. Jopa melkein niin, että jos ei itse anna mitään, ei ole oikeutta muiden kritisointiin.NuoriDaavid kirjoitti:Jäsen Urpiainenhan on siitä mielenkiintoinen kirjoittaja, että hän ei ole kertonut yksityiselämästään mitään. Eihän ohjesääntö tätä toki vaadikaan. Mutta mielenkiintoista silti.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Mulla ei ainakaan ole varaa heitellä kiviä, koska sen verran tarkkaan valitsen mitä tänne omasta elämästäni paljastan ja toisinaan jopa tarkoituksella johdan harhaan anonyymiteettiani suojatakseni. Mut kun on niin helppo tunnistaa omakotitalossa asuvien espoolaisten DI:n harvalukuisesta joukosta.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mä olisin tässä jyrkempi ja tuomitsevampi urpiaisen suuntaan. Mun mielestä puskistahuutelu on epäreilua ja halpaa. Jopa melkein niin, että jos ei itse anna mitään, ei ole oikeutta muiden kritisointiin.NuoriDaavid kirjoitti:Jäsen Urpiainenhan on siitä mielenkiintoinen kirjoittaja, että hän ei ole kertonut yksityiselämästään mitään. Eihän ohjesääntö tätä toki vaadikaan. Mutta mielenkiintoista silti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
- Kitinä VIP-jäsen
^^Tämä on kyllä tosiaan 50-60. Kuten sanoin, tänne kirjoittaminen on täysin vapaaehtoista. Itse en koe Urpsun hintiimiteettisuojan vaalimista ongelmana. Toki olisi mukava tietää, miten parisuhdeasiat sosialistisella mallitilalla hoidetaan.
Itse yritin (ja kait pidin siitä kiinnikin), että vaikka riitaa kitinässä on ollutkin, niin kenenkään kuvansa postanneen ulkonäköä en ole arvostellut, koska omaa kuvaani en ole kitinään laittanut.
Itse yritin (ja kait pidin siitä kiinnikin), että vaikka riitaa kitinässä on ollutkin, niin kenenkään kuvansa postanneen ulkonäköä en ole arvostellut, koska omaa kuvaani en ole kitinään laittanut.
-
- Kitisijä
Taas kerran: onpa kumma perustelu peruskohteliaisuudelle.NuoriDaavid kirjoitti:kenenkään kuvansa postanneen ulkonäköä en ole arvostellut, koska omaa kuvaani en ole kitinään laittanut.
-
- Kitinä VIP-jäsen
:prööt:urpiainen kirjoitti:Taas kerran: onpa kumma perustelu peruskohteliaisuudelle.NuoriDaavid kirjoitti:kenenkään kuvansa postanneen ulkonäköä en ole arvostellut, koska omaa kuvaani en ole kitinään laittanut.
-
- Kitisijä
^ No on mulla tässä kyllä ihan oikeastikin sellainen, ilmeisesti ainakin Ylermin ajattelusta perustavanlaatuisesti eroava käsitys keskustelupalstasta. Mun mielestä kukin tuo tänne sellaisia asioita, teemoja, tapahtumia, ongelmia ja kysymyksiä, joista haluaa keskustelijayhteisön kommentteja ja kannanottoja, tai joista haluaa itse kirjoittaa tällaiselle suhteellisen etäiselle ja anonyymille yleisölle. Mä en hahmota koko palstaa ollenkaan tuota kautta, mistä Ylermi puhuu.
Voi olla, että tilanne olisi toinen, jos olisin vaikkpa miiteissä käyvää sorttia ja hakisin täältä pikemminkin uusia ystäviä kuin tällaista anonyymia diskurssiareenaa. Sopivasti provosoituna voisin ehkä mennä jopa niin pitkälle, että mielestäni tällaisen anonyymin keskustelupalstan arvo on siinä, että täällä eivät päde samat säännöt (ainakan samalla tavalla) kuun muussa vuorovaikutuksessa. Tästä näkökulmasta Ylermi nakertaa keskustelupalstan ainutlaatuisuutta ja koettaa rampauttaa tämän yhdeksi sosiaaliseksi areenaksi muiden joukossa vailla erityisyyttä.
Voi olla, että tilanne olisi toinen, jos olisin vaikkpa miiteissä käyvää sorttia ja hakisin täältä pikemminkin uusia ystäviä kuin tällaista anonyymia diskurssiareenaa. Sopivasti provosoituna voisin ehkä mennä jopa niin pitkälle, että mielestäni tällaisen anonyymin keskustelupalstan arvo on siinä, että täällä eivät päde samat säännöt (ainakan samalla tavalla) kuun muussa vuorovaikutuksessa. Tästä näkökulmasta Ylermi nakertaa keskustelupalstan ainutlaatuisuutta ja koettaa rampauttaa tämän yhdeksi sosiaaliseksi areenaksi muiden joukossa vailla erityisyyttä.
-
- Kitinä VIP-jäsen
^There is a saying concerning certain body parts!
Ylermi ja sinä voitte ole eri mieltä. Ei sillä ole väliä.
Ylermi ja sinä voitte ole eri mieltä. Ei sillä ole väliä.