Sivu 250/250

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 01.04.2026 10:37
Kirjoittaja Vagabondo
James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2026 10:15 Etkös sä kuitenkin toistuvasti tuo esiin ajonautinnon ja mutkatien ajamisen? Molemmathan ovat aivan epärationaalisia? Eli sä signaloit näillä, että ymmärrät kauneutta ja olet urheilullinen.

Rationaalinen autonostaja haluaa vain laatikon, joka halvalla, kohtuullisen luotettavasti ja turvallisesti siirtää paikasta A paikkaan B.
Ei mulla ole koskaan ollut mitään klassista urheiluautoa josta noi näkyisi selkeästi päälle päin. Ulkoisesti autot näyttää ihan taviskopeilta joita myydään myös ihan mopon moottoreilla. Moottori ja alusta on ihan puhtaasti mun henkilökohtaista nautintoa varten. Mä väitän, että suurin osa ei edes huomaa jotain pientä GT tai V6 logoa auton kyljessä. Ei mulla ole edes ollut mitään bemua missä M logo takaluukussa ehkä jonkunlaisen signaalin lähettäisi, koska olen pitänyt niitä liian kalliina mun käyttöön.

Nykyinen auto on valitettava kompromissi eikä käyttäydy kaarteissa ihan kuin haluaisin. Pikkusen liian aliohjaava mun makuun. Ei nyt mikään audi, mutta ei ihan niin nätti kuin entiset pösöt.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 01.04.2026 10:40
Kirjoittaja Vagabondo
sivustahuutaja kirjoitti: 01.04.2026 10:25 Kuten sanoin, täysin merkityksetön ja marginaalinen ominaisuus. Etelässä ei edes ole paikkoja, joissa jaksaisi viettää yötä.
Ja mä kun suunnittelen retkeilyauton rakentamista pakusta, joten meillä taitaa olla eri preferenssit :lol:

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 01.04.2026 10:41
Kirjoittaja James Potkukelkka
^^ Tarkoitin sitä, minkälaista tarinaa itse kertoo itsestään itselleen.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 01.04.2026 10:44
Kirjoittaja Vagabondo
James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2026 10:41 ^^ Tarkoitin sitä, minkälaista tarinaa itse kertoo itsestään itselleen.
Ne on ihan muita vempeleitä kuin autot millä mä kerron itsestäni tarinaa. Ne on sitten parasta mitä rahalla saa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 01.04.2026 10:45
Kirjoittaja James Potkukelkka
Vagabondo kirjoitti: 01.04.2026 10:44
James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2026 10:41 ^^ Tarkoitin sitä, minkälaista tarinaa itse kertoo itsestään itselleen.
Ne on ihan muita vempeleitä kuin autot millä mä kerron itsestäni tarinaa. Ne on sitten parasta mitä rahalla saa.
Tämä kyllä kiinnostaisi.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 01.04.2026 12:50
Kirjoittaja Vagabondo
James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2026 10:45 Tämä kyllä kiinnostaisi.
Valitettavasti tieto on maksumuurin takana :wink:

Mutta pointti lähinnä, että autot ei ole mitenkään merkittävä pala mun identiteettiä eikä mulla ole tarvetta signaloida autollani mitään kenellekään. Se on tarpeellinen hyödyke jossa kulutan paljon aikaa joten haluan sen olevan myös mukava. Minkä takia mulla on siellä myös erittäin kauniisti soivat stereot rakennettuna.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 01.04.2026 12:58
Kirjoittaja James Potkukelkka
Vagabondo kirjoitti: 01.04.2026 12:50
James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2026 10:45 Tämä kyllä kiinnostaisi.
Valitettavasti tieto on maksumuurin takana :wink:
OnlyFans?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 01.04.2026 13:03
Kirjoittaja Vagabondo
James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2026 12:58
Vagabondo kirjoitti: 01.04.2026 12:50
James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2026 10:45 Tämä kyllä kiinnostaisi.
Valitettavasti tieto on maksumuurin takana :wink:
OnlyFans?
Senkin sovinisti. Ei naisia saa tolleen esineellistää :stop:

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 01.04.2026 13:05
Kirjoittaja James Potkukelkka
Voi veljet!

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.04.2026 11:29
Kirjoittaja Bluntly

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.04.2026 11:31
Kirjoittaja sivustahuutaja
^
Tarpeetonta regulointia. Verotetaan hiilipäästöjä ja ennetaan bensanmyyjien ja autoilijoiden tehdä omat valintansa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.04.2026 11:35
Kirjoittaja urpiainen
sivustahuutaja kirjoitti: 30.04.2026 11:31 ^
Tarpeetonta regulointia. Verotetaan hiilipäästöjä ja ennetaan bensanmyyjien ja autoilijoiden tehdä omat valintansa.
Mä olisin muuten samaa mieltä, mutta siitä saattaisi jäädä merkittävä viihdearvo pois. Pitäisi oikein kaivaa esiin niitä Kitinä-viestejä siltä ajalta, kun E10-bensa tuotiin Suomeen. Muistikuvieni mukaan Kitinän automiehet ja -naiset huomaisvat heti merkittävän eron auton laskeneessa suorituskyvyssä, osalla käynti kuulosti huonolta ja kovasti pelotti tien päälle jääminen. Mut ehkä aika kultaa muistot.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.04.2026 11:41
Kirjoittaja sivustahuutaja
^
Tuon ajan rattimiehet ajaa nykyään sähköllä bussikaistaa. Lähtee äkäisemmin valoistakin.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 12.05.2026 23:48
Kirjoittaja Bluntly
Sähkövispilä ja maailma pelastuu.

Sähköautoista tullut Kiinassa kertakäyttöisiä

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 26.05.2026 12:40
Kirjoittaja sivustahuutaja
Ferrarin eka sähköauto. Haastavaa on pärjätä sähkömaailmassa.

Kuva

Ferrari Luce EV vs Model S Plaid
https://www.yeslak.com/it/blogs/tesla-n ... zlN8pIJgUL

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 26.05.2026 12:45
Kirjoittaja James Potkukelkka
On kyllä harvinaisen epäonnistunut muotoilu.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 26.05.2026 12:53
Kirjoittaja sivustahuutaja
^
Ilmanvastuskin suurempi kuin Model Y:ssa.

Pysyn kannassani. Kaikki sähköt tulevat olemaan geneerisiä puikuloita erinomaisilla tiloilla ja suorituskyvyllä. Differointi muuttuu äärimmäisen vaikeaksi, koska parannuksista pitää maksaa niin paljon suhteessa saavutettuihin etuihin, eikä se parempi auto näytä yhtään erilaiselta 20 metrin päähän. Jos joku onnistuu sähkönsä isommin differoimaan, niin sitten itseajavat ovatkin jo täällä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 26.05.2026 13:16
Kirjoittaja James Potkukelkka
Miksei Jony Ive kopioinut aiempaa työtään. Näyttäisi paremmalta ja ilmanvastuskin olisi todennäköisesti pienempi

Kuva

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 26.05.2026 13:57
Kirjoittaja sivustahuutaja
^
Ferrarista paistaa läpi sellainen laiska perus-EV muoto. Kuvasta päätellen frunk on uhrattu tuon todennäköisesti merkityksettömän etuspoilerin takia.

Ferrari luultavasti vihjaa, että noita olisi hyvä ostaa esim. 3-5 kappaletta, jotta pääsee halutumpien mallien ostojonoon.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 26.05.2026 16:01
Kirjoittaja Bhven
James Potkukelkka kirjoitti: 26.05.2026 13:16 Miksei Jony Ive kopioinut aiempaa työtään. Näyttäisi paremmalta ja ilmanvastuskin olisi todennäköisesti pienempi
Koska kukaan ei halua ajaa litistetyllä tietokonehiirellä?