Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti: Gluteiiniton dietti on uusi musta!
Meinasin julistautua edelläkävijäksi, mutta juuri aamulla söin ruisleipää. Mutta lähes-gluteeniton kuitenkin!
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti: Mutta karppaushan on joka tapauksessa so last season. Gluteiiniton dietti on uusi musta!
Mä oon niin trendsetter. En vaan halua pysyvästi luopua pastasta ja leivästä, vaikka vatsa toimii huomattavasti paremmin, joten laihdutusprojektin päätteeksi ne palannee taas ruokavalioon.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Gluteiiniton dietti on uusi musta!
Mä olen palannut luolaan ja vedän tätä. Hyvin tuntuis toimivan ja olo on mitä parhain. Kolme viikkoa täynnä tänään.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vagabondo kirjoitti:Tarkoitus olis siis pudottaa ainakin 20kg ja jos oikein hurjaksi heittäydyn vielä 5 extra kiloa päälle, niin saa sikspackin näkyviin. Laihiksen alotin otsikon mukaisesti joulunpyhien jälkeen. Pari viikkoa takana ja ensimmäinen kilo nurin. Aikataulu on avoin, mutta ensimmäinen 10 olisi kiva saada kesään mennessä pois.
Tammikuu on nyt käsitelty ja ajattelin väsätä tälläisen väliraportin, kun tämä nyt on julkinen projekti. Aloin Tammikuun alussa seuraamaan painon kehitystä säännöllisesti. Kuukauden aikana paino putosi 5 kiloa, joka tarkoittaa keskimäärin 0,16 kg/päivä tahtia ja noin 1440 kcal:n vajausta päivittäisessä kulutuksessa. Ruokailumäärät olen pitänyt noin 2000 kcal:ssa. Liikunta on ollut kuukauden aikana hieman oletettua aktiivisempaa, joten kulutus on arvion mukaan ollut noin 3400 kcal, joten siltä osin numerot täsmää. Kulutus arvioitu wikipedian tarjoaman laskentakaavan mukaan.

Oman suorituskyvyn kannalta pudotus vauhti on liian kova, minkä on huomannut yllättävänä uupumisena kesken urheilusuorituksen ja hitaana palautumisena raskaammista treeneistä. Urheilijoillehan ei suositella yli 500 kcal:n vajausta ravintomäärissä. Oman motivaation kannalta mitä nopeammin paino tippuu sitä parempi, joten jatkan ainakin toistaiseksi näillä ruokailumäärillä lomamatkoja lukuunottamatta, joiden aikana kulutus kasvaa merkittävästi ja oman jaksamisen takia on pakko nostaa hiilareiden ja kokonaiskaloreitten määrää.

Tammikuun painokäyrä:

Kuva

Laitoin 90 kiloa minimi tavoitteeksi, jonka alle minulla ei ole terveydellisiä tai ulkonäöllisiä syitä päästä. Olen jo selvästi normaalipainoisen puolella siinä vaiheessa. 85 kiloa laitoin kuitenkin puhtaasti harrastuksellisista syistä lopulliseksi tavoitteeksi. Niin vähän olen viimeksi painanut joskus edellisellä vuosituhannella ja voimaa on sen jälkeen tullut paljon lisää, joten en osaa vielä sanoa onko sen tavoittelemisessa lopulta mitään järkeä.

Tammikuun alussa elättelin toiveita, että ensimmäinen 10 olisi kesän alkuun mennessä kumottu, mutta hyvin sujunut tammikuu on heittänyt ahneeksi ja tällä hetkellä elättelen toiveita 15 kilon pudottamisesta kesäkuun alkuun mennessä. Jos helmikuussa sais 4 kiloa pois, niin tavoitteen pitäisi olla aika helposti saavutettavissa. Näillä säädöillä ton pitäis olla ihan realistinen tavoite. Tarkastelen kuukauden päästä miten on mennyt.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

No niin, helmikuu käsitelty ja seuraavan väliraportin aika. Paino on laskenut melkein tavoitteen mukaisesti. Tiistai aamun paino oli melkein 9 vähemmän kuin vuoden alussa, joten helmikuun aikana pudotusta on tullut 3,8 kg. Pientä hiipumista pudotus tahdissa tammikuuhun verrattuna, mutta niin pitäisikin olla. Teoreettisesti nykypainolla ja 2000 kcal ruokavaliolla pudotusta pitäisi tulla 0,14 kg/päivä, joka vastaa hyvin keskimääräistä pudotustahtia.

Kuva

Kuun puolivälissä on lomareissusta johtuva tauko punnituksissa. Viikon aikana tuli urheiltua noin 26h. Enempää ei nykykunnolla pystynyt. Reissun aikana nostin ruokailumääriä 2500-3000 kcal:n/päivä, paikkaamaan lisääntynyttä liikunnan määrää. Olisko ekassa matkanjälkeisessä punnituksessa ollut matkapäivinä kerääntynyttä nestettä kehossa, kun tulos on yllättävän korkea ja sen jälkeen alkaa niin jyrkkä syöksy alaspäin.

Maaliskuun pudotustavoitteena on nyt 3,2 kg, jolloin oltaisiin -12kg vuoden alusta ja hyvässä vauhdissa -15kg ennen kesää tavoitteen saavuttamisessa. Painon pudotus alkaa näkymään vaatteissa. Ennen painon nousua hankituissa vaatteissa on taas normaalin tilavaa.
Tässä on nyt ollut pakko alkaa uskomaan sairauden aiheuttamaan painon nousuun, jota aikaisemmin pidin lähinnä marginaalisena ilmiönä. Niin helppoa painon pudotus on ollut nyt kun oma ongelma on hoidossa. Viimevuosina paino vain tuntui kertyvän, eikä laihduttaminen tai edes painon hallinta meinanneet onnistua millään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Alan olla niin rotevassa kunnossa, että pääsen kohta luovuttaan verta. Jei!
Prepare for the worstest.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Olin salilla. Ihastelin peilistä fysiikkaani. Ei nyt tehnyt ihan mieli panna, mutta tulin hyvälle tuulelle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Hyvä Nowa ja hyvä Ylle!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti:Hyvä Nowa ja hyvä Ylle!
Hienoa, että pystyit näkemään itserakkaan retoriikkani taakse 8) On jännä juttu kuinka noin yksi kilo lihasta ja ehkä puolikas läskiä pois vaikuttaa peilikuvaan. Olen pystynyt karsimaan iltakarkeista ja ottanut tilalle kanamunapekonisettejä yms. protskuvoittoista. Olen myöskin käynyt salilla jopa kolmekin kertaa viikossa, koska nilkka on ollut muusina. Kun saisin yhden kilon fläsää pois, paino olisi silloin 80kg, joka olis mulle passeli.

Täytyy yrittää nähdä näissä paskamaisissa loukkaantumisissakin jotain positiivista. Nyt olen ryydittänyt punttia varsinkin vyötäröltä vedettävällä "rinnallevedolla", jossa tein tänään esmes 70 kympillä helpohkoja sarjoja. Yhden lentopalloilijakolleegan kehoituksesta tämä liike tuo monessa suhteessa vahvuutta ja kimmoisuutta myös pallopeleihin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ihastelin peilistä fysiikkaani.
Mäki kattelin kroppaani tänään aamulla. Komee oon, mutta kovin toispuoleinen. Oikea jalkani näytti paljon vasenta lihaksikkaammalta. Päätin sitten mittailla selvittääkseni onko todella näin vaan näyttääkö vaan.

Oikean reiden ympärysmitta (63cm) on 2 cm enemmän kuin vasemman. Pohkeessa (44,5 cm) ja hauiksessa (40cm) ero on 1,5 cm. Mun oikean reiden ympärysmitta on sama kuin miss suomen vyötärön ympärysmitta :?

Jotta mä saan tän viestin sopimaan laihdutusketjuun, täytyy virittää vielä toinen loistava aasinsilta ja todeta omat strategiset mitat 114-105-106,5. Mittailen uudet lukemat kunhan saan taas kympin pois. Lantion ja raajojen mitat tuskin muuttuu, kun mulla kaikki rasva on vartalossa vyötärön yläpuolella. Eniten kasautuu vyötärölle, joten siinä pitäisi tapahtua suurempi muutos.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Jos alkaisin laikkarin, niin söisinkö sitä ehrmannia ihan sellaisenaan vai sotkisinko sen joukkoon jotain?
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja masa »

musta muumio kirjoitti:Jos alkaisin laikkarin, niin söisinkö sitä ehrmannia ihan sellaisenaan vai sotkisinko sen joukkoon jotain?
Sotkisit joukkoon marjoja tai vaikka vaan ihan sokeritonta mehutiivistettä.


Kai se on aloitettava itsekin matokuuri. Paino on taas päässyt hiipimään siten, että puntari pysähtyi aamulla 101.4kg.. Voi raato.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

McJanne kirjoitti:Haha! In your face ituhipit! 89.2kg!
En oo niin tarkasti seurannut, mutta eikös sun pitänyt pudottaa alempaan sarjaan??
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Syö erhmannia sellaisenaan tai pistä hiukan enemmän rahaa ja osta skyriä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

10kg tissiä ja haukkaria puolessa vuodessa? Jösses mikä mutantti!
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja masa »

Tuo painoindeksilaskuri on kyllä melkoisen skaalan antava järjettömyys.

Olen siis 186 cm pitkä ja painan 101.4kg. Painoindeksi on 29,3. Eli lievä ylipaino.

Normaalipainoisena olisin haarukassa 19 – 24,9. Painoindeksillä 19 tarkoittaa 66kg elopainoa tai 24.9 indeksillä 86kg elopainoa.

Siis 66kg ja 186 cm. WTF?




http://www.laskurit.fi/painoindeksi/
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

masa kirjoitti:Siis 66kg ja 186 cm. WTF?
Oisit sit tämmönen hoikka runopoika ! Eiks ois ihq !11
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja masa »

Pulkannaru kirjoitti:
masa kirjoitti:Siis 66kg ja 186 cm. WTF?
Oisit sit tämmönen hoikka runopoika ! Eiks ois ihq !11
Tuulen nussima vinkuheinä jopa. Tuollaisella massalla ei kyllä tehdä minkäänlaista ruumillista työtä..



Vilkuilin Personal Trainereita. Luulen että mun tapauksessa paras tapa päästä kondikseen olisi PT. Vielä kun keksisi keneen ottaa yhteyttä..
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

PT ois mullakin tarpeen. Lompsa vaan pölyää nyt tyhjyydestä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja masa »

Laitoin tarjouspyyntöä PT:lle. Katsotaan saako näillä spekseillä apua.

41 vuotias, 186cm ja 101.4 mitat omaava kaljamahainen, rapakuntoinen, polvi ja olkapäävaivainen omakotitalon rakentaja.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja annepa »

masa kirjoitti:Laitoin tarjouspyyntöä PT:lle. Katsotaan saako näillä spekseillä apua.

41 vuotias, 186cm ja 101.4 mitat omaava kaljamahainen, rapakuntoinen, polvi ja olkapäävaivainen omakotitalon rakentaja.
Haha kuulostaa siltä kun menin rinnekouluun tilaan opetusta lumilautailussa. "Mua pelottaa ja vituttaa, opeta mut lautaileen". Ohjaaja sanoi että "juuust...." ja sit se opetti :)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Johnny Winter

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

masa kirjoitti:Laitoin tarjouspyyntöä PT:lle. Katsotaan saako näillä spekseillä apua.

41 vuotias, 186cm ja 101.4 mitat omaava kaljamahainen, rapakuntoinen, polvi ja olkapäävaivainen omakotitalon rakentaja.
Kymppi kiloissa pois pelkästään sillä, että menet aamulla lenkille tyhjään mahaan (45 - 60 min) ja syöt 6-8 kertaa päivässä pienissä annoksissa. Mässyt ja kaljat pois. Ja nukut hyvin. Laitan laskutustiedot YV:llä ;)
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja masa »

Johnny Winter kirjoitti: Kymppi kiloissa pois pelkästään sillä, että menet aamulla lenkille tyhjään mahaan ja syöt 6-8 kertaa päivässä pienissä annoksissa. Mässyt ja kaljat pois.

Olen tota aamulenkkiä kokeillut aikoinaan. Mulla on siis polvessa kierukka paskana. Sen kanssa kyllä pärjään jotenkuten, mutta penikkatauti onkin sitten se pahempi juttu. Sen kanssa on aina juostu seinään.
Johnny Winter

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

masa kirjoitti:
Johnny Winter kirjoitti: Kymppi kiloissa pois pelkästään sillä, että menet aamulla lenkille tyhjään mahaan ja syöt 6-8 kertaa päivässä pienissä annoksissa. Mässyt ja kaljat pois.

Olen tota aamulenkkiä kokeillut aikoinaan. Mulla on siis polvessa kierukka paskana. Sen kanssa kyllä pärjään jotenkuten, mutta penikkatauti onkin sitten se pahempi juttu. Sen kanssa on aina juostu seinään.
Reipas kävely riittää. Uinti olis kova juttu.