Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mä en muuten pidä Volvoista. Ne tekee miehistä impotentteja.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Manaaja kirjoitti:Mä en muuten pidä Volvoista. Ne tekee miehistä impotentteja.
Siksikö noi V70:sen kuskit on liikenteessä niin totaalisia idareita?
Kai Nalo

Pulkannaru kirjoitti::roll:
Pulkannaru kirjoitti: Uskallan myös sanoa, että tiedän auton äänimaailman suunnittelusta ja kustannuksista sinua enemmän.
Pulkannaru kirjoitti: Ehkä sinun kannattaisi tutustua tähän(kin) asiaan paremmin. Ja palata sitten asiaan, jos vielä on tarvetta.
Pulkannaru kirjoitti: Kun olet varmaan tekniikan tohtorii, niin paas sitten laittaen ko autoissa käytetyistä rakenteista ja materiaaleita kovaa dataa. Ellei sitä sulla ole, niin paras pitää suu pienemmällä tässä asiassa. Tietoni tästä on luultavasti parempoi kuin sinulla.
Niin oletko sinä joku autotohtorismies, vai millä mittaat jatkuvasti peeniksesi pituutta?

Minä en tiedä autoista ja niiden korirakenteista mitään, mutta tuo sinun uhoamisesi on vaan niin suunnattoman huvittavaa, että on pakko kysyä.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Pulkannaru kirjoitti:..autotestien (siis siellä labrassa tms) parissa pitkiäkin aikoja? Mä ehkä olen, joskus muinaisuudessa. Ja sieltä on sitten jäänyt linkkejä sinne sun tänne ympäri maailmaa.
Katson tuon riittävän vastaukseksi. Jos ei riitä, niin voivoi :D
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Kai Nalo

Pulkannaru kirjoitti: Katson tuon riittävän vastaukseksi. Jos ei riitä, niin voivoi :D
Joo ei todellakaan riitä. Lentokoneen siivoojakin viettää koneessa pitkiä aikoja, eikä se silti osaa lentää sillä masiinalla.

Taidat vaan olla tekniikanmaailman tilaaja vuodesta 91.
Pulkannaru
Kitisijä

^
Eikun vuodesta 1978 !
Osallistuuko lentokoneen siivooja koneen suunnitteluun/testaukseen/protojen koeajoihin+rakennukseen+kehitystyöhön/markkinointitestaukseen/muotoiluosastolla savimallien tekoon/korroosiokokeisiin/kestävyystesteihin/kolarikokeisiin/kenttätestaukseen/päästötestaukseen esituotantomalleilla/alihankkijan luona käynteihin/ jamitävielä? Ilmeisesti ei.
Tähän loppuu tämän asian turha jauhaminen osaltani.
Ilmeisesti sanonta 'ei helmiä sioille' pitää sittenkin paikkansa.

terv.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Kai Nalo

Pulkannaru kirjoitti:^
.
Ilmeisesti sanonta 'ei helmiä sioille' pitää sittenkin paikkansa.

terv.
Ai jumalklavita sentään. Taidat olla ihan oikeasti hieman yksinkertainen?
Manaaja

Kai Nalo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Mä en muuten pidä Volvoista. Ne tekee miehistä impotentteja.
Siksikö noi V70:sen kuskit on liikenteessä niin totaalisia idareita?
Siksi. Tosin välillä se johtuu siitäkin, että ratissa on nainen. Mutta sehän on periaatteessa sama asia.

En kyllä tajua itsekään tuota V70-efektiä. Tosin kyllä se koskee yleensä myös S80:iäkin.
Pulkannaru
Kitisijä

Kai Nalo kirjoitti:Ai jumalklavita sentään. Taidat olla ihan oikeasti hieman yksinkertainen?
Niin oonkii ! Ja jäykempi ku pääministeri !!1
-
Rauno Räsänen:
Pulkannaru
Kitisijä

Kai Nalo kirjoitti:Siksikö noi V70:sen kuskit on liikenteessä niin totaalisia idareita?
Manaaja kirjoitti:En kyllä tajua itsekään tuota V70-efektiä. Tosin kyllä se koskee yleensä myös S80:iäkin.
Johtunee työsuhdeautoilusta. Eli kun työpaikalla ja muualla elämässä ajelee törkeästi, niin pääsee korkealle. No, jonnekin saakka kuitenkin. Ilmiö taisi olla joskus Mersujen ja Bemreiden. Nyt V70:sten. Sekaan pukkaa kyllä kovaa vauhtia A4 Avant, A6, uusin Passat ja jokunen 'kallis' Avensis.
Ainakin tollaisia omakohtaisia havaintoja liikenteestä.
Perhekoon Volvot ovat kai perinteisesti vetäneet puoleensa kuskeja, jotka todella tarvitsevat keskimääräistä turvallisempana pidetyn auton.
-
Rauno Räsänen:
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Kovin paljon huutoa jostain ihme autoista. Voisi melkein kuvitella että riitelette vähintään PS3:n grafiikkakyvyistä, niin on tunteet pinnassa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Pulkannaru
Kitisijä

exPertti kirjoitti:Hauska muuten, että puhuit miten ohjaamo litistyy ja silleen. A-pilarinhan kuuluukin viedä ne jäljellä olevat voimat kattoon kohdistuviksi eikä kuskin jalkoihin vaikkapa.
Ne törmäysvoimat voi hukata ennen a-pilarin PYSYVÄÄ muodonmuutosta. Mitä enemmän tuota pysyvää muodonmuutosta tulee, sitä huonommin ko auto kestää normitestiä suurempia törmäysvoimia. Ja nimenomaan tätä normitestiä suurempiin voimiin tuo turvallisuuskantani on perustunut. Kehotan sinua (jo muita jos katsotte niistä oppivanne) katsomaan niitä törmäysvideoita vaikka paristakymmenestä eri autosta. Toivottavsti tulkitsette niitä oikein.
Mainitsit voimien kohdistumisesta muualle. Niin, törmäysvoimien siirtäminen suunnitellusti eri puolelle korikehikkoa on kyllä minulla hallussa.

Materiaali jne tiedot on olemassa, mutta en ehdi+viitsi niitä tänne kaivaa. Ja ulkomuistista en niitä kirjoita, koska saatan kirjoittaa yhden numeron väärin jossain kohtaa ja se taas johtaa tiedämme kyllä mihin.
En näe tässä mitään muuta vaihtoehtoa kuin, että molemmat kuvittelevat jatkossakin palstapippelinsä olevan isompi kuin toisella.
Muihin asiayhteyksiin en ota kantaa, mutta tässä asiassa mulla taitaa olla ainakin metrin pidempi kuin sinulla. Paitsi, jos olet korirakenteissa ja törmäystesteissä maailmaluokan Guru. :D
-
Rauno Räsänen:
Pulkannaru
Kitisijä

^
Lopetan toistaiseksi kirjoittelun tähän topikkiin.
En jaksa enään väitellä/lkeskustella idiootin kanssa.
Kai sinua on aiemminkin sillä nimellä kutsuttu tällä palstalla?
-
Rauno Räsänen:
Kai Nalo

exPertti kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:En jaksa enään väitellä/lkeskustella idiootin kanssa.
What he said.

Ei mitään. Jankuttaa oman pilinsä pituutta todistamatta mitään. Ihan kuin Quarterdot, paitsi typerämpi.
Manaaja

Mikä kohta Pulkannarua loukkas noin verisesti :?:
Lapitii
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Mul on niin tylsää et avasinpa jopa tän (imo maailman tylsimmältä vaikuttavan) topicin, ja kappas, siellähän ne pojat nokittelee toisiaan minkä ehtii! Tämäpä hupaisaa luettavaa, jatkakaa! =D
Ilmottakaa sit lopuks kellä oli isoin virtuaalipippeli.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Kai Nalo

http://www.iltasanomat.fi/autot/1804726

Hohoo, Vai että Seat Altea ja Nissan X-trail luotettavimpien kärkipäässä!
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Juhuu, vanha auto 106,2, uusi 106,5. Kehitystä, sano! :]
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nyt tuo 107,5 houkuttelisi entistä enemmän.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kai Nalo

Kai Nalo kirjoitti: Suosituksia lasinpyyhkijöistä ja ajovalopolttimoista?

Entä saako noihin normaaleihin valoihin lisää tehoa "paremmilla" polttimoilla?
Saa. Airam Night Breakerit nyt keulalla, ja ero tavallisiin on valtava. :shock:

Uudet sultakin hankin tarjoustalosta. Merkkiä en muista, mutta hyvin pyyhkii.
Kai Nalo

Äh joo, Osramit. Jotain 20 euroa oli parin hinta.

http://www.polarautovaruste.com/shop/pr ... .php?p=407
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Eikös rellusta tarvinnut ottaa vain eturenkaat pois, avata pyöräkotelossa oleva luukku, nyhrätä helvetisti vanha pois & uusi tilalle ja renkaat takaisin?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kai Nalo

^ en tiedä mutta huihaissa ei tarvinut kuin avata konepeitto, kiertää "korkki" pois umpion takaa ja vaihtaa lamppu. Helppoa kuin lapsen lyöminen.
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Olen ehkä TV-mainosten uhri, mutta:

Yllättävän halpaa?

Tulee kuva kuinka hinnat olisivat puolet vastaavista(?) muiden valmistajien automalleista, aloin jo miettiä olivatko nämä jotain uusia intialaisautoja tms.?

En tiedä ovatko Daciat tekniikaltaan ihan paskoja, mutta sinänsä ihan positiivista että markkinoille tulee erihintaisia vaihtoehtoja eri tarpeisiin. Selkeä miinus tosin siitä että ilmeisesti Dacialla on jotain tekemistä Rellun kanssa?

Toisesta ääripäästä: eilisessä Startissa näin jonkun ihme yli 200.000€ maksavan bemarin (kai se oli BMW X6 M). Ihmettelin kuka haluaisi maksaa niin paljon autosta joka ei edes näytä juurikaan sen kummallisemmalta kuin normi Passat tai Avensis, kun munanpidennystarkoituksessahan tuollaiset autot ostetaan. Ei ihmekään jos on pakko pitää kiihdytyskisoja pikkuteillä ja ajaa puuhun jotta muutkin tajuavat että on se kallis auto vaikka muulta näyttääkin.

Jos kerran käyttää reippaasti yli 200.000€ (urheilu)autoon, eikö sen pitäisi erottua massasta jo ulkonäkönsäkin puolesta?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Frederik Krueger kirjoitti:Olen ehkä TV-mainosten uhri, mutta:

Yllättävän halpaa?

Tulee kuva kuinka hinnat olisivat puolet vastaavista(?) muiden valmistajien automalleista, aloin jo miettiä olivatko nämä jotain uusia intialaisautoja tms.?
Eikun romanialaisia. Vakuuttavaa. :roll: