Helsingin siluetti
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Helsingin siluetti
Ilmeisesti satamaratahanke etenee.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 18372
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
Tarkoitatko Jätkäsaaren satamatunnelia?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 24409
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Helsingin siluetti
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Helsingin siluetti
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 18372
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
Tämän tunnelisaagan erikoispiirre on se, että tahallaan halutaan tehdä päätös vähäisin tiedoin. Isoista julkisista liikenneinvestoinneista pitää teettää kattava kannattavuus- tai hyöty-kustannus-analyysi. Tunnelista ei kaupungin tulkinnan mukaan kuitenkaan tarvitse, koska ei ole kaupungin julkinen hanke, vaan toimija on yksityinen Helsingin Satama, jonka tosin kaupunki taitaa omistaa 100-prosenttisesti. Mutta h/k-analyysia ei siis ole. Kokoomus myös äänesti nurin aloitteen, jonka mukaan analyysi nyt kuitenkin olisi teetetty päätöksenteon pohjaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 18372
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
sivustahuutaja kirjoitti: 09.10.2023 11:12 Asukaspysäköinnin hinnan korotukset ovat autoilijan etu. Autoilijan elämänlaatu tulee paranemaan nyt huomattavasti.
Tuskin lähestytään Helsingissä markkinataloutta ensi valtuustokaudellakaan. Arvannet, minkä puolueen Helsingin kuntavaaliohjelman teesi: "Torpataan jyrkästi esitykset [...] asukas- ja asiointipysäköinnin hinnan merkittävistä nostoista"sivustahuutaja kirjoitti: 09.10.2023 11:50 Suurin yksittäinen ongelma autoilijalle on parkkipaikan läytäminen iltapäiväruuhkassa. Asukaspysäköinnin hinnan nosto parantaa tilannetta. Valitettavasti korotus oli olemattoman pieni.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 23957
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Helsingin siluetti
Maksaako Helsingin Satama siis hankkeen kustannukset?urpiainen kirjoitti: 19.03.2025 14:59 Tämän tunnelisaagan erikoispiirre on se, että tahallaan halutaan tehdä päätös vähäisin tiedoin. Isoista julkisista liikenneinvestoinneista pitää teettää kattava kannattavuus- tai hyöty-kustannus-analyysi. Tunnelista ei kaupungin tulkinnan mukaan kuitenkaan tarvitse, koska ei ole kaupungin julkinen hanke, vaan toimija on yksityinen Helsingin Satama, jonka tosin kaupunki taitaa omistaa 100-prosenttisesti. Mutta h/k-analyysia ei siis ole. Kokoomus myös äänesti nurin aloitteen, jonka mukaan analyysi nyt kuitenkin olisi teetetty päätöksenteon pohjaksi.
-
- Kitisijä
- Viestit: 18372
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
No vähän epäselvää on, kun niitä h/k-laskelmia ei suostuta teettämään, mutta ymmärtääkseni ajatus on, että Helsingin Satama maksaa keräämällä rahat tunnelin käyttömaksuista ja (korotetuista) satamamaksuista, joita saattaa tulla paljon tai sitten ei. Toki tämä on joka tapauksessa käytännössä sama, kuin että kaupunki maksaa, koska kaupunki omistaa sataman ja esim. ne satamamaksut käytettäisiin muuhun kaupungin toimintaan. Lisäksi tämä valittu tunnelin A-versio siis syö Salmisaaren rakennusmahdollisuuksia, jotka olisivat nekin tuoneet rahaa kaupungille. Voi olla, että päätös on fiksu, mutta vaikea sanoa, kun tietopohja on pidetty niin ohuena.sivustahuutaja kirjoitti: 19.03.2025 15:55Maksaako Helsingin Satama siis hankkeen kustannukset?urpiainen kirjoitti: 19.03.2025 14:59 Tämän tunnelisaagan erikoispiirre on se, että tahallaan halutaan tehdä päätös vähäisin tiedoin. Isoista julkisista liikenneinvestoinneista pitää teettää kattava kannattavuus- tai hyöty-kustannus-analyysi. Tunnelista ei kaupungin tulkinnan mukaan kuitenkaan tarvitse, koska ei ole kaupungin julkinen hanke, vaan toimija on yksityinen Helsingin Satama, jonka tosin kaupunki taitaa omistaa 100-prosenttisesti. Mutta h/k-analyysia ei siis ole. Kokoomus myös äänesti nurin aloitteen, jonka mukaan analyysi nyt kuitenkin olisi teetetty päätöksenteon pohjaksi.
Edit. Soininvaarakin oli näköjään kirjoittanut tästä: https://www.soininvaara.fi/2025/03/06/s ... more-22410
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 23957
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Helsingin siluetti
Suurin osa kokkareista ei ymmärrä mitään markkinataloudesta. He näkevät vain etupolitiikan: Vähemmän veroja ja halvempi parkki.urpiainen kirjoitti: 19.03.2025 15:06sivustahuutaja kirjoitti: 09.10.2023 11:12 Asukaspysäköinnin hinnan korotukset ovat autoilijan etu. Autoilijan elämänlaatu tulee paranemaan nyt huomattavasti.Tuskin lähestytään Helsingissä markkinataloutta ensi valtuustokaudellakaan. Arvannet, minkä puolueen Helsingin kuntavaaliohjelman teesi: "Torpataan jyrkästi esitykset [...] asukas- ja asiointipysäköinnin hinnan merkittävistä nostoista"sivustahuutaja kirjoitti: 09.10.2023 11:50 Suurin yksittäinen ongelma autoilijalle on parkkipaikan läytäminen iltapäiväruuhkassa. Asukaspysäköinnin hinnan nosto parantaa tilannetta. Valitettavasti korotus oli olemattoman pieni.
-
- Kitisijä
- Viestit: 18372
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
Ja sama meno jatkuu: vihreät ja kokoomus taittavat peistä pysäköinnin järjestämisestä ja asukaspysäköinnin hinnasta Helsingissä. Lienee helppo arvata, kumpi on kumpi.sivustahuutaja kirjoitti: 19.03.2025 20:17Suurin osa kokkareista ei ymmärrä mitään markkinataloudesta. He näkevät vain etupolitiikan: Vähemmän veroja ja halvempi parkki.urpiainen kirjoitti: 19.03.2025 15:06sivustahuutaja kirjoitti: 09.10.2023 11:12 Asukaspysäköinnin hinnan korotukset ovat autoilijan etu. Autoilijan elämänlaatu tulee paranemaan nyt huomattavasti.Tuskin lähestytään Helsingissä markkinataloutta ensi valtuustokaudellakaan. Arvannet, minkä puolueen Helsingin kuntavaaliohjelman teesi: "Torpataan jyrkästi esitykset [...] asukas- ja asiointipysäköinnin hinnan merkittävistä nostoista"sivustahuutaja kirjoitti: 09.10.2023 11:50 Suurin yksittäinen ongelma autoilijalle on parkkipaikan läytäminen iltapäiväruuhkassa. Asukaspysäköinnin hinnan nosto parantaa tilannetta. Valitettavasti korotus oli olemattoman pieni.
1. Pysäköintipaikkojen rakentaminen pitäisi jättää markkinoille, ja asukaspysäköinnin hinta voisi muodostua kysynnän ja tarjonnan perusteella.
2. Poliitikkojen on säädettävä normi rakennettavan pysäköinnin määrästä ja asukaspysäköinnin hinta tulee määrätä keskuskomitean päätöksellä.
Autoilu | Poliitikot osittain eri linjoilla Helsingin ehdotuksesta vähentää parkkipaikkoja
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011207895.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 23957
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Helsingin siluetti
^
Pysäköintipaikat voidaan jättää rakentajien murheeksi, kunhan paikkoja saa sitten vapaasti rakentaa niin paljon kuin sielu sietää. Samalla pitää myös ehkäistä, etteivät rakentajat vapaamatkusta esim. nykyisellä naurettavan halvalla asukaspysäköintiluvalla.
Asukaspysäkäintiluvan hinnan voi aivan hyvin jättää lähiajoiksi komitealle, koska se ei kaipaa kovin dynaamista hinnoittelua. Komitea voi nostaa hintaa, kunnes vapaita paikkoja alkaa olemaan riittävästi tarjolla. Jos halutaan enemmän markinaa, niin huutokauppa voisi olla helppo keino. Halukkaat kertovat maksimihintansa ja eniten tarjonneet saavat kaikki luvan viimeisimmän läpimenneen hinnalla.
Ehkä kaikkein paras tapa olisi kuitenkin määrätä asukaspysäkäintilupa tulojen mukaan. Pienituloiset saisivat luvan ilmaiseksi ja ökytuloiset maksaisivat vaikka yhden kuukauden bruttopalkan. Espoo kun kaipaa lisää hyviä veronmaksajia.
Pysäköintipaikat voidaan jättää rakentajien murheeksi, kunhan paikkoja saa sitten vapaasti rakentaa niin paljon kuin sielu sietää. Samalla pitää myös ehkäistä, etteivät rakentajat vapaamatkusta esim. nykyisellä naurettavan halvalla asukaspysäköintiluvalla.
Asukaspysäkäintiluvan hinnan voi aivan hyvin jättää lähiajoiksi komitealle, koska se ei kaipaa kovin dynaamista hinnoittelua. Komitea voi nostaa hintaa, kunnes vapaita paikkoja alkaa olemaan riittävästi tarjolla. Jos halutaan enemmän markinaa, niin huutokauppa voisi olla helppo keino. Halukkaat kertovat maksimihintansa ja eniten tarjonneet saavat kaikki luvan viimeisimmän läpimenneen hinnalla.
Ehkä kaikkein paras tapa olisi kuitenkin määrätä asukaspysäkäintilupa tulojen mukaan. Pienituloiset saisivat luvan ilmaiseksi ja ökytuloiset maksaisivat vaikka yhden kuukauden bruttopalkan. Espoo kun kaipaa lisää hyviä veronmaksajia.
-
- Kitisijä
- Viestit: 18372
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
Toki, mutta kommunistisen komiteapuolueen vaalikampanjan idea siis oli, että komitea on olemassa torjuakseen yritykset nostaa hintaa, koska paikkojen on oltava edullisesti kaikkien saatavilla. Se, että tämän ilmeistä toimimattomuutta ei ymmärretä kertonee jotain kommunistisen autopuolueen suhteesta markkinatalousajatteluun.sivustahuutaja kirjoitti: 03.05.2025 0:23 Asukaspysäkäintiluvan hinnan voi aivan hyvin jättää lähiajoiksi komitealle, koska se ei kaipaa kovin dynaamista hinnoittelua. Komitea voi nostaa hintaa, kunnes vapaita paikkoja alkaa olemaan riittävästi tarjolla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 10219
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Helsingin siluetti
Niin, tai sitten ihmisille populistisesti luvataan sitä mistä ne tykkää.urpiainen kirjoitti: 03.05.2025 8:21 Toki, mutta kommunistisen komiteapuolueen vaalikampanjan idea siis oli, että komitea on olemassa torjuakseen yritykset nostaa hintaa, koska paikkojen on oltava edullisesti kaikkien saatavilla. Se, että tämän ilmeistä toimimattomuutta ei ymmärretä kertonee jotain kommunistisen autopuolueen suhteesta markkinatalousajatteluun.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 18372
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
Ne on kuitenkin toteuttaneet tätä urpoa politiikkaa jo monta kautta. Vaikuttaa, että uskovat siihen oikeasti. Olisikin outoa vedättää äänestäjiä urpoilla jutuilla, joita ei oikeasti kannata, päästäkseen valtaan toteuttamaan niitä samoja urpoja juttuja.Vagabondo kirjoitti: 03.05.2025 8:56Niin, tai sitten ihmisille populistisesti luvataan sitä mistä ne tykkää.urpiainen kirjoitti: 03.05.2025 8:21 Toki, mutta kommunistisen komiteapuolueen vaalikampanjan idea siis oli, että komitea on olemassa torjuakseen yritykset nostaa hintaa, koska paikkojen on oltava edullisesti kaikkien saatavilla. Se, että tämän ilmeistä toimimattomuutta ei ymmärretä kertonee jotain kommunistisen autopuolueen suhteesta markkinatalousajatteluun.
Ajattelen, että tämä on osin kaupunkipolitttinen versio siitä businessmyönteisyyden ja oman viiteryhmän saavutetun aseman puolustamisesta, jota kokkarit ajavat valtakunnanpolitiikassa ja joka aika usein asettuu sekä markkinamyönteisyyttä että kollektiivista optimia vastaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Helsingin siluetti
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 18372
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
^ demarien puoluesihteeri kiistää, tietysti. Mut kyllä mäkin pidin tuota Hesarin juttua vähän turhan raflaavana. Gebhard on kansanedustaja, ja Laisaari nauttii käsittääkseni aika suurta arvostusta nykyisessäkin apulaispormestarin toimessaan. Mä ajattelin, että on aika oletusarvo, että kansanedustajia ei ihan helposti siirretä Arkadianmäeltä apulaispormestarihommiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Helsingin siluetti
Voi olla, mutta kyllähän Helsingin apulaispormestari on paljon suurempi päättäjä kuin rivikansanedustaja.urpiainen kirjoitti: 05.05.2025 22:21 Mä ajattelin, että on aika oletusarvo, että kansanedustajia ei ihan helposti siirretä Arkadianmäeltä apulaispormestarihommiin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 18372
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
Mjaa. Ehkä. Mun käsittääkseni Helsingin johtamismalli on kuitenkin aika omituinen, jossa valtaa käyttävät pormestari, kansliapäällikkö ja toimialajohtajat. Siinä välissä olevat apulaispormestarit ovat vähän oudossa limbossa, kun eivät oikein ole poliittisia päättäjiä eivätkä virkahenkilöpäättäjiäkään. Esimerkiksi ajankohtaisia asioita hoidetaan tyypillisesti pormestarin, kansliapäällikön ja asiaan liittyvän toimialajohtajan kokouksissa. Apulaispormestarit sen sijaan toimivat pitkäjänteisemmissä strategian ohjelmaryhmissä, joissa toimialajohtajat eivät välttämättä ole mukana, jolloin toimialajohtajien alla oleva linjajohto ja virkakoneisto ei oikein kytkeydy strategian ohjelmaryhmiin. Lisäksi apulaispormestarit johtavat oman alueensa lautakuntia.James Potkukelkka kirjoitti: 06.05.2025 8:28Voi olla, mutta kyllähän Helsingin apulaispormestari on paljon suurempi päättäjä kuin rivikansanedustaja.urpiainen kirjoitti: 05.05.2025 22:21 Mä ajattelin, että on aika oletusarvo, että kansanedustajia ei ihan helposti siirretä Arkadianmäeltä apulaispormestarihommiin.
Voisi ehkä ajatella, että apulaispormestarien valtakunnallinen näkyvyys, ja yleispoliittinen painoarvo, jää aika pieneksi. Voi olla, että rivikansanedustajan homma houkuttelee apulaispormestarin hommaa enemmän tyyppejä, jotka (i) uskovat oman puolueensa olevan seuraavassa hallituksessa, (ii) olevansa siinä ryhmässä, josta ministerit tulevat, ja/tai (iii) eivät jaksa kaupunkihallinnollisia prosesseja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 24409
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Helsingin siluetti
Semmoinen tunne, että taidan pitää tuosta.
Maailmankuululta taiteilijalta teos Helsingin Kruunuvuorenrantaan
Maailmankuululta taiteilijalta teos Helsingin Kruunuvuorenrantaan
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 13973
- Liittynyt: 15.08.2005 13:14
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Helsingin siluetti
Olen huomannut että jokseenkin aina kun jostain tyypistä käytetään epiteettiä maailmankuulu, hän ei ole oikeasti maailmankuulu.Bluntly kirjoitti: 23.05.2025 19:19 Semmoinen tunne, että taidan pitää tuosta.
Maailmankuululta taiteilijalta teos Helsingin Kruunuvuorenrantaan
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
- Kitisijä
- Viestit: 4918
- Liittynyt: 28.01.2011 22:35
- Paikkakunta: Pökäle
Re: Helsingin siluetti
Karhupuistossa järjestetään tänään kukkaistutustalkoot. Katu suljettiin pari viikkoa sitten, että pari kuorma-autoa varmasti saa tänään pysäköintipaikan.
Me and my fellow Gray Men had a Gray Pride parade. Nobody noticed.
-
- Kitisijä
- Viestit: 18372
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
Äänestäisin pormestariksi!
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2 ... 95809.html
Tai no, se ei sano paljoa siitä, miten homma hoidettaisiin, ja siellä ne näkemyserot varmaan yleisesti ottaen ovat.
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2 ... 95809.html
Tai no, se ei sano paljoa siitä, miten homma hoidettaisiin, ja siellä ne näkemyserot varmaan yleisesti ottaen ovat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 10219
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Helsingin siluetti
No olipa taas unelmahöttöä. Hattaraa ja sateenkaaria kaikille.urpiainen kirjoitti: 12.06.2025 15:20 Äänestäisin pormestariksi!
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2 ... 95809.html
Tai no, se ei sano paljoa siitä, miten homma hoidettaisiin, ja siellä ne näkemyserot varmaan yleisesti ottaen ovat.
Ja mä kyllä ihmettelen tuota jatkuvaa kitinää vahvasti subventoitujen bussilippujen hinnasta. Aina vaan pitäisi saada enemmän jonkun muun maksamana. HSL AB kausilippu ei maksa kuin 60€/kk! Sillä pääsee sitten koko Helsingin, puoli Espoota ja vähän Vantaatakin niin paljon kuin huvittaa. Se on vähemmän kuin pelkät ajoneuvo- ja käyttövoimavero mun autosta. Salikorttikin maksaa helposti enemmän. Mä en ymmärrä kuinka kukaan kehtaa valittaa moisesta pikkusummasta ja pitää sitä jonain yhteiskunnallisena vääryytenä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 18372
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
Mun mielestä Vapaavuoren pointti, jota kannatan, ei ollut bussilinjat, varsinkaan jonnekin Espoon tai Vantaan takametsiin, vaan kantakaupungin raideliikenteen lyhyet matkat paljon nykyistä edullisemmiksi siten, että koko kantakaupungista saadaan alue, jossa voi surutta ajaa pysäkinvälin tai pari sporalla pikkusummalla jätettyään auton parkkiluolaan, fillarin parkkiin tai miten kukin nyt alueelle saapuukaan.Vagabondo kirjoitti: 12.06.2025 15:53 Ja mä kyllä ihmettelen tuota jatkuvaa kitinää vahvasti subventoitujen bussilippujen hinnasta. Aina vaan pitäisi saada enemmän jonkun muun maksamana. HSL AB kausilippu ei maksa kuin 60€/kk! Sillä pääsee sitten koko Helsingin, puoli Espoota ja vähän Vantaatakin niin paljon kuin huvittaa. Se on vähemmän kuin pelkät ajoneuvo- ja käyttövoimavero mun autosta. Salikorttikin maksaa helposti enemmän. Mä en ymmärrä kuinka kukaan kehtaa valittaa moisesta pikkusummasta ja pitää sitä jonain yhteiskunnallisena vääryytenä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 23957
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Helsingin siluetti
^
Menopaluu 6,40€ ja 4h parkki vaikka Kampissa 28€. En ihan hahmota, miten kertalippujen hinnan puolitus muuttaisi kuviota. Auton parkin hinta dominoi. Säästäväinen jättää auton 2 eurolla liittymäparkkiin ja käyttää saman 6,40 AB meno-paluuseen.
Menopaluu 6,40€ ja 4h parkki vaikka Kampissa 28€. En ihan hahmota, miten kertalippujen hinnan puolitus muuttaisi kuviota. Auton parkin hinta dominoi. Säästäväinen jättää auton 2 eurolla liittymäparkkiin ja käyttää saman 6,40 AB meno-paluuseen.