Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
sivustahuutaja
Kitisijä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Frederik Krueger kirjoitti:Olen ehkä TV-mainosten uhri, mutta:

Yllättävän halpaa?
Dacian pitäisi vastata turvallisuudeltaan vähintään 10 vuoden takaista perusautoa. Samalla lailla vertailua voisi tehdä muiden ominaisuuksien puolesta.

Eli Dacian halpuus selviää lopulta vertaamalla sitä käytettyihin autoihin. Mutta minkä ikäisiin? Jos Dacia on parempi ominaisuuksiltaan, kestävyydeltään ja jälleenmyyntiarvoltaan kuin vastaavan hintaiset 5 vuotta vanhat perusautot, niin Dacian osto kannattaa.

Jotenkin luulen, että 3-5 vuotta vanhan japsin osto on fiksumpi veto kuin Dacia.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Frederik Krueger kirjoitti:
Toisesta ääripäästä: eilisessä Startissa näin jonkun ihme yli 200.000€ maksavan bemarin (kai se oli BMW X6 M). Ihmettelin kuka haluaisi maksaa niin paljon autosta joka ei edes näytä juurikaan sen kummallisemmalta kuin normi Passat tai Avensis, kun munanpidennystarkoituksessahan tuollaiset autot ostetaan. Ei ihmekään jos on pakko pitää kiihdytyskisoja pikkuteillä ja ajaa puuhun jotta muutkin tajuavat että on se kallis auto vaikka muulta näyttääkin.

Jos kerran käyttää reippaasti yli 200.000€ (urheilu)autoon, eikö sen pitäisi erottua massasta jo ulkonäkönsäkin puolesta?
Suomen autovero on suorassa suhteessa auton CO2 päästöihin. Näin runsailla CO2-päästöillä hinta nousee korkeaksi. Eli ko. Bemarin kova hinta kertoo eniten Suomen autoverojärjestelmästä.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Frederik Krueger kirjoitti: Jos kerran käyttää reippaasti yli 200.000€ (urheilu)autoon, eikö sen pitäisi erottua massasta jo ulkonäkönsäkin puolesta?
Eihän tollanen ole edes mikään urheiluauto, vaan urheilullinen katucoupemaasturi. Jos tuollainen kuitenkin laitetaan radalle esimerkiksi 150 000€ hintaista Porsche 911 Carrera S:ää vastaan, niin ei bimmerillä ole oikein sanan sijaa. Tämän lisäksi jo tuolla yli 50 tonnia halvemmalla Porschella pääsee 300km/h klubiinkin, bimmerillä ei.

Eli siis joo, en minäkään oikein ymmärrä. Jos haluaa mennä kovaa, kannattaa mennä kovaa autolla joka on suunniteltu kovaa menemiseen. Jos haluaa näyttää typerältä pullistelijalta niin...no, kannattaa ostaa X6M.

Sitäpaitsi, hintatietoinen uuden auton ostaja voi näyttää takavaloja uusille Ferrareillekin jo alle 180 tuhannella eurolla.
Stadinarska
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Eikö oleellinen murhe ole Suomen ilmasto ja tiet ja nopeusrajoitukset kun ajatellaan hankkia hienosti hienosäädettyä autoa?

Vaikka rahaakin olisi. Sääli olisi, jos ei edes auton moottorin täyteen hienoon suorituskykyyn tai kierroksiin ikinä voitaisi päästä ilman sääntöjen rikkomista.

Jos vain ulkonäköä katsoo niin Huyndai Coupe olisi loistava ratkaisu. Pääsisi halvalla siis eikä tarvitsisi ahdistua ruostesuolasta ja rospuutosta ja kuopista ja tehdyistä töyssyistä ja jäälumesta...

Stadinarska
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriD kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: Jos kerran käyttää reippaasti yli 200.000€ (urheilu)autoon, eikö sen pitäisi erottua massasta jo ulkonäkönsäkin puolesta?
Suomen autovero on suorassa suhteessa auton CO2 päästöihin. Näin runsailla CO2-päästöillä hinta nousee korkeaksi. Eli ko. Bemarin kova hinta kertoo eniten Suomen autoverojärjestelmästä.
Jos oikein kuulin, Start!-ohjelmasta päätellen ko. auton hinta olisi kokonaan ilman verojakin kai ainakin 150.000€ päälle, eli asunnon hinnoissa edelleen. Olen joka tapauksessa sitä mieltä että tuohon hintaan auton pitäisi osata lentääkin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

sivustahuutaja kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Olen ehkä TV-mainosten uhri, mutta:

Yllättävän halpaa?
Dacian pitäisi vastata turvallisuudeltaan vähintään 10 vuoden takaista perusautoa. Samalla lailla vertailua voisi tehdä muiden ominaisuuksien puolesta.

Eli Dacian halpuus selviää lopulta vertaamalla sitä käytettyihin autoihin. Mutta minkä ikäisiin? Jos Dacia on parempi ominaisuuksiltaan, kestävyydeltään ja jälleenmyyntiarvoltaan kuin vastaavan hintaiset 5 vuotta vanhat perusautot, niin Dacian osto kannattaa.

Jotenkin luulen, että 3-5 vuotta vanhan japsin osto on fiksumpi veto kuin Dacia.
Äläs sano. jos tässä on pian mahdollisuus mahdollisimman vähätietokoneiseen toimintaan niin on varmasti yksi jos toinenkin rattipena, joka tykkää vaihtaa polttimonsa ja ehkä jotka tulppansa itse tiskillä jonottamassa. Allekirjoittanut mukaanlukien tietty jos näitä saisi tehokkaina takavetoisina.

Täytyy pistää merkki korvan taakse kuitenkin. Alkaa nääs noiden Sakemanni-insinöörien taidonnäytteiden huoltamolle hinauttaminen vähän kyllästyttämään.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

exPertti kirjoitti: Hyvää rellun tekniikkaa.
Mä näen tässä oksymoronin. Duh.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Miksi sitten rellun vikalista on melkein yhtä pitkä kuin ooppelin?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
bliss

exPertti kirjoitti:
bliss kirjoitti:Mä näen tässä oksymoronin. Duh.
Rellun omassa tekniikassa ei ole isoja vikoja.
Kolme vuotta kyseisen merkin myyntikokemusta sai mut ajattelemaan aivan toisin. En usko, että tulen muuttamaan mielipidettäni ihan lähitulevaisuudessa.
bliss

exPertti kirjoitti:
bliss kirjoitti:Kolme vuotta kyseisen merkin myyntikokemusta sai mut ajattelemaan aivan toisin. En usko, että tulen muuttamaan mielipidettäni ihan lähitulevaisuudessa.
Mihin aikaväliin tämä sijoittuu?
2001-2004
bliss

exPertti kirjoitti:
bliss kirjoitti:2001-2004
Ei käy kateeksi. :)
Niinpä. Oli oikein mukavaa palata tuon jälkeen taas omiin hommiin :P

(käväisin mä Fordin puolellakin, ei ollut yhtään sen ylevämpää :mrgreen:)
bliss

exPertti kirjoitti: Pakko kysyä mitkä nämä omat hommat ovat?
No näitä mainosalan sekalaisia töitä.
Manaaja

bliss kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Hyvää rellun tekniikkaa.
Mä näen tässä oksymoronin. Duh.
Ranskalaista tekniikkaa romanialaisten kokoonpanemana. Mikä muka voisi mennä pieleen?
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ideana siis oli tehdä n. 120 000km lähes 4v jokapäiväisessä käytössä olleelle Baijerilaiselle mutteriviritykselle niin perusteellinen pesu kuin sairas ihmismieli periksi antaa. Budjetoin urakkaan aluksi 3 työpäivää ja 30 tuntia, joka osottautui myöhemmin riittämättömäksi.

http://www.fsnordic.net/discussion/inde ... 881.0.html
Manaaja

exPertti kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:^ Miksi sitten rellun vikalista on melkein yhtä pitkä kuin ooppelin?
Meganesta ainakin:

Viimeisin listalla oleva kutsu koskee 2005 mallista breakkia. Muuten melkein säännöstään kaikissa lukee 2003-2004 malliin saakka.
No uudemmat Lagunat eivät ainakaan loista. (Eikä yllätys-yllätys, muutkaan ranskalaiset.)
Bhven

Olenkin täällä arvostellut aikaisemmin nykyistä urpoa viistopallomuotoilua, mutta tuossa kadulla kävellessäni tuli vastaan Ford Fiesta vissiin vuosimalia 2009.

Erittäin tyylikäs ja onnistunut muotoilu mielestäni takaviistosta katsottaessa. Auto on hämmästyttävän pieni. Tämä kun on selkeästi suunniteltu kahdelle hengelle viistosti muotoillun perän antaa anteeksi ja tässä tapauksessa se jopa näyttää hyvältä. Tuosta kun repii vielä takapenkin pois, siinä voi jopa kuljettaa hieman tavaraa.

Kuva ei tee oikeutta tälle kiesille, sillä luonnossa se todellakin on kääpiöauto ja näyttää paremmalta kuin kuvassa. Esimerkiksi Honda Civic on tähän verrattuna varsinainen jättiläinen.

Kuva
http://bkkautos.com/files/images/2009_F ... review.jpg

Myös kaksiovisena:
Kuva
http://www.cubiccapacity.com/wp-content ... e-rear.jpg
Manaaja

Bhven kirjoitti:Kuva ei tee oikeutta tälle kiesille, sillä luonnossa se todellakin on kääpiöauto ja näyttää paremmalta kuin kuvassa. Esimerkiksi Honda Civic on tähän verrattuna varsinainen jättiläinen.
Miten järjettömän pienet noi renkaat voi olla, kun ne nyt jo näyttävät pieniltä auton koriin verrattuna?
Bhven

Manaaja kirjoitti:Miten järjettömän pienet noi renkaat voi olla, kun ne nyt jo näyttävät pieniltä auton koriin verrattuna?
Fordin sivujen mukaan 14-17 tuumaa.

http://www.ford.fi/Henkiloautot/UusiFiesta/Ulkoa
Manaaja

Bhven kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Miten järjettömän pienet noi renkaat voi olla, kun ne nyt jo näyttävät pieniltä auton koriin verrattuna?
Fordin sivujen mukaan 14-17 tuumaa.

http://www.ford.fi/Henkiloautot/UusiFiesta/Ulkoa
No ei toi nyt ihan mikroauto voi olla kun noi kuvassaolevat vanteet on näemmä 16". Ja mun mielestä ne silti näyttää auton koriin verrattuna melko pieniltä. Taitaa oikeasti olla aika isokin auto luokassaan mutta saatu sitten livenä visuaalisesti hämäävän pienen näköiseksi?
Bhven

Manaaja kirjoitti:No ei toi nyt ihan mikroauto voi olla kun noi kuvassaolevat vanteet on näemmä 16". Ja mun mielestä ne silti näyttää auton koriin verrattuna melko pieniltä. Taitaa oikeasti olla aika isokin auto luokassaan mutta saatu sitten livenä visuaalisesti hämäävän pienen näköiseksi?
Mjoo, ei tuo mikään Smart for two ole, kun viisi oveakin löytyy. Katsoin spekseistä, että on karvan alle neljä metriä pitkä, mutta ei se kyllä livenä siltä näytä todellakaan.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Bhven kirjoitti: viistopallomuotoilua,
Itseäni vituttaa tuo viistomuotoilu farkkuautoissa. Sovita nyt niiden takaluukusta jotain sisään, kun katto on niin alhaalla takaa, että hyvä kun kaljakorin mahtuu sisään heittämään.

95 korimallin Saabiin meni 190 cm korkea pakastinjääkappi sisään heittämällä. Esim. nykysen Audi A6:sen kanssa ei mitään toivoa..
Bhven

Kai Nalo kirjoitti:Itseäni vituttaa tuo viistomuotoilu farkkuautoissa.
Nimenomaan tämä vituttaa. Koko auton funktio tuhoutuu tällaisessa perseilyssä. Osa pakuistakin on nykyään tällaisia perseraiskattuja muodoiltaan.
Kai Nalo

Autokuume kolkuttelee ja lujaa. Olin jopa harkinnut uuden korimallisen Mondeon laittamista, mutta eilinen taksireissu sai toisiin aatoksiin. Ostan mielummin muutaman vuoden vanha premium luokan auton, kuin suht uuden Mondeon. Se kun oli muovinen, koliseva, tutiseva, äänekäs ja rämisevä lada.
Mielummin 5 vuotta vanha ja 200 tonnia ajettu E-sarjalainen mulle kiitos. Siinä on autoa 100 kertaa enemmän.
Manaaja

Mä luulen että musta tulee farkkuPasaatikuski, kunhan pääsen tosta englantilaisesta sähköräjähteestä eroon.
Kai Nalo

Manaaja kirjoitti:Pasaatikuski
Jokohan ne on ratkasseet sen kondenssivesiongelman 2.0tdi koneessa? Jos ei, niin kierrä kaukaa. Oli meinaan sen verran vittumainen ongelma.