Kiitos pojat! Myös eurojen muuntamisesta ymmärrettäväksi valuutaksi.
Vuokraaminen ei tunnu ajankohtaiselta kun alla on oma asunto. Työttömyydestä tuskin tulen itse kärsimään, kumppanin osaaminen taas on laajalla alueella turvaten duunia muuttuvissakin olosuhteissa. Lähinnä mietin onko asunnonvaihtorevohkaan ryhdyttävä nyt, vai voisiko odotella vielä vuoden, max. pari. Nyt vanhan asunnon saa myytyä helposti, saakohan vielä kohta?
Tämän vuoden stressikertoimet ovat jo huipussa muiden projektien vuoksi, joten itse odottaisin mutta olen huomannut asuntoliitteiden olevan luetuin osa lehdestä.
Melnais kirjoitti:Kiitos pojat! Myös eurojen muuntamisesta ymmärrettäväksi valuutaksi.
Vuokraaminen ei tunnu ajankohtaiselta kun alla on oma asunto. Työttömyydestä tuskin tulen itse kärsimään, kumppanin osaaminen taas on laajalla alueella turvaten duunia muuttuvissakin olosuhteissa. Lähinnä mietin onko asunnonvaihtorevohkaan ryhdyttävä nyt, vai voisiko odotella vielä vuoden, max. pari. Nyt vanhan asunnon saa myytyä helposti, saakohan vielä kohta?
Tämän vuoden stressikertoimet ovat jo huipussa muiden projektien vuoksi, joten itse odottaisin mutta olen huomannut asuntoliitteiden olevan luetuin osa lehdestä.
Eli kun asut jo omistusasunnossa suosittelen seuraavaa. Kun lähdet vaihtamaan asuntoa koeta suostuvatko myyjät ehdolliseen tarjoukseen, jossa on ehtona että saat omasi myytyä tiettyyn päivämäärään mennessä. Näin vältät kahden asunnon loukun.
Mitä hinta-asiaan tulee niin tässä on kaksi juttua. Toinen on jylläävä inflaatio. Varmasti kymmenen vuoden aikavälillä hinnat tulevat asunnoissa nousemaan. Mitä tapahtuu noin vuoden parin aikavälillä tässä on se mistä tässä ketjussa tapellaan.
Melnais kirjoitti:
Ei vaan, hintaa nostaa aluevaatimus sekä tarve muutamalle huoneelliselle eristettävää työtilaa.
Eli ns. lapsivaraus.
Onnellisen kodin salaisuus; deprivaatiotankki äidille ja äänieristetty huone mukulalle.
Kaiketi paras vaihtoehto on odottaa ellei täydellistä asuntoa satu kohdalle. Jos sattuu, niin se on sellainen palava pensas että kannattaa tarttua tilaisuuteen ja tutkia vasta myöhemmin kannattiko kauppa taloudellisesti.
Melnais kirjoitti:Lähinnä mietin onko asunnonvaihtorevohkaan ryhdyttävä nyt, vai voisiko odotella vielä vuoden, max. pari. Nyt vanhan asunnon saa myytyä helposti, saakohan vielä kohta?
Olemme PörttiMakimään kanssa tutkineet Turun asuntofutuureja ja niiden perusteella Turun asuntomarkkinat romahtavat neljän kuukauden kuluttua 47,31 %. Sen jälkeen alkaa hidas nousu, joka jatkuu kesäkuuhun 2012 ja jona aikana hinnat nousevat yhteensä 35,23 %. Suosittelemme, että myyt asuntosi välittömästi ja ostat toukokuussa "kaksi asuntoa yhden hinnalla".
Melnais kirjoitti:Lähinnä mietin onko asunnonvaihtorevohkaan ryhdyttävä nyt, vai voisiko odotella vielä vuoden, max. pari. Nyt vanhan asunnon saa myytyä helposti, saakohan vielä kohta?
Olemme PörttiMakimään kanssa tutkineet Turun asuntofutuureja ja niiden perusteella Turun asuntomarkkinat romahtavat neljän kuukauden kuluttua 47,31 %. Sen jälkeen alkaa hidas nousu, joka jatkuu kesäkuuhun 2012 ja jona aikana hinnat nousevat yhteensä 35,23 %. Suosittelemme, että myyt asuntosi välittömästi ja ostat toukokuussa "kaksi asuntoa yhden hinnalla".
Pörtti vaikuttaa olevan hieman pessimistisempi kuin minä.
Melnais kirjoitti:Tämän vuoden stressikertoimet ovat jo huipussa muiden projektien vuoksi, joten itse odottaisin mutta olen huomannut asuntoliitteiden olevan luetuin osa lehdestä.
Jos perse kestää aiheutuvat lisämenot, asunnon vaihtaminen on aina yhtä vähän tai paljon kannattavaa.
Ekonomit ovat olemassa vain sitä varten, että meteorologit näyttäisivät luotettavilta. Asuntolainoja myyvien pankkien intresseissä ei ole asuntojen hintojen lasku, koska se syö vakuusarvoa ja vähentää uusien lainojen nostamista.
Melkeinpä väittäisin, että noin vakaa kieltäminen on liki varma merkki siitä, että asuntojen hinnat tosiaan alkavat laskea..
Tix kirjoitti:Ekonomit ovat olemassa vain sitä varten, että meteorologit näyttäisivät luotettavilta. Asuntolainoja myyvien pankkien intresseissä ei ole asuntojen hintojen lasku, koska se syö vakuusarvoa ja vähentää uusien lainojen nostamista.
Melkeinpä väittäisin, että noin vakaa kieltäminen on liki varma merkki siitä, että asuntojen hinnat tosiaan alkavat laskea..
Todellakin! Nyt kun näyttää epävarmalta, että mihin suuntaan tästä lähdetään, niin tietysti yritetään pönkittää ajatusta, että nousu jatkuu ja jatkuu ...
Laskusuunta ei todellakaan ole pankkien ja meklareiden edun mukaista. Korot kun laskee, niin mitä suuremman potin saa jollekin lainattua, niin jo taas korko juoksee.
No ehkä vähän turhan raflaava otsikko, mutta entäs seuraava: Asunnot jäävät rakentajilla käsiin
Todellakin tällä hetkellä tilanne, jossa tuskin kukaan tietää mihin tässä mennään ...
McJanne kirjoitti:Paskan lati. Asunnon ostajat passaavat ostoja kun odottavat hintojen laskua ja rakentajat passaavat aloituksia että hinnat nousisivat.
No mites tuo nyt sitten kertoo että kumpaan suuntaan todella mennään?
Ei kai rakentajat hintojen nousua odota, vaan kaupan käynnistymistä, kun nyt se tuosta ostajien passiivisuudesta johtuen ei oikein käy.