Idols 2007

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
PerttiMakimaa

Re: Idols 2007

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

ninnithequeen kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:
Tix kirjoitti:Finalistit ovat siis Ari ja Anna. Ens viikolla ei tarvitse jännittää.
Toisin kuin toinen naisartisti lavalla, Anna tarvitsee hyviä lauluja pysyäkseen mukana. Jos hän vetää toisen kerran vielä jotain typerää latinoa tai tuhoaa apulannan parhaan biisin niin näkemiin.
Juuri tämän takia olin varma, ettei Kristian VOI pudota. Siis kamalia raiskauksia. Apulanta on hei sentään pyhää. Sitä ei saa laulaa kuin miun ukko neljän promillen kännissä karaokessa. Tätä tapahtuu kerran vuodessa, joten se annettakoon anteeksi :D

Ja se Kristiina. Ääh. Siis järkyttävä ääni. Anteeks Sipsi, mutku sil on!
Täytyy kyllä sanoa, että itsekin veikkasin Annan putoavan noitten biisien jälkeen. Toisaalta ei ensimmäiselläkään esiintyjällä ollut mitään ihmeellistä tarjottavaa... Rehellisesti sanoen.
sipsi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sipsi »

ninnithequeen kirjoitti:
Ja se Kristiina. Ääh. Siis järkyttävä ääni. Anteeks Sipsi, mutku sil on!
Hahaa! Ei multa tartte pyytää anteeks, ei Kristiina oo mun lemppari!!1111
Onhan sillä nasaali juu, mutta ei se siitä Nylon Beatiä tee. Lähellekään. Oisin itekin halunnu et Kristiina tippuu, vaikka vähän diggasinki siitä Bon Jovi-jutusta (salaa). Siitä tylsästä biisistä oli tehty nasta akustinen versio, mikä toimi..mut tällä nyt ei sinänsä Kristiinan kanssa ole mitään tekemistä.

Ja oikeesti..mitä vittua?!? Miten Kride voi tippua? En tosissaan käsitä tätä nyt.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

bedlam kirjoitti:Arin Piano Manin ja Kristianin Lapin Kesän jälkeen ei oikein mikään ole tosissaan säväyttänyt.
Tätä pohdittiin eilen meilläkin telkkarin edessä. Kristianin "ura" oli reippaasti nousujohteinen Lapin kesään saakka, sitten romahti. Olisi pitänyt vetää tällä kertaa joku varmanakki rokkibiisi äänten takia, vaikka toisena sitten olisi ollutkin Patricia Kaasia.

Ari on tiukasti oman linjan mies ja siitäkös tuomarit innostuvat pieksemään kuin vierasta sikaa. Takuuvarmasti eivät unelmoi hevilaulajasta Idolsin voittajana, poppia sen olla pitää.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
PerttiMakimaa

Pakko vielä sanoa, että miksi se idiootti svenskipelle oli raahattu tuonne antamaan kaikista rumat arviot? Täyspelle.
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Olen jäljessä, katsoin vasta äsken nauhalta "esitykset". Pitikö vetää Apulannalta se paskin, pitikö? Ja sekin ihan vituilleen? Huh. Mut olihan Anna silti paras. Tosin Kristiinan suomeks laulaminen kuulostaa varsin ookoolta. Englantia sen ei tarttis lausua enää ikinä, ehkä ei lausukaan kun tuomaristokin vihdoin mainitsi, Askokin...

Arin tarttis olla vähän enempi munakas. Vittuilla kunnolla tommosille taikapeilitontuille, jotka ei ymmärrä, että kilpailija on kisassa laulamassa heviä. Rokkiin sentään vähän suostuvainen, mutta sekin niin vituiks, että varmasti jäi ne kokeilut. Äh, en tajua miks pitäis vetää sitä Kirkaa lavalla, jonne on hemmetti vihdoin jostain karaokemestoista noussu? Ja kaikkihan sen äänen jo tietää, suomikin kuulostaa pssskalta joidenkin suussa.

Arissa ei vituta mikään muu ku se, että se mielummin hölkkää paikallaan kuin heiluttaa tukkaa ne hetket, jolloin ei ole liimautunut mikkiin. Kitara kädessä näyttäs kyllä varmasti paremmalta, ottais jonkun lelun vaikka.

Runkkaan tänään Krideä ajatellen. Yritän välttää ajatukset vieressä itkevästä ninnistä.
Geetzu

PerttiMakimaa kirjoitti:Pakko vielä sanoa, että miksi se idiootti svenskipelle oli raahattu tuonne antamaan kaikista rumat arviot? Täyspelle.
Asiallinen oli, varsin kiltti kai vielä sanoissaan. Jone pehmenty tosi ihanasti.
PerttiMakimaa

Geetzu kirjoitti:Runkkaan tänään Krideä ajatellen. Yritän välttää ajatukset vieressä itkevästä ninnistä.
Muunna se runkkaavaksi Ninniksi? Tai mikä nyt saa sinut kulkemaan... :)
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Geetzu kirjoitti:Runkkaan tänään Krideä ajatellen. Yritän välttää ajatukset vieressä itkevästä ninnistä.
Ai hitto että repesin :lol:
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Geetzu kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Pakko vielä sanoa, että miksi se idiootti svenskipelle oli raahattu tuonne antamaan kaikista rumat arviot? Täyspelle.
Asiallinen oli, varsin kiltti kai vielä sanoissaan.
Mitenkähän lie PerttiMäkimaan englanninymmärryksen laita? Minustakin tyyppi oli kiltti ja asiallinen sanoissaan, antoi hyödyllisempää ja fiksumpaa palautetta kuin Suomen tuomarit. Hänhän päinvastoin kehui jokaista esiintyjää joko äänestä tai esiintymisestä, vaikutti jopa vähän vieraskorealle.
PerttiMakimaa

bedlam kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:
Asiallinen oli, varsin kiltti kai vielä sanoissaan.
Mitenkähän lie PerttiMäkimaan englanninymmärryksen laita? Minustakin tyyppi oli kiltti ja asiallinen sanoissaan, antoi hyödyllisempää ja fiksumpaa palautetta kuin Suomen tuomarit. Hänhän päinvastoin kehui jokaista esiintyjää joko äänestä tai esiintymisestä, vaikutti jopa vähän vieraskorealle.
Kiitettävä, lukion häpeäpilkkuna Magna (silloin ei eximioita tunnettu).
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

bedlam kirjoitti:Hänhän päinvastoin kehui jokaista esiintyjää joko äänestä tai esiintymisestä, vaikutti jopa vähän vieraskorealle.
:komp:
PerttiMakimaa

ninnithequeen kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Hänhän päinvastoin kehui jokaista esiintyjää joko äänestä tai esiintymisestä, vaikutti jopa vähän vieraskorealle.
Eli Teistä ketään ei harmittanut se, että hänen mielestään koko kisasta ei löytynyt yhtään "sinistä" artistia vaan kaikki piti haukkua.

Mutta odotapas jos joku olisi laulanut nuotin vierestä nordmania niin avot.
Geetzu

PerttiMakimaa kirjoitti:... Mutta odotapas jos joku olisi laulanut nuotin vierestä nordmania niin avot.
Et oo tosissas? :D
bedlam

PerttiMakimaa kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Eli Teistä ketään ei harmittanut se, että hänen mielestään koko kisasta ei löytynyt yhtään "sinistä" artistia vaan kaikki piti haukkua.
Ei se itse asiassa haukkunut sen pahemmin kuin Suomen tuomaritkaan. Ja aiheestahan tuo aina kritisoi mitä kritisoi. Jos se surettaa niin kauhiasti että joku painaa vääränväristä nappulaa, niin sulje silmät seuraavalla kerralla?
Viimeksi muokannut bedlam, 23.03.2007 10:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

pix kirjoitti:
HellBell kirjoitti: Janis Joplin
juu itekin oon joskus miettiny että miten niin kuiteski nuori nainen sai biiseihin sen tulkinnan, joka tulee elämänkokemuksen myötä..no ei lie kovin pumpulissa kasvanut hän..
Hepoa suoneen ja viskiä kurkkuun niin kyllä lähtee. Hienosti kyllä lauloi.
martza
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja martza »

On se niin ihmeellistä, että, kun laulaa oikein hyvin nuotin vierestä niin se vetoaa tiettyyn osaa kansaa. Taitaa nuo Kristiinan kannattajat olla kuuroja tai niillä ei ole sävelkorvaa lainkaan.
Kyllä Kristian on parantantnaut laulutaitojaan kilpailu kilpailulta. Hänellä on todella hyvä taito käyttää laululahjojaan mitä erillaisempien tyylisuuntien esittämiseen. Sääli, että tippui. EHDOTTOMASTI paras laulaja näistä finalisteista.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Kaikki laulo kyllä niin nätisti, että äänestin kaikkia! Jotenkin niin täydellisen kuuloista kaikkinensa. Elämä on niin mahtavaa ja upeeta, itkettää ihan kun korvista kasvaa kukkasia, jotka kutittelevat ihanasti ja kuiskuttelevat sulosointuja stereona!
Tix luultavasti ohjaa parhaillaan elokuvaa. Tixic Avenger.
Menestyvä nuori, komea, kansainvälisessä suuryrityksessä työskentelevä sinkku lakimies rakastuu samassa firmassa työskentelevään kaunottareen. Kohta juhlitaankin jo häitä ja perheeseen odotetaan esikoista. Tix törmää kuitenkin yllättäen töissä outoon muistioon, ja alkaa selvittää asiaa. Firma näyttää sekaantuneen laittomaan kansainväliseen asekauppaan. Tix kertoo asiasta esimiehelleen, joka lupaa selvittää asiaa. Tix palaa kotiinsa kertomaan asiasta vaimolleen, mutta vaimo onkin kadonnut...
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Jahas, nyt on eiliset finalistit arvosteltu tuubin kautta ja kyllä täytyy sanoa että oikea henkilö putos. En ymmärrä oikeen että miks toi Kristiina koskettaa mun simpukkaa vaikka viilteleekin sävelkorvaa, mutta ehkä se on vaan sen lavakarisma ja niihin biiseihin eläytyminen. Vaikuttaa myös olevan ainoa joka ei jännitä esiintymistä juuri laisinkaan. Arin Hunting High and Low vetäs käsivarret kananlihalle, Anna oli tuttuun tapaan täyttä tuubaa. Ei vaan vetoa muhun tolla todella epäkypsällä äänellään ja totaalisella kyvyttömyydellään ottaa yleisö. Saakeli, jos vetäää lattaria niin käyttäytyis kun lattari! Mimmi tanssinut koko ikänsä niin olis nyt vähän lantiota antanu. Diggailin sitä hurria, kerrankin joku arvosteli just eikä melkein.
PerttiMakimaa

bedlam kirjoitti:Ei se itse asiassa haukkunut sen pahemmin kuin Suomen tuomaritkaan. Ja aiheestahan tuo aina kritisoi mitä kritisoi. Jos se surettaa niin kauhiasti että joku painaa vääränväristä nappulaa, niin sulje silmät seuraavalla kerralla?
Eli jos mielestäni löydän epäkohdan pitää sulkea silmät.

Ok, minusta se daaniel oli kyllä hyvä jätkä. Panisin.
bedlam

martza kirjoitti:On se niin ihmeellistä, että, kun laulaa oikein hyvin nuotin vierestä niin se vetoaa tiettyyn osaa kansaa. Taitaa nuo Kristiinan kannattajat olla kuuroja tai niillä ei ole sävelkorvaa lainkaan.
Martza, martza. Kristiina on paikoitellen nuotin vieressä, mutta tärkeintähän on löytää se oikea nuotti loppujen lopuksi. Ääntään tulee hoitaa eikä oikeata nuottia saa ottaa itsestäänselvyytenä. Idols-ura on kuitenkin aina kahden kauppa, se muodostuu laulutaidosta ja esiintymisestä. Kun oikealla tavalla suhtautuu laulamisensa kehittymiseen sekä aika ajoin piristää Idols-uraa pienillä yllätyksillä lauluvalintojen muodossa, suhde pysyy mielenkiintoisena ja täyttymys ennenpitkää saavutetaan.
PerttiMakimaa

Geetzu kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:... Mutta odotapas jos joku olisi laulanut nuotin vierestä nordmania niin avot.
Et oo tosissas? :D
Olen, olen. Tai kuten edellisestä vastauksestani beddikselle voit lukea olin, olin. :)
martza
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja martza »

bedlam kirjoitti: Martza, martza. Kristiina on paikoitellen nuotin vieressä, mutta tärkeintähän on löytää se oikea nuotti loppujen lopuksi. Ääntään tulee hoitaa eikä oikeata nuottia saa ottaa itsestäänselvyytenä. Idols-ura on kuitenkin aina kahden kauppa, se muodostuu laulutaidosta ja esiintymisestä. Kun oikealla tavalla suhtautuu laulamisensa kehittymiseen sekä aika ajoin piristää Idols-uraa pienillä yllätyksillä lauluvalintojen muodossa, suhde pysyy mielenkiintoisena ja täyttymys ennenpitkää saavutetaan.
Itse joskus bändissä soittaneena ja nykysin soitan kitaraa ihan vain huvikseni niin kyllä Kristiinalla olisi ollut aikaa parantaa tuota sävelkorvaansa tässä pitkässä juoksussa. Laulutaidot eivät ole hänellä kehittyneet tässä kilpailussa ollenkaan vaan vetää jatkvasti nuotin vierestä, joka käy ainakin mun korvaan ja käy näköjään noitten ammattituomareiden korvaan myös. Mutta kansahan sen päättää kummoisen Idolin haluavat ja luulen, että tätä murkkuikäistä Idolia äänestävät vain hänen ikäisensä sukupolvi.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
sipsi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Tuomareísta..se Asko Kallonen voitais jo pikkuhiljaa äänestää ulos sieltä.
Plus et Nina Tapiokin on alkanu kelailee ittestään vähän liikoja. Pitäiskö Arin laulaa jotain Taikapeiliä, et tän ei tarttis menettää yöunia?
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
JakeBlues

Viesti Kirjoittaja JakeBlues »

Ai se oli Krisse kun putosi?! Se uros, ei se narttu. Sinällään sääli, koska hän ilmeisesti oli ainut joka oli sisäistänyt annetun tehtävän, tai ainakin tulkinnut sen niin kuin minä sen käsitän. Eli vedetään niitä omia esikuvia, vaikka se siivu ei nyt oikeen nuolis kenenkään persettä. Helvetin rohkee veto ja siitä syystä hatun nosto. Muiden osalta todella väsynyttä touhua. Todella. Tämä nyt on tosin minulta ensimmäinen tuotantokausi jota seuraan, joten vertailupohjaa aikaisempaan ei ole. Jäin kiinni Arin karsintasuorituksen perusteella. Siis sen jossa se ensin yritti jotain säälittävää hevikiekumista ja veti sen päälle Kirkaan. Kuulkaas hyvät kanssa kärsijät. Eikö teille jo viimeistään Piano Manin kohdalla tullut selväksi, että Arin tulisi laulaa ihan jotain muuta kuin tätä Pertinkin mainitsemaa sukkahousuheviä. Tai ainakin valita biisinsä rohkeammin, eikä varman päälle. Jätkähän puhtaasti pelaa peliä! Pinnat himaan kansalta. Kyllä Zeppeliniltä löytyy biisiä mihin lähtöön vaan – ja merkittävästi haastavampaa kuin tuo R ’n R. Ei se hemmo mikään oman linjan kulkija ole. Fisustelija se on! Vässykkä!! Asko on oikeassa. Mulla ei oo mitään mutta Asko häs!

Anna on kyllä toinen luonnonlahja, mutta kun se ei pysty taas mihinkään muuhun kuin siihen R ’n B:n. No ehkä latinot taipuu. Eniten vitutti että ei osaa edes suomeksi laulaa. Huomasitteko miten se heitteli sitä t:tä sinne. Se on nimittäin ihan tavallinen t täällä suomessa, eikä mikään J Lo thee. Sapettaa!!

Kristiinan mä dissaan tyystiin. Ei vaan lähe, niin ei. Lakkaan katsomasta. Fisustelija voittaa, koska se osaa pelata peliä.
bedlam

martza kirjoitti:Itse joskus...
Okei, sulta meni nyt huumori ohi. Itsekin olen pitänyt Kristiinaa joukon surkeimpana laulajana jo finaalien alusta asti.