Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Zeb

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Zeb »

elco kirjoitti:Fiksumpi väistää.
:o No mikäs KSE tämä nyt on olevinaan? Elcolainen heti takaisin! Joudun muuten kohta laittamaan adressin.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Onkohan lakko luvassa? Näyttäkää niille kapitalistipaskoille!
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Viimeinkin jotain tolkkua oikeussalissa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009091 ... 3_uu.shtml
Tiski

Viesti Kirjoittaja Tiski »

SikaMika kirjoitti:Viimeinkin jotain tolkkua oikeussalissa.

No, arvaapa vaan valitetaanko tuosta, Itä-Suomen hovioikeuden alueella... :roll:
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Tiski kirjoitti:

No, arvaapa vaan valitetaanko tuosta, Itä-Suomen hovioikeuden alueella... :roll:
Rahaa sillä ei kuitenkaan ole, mutta mites sen istumisen kanssa, ei ollut mitään siitä? Vissiin tais tulla ehdonalaista.
Tiski

Dumis kirjoitti:
Tiski kirjoitti:

Rahaa sillä ei kuitenkaan ole, mutta mites sen istumisen kanssa, ei ollut mitään siitä? Vissiin tais tulla ehdonalaista.
Noin pitkiä tuomiota ei saa antaa ehdollisena.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Tiski kirjoitti:
Dumis kirjoitti:
Tiski kirjoitti:
Noin pitkiä tuomiota ei saa antaa ehdollisena.
Kas vittu otsikon alla olevassa tekstissä olikin se kakku, itse tekstistä en löytänyt :D Luulin että soli jätetty pois. Umpisokea pöllö olen.
8 vuotta on aika vähän 2 elämän pilaamisesta, mutta minkäs näille mahtaa. Uutta lakia kehiin ja pidempää kakkua.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Dumis kirjoitti:
8 vuotta on aika vähän 2 elämän pilaamisesta, mutta minkäs näille mahtaa. Uutta lakia kehiin ja pidempää kakkua.
Mikään summa tai tuomio ei tietenkään korvaa tuollaista vahinkoja, mutta suunta on oikea verrattuna tähän asti silmiin osuneisiin tuomioihin. Toivottavasti saa pytyssä lisää rantua, noita taidetaan harvemmin valita vuoden hymypojiksi linnakundien keskuudessa.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Nyt ei lopu Alangon pojalta Päihteet!
Pyyhin Netikettiin..
Niba
Kitisijä

Saksalaiset jätti aikoinaan hyvän pesämunan?
Niin joo, varmasti isänmaallisina ihmisinä Lapinmiehet eivät mitenkään voineet koskea vieraaseen metalliin vaikka olikin sotasaaliista! Eivät, eivät..
eiväthän saksalaisetkaan koskeneet suomalaisiin kultiin?
Pyyhin Netikettiin..
Teraslilja_m
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

It's Official: Water Found on the Moon
Since man first touched the moon and brought pieces of it back to Earth, scientists have thought that the lunar surface was bone dry. But new observations from three different spacecraft have put this notion to rest with what has been called "unambiguous evidence" of water across the surface of the moon.

The new findings, detailed in the Sept. 25 issue of the journal Science, come in the wake of further evidence of lunar polar water ice by NASA's Lunar Reconnaissance Orbiter and just weeks before the planned lunar impact of NASA's LCROSS satellite, which will hit one of the permanently shadowed craters at the moon's south pole in hope of churning up evidence of water ice deposits in the debris field.
Life is complex, it has real and imaginary parts.
Tiski

Vakionopeussäädintä pitää hieman ruuvata alaspäin..

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poli ... 5249549109
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tiski kirjoitti:Vakionopeussäädintä pitää hieman ruuvata alaspäin..

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poli ... 5249549109
Ei vittu saatana.
Tuossa on se, että autojen nopeusmittarit eivät ole tarkkoja. Tai ehkä ne tarkoituksella useimmat näyttävät alakanttiin, mullakin. Nyt kun kumminkin ajaisi suurinta saliittua ja mieluummin vähän ylikin, erolla mittarinopeuden ja todellisen nopeuden välillä on merkitystä. Välillä Varkaus-Orimattila on vain yksi nopeudennäyttötaulu ennen peltipoliiseja. Sillä yritän kalibroida. Mutta kun se mittavirhe, joka on satasella ajaen, ei olekaan sama kuin kahdeksallakympillä saati kuudellakympillä. Lisäksi renkaiden koollakin on merkitystä auton mittarin virheeseen. Mulla on kesä- ja talvirenkaat numeron verran toisistaan poikkeavia. Lantikan vakionopeudensäädinkin on karkeajakoinen, oliko väli 3km/h.

Myönnän, että peltipoliisit kameroineen pelastaa ihmishenkiä. Silti minusta on vittumaista kuluttaa tarkkaavaisuutta pelko persiissä koko ajan yrittäen huomata joka ainoan, sadankin metrin matkan nopeusrajoituksen ja räplätä vakinopeudensäädintä niitä epätarkkuuksia kalkuloiden.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Tiski

Gat kirjoitti:Tuossa on se, että autojen nopeusmittarit eivät ole tarkkoja.
Ei mikään nopeusmittari ainakaan 11 km/h liikaa näytä :D Suoralla tiellä ajaessa GPS kertoo oikean nopeuden melko tarkasti.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tiski kirjoitti:
Ei mikään nopeusmittari ainakaan 11 km/h liikaa näytä :D Suoralla tiellä ajaessa GPS kertoo oikean nopeuden melko tarkasti.
Näin vanahalla ei ole moisia nykyajan vempaimia. Ja mun lantikan mittari näyttää satasella näyttötaulun mukaan juurikin tuon 8-9 km/h liian vähän. Mutta se onkin brittiauto.

Mites muuten: onko moottoriteillä automaattista nopeudentarkkailua eli peltipoliiseja? Itseäni helpotti, kun olin Pikkumustalla vetäissyt sen nihkeät huiput eli 182 (mittari näytti yli 190) ja sitten hidastanut sopivasti, että Lahden moottoritien lopussa, Lusin suoralla, ratsian järkänneet kytät ei pysäyttäneet.

Nykyään ainoa heh "turvallinen" keino testata auton huippunopeutta olisi joko suljetut radat, tai sitten joku hyvä poikittaistie ilman peltipoliiseja. Jonka mieluiten valoisana autoista tyhjänä kesäyönä ajaisi ensin rajoitusten mukaan, tsekaten onko kyttiä, ja takaisin tullessa hana täysillä.

Ah, kaipailenpa inttiaikojani, jolloin peltipoliiseja ei ollut. Silloin farmari-ladallani ajoin talla pohjassa, huikaisevaa 140 nopeutta (kiire lomille). Muutenkin, myöhemmillä kokeiluilla.. jos on hyvä tyhjä tie sanotaan vaikka kesäyönä, ei peltipoliiseja, niin täysin hallittava matkanopeus Ladaa paremmilla nykyautoilla olisi 140 km/h.

Ladallahan nimittäin inttiaikana kerran sutasin mutkasta suoraan sataakahtakymppiä. Siinä lumi pöllysi, mikä hidastus varmaan pelasti henkeni, kunnon ihmisten vahingoksi. "Autosta" vääntyi etuakseli, oli vielä ajokelpoinen kotiin asti.
Viimeksi muokannut Gat, 24.09.2009 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-KB
Tiski

Gat kirjoitti:
Tiski kirjoitti:
Näin vanahalla ei ole moisia nykyajan vempaimia. Ja mun lantikan mittari näyttää satasella näyttötaulun mukaan juurikin tuon 8-9 km/h liian vähän. Mutta se onkin brittiauto.
Äh, siis piti sanomani 11 km/h liian vähän. Ei kukaan vahingossa sakkoja saa. Ylinopeuden ajaminen on harkittu riski yllättävästä kuluerästä. Oikeastaan ei tuo juurikaan muuta omaa ajokäyttäytymistäni. Moottori- ja kehäteillä ajelen säännönmukaisesti 10 km/h liikaa mittarin mukaan, jolloin käytännössä ylinopeutta on vain 3-5 km/h.
Niba
Kitisijä

Viimeksi muokannut Niba, 24.09.2009 11:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kyllä voi vahingossakin saada ylinopeussakot. Esimerkiksi jos ei tutulla tiellä onkin yllättävä vaihto satasesta kahdeksaankymppiin ja heti merkin takana peltipoliisi. Ja ihan vahingossa ei huomaa merkkiä, jos vaikka räplää radiota, kaivelee röökiä tai onnekkaimmat vilkaisee silloin emäntää silmiin tai tissejä. Tai sitten niin, mikä mulle meinasi käydä: edelläajava ajaa rajoitusta alempana. Pitkään. Ohituskielto. Tuumaan, että mennään nyt tuon tahtiin, ei se ainakaan ylinopeutta aja. Ja sitten se vetääkin ylinopeudelle, ja itse vain seuraa. Vakionopeudensäätimen on ite ottanut pois päältä kaverin alkup. hitauden takia. Onneksi kamera ei valaissut.
-KB
Tiski

Gat kirjoitti:Kyllä voi vahingossakin saada ylinopeussakot.
Vaikea keksiä tilannetta jossa niin kävisi jos ajaa oikein. Ensinnäkin ympäristöstä pitäisi olla koko ajan pitkälle eteen ulottuva havainto, jolloin lähestyvän liikennemerkin huomaa ajoissa. Myöskään edellisen mukaan ajaminen ei ole vahinko, kyllä ne omat havainnot nopeusrajoituksista pitää kyetä tekemään tai ei ole ylipäänsä kelvollinen autoa ajamaan.

Hidastus satasesta kahdeksaankymppiin ehtii varmasti tapahtua sen jälkeen kun havaitsee alempaa nopeuttava vaativan liikennemerkin. Käytännössähän ne voi ennakoida jo risteyksen tai taajaman lähestymisestä. Se, että ei keskity ajamiseen vaan johonkin muuhun ei ole vahinko vaan valinta.
Niba
Kitisijä

Gat kirjoitti:Kyllä voi vahingossakin saada ylinopeussakot. Esimerkiksi jos ei tutulla tiellä onkin yllättävä vaihto satasesta kahdeksaankymppiin ja heti merkin takana peltipoliisi. Ja ihan vahingossa ei huomaa merkkiä, jos vaikka räplää radiota, kaivelee röökiä tai onnekkaimmat vilkaisee silloin emäntää silmiin tai tissejä. Tai sitten niin, mikä mulle meinasi käydä: edelläajava ajaa rajoitusta alempana. Pitkään. Ohituskielto. Tuumaan, että mennään nyt tuon tahtiin, ei se ainakaan ylinopeutta aja. Ja sitten se vetääkin ylinopeudelle, ja itse vain seuraa. Vakionopeudensäätimen on ite ottanut pois päältä kaverin alkup. hitauden takia. Onneksi kamera ei valaissut.
Kaikki esitettyjä asioita kannattaa tehdä varsinkin mutkaisella tiellä helpottaa kovasti jos vastaan ei tulekaan valvontatolppaa vaan vaikkapa täysperävaunurekka samaa kaistaa? Ei tarvi maksella turhia sakkoja sitten enää? Tupakointi tappaa hitaammin mutta varmemmin.
Pyyhin Netikettiin..
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Niba: ja puhumattakaan, että mulla ei edes ole poliittisesti korrektia ja pakollista hands freetä, sellasia nykyajan vempaimia, vaikka kännykkä onkin.

Tiskille, että on selvästi parempi ja skarpimpi kuin minä. Kumminkin onko Tiski kovinkaan paljon joutunut ajelemaan turruttavia tuntikausien matkoja, vai ajeleeko vain tutuilla teillä töihin ja takaisin
.
Edit: itse en ole ylinopeussakkoja saanut. Isäni sai, kun syrjätiellä oli alamäki, eikä moottorijarrutus hidastanut riittävästi. Ja katseli sitä vitun tietä eikä mittaria.
Viimeksi muokannut Gat, 24.09.2009 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-KB
Tiski

Gat kirjoitti:Tiskille, että on selvästi parempi ja skarpimpi kuin minä. Kumminkin onko Tiski kovinkaan paljon joutunut ajelemaan turruttavia tuntikausien matkoja, vai ajeleeko vain tutuilla teillä töihin ja takaisin
En minä niin sanonut. Sanoin vain, että oikein ajamallla sakkoja ei tule vahingossa. Minulle voisi hyvin tullakin, tuppaan vaipua ajatuksiini ajaessa pidempiä matkoja. Varsinkin moottoritiet puuduttavat pahasti.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Gat kirjoitti:Ladallahan nimittäin inttiaikana kerran sutasin mutkasta suoraan sataakahtakymppiä. Siinä lumi pöllysi, mikä hidastus varmaan pelasti henkeni, kunnon ihmisten vahingoksi. "Autosta" vääntyi etuakseli, oli vielä ajokelpoinen kotiin asti.
Oho, sullahan oli oikein Lada Niva ! Neliveto jo silloin. :shock:
Muissa Ladoissahan on etuakselisto..

Kyllä Hyvällä autolla terve ja levännyt ihminen (joka on tottunut kuski) pystyy ajamaan pirteänä 6-9h putkeen. Autolla on tosi iso merkitys tuohon vireysaikaan. Ajokelikin vaikuttaa, siksi laitoin tuon vaihteluvälin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Pulkannaru kirjoitti:
Oho, sullahan oli oikein Lada Niva ! Neliveto jo silloin. :shock:
Muissa Ladoissahan on etuakselisto..
Mee nussiin pilkkua tai mutsias.
Takavetoinen Lada 1200 farmari se oli.
Mainostettu "huippu" nopeus 135, mutta kyllä se HYVIN pitkässä alamäessä enemmänkin veti. Kiihtyvyys oli surkea, ajo-ominaisuuksista ei voi puhua, ja inttiaikaan olin jos mahdollista, vielä tumpelompi kuski kuin nykyään. Lisäksi siinä ei ollut jarruja kuin nimeksi. Niitä säästääkseni kerran ajoin Varkaudesta Kouvolaan jarrua käyttäen vasta kasarmin pihalla. Autoa lainannut kaveri sanoi, että olisin voinut varoittaa. Kerran mullakin liikennevaloissa olevaa jonoa lähestyessa jarrupoljin vain tipahti lattiaan, ja piti hidastaa ajamalla mutkille.
-KB