James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2026 8:24
Vasemman eturenkaan camber oli speksien ulkopuolella. Korjattiin. Vaihdettiin taakse yläpallonivelet. Ei maksanut mitään
Eli sittenkin se vastaus mun alkuperäiseen kysymykseen oli tekee ilmaiseksi. Mä aina unohdan, että jotkut ajaa niin uusilla autoilla, että niissä on takuu voimassa
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2026 8:24
Vasemman eturenkaan camber oli speksien ulkopuolella. Korjattiin. Vaihdettiin taakse yläpallonivelet. Ei maksanut mitään
Eli sittenkin se vastaus mun alkuperäiseen kysymykseen oli tekee ilmaiseksi. Mä aina unohdan, että jotkut ajaa niin uusilla autoilla, että niissä on takuu voimassa
James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2026 9:01
Joo. Kysyin tiskillä ja juuri noista kyse. Eli tod. näk. ensi kevään ekasta katsastuksesta menee nyt läpi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
^^^
Sanotaan 1 miljoonaa lisäkuolemaa per vuosi lähitulevaisuudessa x 10 000€ per henki = 10 miljardia per vuosi. YK budjetti on 3,5 miljardia. Eli oisko tässä nyt sitten joku 8 miljardin tappio tulossa ilman dynaamisten vaikutusten tarkastelua.
Nyt muuten eletään vuotta 2026, joten lisäkuolemien pitäisi kai jo olla verifioitavissa. Trumpin kaudella pitäisi ChatGPT:n mukaan näkyä miljoonia lisäkuolemia. Ennustan, että ei tule näkymään.