Kuulutko kirkkoon?

Yleinen lätinä jä kitinä

Kirkkoon?

Kyllä
36
41%
En
49
56%
En ole varma
0
Ei ääniä
EVVK
2
2%
 
Ääniä yhteensä: 87

Bliss

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NuoriDaavid kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti:Lähetin sähköpostia seurakuntaani aiheesta kirkosta eroaminen, ja sieltä tuli sellainen "Are You Sure? [No/No/Abort]" -vastaus, eli minun pitäisi matkustaa sinne ja "neuvotella" aiheesta.

Höh, luulin että tämä hoituisi vaan allekirjoittamalla joku paperi ja siinä se.
http://www.eroakirkosta.fi/

Siinä mitään neuvotteluja tarvita.
Jos ei satu kuulumaan siihen tavallisimpaan kirkkokuntaan hei....
NuoriDaavid

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bliss kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti:Lähetin sähköpostia seurakuntaani aiheesta kirkosta eroaminen, ja sieltä tuli sellainen "Are You Sure? [No/No/Abort]" -vastaus, eli minun pitäisi matkustaa sinne ja "neuvotella" aiheesta.

Höh, luulin että tämä hoituisi vaan allekirjoittamalla joku paperi ja siinä se.
http://www.eroakirkosta.fi/

Siinä mitään neuvotteluja tarvita.
Jos ei satu kuulumaan siihen tavallisimpaan kirkkokuntaan hei....
Ai niin, Aarne on ortodoksi. Ehkä niistä ei voi erota. Vähän niinQ mafiastakaan ei. :wink:
BettyB.

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

^ Sun pieni musta muistikirja alkaa osoittamaan selkeitä heikkouksia. Pitäskö siirtyä sähköiseen?
NuoriDaavid

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BettyB. kirjoitti:^ Sun pieni musta muistikirja alkaa osoittamaan selkeitä heikkouksia. Pitäskö siirtyä sähköiseen?
Paperiversio on aina luotettavampi, kuin Automaattinen Tietojen Kadotus.
NegaDuck

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Nyt tuli sähköpostissa tulikivenkatkuinen "Tässä on kysymys lupauksesta Jumalalle koko elämästäsi.", eli ilmeisesti olen hänen mukaansa joutumassa Automaattiseen Kadotukseen. Taitaa olla kyseessä jonkinlainen värinkäsitys, sillä tarkoitukseni ei alunperinkään ollut neuvotella asiasta.

Homma onkin näköjään hankalampi kuin luulinkaan. Kuvittelin että kyse on vain paperien allekirjoittamisesta, ja että ihmisellä on näissä asioissa uskonvapaassa maassa oikeus tehdä omat valintansa.
Herra Manala

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:Nyt tuli sähköpostissa tulikivenkatkuinen "Tässä on kysymys lupauksesta Jumalalle koko elämästäsi."

Homma onkin näköjään hankalampi kuin luulinkaan.
Nääh. Painat nyt kuule sitä "Reply" -nappulaa siitä ja copy-pasteat seuraavan tekstin leipätekstikenttään ilman heittomerkkejä: "Fuck God and fuck you. Paperit tänne allekirjoitettavaksi huora tai haen ne oveltas."

Lupaan että toimii. Noiden kanssa ei saa nössöillä.
NuoriDaavid

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NegaDuck kirjoitti:Nyt tuli sähköpostissa tulikivenkatkuinen "Tässä on kysymys lupauksesta Jumalalle koko elämästäsi.", eli ilmeisesti olen hänen mukaansa joutumassa Automaattiseen Kadotukseen. Taitaa olla kyseessä jonkinlainen värinkäsitys, sillä tarkoitukseni ei alunperinkään ollut neuvotella asiasta.

Homma onkin näköjään hankalampi kuin luulinkaan. Kuvittelin että kyse on vain paperien allekirjoittamisesta, ja että ihmisellä on näissä asioissa uskonvapaassa maassa oikeus tehdä omat valintansa.
:D Siellähän on joku Jumalan soturi vastassa.

Tuohan on jo koomista.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja huima »

NegaDuck kirjoitti:Nyt tuli sähköpostissa tulikivenkatkuinen "Tässä on kysymys lupauksesta Jumalalle koko elämästäsi.", eli ilmeisesti olen hänen mukaansa joutumassa Automaattiseen Kadotukseen. Taitaa olla kyseessä jonkinlainen värinkäsitys, sillä tarkoitukseni ei alunperinkään ollut neuvotella asiasta.

Homma onkin näköjään hankalampi kuin luulinkaan. Kuvittelin että kyse on vain paperien allekirjoittamisesta, ja että ihmisellä on näissä asioissa uskonvapaassa maassa oikeus tehdä omat valintansa.
Sanot että odotat huomiseen ja sen jälkeen usutat aseksuaalisen juristin heidän kimppuunsa.

Tulee paperit kuriirilla.
NegaDuck

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

NuoriDaavid kirjoitti:Ai niin, Aarne on ortodoksi.
Katolinen (eli varsin pieni vähemmistö Suomessa, varmaan ovat huolissaan rivistöjensä harvenemisesta).

Eniveis, laitoin tiukan asiallisen vastauksen juuri lähtemään, vedoten uskonnonvapauteen ja siihen että en aio neuvotella asiasta. Katsotaan mitä tuleman pitää.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NegaDuck kirjoitti:Nyt tuli sähköpostissa tulikivenkatkuinen "Tässä on kysymys lupauksesta Jumalalle koko elämästäsi.", eli ilmeisesti olen hänen mukaansa joutumassa Automaattiseen Kadotukseen.
Kyse oli kai katolisesta kirkosta? Ihan ymmärrettävä reaktio heiltä, ties vaikka olet kääntymässä saatananpalvojaksi tai muslimiksi.

Nooh, vitsit vitsinä. Ilmoita sille että olet aikeissa perustaa kilpailevan uskonlahkon.

EDIT: Aha Aarne tunnustikin katolilaisuutensa just edellisessä viestissä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Kuulun edelleen kirkkoon. Haluan olla erilainen kuin kirkosta eroamisestaan suuren numeron tekevät massat.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Minähän se vasta joukosta erottuisinkin näillä tilastoilla. Ongelmaksi vain tulee se, että esimerkiksi Irlannissa jos katolinen menee naimisiin ei-katolisen kanssa, kirkko vaatii että pariskunnan lapsista on kasvatettava katolisia. Suomessa ei kirkolla välttämättä niin suurta sananvaltaa ole asiaan, mutta näen silti jonkinlaisia hankaluuksia asian suhteen jos meinaan avioliittoa joskus.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Mä kuulun kirkkoon (eikä oo aikeissakaan erota, ainakaan toistaseks) ihan vaan siitä syystä että mä pidän siitä. (Selkeä perustelu. 8) )
Pidän esimerkiksi kirkoista rakennuksina ja tunnelmasta niissä, ja kyllä; häistä ja ristiäisistä. Ja uruista ja muutenki musiikista.
Oon kyllä oikeastaan aika tekopyhä, koska en kuitenkaan usko Jumalaan (tai ehkä oon semmonen agnostikko)..mutta ei sitä ole kyllä kukaan tullut "vaatimaankaan".
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
masa

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja masa »

Frederik Krueger kirjoitti:Kuulun edelleen kirkkoon. Haluan olla erilainen kuin kirkosta eroamisestaan suuren numeron tekevät massat.
Mä taas haluan olla massia säästävää massaa.

http://www.lintukoto.net/tutkimukset/kirkollisvero/
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja saira »

Kuulun, ei ole kukaan esittänyt niin hyvää syytä, että eroaisin. Uskon omalla tavallani, en kirkon oppien mukaisesti, mutta ei sellaista uskontoa taida ollakaan, joka omalla tavallani opettaisi. Pitäisköhän perustaa oma kirkko ja rikastua sillä?
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Rouva Pupu

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Lolita kirjoitti:
masa kirjoitti:Soitto kyseiseen putkaan ja sanotaan et halutaan mennä naimisiin nyt, koska saa tulla?
Jokseenkin niin. Me taidettiin käydä paikan päällä sopimassa aika.
Tuo oli kyllä helppo homma. Taisi mennä kokonaiset kaksi minuuttia varata aika sun muut. Vihkiminen sitten max. viis minsaa.
Aito_Johanna

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Frederik Krueger kirjoitti:Kuulun edelleen kirkkoon. Haluan olla erilainen kuin kirkosta eroamisestaan suuren numeron tekevät massat.
Samikset. "Eroa kirkosta!" -kampanja on korni. Jos vapaa-ajattelijat kannattavat vapaata ajattelua, niin eikö moinen yksitotisten käskyjen lateleminen sodi tätä ajatusta vastaan? Minä heidän käskystään eroa!
Bliss

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Rouva Pupu kirjoitti:
Lolita kirjoitti:
masa kirjoitti:Soitto kyseiseen putkaan ja sanotaan et halutaan mennä naimisiin nyt, koska saa tulla?
Jokseenkin niin. Me taidettiin käydä paikan päällä sopimassa aika.
Tuo oli kyllä helppo homma. Taisi mennä kokonaiset kaksi minuuttia varata aika sun muut. Vihkiminen sitten max. viis minsaa.
Esteettömyystodistuksen saamiseen menee noin viikko. Ilman sitä ei passaa naida ;)
Herra Manala

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:Nyt tuli sähköpostissa tulikivenkatkuinen "Tässä on kysymys lupauksesta Jumalalle koko elämästäsi."
Et muuten viitsisi julkaista tuota? Ilman nimiä tietenkin. Ihan vaan mielenkiinnosta olisi hauska nähdä millasta hedelmäkakkumatskua sieltä sataa postilaatikkoosi.
NegaDuck

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Aito_Johanna kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Haluan olla erilainen kuin kirkosta eroamisestaan suuren numeron tekevät massat.
Samikset. "Eroa kirkosta!" -kampanja on korni.
Mikä "eroa kirkosta" -kampanja? Tämäkö?

Kirkosta eroamattomuudestakin voi kyllä tehdä ihan yhtä suuren numeron.
Viimeksi muokannut NegaDuck, 21.05.2008 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NegaDuck

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Herra Manala kirjoitti:Et muuten viitsisi julkaista tuota?
Vähän kyllä ylidramatisoin. Tässä viesti koko pituudessaan:
Terve!
SE on sen verran vakava asia, että ei voi vain "alekirjoitta paperit ja asia
on hoidettu". Tässä on kysymys lupauksesta Jumalalle koko elämästäsi.
Jumalan siunausta!
isä Xxxxx scj
(tämä siis tuli vastauksena kun kysyin eikö olisi vaivattomampaa hoitaa asia vain postitse)
Aito_Johanna

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

NegaDuck kirjoitti:
Mikä "eroa kirkosta" -kampanja? Tämäkö?
Ilmeisesti liittyy tuohon samaan, mutta tarkoitan niitä mainoksia (mainoksia!), joissa on suurella slogan "eroa kirkosta" ja huutomerkki perässä. Minusta tuollainen ei edusta vapaata ajattelua vaan samanlaista oman teesin tyrkyttämistä kuin kimppuun käyvät "Jeesus pelastaa" -tyypit.
NegaDuck kirjoitti:
Kirkosta eroamattomuudestakin voi kyllä tehdä ihan yhtä suuren numeron.
Voi, mutta onko joku tehnyt? (No tietysti ovat PetriFB-tyyppiset hihhulit, ne nyt ovat ihan oma lukunsa...)
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja cardic »

lopetin turhien verojen maksun viime vuonna
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
NegaDuck

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

No niin, maistraatista tuli erokaavake eilen postissa. Ei kun täyttämään.
NegaDuck

Re: Kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Postitin kaavakkeen maistraattiin tuossa viikon alkupäässä, ja nyt tuli sähköpostilla ilmoitus että asia on hoidettu ja tieto lähetetty seurakuntaan. Asia taitaa sitten olla enemmän tai vähemmän hoidossa.

En vain halua olla niin isossa instituutiossa kiinni kuin katolinen kirkko - kaikki Suomen katoliset seurakunnat ovat alisteisia Vatikaanille. Olihan jopa itse paavi Johannes Paavali II konfirmoinut minut (massiivisessa tilaisuudessa Helsingissä), joten irlantilaiset pitäisivät minua jo melkein pyhmyksenä.. ooh.. mutta menköön.

Kauhistellaan että kirkosta eroaminen on merkki materialismista ja ihmiskunnan maallistumisesta - mutta kai sitä voi olla henkinen muullakin tavalla kuin kuulumalla johonkin jätti-instituutioon? (itse en kyllä taida olla mitenkään erityisen henkinen, vaikka uskonkin Suureen Murphyyn)