Oikeasti vai? No nythän löytyi sitten affenanmaallekin käyttötarkoitus!JoeB kirjoitti: Eikös tällaista harrasteta mm. kreikassa ja italiassa yleisemminkin (tai no siellä kaikki pakolaiset on lastattu saarelle, mutta idea on kuitenkin sama).
Päivän uutiskatsaus
Re: Päivän uutiskatsaus
-
- Kitinän uhri
Niimpä, mutta kansantaloudellisesti paremmin kestävällä pohjalla ja kuten sanottua ainahan sieltä on mahdollista päästä pois, joko sinne mistä tuli tai sitten tulemalla kansalaisiksi aiemmin mainituin ehdoin.Teraslilja_m kirjoitti: Ehdotuksesi on vastenmielinen, "työ tuo vapauden"
Turvaahan pakolaiset lähinnä ainakin omien sanojensa mukaan haluavat sitä siis tarjotaan, muutenhan eivät voisi pakolaisia ollakkaan.
Kehittelin joutessani vaihtoehtoisia maailmankuvia resurssien riittävyyden kannalta ja äkkisältään mieleen tuli vaihtoehtoina:
a) maksa kaikille hyvin -> resurssit loppuvat nopeasti = konkurssi
b) Jakaa kakku tasan -> kaikilla menee huonosti tuottavat yksilöt erittäin tyytymättömiä kun eivät eivät saa mitään vastinetta työlleen vs eivät tekisi mitään -> "osaajat lähtevät ja jaettava kakku pienenee koko ajan" kierre
c) rajoittaa tuottamattomien kustannuksia yleisesti (esim sosiaalituki pois kaikilta) -> kapina, rikollisuuden lisääntyminen yms.
d) rajoittaa tuottamattomien kustannuksia kohdistetusti esim kansalaisuuden perusteella -> pienemmpi joukko kohteena joka on kontrolloitavissa koska pääosa kansasta tyytyväisiä ja ei kansalaiset voidaan karkoittaa tarvittaessa (nykypoliittisesti epäkorrektia).
e) utopia, kaikki ovat sosiaalisia toisiaan kohtaan ja tekevät enemmän työtä jolloin kakku suurenee vähän kaikille. Hyväksytään myös tuottamattomat yksilöt "dead weight" sellaisinaan.
f) joku muu, saapi ehdottaa.
e olisi kiva ja siihen pyritään käsittääkseni tällä hetkellä mutta ei kuitenkaan todennäköinen koska tuotto ei ole riittävä ja "dead weight" on liian suuri.
c mallia harrastettiin mm englannissa viime vuosisadan alussa, ei ollut alaluokan elämä kovin hääviä.
Nykyään yritetään siis epätoivoisesti e mallia mutta käytännössä se on kuitenkin a malli josta todennäköisesti siirrytään b malliin kun resurssit loppuvat.
d malli on liberalistisessa maailmassa vastenmielinen idea mutta reaalimaailmassa mielestäni suositeltavin vaihtoehto.
Taitaa Räikkösen intohimo kilpailuun ja rakkaus lajiin olla ihan paskapuhetta. Ihan kuin vanha lätkäjätkä jäähdyttelis ja keräis hyvät hillot.
http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutin ... id=1744068
-
- Kitisijä
Totahan osas jo odottaa, hah hah. Kusi haisee tänne asti!Kai Nalo kirjoitti:Taitaa Räikkösen intohimo kilpailuun ja rakkaus lajiin olla ihan paskapuhetta. Ihan kuin vanha lätkäjätkä jäähdyttelis ja keräis hyvät hillot.
The great club outshines the individual, always and forever.
Ja paskat. Rutiseva, ylimielinen ja ahne paskasäkki jolla on niin hyvä säkä että sai valmiin voittaja-auton. Itse siitä ei euton kehittäjäksi ole.exPertti kirjoitti: Olette te outoja. Kovan luokan rattimies ja niti niti. . Räikkösessä on sellaista mistä kannattaa maksaa.
Game over Räikkönen. Tuu pois. Siellä on kisat menossa.
Paskaa.
Räikkönen ajaa 9:ttä kauttaan F1:ssä. Voitti mestaruuden 7:llä kaudellaan vaikka sai treenata huipputalli MacLadalla 5 kautta ennen sitä. Ferrarilla se sai suoraan Schumacherin kehittämän auton jolla se ajeli onnekkaasti mestariksi Hamiltonin ja MacLadan munailtua kauden viimeisen kisansa.
Kovalainen ajaa vasta kolmatta kauttaan MacLadalla ja sielläkin se on täysin kakkoskuskin asemassa. Se on ihan rookie vielä, kuten oli Räkäkin samalla kokemuksella.
Anna Kovalaisella aikaa niin siinä on uusi Häkkinen.
Räikkönen ajaa 9:ttä kauttaan F1:ssä. Voitti mestaruuden 7:llä kaudellaan vaikka sai treenata huipputalli MacLadalla 5 kautta ennen sitä. Ferrarilla se sai suoraan Schumacherin kehittämän auton jolla se ajeli onnekkaasti mestariksi Hamiltonin ja MacLadan munailtua kauden viimeisen kisansa.
Kovalainen ajaa vasta kolmatta kauttaan MacLadalla ja sielläkin se on täysin kakkoskuskin asemassa. Se on ihan rookie vielä, kuten oli Räkäkin samalla kokemuksella.
Anna Kovalaisella aikaa niin siinä on uusi Häkkinen.
Olet tyypillinen Glory hunter.exPertti kirjoitti:Ai suomussalmen paskajaakolle? No en. Toinen juttu on, että hänellä ei taida olla sitä aikaa.Kai Nalo kirjoitti:Anna Kovalaisella aikaa niin siinä on uusi Häkkinen.
Ihan sama juttu Räikkösessä. Helvetin ärsyttävä Espoolainen räkänokka.exPertti kirjoitti:[
Tavallaan olet yhtä rohkea omassa väitteessäsi Kovalaisesta, mutta hän ei sytytä.
LOL. Sehän on niin perussuomalainen puliveivari kuin olla ja voi. Juro ja sulkeutunut amisjannu.exPertti kirjoitti:
Pakko pitää tyypistä joka epäsuomalaisesti ei ole tullut paikalle miellyttämään kaikkia (ja pohtimaan mitä ne ajattelevat minusta) vaan tekemään työnsä.
Mä kyllä jaan ton Räikkös-inhon. Se oli sietämätön sälli jo vuosia ennen kuin oli F1-kuski.
Ainoastaan sinun logiikallasi.exPertti kirjoitti:Jos tämä on näkemyksesi asiasta niin voisiko inhoasi miestä kohtaan luonnehtia kateudeksi?Kai Nalo kirjoitti:LOL. Sehän on niin perussuomalainen puliveivari kuin olla ja voi. Juro ja sulkeutunut amisjannu.
Noinkohan oisi Niko tullut hakatuksi hengiltä. Tammerkoski miehen niellyt?
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1744477
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1744477
-
- Kitisijä
^Ois mukava täälläkin keskustella tästä todella oudosta katoamisesta, mutta kun menee helposti puhumaan ohi suunsa, kun itsekin on mukana tutkinnassa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
^ Ok.
Mulla joutui kaveri pari vuotta sitten Tampereella jonkun porukan hakkamaaksi torilla. Kaveri oli pummannut tulta tupakkaansa vastaantulevilta ja samantein saanut sumutteet silmille. Sit maahanpäin tennaria päähän niin paljon että heräs sairaalasta ja oli todella huonossa hapessa. Taidat muistaa jutun? Tekijät ei jääneet kiinni..
Mulla joutui kaveri pari vuotta sitten Tampereella jonkun porukan hakkamaaksi torilla. Kaveri oli pummannut tulta tupakkaansa vastaantulevilta ja samantein saanut sumutteet silmille. Sit maahanpäin tennaria päähän niin paljon että heräs sairaalasta ja oli todella huonossa hapessa. Taidat muistaa jutun? Tekijät ei jääneet kiinni..
-
- Kitisijä
Mä mietin ihan omassa päässäni, et jos hemmetin humalassa oleva random dude hoipertaa keskustassa, niin miksi ihmeessä joku tappaisi hänet? Ei kyl heti tule mieleen motiivia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Eiks se ollut selvinpäin?Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mä mietin ihan omassa päässäni, et jos hemmetin humalassa oleva random dude hoipertaa keskustassa, niin miksi ihmeessä joku tappaisi hänet? Ei kyl heti tule mieleen motiivia.
Noin kiltin näköinen kaveri tuskin aukoo päätään huviksen kellekään, joten voisin hyvinkin ostaa selityksen: "4 humalaista agressiivista nuorta halusivat huvitella mallipojan kustannuksella - uhri kuoli"
-
- Kitisijä
Rotevassa laitamyötäisessä.Kai Nalo kirjoitti:Eiks se ollut selvinpäin?
-
- Kitisijä
Ehkä ei aina tarvitse muuta motiivia kuin se, että voi sen tehdä eikä jäädä kiinni - saati joutua välttämättä pahasti vastaamaan tekosistaan, vaikka jäisikin kiinni.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mä mietin ihan omassa päässäni, et jos hemmetin humalassa oleva random dude hoipertaa keskustassa, niin miksi ihmeessä joku tappaisi hänet? Ei kyl heti tule mieleen motiivia.
LOL!
Nyt voisivat viherpiipertäjät lanseerata kamppiksen jossa tyhjätään lemmikkieläimistä ilmat. Tai jotain.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009102 ... 0_uu.shtml
Nyt voisivat viherpiipertäjät lanseerata kamppiksen jossa tyhjätään lemmikkieläimistä ilmat. Tai jotain.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009102 ... 0_uu.shtml
Eikös nuo randompahoinpitelyt aika usein kohdistu kännisiin. Heidät on helpoin hakata.huima kirjoitti:Ehkä ei aina tarvitse muuta motiivia kuin se, että voi sen tehdä eikä jäädä kiinni - saati joutua välttämättä pahasti vastaamaan tekosistaan, vaikka jäisikin kiinni.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mä mietin ihan omassa päässäni, et jos hemmetin humalassa oleva random dude hoipertaa keskustassa, niin miksi ihmeessä joku tappaisi hänet? Ei kyl heti tule mieleen motiivia.
-
- Kitisijä
Useimmiten on joku syy. Erittäin harvoin ketään tapetaan syyttä ja vielä harvemmin ruumis kätketään. Ja tapahtumapaikkahan on keskusta-alue.NuoriD kirjoitti:Eikös nuo randompahoinpitelyt aika usein kohdistu kännisiin. Heidät on helpoin hakata.
Waaat?
http://www.itviikko.fi/ihmiset-ja-ura/2 ... 00922505/7
"Nokia on unelmatyöpaikka vain it-alan ammattilaisten silmissä"
En kyllä usko. Tai ainakin ne IT-alan ammattilaiset jotka minä tunnen välttävät viimeiseen asti Nokiaa..
http://www.itviikko.fi/ihmiset-ja-ura/2 ... 00922505/7
"Nokia on unelmatyöpaikka vain it-alan ammattilaisten silmissä"
En kyllä usko. Tai ainakin ne IT-alan ammattilaiset jotka minä tunnen välttävät viimeiseen asti Nokiaa..
-
- Kitisijä
http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutin ... id=1744653
Hemmetin hyvä. Ryppyrusina taitaa ottaa maitokännit.
Ylermi Ylihankala kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutin ... id=1744653
Kyllä. Olisi ollut ihan liikaa kestämistä jos olisi käynyt toisin. Ari Vatanen on vähän kuin Mika Myllylän testamentti ja Tony Halmeen uskoon tulo. Tai niiden kombinaatio.
Viimeksi muokannut Kai Nalo, 23.10.2009 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.