Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
So Hard

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Arvasinhan mä että sohaisen muurahaispesää, mutta spede kyllä yllätti silti. Notta DTP kun sikamies halusi nähdä huikean jalkapallomatsin. Ja vielä vuosilomallaan! Ajatella!

Nähdäkseni kurjuuden vuorottelu tai vähentäminen on parempi vaihtoehto kuin sen maksimointi. Jokainen tavallaan.
Dumis

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dumis »

So Hard kirjoitti:Nähdäkseni kurjuuden vuorottelu tai vähentäminen on parempi vaihtoehto kuin sen maksimointi. Jokainen tavallaan.
Mäkin ymmärrän tän ja suosinkin sitä suhteessa että toinen voi huitoa menemään mihin tahtoo ilman mua. Mutta mulla ei olekaan perhettä josta joutuu olemaan huolissaan ja hoitamaan. Ja mä pääsen myös itekin riehumaan välillä, Elppa ei. Eikä nyt ole kyse siitä että pääseekö mies ulos hillumaan, kyllä se pääsee, välillä liian useinkin.

Kyllä ymmärrän että Elppa syö katkeraa kalkkia kun joutuu kotona olemaan päästettyään miehen ties kuinka monetta kertaa ulos kuukauden aikana ja ostettuaan liput miehen lempijoukkueen matsiin ulkomaille, eikä toinen voi edes yhtä iltaa ajatella toisen fiiliksiä kun molemmat ulkona pääsevät käymään.
So Hard

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Ei kai tämä oikeasti ole näin vaikeaa.

Mies, jota on suorastaan hemmoteltu hyvillä asioilla on halunnut (lisää) lapsia ja nillittää siitä kun "tällä kertaa" ei pääse klassikkomatsia katsomaan kun niitä lapsia on sitten tulollaan ja toinenkin vahdittavana.

Ei tässä ollut kyse kurjuuden vuorottelusta, olisikin.
DTP on toki hyvä ratkaisu. Sitten ei tarvitse huolehtia myötäelämisestä eikä järkätä yhteisiä vapaailtoja ja saa olla ihan rauhassa lasten kanssa! Nillittiks se mies muuten todella vai kysyikö vaan? Vai olis se niin että siitä nillitettiin että kehdattiin kysyä?

Joka tapauksessa hyvä, perusteltu spedeneuvo.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Tähän sopii sanonta "Valta on kasvava humala." Kun vapauteen tottuu, sen poistaminen tuottaa suunnatonta tuskaa.

Arvostan itsekin vapautta käydä urheilemassa työpäivän jälkeen, mutta olen myös sopinut jalassa olevan pallon kanssa, että tiettyinä päivinä tulen viimeistään siihen ja siihen aikaan, että toinenkin ehtii jumppaan tms. Jos ei olisi mitään rotia, en TOSIAANKAAN tulisi hyvää hyvyyttäni ajoissa takaisin, vaan menisin vielä enemmän.

Itseään tulee kunnioittaa, jos haluaa, että myös toiset kunnioittavat. Toisen ylenmääräinen palvominen (tiketit Liverpooliin futismatkalle) johtaa vain vinoutuneeseen valta-asetelmaan.
Paras päivä ikinä.
Dave

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dave »

Riemumieli kirjoitti:Tähän sopii sanonta "Valta on kasvava humala." Kun vapauteen tottuu, sen poistaminen tuottaa suunnatonta tuskaa.

Arvostan itsekin vapautta käydä urheilemassa työpäivän jälkeen, mutta olen myös sopinut jalassa olevan pallon kanssa, että tiettyinä päivinä tulen viimeistään siihen ja siihen aikaan, että toinenkin ehtii jumppaan tms. Jos ei olisi mitään rotia, en TOSIAANKAAN tulisi hyvää hyvyyttäni ajoissa takaisin, vaan menisin vielä enemmän.

Itseään tulee kunnioittaa, jos haluaa, että myös toiset kunnioittavat. Toisen ylenmääräinen palvominen (tiketit Liverpooliin futismatkalle) johtaa vain vinoutuneeseen valta-asetelmaan.
Minähän olen verrannut miehiä koiriin. Jos koiraa ei kasvata, siitä ei saa kunnollista.

Totta munassa minäkin mielelläni istuisin baarissa ottamassa kuppia. Se nyt vaan ei käy.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Dave kirjoitti:Minähän olen verrannut miehiä koiriin. Jos koiraa ei kasvata, siitä ei saa kunnollista.
Totta munassa minäkin mielelläni istuisin baarissa ottamassa kuppia. Se nyt vaan ei käy.
Ja koulutus alkaa lapsuudenkodista. Jos äiti tuo pötyä pöytään ja pyyhkiin pyllyn vielä aikuisenakin, niin vituiksi menee lähes poikkeuksetta.

Futismatkasta vielä sen verran, että se voisi sopia, jos siihen olisi oikein hyvä peruste, muuten vain ei sovi kuin Rockefellereille.
Paras päivä ikinä.
So Hard

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Tekisi mieli kaivaa lapsettomuuskortti kun kerran spedekorttikin jo kaivettiin useaan otteeseen.

Jotta tämä sinun "raivoava mielesi" saataisiin edes ymmärtämään mitä ajoin takaa kaivan nyt rautalankapaketin ja totean, että koetin kommentillani a) osoittaa tukeani Elpalle vähän reippaamminkin b) osoittaa että jossakin määrin uskon, että tuohon kuitenkin vielä mennään kun tämä herra ei tunnu rauhoittuvan ollenkaan.

Sinä et voi saada kaikkea, herra on päässyt sitä niin lähelle että turhempia kavereita voisi vituttaa.
Viihteentuottajana olet kyllä A-luokkaa. Mikä on spedekortti? Kaiva vaikka mikä kortti esiin, aloita alzheimeristä ja päädy öylätteihin, mutta olen silti sitä mieltä että kurjuuden maksimointi on huono strategia.

Tuntuu tosiaan siltä, että erästä turhempaa kaveria hieman vituttaa. Talutusnuora liian tiukalla?
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Lilo »

So Hard kirjoitti: olen silti sitä mieltä että kurjuuden maksimointi on huono strategia.
Niin varmaan ovat muutkin. Kysymys kuuluukin, että kummankohan osapuolen kurjuutta tässä ko.parisuhteessa nyt oikein ollaan maksimoimassa.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Rauhoiduttuani pari pointtia So Hard:lle:

a) Mies olisi ilman muuta päässyt katsomaan ko. futismatsia (joka tulee vuosittain dude, ei kerran kymmenessä..) jos olisi asiaa tiedustellut aiemmin, eikä tökerösti yhteisen treffi-illan päätteeksi. Vaikkei asiasta mieltään pahoittanut tai tuntunut olevan sen suunnitellumpi juttu, silti tuntui siltä kuin mies olisi sanonut "mee sä pitämään se himapuoli pystyssä, mä lähden tästä terdelle, kiitti seurasta".

b) Se on se pari kuukautta kun pitäis olla "kiltisti" tässä raskauden vaiheessa. Ei mun mielestä ole liikaa vaadittu että rajoittaa hieman menojaan, kun muutenkin saa mun mielestä mennä ja tehdä aika vapaasti, kunhan vain hommat sovitaan etukäteen (ja mennään mun voinnin mukaan).

c) Mies ei todellakaan ole missään tiukassa talutusnuorassa ja nuole lattioita. Ei myöskään onneksi juokse pitkin kyliä ryyppäämässä, kuten moni asian ilmaisi - kyse oli nimenomaan siitä, että sen sijaan että itse kokoajan suunnittelisi tai puhuisi vieressä kovaan ääneen puhelimessa että ehkä ei kannata tänään lähteä + kysyvä katse minuun, tuo mies keksisi menonsa vaikka meille kolmelle, eikä vain itselleen.

d) Mä oon hyvä vaimo, siitä ei pääse mihinkään.

Osaan mä omia puoliani pitää, tänään tuli vain ylivuoto, joka piti purkaa johonkin.
The great club outshines the individual, always and forever.
So Hard

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Elppis kirjoitti:a) Mies olisi ilman muuta päässyt katsomaan ko. futismatsia (joka tulee vuosittain dude, ei kerran kymmenessä..) jos olisi asiaa tiedustellut aiemmin, eikä tökerösti yhteisen treffi-illan päätteeksi. Vaikkei asiasta mieltään pahoittanut tai tuntunut olevan sen suunnitellumpi juttu, silti tuntui siltä kuin mies olisi sanonut "mee sä pitämään se himapuoli pystyssä, mä lähden tästä terdelle, kiitti seurasta".
Siis meinaat että RM ja Barca kohtaa vuosittain mestarien liigan välierissä? Toki mahdollista, mutta ei todennäköistä. Ehkä sun kannattaisi kertoa miehellesi miten merkityksellistä se kahden kesken vietetty aika sinulle on, jos ei ymmärrä muuten. Silloin ehkä osaisi suhtautua tärkeäksi kokemaasi leffaan menoon jonain muuna kuin, no, leffaan menona. Ajatustenlukutaito on harvinainen.

Jos itse olisin lomalla, kiusaus lähteä katselemaan el superclassicoa parin bissen kera olisi aika suuri. Tai siis oikeastaan olisi vaikka ei olisikaan lomalla. Mä luulen että kokemus siitä illasta menee vähän toisinpäin. Sun vinkkelistä mies pilasi illan kysymällä voiko mennä, hänen vinkkelistään hän luopui jostain sinun mieliksesi. Jos siitä nyt sitten vielä murjottaa kaupan päälle, niin eihän se nyt varmaan palkitse erityisesti.
b) Se on se pari kuukautta kun pitäis olla "kiltisti" tässä raskauden vaiheessa. Ei mun mielestä ole liikaa vaadittu että rajoittaa hieman menojaan, kun muutenkin saa mun mielestä mennä ja tehdä aika vapaasti, kunhan vain hommat sovitaan etukäteen (ja mennään mun voinnin mukaan).
No onks se ollu sitten jotenkin tuhmasti? En mä ymmärrä mikä on ongelma siinä, että lähtee kello 17 alkavaan miitingiin kello 16. Ei taivu ajatus siihen, että mikä siinä on se synti?
c) Mies ei todellakaan ole missään tiukassa talutusnuorassa ja nuole lattioita. Ei myöskään onneksi juokse pitkin kyliä ryyppäämässä, kuten moni asian ilmaisi - kyse oli nimenomaan siitä, että sen sijaan että itse kokoajan suunnittelisi tai puhuisi vieressä kovaan ääneen puhelimessa että ehkä ei kannata tänään lähteä + kysyvä katse minuun, tuo mies keksisi menonsa vaikka meille kolmelle, eikä vain itselleen.
Sanoinko että olisi? Kunhan tein reality checkin yleisen närkästyksen ja paheksunnan keskelle.
d) Mä oon hyvä vaimo, siitä ei pääse mihinkään.
Siitä mä en tiedä mitään. Ei tiedä noi muutkaan. Ne on vaan sitä mieltä, että sulla on huono mies. Vaikka ei ne tiedä siitäkään oikeastaan mitään.
Osaan mä omia puoliani pitää, tänään tuli vain ylivuoto, joka piti purkaa johonkin.
Sori, sut on nyt täällä yleisesti katsottu ylikiltiksi reppanaksi joka ei osaa pitää puoliaan. Kitinämielipide on Totuus ja Totuus on Kitinämielipide.
CeDell Davis

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Eikös noita El Classikoita tule harva se päivä?! Nyt pisti vihaksi!!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

So hard, en mä oletakaan että sä ymmärrät.
The great club outshines the individual, always and forever.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti:Sori, sut on nyt täällä yleisesti katsottu ylikiltiksi reppanaksi joka ei osaa pitää puoliaan. Kitinämielipide on Totuus ja Totuus on Kitinämielipide.
Sen perusteella mitä elppa on miehestään kirjoitellut viimeisen parin vuoden ajalta, niin totta puhuen ei tuo kuva paras mahdollinen ole. Toisaalta ymmärrän, että jokaisessa lapsiperheessä on vastaavia kipuiluja, mutta kuten totesin, elpan kohdalla noita raportteja on tullut useampia.

Kyllä elpan raporteista on jo monesti aiemmin välittynyt sellainen kuva, että elppa on liian kiltti ja salliva suhteessaan ja hänen siippansa käyttää tätä hyväksi. Elppa puolestaan luonnollisesti kärsii tästä epäterveestä tilanteesta. Ei noita lukuisia raportteja voi muutenkaan tulkita. Jos voi, niin sitten olen pahasti väärässä.

Sinänsähän elpan tilanteesta välittynyt kuva ei ole harvinainen tai edes erityisen tulehtunut, vaan korjattavissa, jos siipalla vain on tahtoa muutokseen. Vaatiihan tuo senkin, että siippa ymmärtää tilanteen ja sen, että muutos on pitemmän päälle pakollinen. Elpan täytyy vaan pistää kova kovaa vastaan, kuten olen jo todennut.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Niinpä. Tosin täytyy muista että tää on vain mun näkökulma, miehellä on tietenkin aivan täysin eri.
The great club outshines the individual, always and forever.
Bruce Willisika

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Nonniin, leikataas häränpaska poikki tässä kohtaa. Nyt kerrotte sen, mikä kaikkia oikeasti kiinnostaa: mihin lukemiin se klassikkopeli päättyi?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Barca voitti Madridissa eli tulos 0 - 2. Tosin kyse oli vasta välierän ensimmäisestä osaottelusta.
Paras päivä ikinä.
Bruce Willisika

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

^Mun Googleen on juuri vaihdettu patterit, joten kyllä se toimii. Pilailumielessä edellisessäkin oltiin liikkellä.
Manaaja

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

En tajuu. Vuosiloma töistä on vuosiloma töistä. Vuosiloma perheestä on matka Liverpooliin kavereiden kanssa. Kyllähän tuo perheellinen ja lapsellinen (sic!) heppu tuntuu juoksevan viihteellä noin kymmenisen kertaa enemmän kuin meikäläinen, joka ajattelee että perheellisenä niitä erivapauksia olisi vähemmän kuin nyt. Kyllä tekin ymmärrätte sitten kun saatte lapsia.
küllküll

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Elppis kirjoitti:^Niinpä. Tosin täytyy muista että tää on vain mun näkökulma, miehellä on tietenkin aivan täysin eri.
Juuri näin. Aivan turha kenenkään muuten alkaa parisuhde-erodumariksi sen perusteella, mitä tuntematon ihminen nettiin suhteestaan kirjoittaa.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Kaikki me ollaan jossain asioissa hiukan reppanoita, että jos vaan sitten eletään sen tosiasian kanssa.

Mä yhdyn Ylermiin ja sieltä teen kuitenkin pienen kierteen Killerin pebaan.
küllküll

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

*ojentaa liukuvoiteen*
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Tytsästä on kuoriutumassa varsinainen Mini Me, miehen kauhuksi <3

Jokainen päivä aloitetaan tarkalla vaatetuksella. Ei nimittäin voi pitää samoja vaatteita kahta päivää putkeen vaan aina pitää "saada uudet vaatteet". Äidin ehdotukset ei yleensä kelpaa koska mielestään "eivät sovi yhteen". Neidillä kieltämättä on tyylitajua. Sitten ihastellaan peilin edessä, ja toki esitellään miehelle kun saapuu töistä kotiin.

Toinen uusi harrastuksemme on päivittäinen pelle paini. Miehen kauhuksi "kun kauheen vaarallista". No eipä ole, mehän vaan leikitään. Enemmän se on itseään telonnut legoilla leikkiessä.

Olohuoneen lattia toimii painikehänä patjan kanssa, siinä sitten kierrellään ja vaanitaan toisiamme kuin saalistavat tiikerssönit. Iske mutsiin kiinni, anna paras iskus. Ja sieltä se juoksee kipittää ja tekee syöksyhypyn päälle. Ja sitten kutittaa. Osaa kyllä ottaa pientä niskalenkkiäkin, ja osaa myös lopettaa käskystä. Itse taas kiepsautan ympäri smack downilla mahani päälle ja sitten pusuttelen ja kutittelen ja tytsä nauraa hervottomana "äiti, lissää, lissää".

Osaapahan sitten leikkikentällä näyttää närhen munat jos joku kakara hyppii silmille. Strike and kiss <3
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Mida »

Ei saanut kantasolusiirto kaikkea pois, mutta viela loytyi kenttaa antaa niihin pikkupatteihin sadehoitoa. Se onkin sitten jo vihoviimeinen kortti hihassa.

Otin luettavaksi kirjan siita kuinka perheet selviavat lapsen kuolemasta ja tilasin kolmevuotiasta ajatellen lastenkirjan, jonka kanssa asiaa voidaan sitten kayda joskus lapi.

Tyyppi on niin hyvassa kunnossa, ettei uskoisi, etta tuolla haamottaa kuolema edessa ihan liian pian.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Voi Mida :( Voimia teille!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Voimia ja lämpimiä hetkiä Midan perheelle.
Prepare for the worstest.