James Potkukelkka kirjoitti:On se ichme, vaikka yli 30 vuotta on opetellut, niin ei ole vielä oppinut.
Tämäpä tämä. Hieman hirvittää tuleva vappu, kaverin grillikauden avajaiset ja 2 vkon ulkomaanmatka heinäkuussa. Saattaa olla taas naama keltainen kuin syksyn lehti, kunhan elo-syyskuulle ehditään.
Välillä oikeastaan toivon että en olisi enää tämmöinen toimintakykyinen tuurijuoppo. Olisi helpompi tehdä lopullinen pesäero. Nyt tämä on tämmöistä hyvin vaihtelevalla menestyksellä onnistuvaa "tänään en ota"-tyylistä tasapainoilua. Mitä useammin maistaa, sen useammin tekee mieli soppaa. Ja kääntäen sama.
Joskus miettinyt, mikä tämän aiheuttaa. Onko tää jotain, jota voisi nuppimaakarin kanssa purkaa? Antabus- tai muu lääkitys ei tunnu oikealta. Jos jokin lääkekemikaali leikkaa välittäjäainenousut veks niin minkä helvetin takia sitä ensimmäistäkään lasillista ottaisi?
En ole mikään erityinen asiantuntija tässä asiassa, mutta en usko, että kallonkutistus auttaisi ainakaan mua. Mulla on uskoakseni aivoissa rautatasolle koodattu, että kun veren promillemäärä ylittää tietyn tason, niin ainoa prosessi, mikä pyörii, on, että viinaa on saatava lisää. En usko, että softapäivityksellä sitä voi muuttaa.
Ps. Mielenkiintoinen lauserakenne, yksi lause muodostuu vain sanasta "on". Vai onko jäsennetty väärin?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
^ En tiedä onko onni vai ei, mutta mulla on taas toimiva limitteri dokaamisen kerta-annosmäärän suhteen. On ihan riittävästi kokemuksia siitä kun menee täysin överiksi. Ne on niin hirveitä, että niitä kaihtaa viimeiseen saakka. Dean Martinin määritelmä "et ole kännissä jos voit maata lattialla pitämättä mistään kiinni" toteutuu viimeistä pilkkua myöten.
Onneksi näitä sattuu yleensä enää vain kerran vuodessa. Ainoa keino tuolloin on kävellä ulkona ja ryystää vettä odottaen että horisontti oikenee edes 20 asteen kulmaan ja näkee enää kaiken """vain""" kahtena
^ juu muistin kyllä, että sulla ei ole sitä ongelmaa, että yksittäisellä käyttökerralla menisi aivan yli. Mulla taas ei ole tuota ongelmaa (kuten ymmärtääkseni sulla??), että hirttäisi usemmaksi päiväksi kiinni.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
James Potkukelkka kirjoitti:Ps. Mielenkiintoinen lauserakenne, yksi lause muodostuu vain sanasta "on". Vai onko jäsennetty väärin?
Mä en ole näitä harrastanut sitten lukioiän, mutta eikö tuo "on", pilkuista huolimatta, kuulu tuohon "...ainoa prosessi..." -lauseeseen, joka vain ikään kuin katkeaa upotetun alisteisen sivulauseen ajaksi (jossa sitten on väärä relatiivipronomnini)? Missä Aito_Johanna on kun sitä tarvitaan?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Mulla on rajoittavana tekijänä krapuloiden karmeus. Johon tosin käytän lisää alkoa. Tärkeimpänä kuitenkin, kun mun pitää joka toinen tai kolmas päivä ajaa autoa. Ei niin, että päissänikään ajovirheitä tekisin, vaan että kerran yli kaksi vuotta sitten laimeasta promillesta jäin kiinni ja pelkään hysteerisesti kyttiä.
Tänään ei tarvi ajaa minnekään eikä äitiäkään tarvitse kyyditä. Olen siis ympäripäissäni. Vaikka tämä ei ole Karhua vaan Lapin Kultaa ihan nurkan takaa Siwasta. Isäni siis kuoli hiljattain, joten ymmärtäkkee.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
James Potkukelkka kirjoitti:Ps. Mielenkiintoinen lauserakenne, yksi lause muodostuu vain sanasta "on". Vai onko jäsennetty väärin?
Mä en ole näitä harrastanut sitten lukioiän, mutta eikö tuo "on", pilkuista huolimatta, kuulu tuohon "...ainoa prosessi..." -lauseeseen, joka vain ikään kuin katkeaa upotetun alisteisen sivulauseen ajaksi (jossa sitten on väärä relatiivipronomnini)? Missä Aito_Johanna on kun sitä tarvitaan?
joo. "joka" pyörii, ei mikä. Mutta muuten oikein? Eli "on" on yksinään?
James Potkukelkka kirjoitti:^ juu muistin kyllä, että sulla ei ole sitä ongelmaa, että yksittäisellä käyttökerralla menisi aivan yli. Mulla taas ei ole tuota ongelmaa (kuten ymmärtääkseni sulla??), että hirttäisi usemmaksi päiväksi kiinni.
Kahteen peräkkäiseen päivään yleensä jää. Toisena päivänäkin joutuu juomaan 1.5-kertaisen määrän että tuntuisi missään. Ikäkin tuo omat rasitteensa, pää ja kroppa eivät enää palaudu samalla tavalla. Hyötysuhde huononee, mitä useampia noita peräkkäisiä kurlauspäiviä on.
Onhan tässä sekin, että seuraan puolison ilmeitä alkoholin käyttöön liittyen aika herkillä tuntosarvilla. Voidaan sanoa, että avioero tuli 90%:sti mun alkoholinkäyttöni takia. Ei huvittaisi tehdä samaa mokaa uudelleen - etenkin kun nyt on lapsetkin kuvioissa.
^ Luonnollisestikin. Pojat kyllä antavat kyllä suoraa palautetta isin huonosta käytöksestä, oli se suoritettu sitten vesiselvänä tai siinä toisessa tilassa.
Nyt kun oikein mietin, taisin olla tukevasti täysi-ikäinen, kun näin vanhempani ensimmäisen kerran humalassa, kun olimme samalla mökkireissulla. Toki he viiniä ja olutta joivat aterioiden kanssa, kuohuvaa juhlissa jne., mutta varsinainen juhliminen jäi kyllä tilanteisiin joissa lapset eivät olleet läsnä. Liekö sitten sitä perua, että arkinen kotona kännäys ei ole kuulunut koskaan agendalle.
Operaatio raitis Vappu meni pieleen. Eli röpöttämistä kotona aattona, piipahdus Lemonissa, jossa karaoke. Kokonainen viskipullo jäi juomista jäljelle, ihme kyllä en juonut kuitenkaan enää yhtään sunnuntaina.
Vein em. pullon kellariin. Älkää menkö nyysimään sitä sieltä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ma 9.5. röpöttämistä eli viskiä ja keskaria kotona.
Ti 10.5. pientä maistelua aamulla.
Tänään huomasin millaisella volyymilla olin pyöritellyt levyjä maanantaina. Toivottavasti naapurit ymmärtävät...tai eivät ne tietenkään ymmärrä Neil Youngin merkitystä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix