Ukrainan ja Venäjän sota

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 29.03.2022 13:19
So Hard kirjoitti: 28.03.2022 1:23

Voisi ehkä jopa uskaltaa tehdä sen johtopäätöksen, että divareita nuohova ilman internettiä elävä körömölli ei välttämättä ole paras mittari sille, mikä tai kuka on maailmankuulu millään elämänalueella.
Ilman internettiä? Missäköhän minä "surffaan" esim. tällä hetkellä? :roll: Absurdi väite.
Olen miettinyt että IVL ihmisillä on pokkaa. Pokkaa esittää usein täysin ja ilmiselvästi paikkansapitämättömiä väitteitä. Sellaisia joita he eivät esittäisi esim. kapakan pöydässä vastapäätä istuvalle. Kun ollaan fyysisesti etäällä niin kehdataan.
Niin, sinulla ei ole omaa päätelaitetta eikä yhteyttä. Olet yhteyksissä kirjaston varassa. Et siis kuulu mitenkään parhaiten informaatiovirtojen äärellä oleviin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12489
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 29.03.2022 13:21
Homeboy65 kirjoitti: 29.03.2022 13:19
So Hard kirjoitti: 28.03.2022 1:23

Voisi ehkä jopa uskaltaa tehdä sen johtopäätöksen, että divareita nuohova ilman internettiä elävä körömölli ei välttämättä ole paras mittari sille, mikä tai kuka on maailmankuulu millään elämänalueella.
Ilman internettiä? Missäköhän minä "surffaan" esim. tällä hetkellä? :roll: Absurdi väite.
Olen miettinyt että IVL ihmisillä on pokkaa. Pokkaa esittää usein täysin ja ilmiselvästi paikkansapitämättömiä väitteitä. Sellaisia joita he eivät esittäisi esim. kapakan pöydässä vastapäätä istuvalle. Kun ollaan fyysisesti etäällä niin kehdataan.
Niin, sinulla ei ole omaa päätelaitetta eikä yhteyttä. Olet yhteyksissä kirjaston varassa. Et siis kuulu mitenkään parhaiten informaatiovirtojen äärellä oleviin.
Öh, tarkoittaako tuo siis sinusta samaa kuin "ilman internettiä elävä"?
Nettailen keskimäärin ehkä 14 tuntia viikossa. Kyllä siinä ajassa infoa löytyy ja paljonkin. Ja nopeasti. Esim. 1-2 sanaa ja klikkaus ja Wikipedia kertoo jo paljon.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kyllä, elät ilman Internettiä. Ei tuo mitenkään eroa siltä että elää ilman puhelinta ja käy välillä naapurissa soittamassa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12489
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 29.03.2022 16:02 Kyllä, elät ilman Internettiä. Ei tuo mitenkään eroa siltä että elää ilman puhelinta ja käy välillä naapurissa soittamassa.
Siis jos en pysty olemaan netissä 24/7/365 (faktisesti siis pystyn olemaan 7:nä päivänä viikossa, Töölön kirjasto on auki sunnuntaisinkin ja pystyn käyttämään isäukon nettiä koska vaan) se tarkoittaa että olen internetin ulkopuolella?

Ihmeellinen tulkinta. :roll:

Verrataan näin: jos laitan joka päivä kännykkäni kiinni vähäksi aikaa olen siis kännykän ulkopuolella?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12489
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 29.03.2022 16:02 Kyllä, elät ilman Internettiä. Ei tuo mitenkään eroa siltä että elää ilman puhelinta ja käy välillä naapurissa soittamassa.
Mitäköhän mieltä muu Kitinäraati on tästä väitteestä?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12489
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Minä oletan että lähes 100 % ihmisistä tulkitsee että jos henkilö on "internetin ulkopuolella" niin hänellä 1) ei ole pääsyä nettiin tai 2) hän ei osaa käyttää nettiä.
Aniharva tulkitsee että kyseessä on henkilö joka ei pysty olemaan netissä 24/7/365.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9560
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 29.03.2022 17:37
So Hard kirjoitti: 29.03.2022 16:02 Kyllä, elät ilman Internettiä. Ei tuo mitenkään eroa siltä että elää ilman puhelinta ja käy välillä naapurissa soittamassa.
Mitäköhän mieltä muu Kitinäraati on tästä väitteestä?
Mä olisin teknisesti SHn kanssa samaa mieltä, että jos ei ole omaa nettiliittymää, niin elää ilman internettiä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että olisi "internetin ulkopuolella" kuten Homie haluaa lauseen tulkita enkä väitä että tämä olisi väärä tulkinta SHn alkuperäisen viestin sisällöstä. Tää nyt on kuitenkin ihan turha väittely jälleen kerran, joten aiheesta vääntämisen vois vaikka lopettaa ASAP.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Elää ilman autoa, mutta vuokraa auton tarvittaessa tai kulkee taksilla.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25938
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008716782.html


”Kansalliskaartin sotilaan työsopimusta voidaan muuttaa puoleksi vuodeksi kerrallaan ilman heidän suostumustaan, jos kyseessä on hätätilanne tai aseellinen konflikti tai voimassa on sotatila”, Benjaš sanoi.

”Mutta me emme ole aseellisessa konfliktissa tai sotatilassa. Ukrainassa on sotilaallinen erikoisoperaatio.”


:juristi:

Asianajaja tienaa palkkansa! Toivottavasti ei putoa ikkunasta..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9560
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mitä vittua VR:

"Britannian viranomaisten ja pankkien täsmennetyn tulkinnan mukaan pakotteet eivät koske toimintaamme. Näin ollen voimme jatkaa tärkeää rautateiden vienti-, tuonti- ja transitioliikennettä ja pitää samalla Suomen vientiteollisuuden pyörimässä", VR Groupin toimitusjohtaja Lauri Sipponen sanoo tiedotteessa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21587
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.03.2022 11:33 ”Mutta me emme ole aseellisessa konfliktissa tai sotatilassa. Ukrainassa on sotilaallinen erikoisoperaatio.”[/i]
Alla hyvä kuvaus tuosta neuvostomaailman järjettömyydestä. Prosessia pitää noudattaa.

Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12489
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vagabondo kirjoitti: 29.03.2022 18:37
Homeboy65 kirjoitti: 29.03.2022 17:37
So Hard kirjoitti: 29.03.2022 16:02 Kyllä, elät ilman Internettiä. Ei tuo mitenkään eroa siltä että elää ilman puhelinta ja käy välillä naapurissa soittamassa.
Mitäköhän mieltä muu Kitinäraati on tästä väitteestä?
Mä olisin teknisesti SHn kanssa samaa mieltä, että jos ei ole omaa nettiliittymää, niin elää ilman internettiä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että olisi "internetin ulkopuolella" kuten Homie haluaa lauseen tulkita enkä väitä että tämä olisi väärä tulkinta SHn alkuperäisen viestin sisällöstä. Tää nyt on kuitenkin ihan turha väittely jälleen kerran, joten aiheesta vääntämisen vois vaikka lopettaa ASAP.
Savimajassa Afrikassa elävä M'Boko elää ilman internettiä.
Homeboy ei elä ilman internettiä.
Vertailu puhelimeen oli falski. Perusteluja? Älä viitsi.

Myöntääkö SH olevansa väärässä? Vastaus on ilmeinen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 30.03.2022 13:40
Vagabondo kirjoitti: 29.03.2022 18:37
Homeboy65 kirjoitti: 29.03.2022 17:37

Mitäköhän mieltä muu Kitinäraati on tästä väitteestä?
Mä olisin teknisesti SHn kanssa samaa mieltä, että jos ei ole omaa nettiliittymää, niin elää ilman internettiä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että olisi "internetin ulkopuolella" kuten Homie haluaa lauseen tulkita enkä väitä että tämä olisi väärä tulkinta SHn alkuperäisen viestin sisällöstä. Tää nyt on kuitenkin ihan turha väittely jälleen kerran, joten aiheesta vääntämisen vois vaikka lopettaa ASAP.
Savimajassa Afrikassa elävä M'Boko elää ilman internettiä.
Homeboy ei elä ilman internettiä.
Vertailu puhelimeen oli falski. Perusteluja? Älä viitsi.

Myöntääkö SH olevansa väärässä? Vastaus on ilmeinen.
Sen sijaan että nillität asian vierestä, voisit varmaan vain myöntää että et ole maailmankuuluisuutta arvioidessa ihan kaikkein paras verrokki. Toki voit sanoa olevasi tietovirtojen äärellä asuva internetin ihmelapsi, mutta toisaalta et osaa edes jakaa linkkiä googlauksen tulokseen. :mrgreen:
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, mun mielestä itse keskustelussa olevan väitteen kannalta keskeistä ehkä on, että Homien nettisuhde on nyt saavuttanut sellaisen 1990-luvun puolen välin normaalin tason. Eri asia sitten on, että Janne voi hyvinkin olla oikeassa siinä, että jossain mielessä tämä saattaa olla vain kunniaksi Homielle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12489
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 30.03.2022 13:45
Homeboy65 kirjoitti: 30.03.2022 13:40
Vagabondo kirjoitti: 29.03.2022 18:37

Mä olisin teknisesti SHn kanssa samaa mieltä, että jos ei ole omaa nettiliittymää, niin elää ilman internettiä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että olisi "internetin ulkopuolella" kuten Homie haluaa lauseen tulkita enkä väitä että tämä olisi väärä tulkinta SHn alkuperäisen viestin sisällöstä. Tää nyt on kuitenkin ihan turha väittely jälleen kerran, joten aiheesta vääntämisen vois vaikka lopettaa ASAP.
Savimajassa Afrikassa elävä M'Boko elää ilman internettiä.
Homeboy ei elä ilman internettiä.
Vertailu puhelimeen oli falski. Perusteluja? Älä viitsi.

Myöntääkö SH olevansa väärässä? Vastaus on ilmeinen.
Sen sijaan että nillität asian vierestä, voisit varmaan vain myöntää että et ole maailmankuuluisuutta arvioidessa ihan kaikkein paras verrokki. Toki voit sanoa olevasi tietovirtojen äärellä asuva internetin ihmelapsi, mutta toisaalta et osaa edes jakaa linkkiä googlauksen tulokseen. :mrgreen:
En tiedä onko se nyt "asian vierestä nillittämistä" jos eksplisiittisesti totesin että väitteesi että olen "internetin ulkopuolella" on falski. Sinäkin olet netin ulkopuolella esim. nukkuessasi, oletkos huomannut? Jos tyypillä X ei ole kännykässään nettiä eikä hän raahaa jatkuvasti jotain läppäriä mukanaan hänkin on netin ulkopuolella usein, voi voi. Voi raukkaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14946
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 30.03.2022 13:57En tiedä onko se nyt "asian vierestä nillittämistä" jos eksplisiittisesti totesin että väitteesi että olen "internetin ulkopuolella" on falski. Sinäkin olet netin ulkopuolella esim. nukkuessasi, oletkos huomannut? Jos tyypillä X ei ole kännykässään nettiä eikä hän raahaa jatkuvasti jotain läppäriä mukanaan hänkin on netin ulkopuolella usein, voi voi. Voi raukkaa.
Kontrollikysymys. 80-luvun alussa taloudessa saattoi olla puhelinliittymä ja puhelin tai olla olematta.

Jos Homiella ei ollut puhelinliittymää ja puhelinta, elikö hän puhelintaloudessa vai ilman puhelinta? Muuttaako yhtälöä se, että homie saattoi mennä naapuriin tai puhelinkoppiin soittamaan?

Sitten toista sama kysymys vaikka pesukoneen kohdalla. Elääkö homie ilman pesukonetta vai onko isän luona pyykkääminen indikaatio siitä, että homie ei elä pesukoneetta?

Suuria kysymyksiä. Jatka nillitystäsi asian vierestä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9560
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 30.03.2022 13:57 En tiedä onko se nyt "asian vierestä nillittämistä" jos eksplisiittisesti totesin että väitteesi että olen "internetin ulkopuolella" on falski. Sinäkin olet netin ulkopuolella esim. nukkuessasi, oletkos huomannut? Jos tyypillä X ei ole kännykässään nettiä eikä hän raahaa jatkuvasti jotain läppäriä mukanaan hänkin on netin ulkopuolella usein, voi voi. Voi raukkaa.
Tänäpäivänä oletusarvoisesti meidän ikäisillä ihmisillä on vähintään isolla näytöllä oleva nettiliittymällä varustettu kännykkä. Henkilö jolla ei ole minkäänlaista omaa nettiliittymää elää nykystandardeilla ilman internettiä. Samoin kuin lestaadiolaiset elää ilman televisiota, vaikka voivatkin sitä tietokoneelta katsoa, kun se televisioksi nimetty laite taloudesta puuttuu :leuhka:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12489
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 30.03.2022 14:03
Homeboy65 kirjoitti: 30.03.2022 13:57En tiedä onko se nyt "asian vierestä nillittämistä" jos eksplisiittisesti totesin että väitteesi että olen "internetin ulkopuolella" on falski. Sinäkin olet netin ulkopuolella esim. nukkuessasi, oletkos huomannut? Jos tyypillä X ei ole kännykässään nettiä eikä hän raahaa jatkuvasti jotain läppäriä mukanaan hänkin on netin ulkopuolella usein, voi voi. Voi raukkaa.
Kontrollikysymys. 80-luvun alussa taloudessa saattoi olla puhelinliittymä ja puhelin tai olla olematta.

Jos Homiella ei ollut puhelinliittymää ja puhelinta, elikö hän puhelintaloudessa vai ilman puhelinta? Muuttaako yhtälöä se, että homie saattoi mennä naapuriin tai puhelinkoppiin soittamaan?

Sitten toista sama kysymys vaikka pesukoneen kohdalla. Elääkö homie ilman pesukonetta vai onko isän luona pyykkääminen indikaatio siitä, että homie ei elä pesukoneetta?

Suuria kysymyksiä. Jatka nillitystäsi asian vierestä.
*jatkaa*
Tulkintakysymys. Minä tulkitsen sanat "elää ilman internettiä"= ei ole PÄÄSYÄ nettiin tai/ja EI OSAA KÄYTTÄÄ nettiä. Käsittääkseni tulkitsit että minulla ei oikein ole pääsyä netin informaatiovirtaan koska en voi olla netin äärellä 24/7/365. Outo tulkinta.

Verrataan näin. Henkilö X ei voi jostain syystä juoda kotonaan alkoholia (mikä tuo fiktiivinen syy onkin, se on epärelevanttia). Hänellä on kuitenkin varaa ja mahdollisuus juoda alkoholia kapakoissa vaikka seitsemänä päivänä viikossa. Niin hän tekee. Onko hän absolutisti? Ei ole siis mahdollista ryypätä kuten popolalla ei ole Saudi-Arabiassa?

Niin ja kaikilla ei ole puhelinliittymässään nettiä koska eivät (luoja paratkoon) tarvitse sitä koko ajan. Esim. eläkeläiset, muutkin. Lienee halvempaakin?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9560
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 30.03.2022 14:56 Niin ja kaikilla ei ole puhelinliittymässään nettiä koska eivät (luoja paratkoon) tarvitse sitä koko ajan. Esim. eläkeläiset, muutkin. Lienee halvempaakin?
Saako nykyään liittymää ilman nettiä? Jopa prepaid liittymillä pääsee nettiin ja ne lienee halvin vaihtoehto, jos oikeasti käyttää puhelinta vähän. Kuukausimaksuiset nettiliittymällä varustetut on näin vuonna 2022 9€/kk hinnasta ylöspäin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 30.03.2022 14:56 Niin ja kaikilla ei ole puhelinliittymässään nettiä koska eivät (luoja paratkoon) tarvitse sitä koko ajan. Esim. eläkeläiset, muutkin. Lienee halvempaakin?
Tarkoitatko, että näistä syistä valitsevat elää ilman nettiä, ja tarvittaessa käyvät käyttämässä muiden nettiyhteyttä? :wink:

Luonnollinen kieli ja luonnollinen kielenkäyttö ovat aina vähän epämääräistä, tulkinnanvaraista ja kontekstisidonnaista touhua. Mut kyllä mun mielestä nykyään niin paljon asioita hoidetaan oletuksella, että kaikilla on aika rajoittamaton, aika- ja paikkariippumaton pääsy oman liittymän kautta verkkoon, että sinun tapauksessasi voi hyvin sanoa, että olet valinnut elää ilman internettiä.

Joka tapauksessa, tästä jankkaaminen on itse asian ohi puhumista, kuten SH on jo monesti korostanut. Kieli on epämääräistä. Jollain taisi jo olla tämä analogia, mutta aika yleisessä kielenkäytössä sanotaan, että joku valitsee elää ilman autoa, jos hänellä ei ole omassa hallinnassa olevaa autoa jatkuvasti käytössä, vaan vuokraa tai lainaa tarvittaessa. Mutta olet myös oikeassa siinä, että jos joku sanoo valinneensa elää ilman alkoholia, ymmärretään tämä varmaan yleisesti absolutismiksi eikä sellaiseksi, että dokaa vain kun muut tarjoaa. Vaikka sinä ehkä harrastuneisuutesi suuntautumisesta johtuen painotat jälkimmäistä esimerkkiä, relevantimpi johtopäätös on ehkä se, pitäisi lopettaa tästä epämääräisyydestä jankkaaminen, kun siihen ei oikein ole oikeaa vastausta, ja puhua itse asiasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12489
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 30.03.2022 15:16
Homeboy65 kirjoitti: 30.03.2022 14:56 Niin ja kaikilla ei ole puhelinliittymässään nettiä koska eivät (luoja paratkoon) tarvitse sitä koko ajan. Esim. eläkeläiset, muutkin. Lienee halvempaakin?
Tarkoitatko, että näistä syistä valitsevat elää ilman nettiä, ja tarvittaessa käyvät käyttämässä muiden nettiyhteyttä? :wink:

Luonnollinen kieli ja luonnollinen kielenkäyttö ovat aina vähän epämääräistä, tulkinnanvaraista ja kontekstisidonnaista touhua. Mut kyllä mun mielestä nykyään niin paljon asioita hoidetaan oletuksella, että kaikilla on aika rajoittamaton, aika- ja paikkariippumaton pääsy oman liittymän kautta verkkoon, että sinun tapauksessasi voi hyvin sanoa, että olet valinnut elää ilman internettiä.

Joka tapauksessa, tästä jankkaaminen on itse asian ohi puhumista, kuten SH on jo monesti korostanut. Kieli on epämääräistä. Jollain taisi jo olla tämä analogia, mutta aika yleisessä kielenkäytössä sanotaan, että joku valitsee elää ilman autoa, jos hänellä ei ole omassa hallinnassa olevaa autoa jatkuvasti käytössä, vaan vuokraa tai lainaa tarvittaessa. Mutta olet myös oikeassa siinä, että jos joku sanoo valinneensa elää ilman alkoholia, ymmärretään tämä varmaan yleisesti absolutismiksi eikä sellaiseksi, että dokaa vain kun muut tarjoaa. Vaikka sinä ehkä harrastuneisuutesi suuntautumisesta johtuen painotat jälkimmäistä esimerkkiä, relevantimpi johtopäätös on ehkä se, pitäisi lopettaa tästä epämääräisyydestä jankkaaminen, kun siihen ei oikein ole oikeaa vastausta, ja puhua itse asiasta.
Tota noin. Ei kai se että ei ole puhelinliittymässään nettiä tarkoita että kotona ei voisi olla nettiä?
Niin ja tuo alko-vertaus. Jos joku ei juo kotonaan (ei jostain syystä voi juoda) mutta juo (siis ostaa eikä muut tarjoa) kapakassa ja on siis mahdollisuuskin niin onko tämä tyyppi siis raitis?
Minulla ei btw ole puhelimessani nettiä. En todellakaan usko että olen ainoa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12489
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Minusta vertailu autoon tai puhelimeen on falski.
Minulle r i i t t ä ä kirjaston nettiaika aivan hyvin en tarvitse minkäänlaista lisäaikaa. Riittää sähköpostiin, työn hakuun ym. asialliseen, viihdekäyttöönkin ja tiedonhakuun. Minkäänlaista iloa/hyötyä minulle ei olisi jos minulla olisi kone ja nettiyhteys kotona.
Pelkästään haittaa. Eli rahanmeno ja (todennäköisesti) liiallinen addiktoituminen. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9560
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 30.03.2022 15:36 Minulla ei btw ole puhelimessani nettiä.
Onko sulla joku vanha Nokia? Mikä malli?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9560
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 30.03.2022 15:41 Minkäänlaista iloa/hyötyä minulle ei olisi jos minulla olisi kone ja nettiyhteys kotona.
Pelkästään haittaa. Eli rahanmeno ja (todennäköisesti) liiallinen addiktoituminen. :wink:
Eli sä tarkoituksellisena elämäntyylivalintana päätät elää ilman nettiä :wink:

Tarkennuksena: Se on ihan OK. Joku itsekorostukseen taipuvainen saattaisi pitää sitä jopa tavoiteltavana olotilana. Niinku nyt vaikka vegaanit omia ruokailutottumuksiaan tai minä vaikkapa omia itaililaisia kahvilaperinteitä kunnioittavia mieltymyksiäni (Mähän en siis tosiaankaan ole mikään suodatinkahvia litkivä tavis 8) )
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12489
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vagabondo kirjoitti: 30.03.2022 15:54
Homeboy65 kirjoitti: 30.03.2022 15:41 Minkäänlaista iloa/hyötyä minulle ei olisi jos minulla olisi kone ja nettiyhteys kotona.
Pelkästään haittaa. Eli rahanmeno ja (todennäköisesti) liiallinen addiktoituminen. :wink:
Eli sä tarkoituksellisena elämäntyylivalintana päätät elää ilman nettiä :wink:

Tarkennuksena: Se on ihan OK. Joku itsekorostukseen taipuvainen saattaisi pitää sitä jopa tavoiteltavana olotilana. Niinku nyt vaikka vegaanit omia ruokailutottumuksiaan tai minä vaikkapa omia itaililaisia kahvilaperinteitä kunnioittavia mieltymyksiäni (Mähän en siis tosiaankaan ole mikään suodatinkahvia litkivä tavis 8) )
No niin kuin kirjoitin ja olen yrittänyt tässä polemiikissa kärsivällisesti kertoa: en tarvitse nettiä niin hirveän paljon. On työnhaku, sähköposti ja viihdekäyttö. Kirjaston koneita pystyn käyttämään seitsemänä päivänä viikossa, Etelä-Haagan kirjastoissa ei ole kovin paljon muita käyttäjiä ja kun aika (1 tunti) päättyy yhdellä koneella voin siirtyä seuraavalle.
Minulla ei ole pankkitunnuksia joten netissä ei mene aikaa laskujen maksamiseen. Paperilaskut.

En todellakaan tarvitse konetta ja nettiyhteyttä kotiin. Ei siinä olisi mitään mieltä, vain haittaa...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix