bliss kirjoitti:^^ Mä en ymmärtänyt tuotakaan.
Dear Eki-setä, onko minussa jotain vikaa?
Näh. Katso edelliseltä sivulta vikasta viestistä masan postaama kuva, ja olet taas zen. Pertti ei tajua ettei se tajua ja pertti ei myöskään tajua, että kaikki tajuavat ettei pertti tajua ettei pertti tajua. Juuri se tekee pertistä pertin, tajuuksä?
Nörttien omaa päivää (Geek Pride Day) on vietetty 25. toukokuuta vuodesta 2006 lähtien. Päivän tarkoitus on liputtaa jokaisen oikeutta olla nörtti.
Perinne alkoi Espanjasta ja rantautui Yhdysvaltoihin vuonna 2008. Erityisesti päivää juhlistetaan tietysti internetissä, mutta ympäri maailmaa järjestetään myös erilaisia kokoontumisia.
Toukokuun 25. on valittu juhlapäiväksi, sillä vuonna silloin julkaistiin ensimmäinen Tähtien sota -elokuva vuonna 1977.
Myös kahta muuta epävirallista juhlapäivää vietetään tänään. Linnunradan käsikirja liftareille -kirjan kirjoittaja Douglas Adamsin kunniaksi vietetään ”pyyhepäivää” (Towel Day). Fantasiakirjailija Terry Pratchettin Discworld-sarjan fanit ovat myös ottaneet tämän päivän omakseen.
Pyyhepäivää voisi harkitakin
Itseasiassa taisin, koska kuljen fillarilla töissä, niin pyyhe roikkuu toimistossa kuivumassa
Olen nyt kolmatta päivää rouhinut E-EPAa. Kyseisen rasvahapon positiivisesta vaikutuksesta mielialaan on monia placebokontrolloituja kaksoissokkotutkimuksia. Tutkimukset on toki tehty varsin pienellä potilasmäärillä, koska lääkefirmat eivät ole olleet rahoittamassa.
Yleensä suhtaudun nihilistisesti em:n kaltaisiin tuotteisiin, mutta tästä on asianmukaisesti tehtyjä tieteellisiä tutkimuksia.
En varmasti olisi koskaan kokeillut, mutta psykiatrikaverini rouhii samaa.
Mä olisin jossain vaiheessa ollut huomaavinani niiden rasvanappien positiivisen vaikutuksen mielialaan. Työterveyslääkäri suositteli D-vitamiinia ja kalaöljykapseleita. Aluksi tuntui parannusta, nyt syön niin epäsäännöllisesti, ettei ole huomiota vaikutuksesta. Aina kannattaa kokeilla.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Syksystä asti olen vetänyt lähes päivittäin Möllerin Tuplaa. Vaikuttanut ainakin ihoon, pakkastalvesta huolimatta ei hullun kuiva, hiuksiin ja muutenkin jaksamiseen. Minusta tämä ei ole mitään salatiedettä, vaan ravintoaineet nyt vaan vaikuttavat aika hemmetin paljon kaikkeen
nowaysis kirjoitti:Minusta tämä ei ole mitään salatiedettä, vaan ravintoaineet nyt vaan vaikuttavat aika hemmetin paljon kaikkeen
Mä en usko mitään, mitä ei ole testattu placebokontrolloidussa kaksoissokkotutkimuksessa.
Kannattaa myös huomata, että kun asioita tutkitaan tieteellisesti, niin monet "itsestään selvät totuudet", esim pillereinä popsittavien antioksidanttien hyödyt, osoittautuvat paikkansa pitämättömiksi.
Se, että asiaa ei ole tutkittu placebokontrolloidussa kaksoissokkotutkimuksessa ei tietenkään tarkoita, etteikö se voisi pitää paikkansa. Minä en vain usko sitä.
nowaysis kirjoitti:Entäpäs se, että plasebollakin on usein jonkinlaista vaikutusta?
Sen takia tutkimusten täytyykin olla placebokontrolloituja. Jos lääkkeellä on todellista vaikutusta, se auttaa placeboa paremmin.
Tieteelliset lääketutkimukset tehdään niin, että tutkimusaikana lääkäri tai potilas eivät kummatkaan tiedä, kuka saa tutkittavaa ainetta ja kuka placeboa. Tätä kutsutaan kaksoissokoksi. Salauskoodit avataan vasta tutkimuksen jälkeen.
Jos tutkittavalla aineella on todellista myönteistä tai haitallista vaikutusta, se auttaa placeboa paremmin tai huonommin.
Väitätkö tosiaan, että et tiennyt, että lääkeaineen täytyy vaikuttaa placeboa paremmin placebokontrolloidussa tutkimuksessa, jotta sillä katsottaisiin olevan todellista vaikutusta?