Päivän uutiskatsaus Episode II
-
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus Episode II
Päiväsakkojen tuplaus saattaa kaatua
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/275367 ... vat+kaatua
Mulla on vähän kahtiajakoiset fiilikset tästä. Toisaalta vastustan korotusta. Toisaalta kysessä on kuitenkin vero (hallitushan suoraan myöntää, että korotuksen syynä on tulojen saaminen), jonka maksaminen on vapaaehtoista.
Itse en koskaan aja yli 20km/h ylinopeutta (puhtaasti siitä syystä, että haluan pysyä rikesakoissa) ja kyseessä on siis vero, joka ei mua koskisi. Jos valtio hommaisi vastaavat rahat jostain muualta, se tod. näk. koskisi.
Vähän ihmettelen kun nuo isoja sakkoja (jotka toki ovat järjettömiä) saavat miljonäärit aina kertovat, että ajoivat epähuomiossa yli 20km/h:ssa ylinopeutta. Kaikissa premium-autoissa on nopeusrajoitusmerkkien luenta ja mahdollisuus laittaa auto hälyttämään ylinopeudesta.
Tesla lukee nopeusmerkit kameralla ja lisäksi hakee vielä varmuudeksi datan Googlelta.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/275367 ... vat+kaatua
Mulla on vähän kahtiajakoiset fiilikset tästä. Toisaalta vastustan korotusta. Toisaalta kysessä on kuitenkin vero (hallitushan suoraan myöntää, että korotuksen syynä on tulojen saaminen), jonka maksaminen on vapaaehtoista.
Itse en koskaan aja yli 20km/h ylinopeutta (puhtaasti siitä syystä, että haluan pysyä rikesakoissa) ja kyseessä on siis vero, joka ei mua koskisi. Jos valtio hommaisi vastaavat rahat jostain muualta, se tod. näk. koskisi.
Vähän ihmettelen kun nuo isoja sakkoja (jotka toki ovat järjettömiä) saavat miljonäärit aina kertovat, että ajoivat epähuomiossa yli 20km/h:ssa ylinopeutta. Kaikissa premium-autoissa on nopeusrajoitusmerkkien luenta ja mahdollisuus laittaa auto hälyttämään ylinopeudesta.
Tesla lukee nopeusmerkit kameralla ja lisäksi hakee vielä varmuudeksi datan Googlelta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
Sama. Toki kannatan korotusta, runsasta ylinopeutta ajavat törpöt sotkevat liikenteen ja aiheuttavat tarpeettomia vaaratilanteita. Lisäksi korrelaatio henkilön noin suuren ylinopeushalukkuuden ja henkilön yleisen epämiellyttävyyden välillä on niin vahva, että sakko kohdistuu monessakin mielessä mukavasti. Toisaalta sitten taas, lainsäädäntö ei missään nimessä saisi mennä niin neuvostoliittolaiseksi, että ajetaan asiaa joillain perusteilla, ja kun perusteet todetaankin asiaa perustelemattomiksi, niin keksitään jotain uusia muka-perusteita.James Potkukelkka kirjoitti:Mulla on vähän kahtiajakoiset fiilikset tästä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinä VIP-jäsen
^ Mulla ei ole mitään ongelmia muodostaa kantaa. Eka korotus oli ihan asiallinen. Sakkoihin kun ei oltu pitkään aikaan tehty inflaatiokorjausta. Toinen kierros, jonka tarkoitus oli puhtaasti haalia lisää tuloja, taas oli järjestelmän vastaista perseilyä, kuten lakivaliokunta totesikin. Oikein asiallinen linjaus lakivaliokunnalta.
Ongelma tästä tulee, jos hallitus ei tässä vaiheessa osaa todeta töpänneensä ja jättää lisäkorotuksia johonkin myöhempään ajankohtaan, kun ne on uskottavasti oikeaoppisesti perusteltavissa. Jos nyt äkkiä keksitään uudet perustelut ja pusketaan korotukset läpi, kärsii koko sakkojärjestelmän uskottavuus ja oikeutettavuus. Jos autoilijoilta on aivan pakko kerätä lisää rahaa valtion kassaan, niin mieluummin korottavat rehellisesti jotain olemassa olevaa veroa, vaikka se todennäköisesti tulee mulle kalliimmaksi.
Ongelma tästä tulee, jos hallitus ei tässä vaiheessa osaa todeta töpänneensä ja jättää lisäkorotuksia johonkin myöhempään ajankohtaan, kun ne on uskottavasti oikeaoppisesti perusteltavissa. Jos nyt äkkiä keksitään uudet perustelut ja pusketaan korotukset läpi, kärsii koko sakkojärjestelmän uskottavuus ja oikeutettavuus. Jos autoilijoilta on aivan pakko kerätä lisää rahaa valtion kassaan, niin mieluummin korottavat rehellisesti jotain olemassa olevaa veroa, vaikka se todennäköisesti tulee mulle kalliimmaksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Juu. Kyllä sakot ovat jo nyt tasolla, jolla ne ehkäisevät tehokkaasti ylinopeutta. Perustan tämän väitteen tutkimustulokseen, jonka n=1.Vagabondo kirjoitti:. Jos nyt äkkiä keksitään uudet perustelut ja pusketaan korotukset läpi, kärsii koko sakkojärjestelmän uskottavuus ja oikeutettavuus..
Vaikka itse olen vähintään keskimääräisen riskihakuinen, en halua ottaa enkä ota riskiä päiväsakoista nykyiselläkään sakkotasolla.
-
- Kitisijä
Joo. Kyllä näin korkea taso selkeästi tarvitaan (jos ajatellaan, että ihmisten, myös varakkaiden, on tarkoitus sääntöjä noudattaa). Täällä, esimerkiksi, taas yksi suurituloinen marisee, että päiväsakkojen nykytaso on Suomessa aivan epätarkoituksenmukaisen korkea. Tätä hän perustelee sillä, että nykytaso on siis jopa niin korkea, että hän ei sakkojen pelossa nykyisin aja tahallaan ylinopeutta. Voiko tökerömmin enää käsitystään omasta statuksestaan köyhiä koskevien lakien yläpuolella ilmaista.James Potkukelkka kirjoitti:Kyllä sakot ovat jo nyt tasolla, jolla ne ehkäisevät tehokkaasti ylinopeutta. Perustan tämän väitteen tutkimustulokseen, jonka n=1.
Vaikka itse olen vähintään keskimääräisen riskihakuinen, en halua ottaa enkä ota riskiä päiväsakoista nykyiselläkään sakkotasolla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
En ole huomannut tätä liikenteessä. Itse kun ajelen 0-7km/h ylinopeusalueella niin Audit ja bemarit vain viuhahtelee ohi. Samojen automerkkien kuljettajilla on myös ilmeisiä vaikeuksia suuntavilkkujen käytössä.James Potkukelkka kirjoitti:Juu. Kyllä sakot ovat jo nyt tasolla, jolla ne ehkäisevät tehokkaasti ylinopeutta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Tarkoitin, että päiväsakot ovat tasolla, jolla ne ehkäisevät tehokkaasti ylinopeutta. Rikesakot eivät ole, perustan tämän taas tutkimustulokseen, jonka n=1.Bluntly kirjoitti:En ole huomannut tätä liikenteessä. Itse kun ajelen 0-7km/h ylinopeusalueella niin Audit ja bemarit vain viuhahtelee ohi. Samojen automerkkien kuljettajilla on myös ilmeisiä vaikeuksia suuntavilkkujen käytössä.James Potkukelkka kirjoitti:Juu. Kyllä sakot ovat jo nyt tasolla, jolla ne ehkäisevät tehokkaasti ylinopeutta.
Kun itse ajan motarilla 20km/h mittarissa ylinopeutta (todellisen nopeuden ollessa 18km/h yli nopeusrajoituksen), niin hyvin harva auto ohittaa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Olettaisin, että lainkuuliaisen kansanosan kohdalla, ylinopeudesta ei juurikaan tarvitsisi sakkoja jaella, jos ajolupaan kohdistuviin saktioihin otettaisiin tiukempi ja monipuolisempi linja, eli kortti lähtisi nykyistä herkemmin kuivumaan. Kriminaaliaines taas ei taida juurikaan nykyisiäkään sakkoja maksella.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
- Kitisijä
Eli rutkemmat päiväsakot ja maksamattomille muunnot vankeudeksi! Kyllä, kannatan.Vagabondo kirjoitti:Kriminaaliaines taas ei taida juurikaan nykyisiäkään sakkoja maksella.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Arjen digitalisaatiota.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016081 ... 1_uu.shtml
Olisi kyllä kiva päästä sanomasta "ei kuittia, kiitos."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016081 ... 1_uu.shtml
Olisi kyllä kiva päästä sanomasta "ei kuittia, kiitos."
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
^Kyllä mä kaupan kassalla otan kuitin aina. Jos tulee tarvetta reklamoida, niin helpompaa, kun kuitti tallessa. En toki arkistoi niitä, jäävät kauppakassiin.
-
- Kitisijä
Jos kuitti on sähköisenä jossain tallessa, parempihan se on kuin sattuman kaupalla tallessa oleva?James Potkukelkka kirjoitti:^Kyllä mä kaupan kassalla otan kuitin aina. Jos tulee tarvetta reklamoida, niin helpompaa, kun kuitti tallessa. En toki arkistoi niitä, jäävät kauppakassiin.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
^Toki
Ymmärsin vain viestisi ''Olisi kyllä kiva päästä sanomasta "ei kuittia, kiitos."'' niin, että et yleensä ruokakaupan kassalta kuittia ota.
Ymmärsin vain viestisi ''Olisi kyllä kiva päästä sanomasta "ei kuittia, kiitos."'' niin, että et yleensä ruokakaupan kassalta kuittia ota.
-
- Kitisijä
En yleensä juu. Ostokset suht pieniä ja sama lähikauppa kyseessä. Ei olisi mitn ongelmaa mennä reklamoimaan jos joku olisi pielessä ihan ilman kuittiakin.James Potkukelkka kirjoitti:^Toki
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Senkin punavihreä punavuorelaishipsteri! Espoossa asioidaan anonyymisti hypermarketeissa ja ostetaan aina farmaribemari täyteen!So Hard kirjoitti:Ostokset suht pieniä ja sama lähikauppa kyseessä. Ei olisi mitn ongelmaa mennä reklamoimaan jos joku olisi pielessä ihan ilman kuittiakin.
-
- Kitisijä
Ei ole farmaria eikä edes bemaria.urpiainen kirjoitti:Senkin punavihreä punavuorelaishipsteri! Espoossa asioidaan anonyymisti hypermarketeissa ja ostetaan aina farmaribemari täyteen!So Hard kirjoitti:Ostokset suht pieniä ja sama lähikauppa kyseessä. Ei olisi mitn ongelmaa mennä reklamoimaan jos joku olisi pielessä ihan ilman kuittiakin.

Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Juu. Kyllä munkin korviin kuulostaa, että SH ostaa aina yhden biodynaamisesti viljellyn luomunauriin lähituottajalta!urpiainen kirjoitti:Senkin punavihreä punavuorelaishipsteri! Espoossa asioidaan anonyymisti hypermarketeissa ja ostetaan aina farmaribemari täyteen!So Hard kirjoitti:Ostokset suht pieniä ja sama lähikauppa kyseessä. Ei olisi mitn ongelmaa mennä reklamoimaan jos joku olisi pielessä ihan ilman kuittiakin.
-
- Kitisijä
Tai sitten ostan kaupasta vaan vissyä ja syömme aina ulkona!James Potkukelkka kirjoitti:Juu. Kyllä munkin korviin kuulostaa, että SH ostaa aina yhden biodynaamisesti viljellyn luomunauriin lähituottajalta!urpiainen kirjoitti:Senkin punavihreä punavuorelaishipsteri! Espoossa asioidaan anonyymisti hypermarketeissa ja ostetaan aina farmaribemari täyteen!So Hard kirjoitti:Ostokset suht pieniä ja sama lähikauppa kyseessä. Ei olisi mitn ongelmaa mennä reklamoimaan jos joku olisi pielessä ihan ilman kuittiakin.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä

-
- Kitisijä
Kuulostaa kyllä sille, että muija käy kaupassa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
-
- Kitisijä
Tämä vireilläoleva teema sopii puhelinkeskusteluuni Homien kanssa eilen!!!
Homie nimittäin kertoi selviävänsä päivittäisistä ruokakuluistaan kahdella eurolla päivässä. Vaikka se olisi kolme euroa, en uskoisi. Isolihava Homie kuitenkin joko maksaa enemmän tai joku antaa Homielle ruokaa ilmaiseksi.
Homie väittää, että vaikka ei itsekään viitsi ruokaa raaka-aineista asti valmistaa, tarjouksia seuraamalla selviää noin halvalla, jos vertailee eri kauppaketjuja. En usko siihenkään, suunnilleen samat hinnat ne kaikissa.
Puhelinkeskustelun aikana kaivoin paidan rintataskustani saman päivän kauppakuitin. Ja teille en tässä yhteydesssä edes kerro kaljan ja röökin kustannusta.
Minä olen huonosyöntinen, toisin kuin Homie, jota mitä ostin ja söin eilen?
Pirkka- valmissalaatti 3.99. (No joo, ylihinnoiteltu, tarvii lisukkeita kuten...)
Vaatii lisuketta, joten sekaan kaksi pientä tomaattisardiinipurkkia 1.96 kappale.
Sekaan myös luomu-minitomaattipakkaus, 2.49.
Hurjastellen törsäten pieni Valion jugurtti jälkiruuaksi, 1.49.
Yhteensä 9,93
Eihän tuo mullekaan riitä elossaoloon, syön liian vähän..
Enkä edes mainitse samalla ostamiani ylellisyyksiä, kuten 250 grammaa murukahvia 8.70, Jaffakeksipaketti 2,39 ja Karhut ja röökit. Keksit jo söin loppuun. Juku, myös banaanit, 1.62 euroa!!
Mutta vaan Homie on läskinä äijänä kuitenkin isosyöntisempi kuin minä ja juoppokin.
Että selviäisi kahdella tai kolmella eurolla ruokakauppakuluistaan kuten Homie muka.... jätkä joko valehtelee tai sitten elää minulle tuntemattomassa rinnakkaistodellsuudessa, jossa raha on arvokkaampaa ja tuotteet halvempia. Tai joku syöttää Homieta.
Homie nimittäin kertoi selviävänsä päivittäisistä ruokakuluistaan kahdella eurolla päivässä. Vaikka se olisi kolme euroa, en uskoisi. Isolihava Homie kuitenkin joko maksaa enemmän tai joku antaa Homielle ruokaa ilmaiseksi.
Homie väittää, että vaikka ei itsekään viitsi ruokaa raaka-aineista asti valmistaa, tarjouksia seuraamalla selviää noin halvalla, jos vertailee eri kauppaketjuja. En usko siihenkään, suunnilleen samat hinnat ne kaikissa.
Puhelinkeskustelun aikana kaivoin paidan rintataskustani saman päivän kauppakuitin. Ja teille en tässä yhteydesssä edes kerro kaljan ja röökin kustannusta.
Minä olen huonosyöntinen, toisin kuin Homie, jota mitä ostin ja söin eilen?
Pirkka- valmissalaatti 3.99. (No joo, ylihinnoiteltu, tarvii lisukkeita kuten...)
Vaatii lisuketta, joten sekaan kaksi pientä tomaattisardiinipurkkia 1.96 kappale.
Sekaan myös luomu-minitomaattipakkaus, 2.49.
Hurjastellen törsäten pieni Valion jugurtti jälkiruuaksi, 1.49.
Yhteensä 9,93
Eihän tuo mullekaan riitä elossaoloon, syön liian vähän..
Enkä edes mainitse samalla ostamiani ylellisyyksiä, kuten 250 grammaa murukahvia 8.70, Jaffakeksipaketti 2,39 ja Karhut ja röökit. Keksit jo söin loppuun. Juku, myös banaanit, 1.62 euroa!!
Mutta vaan Homie on läskinä äijänä kuitenkin isosyöntisempi kuin minä ja juoppokin.
Että selviäisi kahdella tai kolmella eurolla ruokakauppakuluistaan kuten Homie muka.... jätkä joko valehtelee tai sitten elää minulle tuntemattomassa rinnakkaistodellsuudessa, jossa raha on arvokkaampaa ja tuotteet halvempia. Tai joku syöttää Homieta.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
-
- Kitisijä
Kyllä mä ihan itse, polkupyörällä tai kävellen 90% kerroista.Vesper kirjoitti:Kuulostaa kyllä sille, että muija käy kaupassa.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Eikös olisi helpompi siinä kassalla skarpata nanosekunniksi jotta huomaisit ~100€ pielessä olevan summan? Juuston unohtuneesta -30% alennuksesta tuskin kannattaa reklamoida?James Potkukelkka kirjoitti:^Kyllä mä kaupan kassalla otan kuitin aina. Jos tulee tarvetta reklamoida, niin helpompaa, kun kuitti tallessa. En toki arkistoi niitä, jäävät kauppakassiin.
-
- Kitisijä
"Selvitä" <> syödä hyvin. Oma ateriasi oli suhteellisen terveellinen, ja toisaalta tuommoisen salaattisapuskan kyllä tekisi aika lailla halvemmalla ja paremman. Jos budetti olisi 3 euroa päivä, kuluisi aika paljon esim. sikanauta-jauhelihaa, purkkitonnikalaa, lenkkimakkaraa, makaronia, riisiä, perunaa jne. Eihän sellaisesta ruoasta mitään vitskuja tai kuituja oikein saa.Gat kirjoitti:Että selviäisi kahdella tai kolmella eurolla ruokakauppakuluistaan kuten Homie muka.... jätkä joko valehtelee tai sitten elää minulle tuntemattomassa rinnakkaistodellsuudessa, jossa raha on arvokkaampaa ja tuotteet halvempia. Tai joku syöttää Homieta.
Toki toi sun syöminen on aika hintavaa. Suhteellisen pahan makuisen salaattisi kustannuksilla syö ulkona lounasaikaan ja ilman valmissalaattia ja luomuhöpsötyksiä sen tekisi itse halvemmalla. Saati sitten 1,25 eurolla saa litran arkijugurttia ja normaalin pienen rainbow-jugurtin vaikka 0,25 €. Toisaalta sun kaljankulutuksella on aika sama mitä syöt, se on kuitenkin pelkkä sivukulu.
Universaali disclaimer.