Pappailu?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Rouva Pupu

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^ Ei mussa se näy, mummissani ja siskoissaan näkyi/näkyy. Kato mulle on vaan tullut ne luonteenpiirteet :p Sukututkimus on kyllä hiukan vaikeaa pidemmällä aikavälillä.
Rouva Pupu

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Vesper kirjoitti:Mussa tsaarin (ei sen palstalaisen) JA puolalaisen sotaherran.
No mut sä ootkin spessu :]
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11451
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ No saa ainakin monta juttua anteeks ;)
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En mä ulkomaanhermanni ole, mut hebulin kanssa lähes aina samaa mieltä asioista. Samalla tavalla kuin ND:n ja sen toisen lekurin (en muista sen muijan nikkiä) kanssa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:...
Usein tuntuu että taidat nähdä minusta painajaisia, niin säikyn ja vainoharhaisen oloinen olet suhteeni. Vähän niinkuin Crowbar; muistelen kuinka Crowbarkin itki kovaan ääneen ihmetellen miksi Gattacaa inhotaan vaikka mieluummin esim. minua pitäisi inhota paljon enemmän. Inhotkaa nyt perkele.

Joka tapauksessa, en tykkää kuulua kuppikuntiin, joten en niin välitä oikein mistään edeltävistä kannanotoista puoleen taikka toiseen. Saa minua inhota, yrittäkää kuitenkin olla tukehtumatta kiukkuunne. Tai toisaalta...
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Rouva Pupu kirjoitti:Oonks mä jo kertonut että mussa virtaa mustalaisten kuningasperheen veri, hähää.
Älä kerro työnantajallesi, hän saattaa olla piilorasisti joka arvioi ihmisiä syntyperänsä eikä tekojensa perusteella.

EDIT: Minä puolestani olen parhaan tietämykseni mukaan ehta suomalainen kaikin puolin, sukujuuret aika pitkälti Pohojanmaalla ja eteläisemmässä Suomessa, perkkele. Aito punaniska saatana, ei edes venäläisille sukua pthyi.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 23.03.2009 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14957
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Frederik Krueger kirjoitti: Joka tapauksessa, en tykkää kuulua kuppikuntiin, joten en niin välitä oikein mistään edeltävistä kannanotoista puoleen taikka toiseen. Saa minua inhota, yrittäkää kuitenkin olla tukehtumatta kiukkuunne. Tai toisaalta...
Joo, älä nyt perkele soikoon ylpisty, kun komppasin sua 8) Sitä paitsi toi pitää ansaita joka postauksessa raa'alla työllä, muuten ei käy hyvin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Rouva Pupu

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Frederik Krueger kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Oonks mä jo kertonut että mussa virtaa mustalaisten kuningasperheen veri, hähää.
Älä kerro työnantajallesi, hän saattaa olla piilorasisti joka arvioi ihmisiä syntyperänsä eikä tekojensa perusteella.
Höh, ja missaisin mahdollisuuden heiluttaa rasismi-korttia. NOOOOOu.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Usein tuntuu että taidat nähdä minusta painajaisia, niin säikyn ja vainoharhaisen oloinen olet suhteeni. Vähän niinkuin Crowbar; muistelen kuinka Crowbarkin itki kovaan ääneen ihmetellen miksi Gattacaa inhotaan vaikka mieluummin esim. minua pitäisi inhota paljon enemmän. Inhotkaa nyt perkele.

Joka tapauksessa, en tykkää kuulua kuppikuntiin, joten en niin välitä oikein mistään edeltävistä kannanotoista puoleen taikka toiseen. Saa minua inhota, yrittäkää kuitenkin olla tukehtumatta kiukkuunne. Tai toisaalta...
Älä nyt luule itsestäsi liikoja.
Tulee vain mieleen vainoharhaiset "äänestikö hebuli mua?!?"-itkusi kusipää-äänestyksissä (vaikka olen tehnyt selväksi etten erityisemmin välitä osallistua tuollaisiin äänestyksiin), omat kommenttisi kyseisissä äänestyksissä ja sitä rataa. Mutta hyvä jos saat nukuttua yösi kuitenkin hyvin, vaikuttaa vain välillä vähän muulta.
Ihmettelen vaan sinussa sitä miten joku voi olla noin täysin eri mieltä lähes joka asiasta kuin minä.
Lähes joka asiasta? Okei, eli olet täysin vastakkaista mieltä tässä keskustelussa esittämästäni mielipiteestäni että miehet joutunevat keskimäärin naisia useammin vakaviin (kuolon)kolareihin ja että tästä huolimatta sukupuolten sisällä on nykyisin paljon varianssia liikennekäyttäytymisessä, tai että Zeitgeist-videoita kannattaa tarkastella skeptisellä mielellä?

Vai kulminoituuko tämä edelleen siihen ettet voi antaa anteeksi koska olen eri mieltä lähinnä kolmesta sinua ilmeisesti niin läheisesti koskettavasta asiasta:

- maahanmuuttajiin suhtautumisesta (lähinnä siitä pitääkö heitä tarkastella homogeenisena ryhmänä jolla on kollektiiviset synnit)
- aseiden saatavuudesta siviileille, ja
- pitäisikö päiväsakkojen määräytyä tulojen mukaan?
- EDIT: ai niin taisimme myös olla eri mieltä siitä pitäisikö rikolliset viedä saunan taakse ja nappi otsaan, eli kuolemantuomiosta ja oman käden oikeudesta.

Sinulla tuntuu olevan vaikeuksia hyväksyä poikkeavia mielipiteitä, mihin viitannee sekin että mielestäsi minun pitäisi omaksua sinun vastakkaiset mielipiteesi noissa asioissa, tai muuten "en ole valmis taipumaan milliäkään". Kummallinen ajatus että pitäisi taipua mielipiteen kannalle jota ei tunne ollenkaan omakseen, varsinkaan kun en koe nähneeni ainakaan sinulta mitään hyviä perusteluja esim. ylläolevissa kysymyksissä. Ethän sinäkään tee niin, enkä edes oletakaan että tekisit, tymä. Veikkaan että horiset somalien ultimaalisesta pahuudesta vielä vanhainkodissakin.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 24.03.2009 11:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Rouva Pupu kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Älä kerro työnantajallesi, hän saattaa olla piilorasisti joka arvioi ihmisiä syntyperänsä eikä tekojensa perusteella.
Höh, ja missaisin mahdollisuuden heiluttaa rasismi-korttia. NOOOOOu.
Kai kuitenkin naapurustosi tietää elinpiirissään elävästä mustalaisperheestä? Meinaan vaan jos naapurustosi nibat haluaisivat ehkä käydä laittamassa vahvemmat lukot häkkivarastojen oviin jne.? ;)
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Rouva Pupu

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Frederik Krueger kirjoitti: Kai kuitenkin naapurustosi tietää elinpiirissään elävästä mustalaisperheestä? Meinaan vaan jos naapurustosi nibat haluaisivat ehkä käydä laittamassa vahvemmat lukot häkkivarastojen oviin jne.? ;)
Kai se on niille sanomattakin selvää kun seinänaapurissa asuu eri heimoon kuuluva mustalaisperhe ja joskus 1800-luvulla oli jotain konfliktia puolin ja toisin niin sitä selvitetään nyt takapihalla puukkohipan muodossa. On tämä "meidän" kulttuuri hieman sellaista, ettei nämä jutut oikein unohdu ajan saatossa.

Tämä oli fasistinen viesti ja tämä on fasistinen foorumi!
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:Kyllä, maahanmuuttajat ja päiväsakot keskustelussa en ole tajunnut yhtään mitkä ovat ne perustelut millä pysyt linnoittuneena kannassasi.
No minäpä autan, yritän tiivistää perustelut:

Mamuihin suhtautuminen:

- Olen lähtokohtaisesti sitä vastaan että yleensäkään mitään, ainakaan syntyperänsä perusteella jaoteltua ryhmää, syytetään homogeenisena ryhmänä ryhmälleen "ominaisista" rikoksista, ja tätä perusteluna käyttäen vaaditaan sokeasti pakkokeinoja kaikille ryhmän "edustajille" (mikä on tässä yhteydessä hieman outo sana, koska mielestäni yksittäiset henkilöt eivät juuri edusta koko ihmisryhmää, vaan jokainen edustaa vain itseään), olkoot pakkokeinot sitten vaikka sitä että kaikilta ihmisryhmän edustajilta tulisi evätä turvapaikka.

On esim. totta että miehet syyllistyvät raiskauksiin huomattavasti naisia useammin, mutta olisi idioottimaista syyttää tai syyllistää kollektiivisesti kaikkia miehiä raiskauksista, ja maalata kaikki miehet pahoiksi tämän perusteella. Silti tätäkin nähdäkseni tapahtuu.

Päiväsakot (peruskysymys: pitäisikö niiden määräytyä tulojen mukaan vai ei):

- Sakkojen tarkoitus on toimia ennaltaehkäisevänä pelotteena olla tekemättä rikkomuksia ja rikoksia, siksi on kummallista ajatella että esim. 100€ sakko toimisi yhtä tehokkaana pelotteena pientuloiselle ja suurituloiselle. Kyseessä ei ole "vero" koska päiväsakot saa helposti vältettyä olemalla syyllistymättä rikkomuksiin. Esim. minä en ole saanut vielä ensimmäistäkään rike- tai päiväsakkoa, vaikka ajan joka päivä ja vietän muutenkin äärettömän mahtavan aktiivista elämää.

Siitä en ollut päiväsakkokeskustelussa eri mieltä että ne saattavat tarvita hienosäätöä ettei tule todellisia oikeusmurhia, ja että vaihtoehtoisiakin, edelleen eri osapuolia yhtäläisesti rankaisevia, rangaistuskeinoja on. Muistaakseni mainitsin jo alussa esim. ajokortin hyllytyksen yhtenä vaihtoehtona.

En osaa lyhyesti ja nopeasti perustella noita tuon paremmin, joten jos nuo edelleen tuntuvat täysin käsittämättömiltä, elämänkatsomustasi vastaan sotivilta perusteluilta, en voi mitään. Ihmettelen silloin vastaavasti sinun poikkeavaa elämänkatsomustasi. Kuinka voit elää itsesi kanssa, eikö yhtään hävetä olla olemassa?
Tajuan kyllä senkin, että lähinnä provoat kaikessa tai ainakin vetoat provoamiseen kun et jostakin jutusta muuten ulos pääse.
Milloin noin pääsi käymään? Minusta tuntuu että sekoitat minut erääseen toiseen jota en nyt kuitenkaan jaksa taas vetää tähän keskusteluun mukaan, en eskaloi suotta enempää.

Provoamisen myönnän varsinkin silloin kun vastaan sinun provoihisi. Eihän sinulta muuta ole esim. mamu-keskusteluissa aikoihin näkynytkään kuin yksittäisiä provoiluja esim. uutiskeskustelussa.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 24.03.2009 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Rouva Pupu kirjoitti:Kai se on niille sanomattakin selvää kun seinänaapurissa asuu eri heimoon kuuluva mustalaisperhe
Nouuuu! Sittenhän te varsinkin tarvitsette tuplalukot kaikkialle ja ympärivuorokautisen vartioinnin kellarivarastoon. Olen nimittäin vähän kuullut juttua että teikäläisillä on ollut vaikeuksia integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan, vaikka kauan olette täällä asuneetkin.

Meillä muuten magassa kerrottiin että romaneilla on ominainen veitsenkäyttötapa (pidetään sivallattaessa ja pistettäessä sormilla kiinni teräosasta, ei kahvasta) jolla aiheutetaan vain parin sentin syvyisiä haavoja toiselle osapuolelle, koska silloin selviää vähemmällä oikeudessa. Onko tämä totta? Miten sinä hyökkäisit kaaleita vastaan puukolla?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Rouva Pupu

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Frederik Krueger kirjoitti: Meillä muuten magassa kerrottiin että romaneilla on ominainen veitsenkäyttötapa (pidetään sivallattaessa ja pistettäessä sormilla kiinni teräosasta, ei kahvasta) jolla aiheutetaan vain parin sentin syvyisiä haavoja toiselle osapuolelle, koska silloin selviää vähemmällä oikeudessa. Onko tämä totta? Miten sinä hyökkäisit kaaleita vastaan puukolla?
Kauheeta yleistystä niinQ hei. Olen nähnyt mustalaisia vaan stiloilla ja ihan kahvasta pitäen ovat heilutelleet, tuikkausta en ole nähnyt joten en voi vahvistaa tai kumota väittämää. Itse en luonnollisesti puukottaisi yhtikäs ketään, mutta koska olen perhosveitsien karate kid, niin kaikkihan luonnollisesti juoksisivat karkuun kun näkisivät nopeat taidonnäytteeni, eikös vaan. Ja oon teroittanut niitä viimeksi joskus vuonna papu, ennen jessen syntymää. Ei edes vekkiä tullut kun tipautin omalle varpaalleni, on taidot hiukan ruosteessa ilmeisesti. En oo noudattanut "kulttuurini" erityispiirteitä tarpeeksi.

Tämä oli fasistinen viesti ja tämä on fasistinen foorumi!
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Rouva Pupu kirjoitti:Itse en luonnollisesti puukottaisi yhtikäs ketään
:D Päivän repeämys. Tuohan on kuin joku somali väittäisi ettei raiskaa ketään.
Tämä oli fasistinen viesti ja tämä on fasistinen foorumi!
Älä ole noin negatiivinen. On täällä välillä kukkasia ja mehiläisiäkin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Frederik Krueger kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Kyllä, maahanmuuttajat ja päiväsakot keskustelussa en ole tajunnut yhtään mitkä ovat ne perustelut millä pysyt linnoittuneena kannassasi.
No minäpä autan, yritän tiivistää perustelut:
Jäi kiinnostamaan, auttoiko lisäselvennykseni ollenkaan ymmärryskynnyksen laskemisessa? Jos ei, monennenko sanan kohdalla alkoi ilmetä vaikeuksia?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Zeb

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:En mä ulkomaanhermanni ole, mut hebulin kanssa lähes aina samaa mieltä asioista. Samalla tavalla kuin ND:n ja sen toisen lekurin (en muista sen muijan nikkiä) kanssa.
Ryhmähali!! :cheer:
Rouva Pupu

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Frederik Krueger kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Itse en luonnollisesti puukottaisi yhtikäs ketään
:D Päivän repeämys. Tuohan on kuin joku somali väittäisi ettei raiskaa ketään.
Korvaa tuo somali irakilaisella tai iranilaisella niin se sopii mulle paremmin. Olen nyt hiukan loukkaantunut ettet tätä muista. Etkö lue viestejäni, eivätkö ne merkitse sinulle mitään ;(

On se seksikästä kun yrität osoittaa ettei se yleistäminen ole mukavaa tai ainakin sen olevan typerää. Harmi vain että olen jo menetetty tapaus. Tervetuloa pimeälle puolelle, täällä on vielä tilaa. Puss!
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Rouva Pupu kirjoitti:Korvaa tuo somali irakilaisella tai iranilaisella niin se sopii mulle paremmin.
Tapa Arman!
Olen nyt hiukan loukkaantunut ettet tätä muista. Etkö lue viestejäni, eivätkö ne merkitse sinulle mitään ;(

Luen lähinnä SikaMikan viestejä, hän vinkkasi noista somalien taipumuksista. Ai niin mutta sähän komppasit sitä.
On se seksikästä kun yrität osoittaa ettei se yleistäminen ole mukavaa tai ainakin sen olevan typerää. Harmi vain että olen jo menetetty tapaus.
Totta toinenkin puoli, sanoi ruotsalainen femakko kun kaikkia miehiä eläimiksi nimitteli. Hyvä kuitenkin että pointtini kävi selväksi, ja ainoa puolustuksesi on että omakohtaisuus(?) on hämärtänyt järjen valon ja kyvyn käsitellä asiaa mielessään objektiivisesti. Se on inhimillistä ja ymmärrettävää, mutta silti epätoivottavaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Rouva Pupu

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^En ole kompannut SikaMikaa, tuhmaa valehdella. Muistaakseni SikaMika esitti väittämän, sinä toisen. Siihen totesin että katsotaan tilastot ja päädytään tiettyyn johtopäätökseen, mikä se sitten onkaan. Ja muistaakseni mainitsin silloinkin ettei somalit ole se mun juttu. Tai onhan ne, mutta ei se pääjuttu. Voihan tuon toki katsoa komppaukseksi jos nyt hirveästi kiihottaa ja himottaa ;)

Mutta, hyvin sä vedät. Tänään en kuitenkaan jaksa lämmetä tälle asialle. Yritän huomenna uudelleen.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Paska yleisö. Lähtee pois kesken esityksen.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Jäi kiinnostamaan...
En lukenut, valitan.
En ole yllättynyt. Ettei vaan vahingossa kävisi niin että joutuisi havaitsemaan omien mielipiteiden vastaisissa argumenteissa olevan sittenkin jotain ajatusta, ja se saattaisi romahduttaa nykyisen maailmankuvan. Kysymys ei välttämättä olekaan siitä ettei ymmärtäisi argumentteja, vaan ettei halua ymmärtää niitä. Lukematta jättäminen palvelee tätä tarkoitusta.

Ei voi kuitenkaan väittää ettenko olisi yrittänyt rakentaa yhteisen ystävyyden, yhteistyön ja avunannon siltaa välillemme. Jatketaan valitsemallasi tiellä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:Lukematta jättäminen palvelee sitä tarkoitusta, että säästän voimia tälle älyttömälle kiireelle töissä.
Juu siltä vaikuttaa. Eiköhän yhden viestin läpilukaisussa olisi mennyt vähemmän aikaa kuin näiden kahden viestin kirjoituksessa, vaikka välillä vaikeaa kieltä kirjoitankin.

Toivottavasti voit kuitenkin jossain vaiheessa antaa "edes millin periksi" lukemalla, ja mahdollisesti kommentoimallakin. Sehän kun oli jopa asiakeskustelua aiheesta, mutta ehkä sellaisiin ei jaksa keskittyä.
Jälkimmäiseen. Asiat tässä taistelevat eivätkä ihmiset.
Sitähän minäkin. Olet kokenut närkästystä että koen asioita (mielipiteitä) epätoivottavina ja jopa typerinä. Hyi minua.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Onslow

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Frederik Krueger kirjoitti:
Toivottavasti voit kuitenkin jossain vaiheessa antaa "edes millin periksi" lukemalla, ja mahdollisesti kommentoimallakin.
Mitä jos sinä antaisit ensin, niin Pertsakin ehkä voisi?

Ai et vai. No se kyllä tiedettiinkin :D
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Eikö?
Ymmärsit jo varmaan mitä tarkoitan.
Sori tämä jatkuva OT, mutta olin ymmärtävinäni sinunkin kuuluvan siihen ilmeisen laajaan joukkoon autoilijoita (naisia toki myös joukossa), joiden mielestä hyvä ajosuoritus on ensisijaisesti mahdollisimman nopea ja mahdollisimman vähin pysäytyksin etenevä. Tämä asenne liikenteessä on yksinkertaisesti väärä - kyse ei siis ole mistään mielipideasiasta.

Kuljettajan tehtävä liikenteessä on edetä päämääräänsä muita tielläliikkujia huomioiden, riskejä välttäen, joustavasti ja mahdollisimman ennalta-arvattavasti. Kuitenkin mm. tuolla jotkut päälleajajaa puolustamaan uskaltautuneet kuvailevat, kuinka se on ärsyttävää että joutuu mm. hidastamaan suojatielle käännyttäessä (tyyliin Miksei ne jalankulkijat voisi vain odottaa, että autot menevät ensin?) jne. Eli oma suoritus selvästi koetaan huonommaksi silloin kun on pysähdytty antamaan tilaa jalankulkijoille.

Tosiasiassa suoritus on sitä parempi, mitä enemmän on valmis näkemään vaivaa kaikkien osapuolien kannalta sujuvan liikenteen aikaansaamiseksi, eli nimenomaan ennakoivasti jarruttelemaan, pysähtelemään, hidastamaan/kiihdyttämään ja muutenkin mukauttamaan toimintaansa ympäristöön. Maksiminopeutta ja toimenpide/suorite -suhteen optimointia (esim. risteykseen kiihdyttäminen, jotta ehtii läpi ennen valojen vaihtumista eikä joudu pysähtymään) hyvä kuljettaja harrastaa ainoastaan silloin, kun ympäröivässä liikenteessä ei ole mitään, mihin tarvitsisi mukautua.

Tässä asiassa ei ole mitään miesten ja naisten mielipidettä, jotka olisivat molemmat yhtä oikeita vaikkakin erilaisia, vaan ainoastaan yksi oikea vaihtoehto.

Sanottakoon vielä, että itse en toistaiseksi ole oppinut olemaan niin hyvä kuljettaja kuin haluaisin. Joskus nopeuden maksimointipyrkimys valtaa minunkin mieleni. Pyrin kuitenkin opettelemaan tästä eroon aina, kun lähden liikenteeseen.