Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Muiden poikien vanhemmille ei ole ilmoitettu. Tiedän, pitäis ehkä ilmoittaa, mutta emme ole halunneet omaa poikaamme hankalaan tilanteeseen kavereiden kesken, kun meni meille tunnustamaan.
Mun mielestä on epäreilua olla ilmoittamatta. Voittehan ilmaista asian niin, että teille oli joku oksentanut, ja oksennus oli liian iso koirien tuottamaksi, vaikka pojat niin päättivät. Että kannattaa jututtaa omaa jälkikasvua, jos olisi jotain lisää kerrottavana tapauksesta.
Joo-o. Ymmärrän näkökantasi, mutta olemme päättäneet näin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Ei kiva. Pitkään ja hartaasti juteltiin siitä, että 13 vuotias ON liian nuori alkoa ottamaan.
No noinhan sun piti just tehdä.

En kuitenkaan pidä 13-vuotiasta mitenkään järisyttävän nuorena kännääjänä. Itse kiskaisin kolme carlsberg elephanttia tuon ikäisenä ja olin humalassa kuin pieni apina. Ei lasten juomista pidä sallia, mutta eipä sitä oikein mitenkään voi estääkään.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Alan jokseensakin ymmärtää aseiden käytön auktoriteettiaseman nopeassa selkeyttämisessä :paavi: :9mm:
Prepare for the worstest.
Manaaja

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Minkä ikänen se sun junnusi on nykyään?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Fyysisesti täyttää kesällä yhdeksän, henkisesti vastustaa jo kuin aito kolmetoistavuotias. Oli meillä onneks kiva ilta ja aamukin meni hyvin. Vaikeimpia hetkiä on ne, kun jäbä käyttäytyy juuri samoin kuin isänsä(en viittaa näpistelyyn :D ), enkä tietty voi karjua sille että tuon takia me just isäs kans erottiin, nytkö mun täytyy kestää samaa sulta vielä kymmenen vuotta. Ei mulla muuta.

Mä en oo vielä henkisesti kypsä teinin äidiksi.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tyttö 16v lähtee kesäkuussa Englantiin 3 viikoksi parin kaverin kanssa "kielikurssille". Itse aina tällaisissa asioissa stressaan kaikista yksityiskohdista.

Ollaan sanottu muutamaan kertaan, että niitä sääntöjä sitten noudatetaan ja ilmoitin, että tyttö on sitten kotiorjana 18 vuotiaaksi, jos tulee maitojunalla kotiin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Tyttö 16v lähtee kesäkuussa Englantiin 3 viikoksi parin kaverin kanssa "kielikurssille". Itse aina tällaisissa asioissa stressaan kaikista yksityiskohdista.

Ollaan sanottu muutamaan kertaan, että niitä sääntöjä sitten noudatetaan ja ilmoitin, että tyttö on sitten kotiorjana 18 vuotiaaksi, jos tulee maitojunalla kotiin.
Kenen reissulle lähtee? Ja mihin kohteeseen? Itselläkin on pienoinen kokemus vuosien takaa...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tyttö 16v lähtee kesäkuussa Englantiin 3 viikoksi parin kaverin kanssa "kielikurssille". Itse aina tällaisissa asioissa stressaan kaikista yksityiskohdista.

Ollaan sanottu muutamaan kertaan, että niitä sääntöjä sitten noudatetaan ja ilmoitin, että tyttö on sitten kotiorjana 18 vuotiaaksi, jos tulee maitojunalla kotiin.
Kenen reissulle lähtee? Ja mihin kohteeseen? Itselläkin on pienoinen kokemus vuosien takaa...
http://www.ef.fi/lt/destinations/united ... m/torquay/

Voitkin kertoa mitä siellä tehdään oikeasti. Tai älä kerro!

:apuva:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 536
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Fiona »

^ Tiedän aika hurjia tapauksia Englannista, mutta tytöstäsihän se on kiinni, että hankkiutuuko ongelmiin vai ei. Kannattaa ehkä selailla esimerkiksi tämä ketju läpi, niin saa hieman perspektiiviä :D

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/ ... matkoista/
Viimeksi muokannut Fiona, 21.05.2012 9:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Fiona kirjoitti:^ Tiedän aika hurjia tapauksia Englannista, mutta tytöstäsihän se on kiinni, että hankkiutuuko ongelmiin vai ei. Kannattaa ehkä selailla esimerkiksi tämä ketju läpi, niin saa hieman perspektiiviä :D
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/ ... matkoista/
Ehkä parempi, että en lue!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 536
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Fiona »

^ No ehkä tämä sitten, kertoo vain ef:n olevan kuluttajariitalautakunnan mustalla listalla! Okei, lakkaan kiusaamasta sinua. Toivottavasti tyttösi reissu menee hyvin :)

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Kulut ... 5252432192
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriDaavid kirjoitti:Tyttö 16v lähtee kesäkuussa Englantiin 3 viikoksi parin kaverin kanssa "kielikurssille". Itse aina tällaisissa asioissa stressaan kaikista yksityiskohdista.

Ollaan sanottu muutamaan kertaan, että niitä sääntöjä sitten noudatetaan ja ilmoitin, että tyttö on sitten kotiorjana 18 vuotiaaksi, jos tulee maitojunalla kotiin.
Dave, Dave, Dave.

Kyllähän sun koulutettuna miehenä pitäisi tietää pyskologiasta sen verran, että sun odotuksillasi ja käyttäytymiselläsi luot aika paljon pohjaa sille miten tyttösi ajattelee itsestään ja miten hän käyttäytyy. Toki pyskologiasta löytyy teorioita ja ajatuksia joka suuntaan, mutta teinit ovat pahamaineisia patternien toteuttajia.

Lapsettomana nojatuolipyskologina onkin helppo sanoa, että hoitaisin tilanteen eri tavalla. Ensinnäkin juttelisin tytön kanssa siitä, että jos hän joutuisi ongelmiin hänellä olisi aina jokin numero johon soittaa ja tapa saada apua -- oli se sitten ystävät Englannissa tai vaikka soitto kotiin. Aina saa soittaa ja aina etusijalla on se, että hän pääsee turvallisesti ja terveenä takaisin kotiin / kämpille. Ehkä tsekkaisin jopa valmiiksi miten lähettää Western Unionilla hätärahaa.

Samaten juttelisin hänen kanssaan siitä, että kuinka hienoa on että hän alkaa lähestymään aikuisuutta ja käyttämään omaa potentiaaliaan - sekä ennen pitkää löytämään itsensä. Kertoisin että minulla on suuri luottamus siihen, että hän tulee tekemään elämässään hienoja ja mielenkiintoisia asioita - ja olemaan onnellinen. Oma ääni ja omat jutut pitää löytää itse, kukaan ei niitä voi käskeä tai kaataa päähän.

Lopuksi kertoisin, miten olen hieman huolissani ja toivovani - että tytöt pitävät turvallisuudestaan ja terveydestään huolta.

Ja ihan viimeiseksi katsoisin tytön kanssa Lian Neesonin leffan Taken.

http://www.imdb.com/title/tt0936501/
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

huima kirjoitti: Western Unionilla hätärahaa.
Köyhille.

Kai sillä on musta Amex?
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^Vaikeita juttuja. Käytäntö on vaikeampaa kuin teoria.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Rahat on tarkoitus hoitaa Visa Electronilla ja jonkin verren käteistä mukaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

NuoriDaavid kirjoitti:Tyttö 16v lähtee kesäkuussa Englantiin 3 viikoksi parin kaverin kanssa "kielikurssille".
Ja oon hei mestoilla, voisin tarjoo guidance and shelter. Luotathan sä Dave muhun, joohan? :juristi:

Ehkä Kreitsu vois tulla mukaan? :jouden:
Prepare for the worstest.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Tajusin eilen että juniori täyttää marraskuussa 4 vuotta ja menee kouluun kolmen vuoden päästä.

Mihin helvettiin se aika on oikein kadonnut. Pian se on sen ikäinen ettei se enää tule syliin, kömmi aamuyöstä vieereen nukkumaan, eikä juokse töihin lähtiessäni antamaan pusua ja halia.

Tulin surulliseksi ja tein päätöksen, että kun raksa on valmis, annan juniorille niin paljon aikaani kuin mahdollista.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Eiku oikeesti, tuo on jo hyvä osoitus luottamuksesta tyttöä kohtaan, ja mä uskon oikeesti että se tulee pärjäämään. Jos jää kiinni dokailusta tms niin sitten tietää, että lieka kiristyy himassa. Et vanhemmat on auttanu sitä kasvattaan siivet ja nyt testataan kantaako ne. Mulla on ihan hirvee kauhu tosta oman muksun pärjäämisestä, mut ihan hyvin se näyttää pienistä kuopista huolimatta vetävän.

En oo ehkä ikinä ennen tuntenu itseäni näin vitun keski-ikäiseksi. Vittu! :D

Vastaavaa tunnetta on muuten muillakin nuorina vanhemmiksi tulleilla. Ehkä se helpottaa vähän. Nelikymppisinä kun muut istuu hiekkiksen reunalla, me ollaan yllättävän vapaita. Se pelottaa joskus.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

masa kirjoitti:Pian se on sen ikäinen ettei se enää tule syliin, kömmi aamuyöstä vieereen nukkumaan, eikä juokse töihin lähtiessäni antamaan pusua ja halia.

Muistan, kun 10-vuotiaana jotenkin oudoksin tuttavaperheen tyttöä, joka edelleen istui isänsä sylissä. Oma muksu tosiaan kohta 9 ja aivan lällyvauva on kovispuolensa ohella edelleen, nukkuu usein vieressä(kymmenen pehmolelun kanssa, joita joskus nakkelen alas yöllä kun käyvät hermoille). Lapset uskoakseni tulevat syliin ja säilyttävät tuon lällypuolensa niin pitkään, kuin vanhemmat viestivät sen olevan ok, tai kunnes sille enää ei ole tarvetta, ja läheisyyttä aletaan hakea vastakkaisesta tahi samasta sukupuolesta.

Itsehän tietty haaveilen, että tulemme reilaamaan Euroopassa yhdessä teini-ikäisen juniorin pysyessä poissa pahanteosta, kierrämme taidemuseoita käsikynkässä teoksista vilkkaasti keskustellen. Vanhempani hieman naureskelevat tälle kauniille visiolleni. Oh well.

Toisaalta, eikö lapsissa ole parasta se, että heistä tulee omia itsejään, eikä meidän toiveidemme mukaisia?

Sori tää diippaus, mun vanhemmuus on selkeesti kriisivaiheessa.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

exPertti kirjoitti: valan sinuun uskoa.

Kiitos :)
Prepare for the worstest.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Rahat on tarkoitus hoitaa Visa Electronilla ja jonkin verren käteistä mukaan.
Jos kortti pöllitään/katoaa? Siksi on hyvä varautua muuhunkin. Lähteekö heti 4.6 kurssille?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Rahat on tarkoitus hoitaa Visa Electronilla ja jonkin verren käteistä mukaan.
Jos kortti pöllitään/katoaa? Siksi on hyvä varautua muuhunkin. Lähteekö heti 4.6 kurssille?
Myöhemmin kesällä. Tietty kortti voidaan varastaa. Täytyy antaa käteistäkin jonkin verran. Ja onneksi tuo on täysihoidolla, eli ei siellä nälkään kuole, vaikka ei olisi rahaakaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Rahat on tarkoitus hoitaa Visa Electronilla ja jonkin verren käteistä mukaan.
Jos kortti pöllitään/katoaa? Siksi on hyvä varautua muuhunkin. Lähteekö heti 4.6 kurssille?
Myöhemmin kesällä. Tietty kortti voidaan varastaa. Täytyy antaa käteistäkin jonkin verran. Ja onneksi tuo on täysihoidolla, eli ei siellä nälkään kuole, vaikka ei olisi rahaakaan.
Mulla on saletisti myyrä samalla kurssilla. Hah, salaisuuksien verho raottuu...!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:Mulla on saletisti myyrä samalla kurssilla. Hah, salaisuuksien verho raottuu...!

:apuva:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

NuoriDaavid kirjoitti:Voitkin kertoa mitä siellä tehdään oikeasti. Tai älä kerro!
Mulla ainakin oli tuossa iässä kostea reissu EF:llä. Koko matkakassa meni kurkusta alas ja vararahastona olleet 2000fim myöskin :beer: :miitti:
Ai niin. Skordareihin meni myös joku ropo :D
Henkkareita ei multa kysytty pubeissa tai yökerhoissa, mutta beibifeisseiltä juu. Kirjastokortti ja kalastuslupa sopivalla syntymäajalla ja leimatulla valokuvalla pelasti heidät.
Aina oltiin toki isäntäperheen määräämään aikaan 'kotona'. Ja aina aamulla oppitunneilla :paavi:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.